Dat kan, zeker voor abonnementhouders, beter denk ik.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
- gewenning.
- om te zorgen dat je bij je je volgende vervoersmiddel weer in kan checken.
Verder gaat het iets langzamer inderdaad, maar hier in Rotterdam waar al veel mensen met een chipkaart reizen gaat het redelijk goed. Daarnaast bespaar je aan de andere kant tijd met het instappen omdat mensen dadelijk allemaal een chipkaart hebben en er geen gerommel meer is met strippenkaarten bij de busschauffeur.
Ik snap werkelijk niet dat mensen daar in de rij gaan staan. Aan de andere kant, de IB-Groep had heel duidelijk moeten communiceren dat het ophalen absoluut geen haast heeft en dat je deze hele maand nog gewoon kunt reizen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:25 schreef Omentuva het volgende:
Gisteren een nogal... massieve rij op Utrecht CS (om 17:05, dat dan weer wel) voor de AH-to-go. Stond ongeveer tot de gele borden (met vertrekinformatie van de treinen in richting X) recht voor de winkel. Winkelpersoneel had maar een briefje opgehangen dat er ook een ophaalpunt was bij de andere AH-to-go op CS, maar die zit wel redelijk uit de weg. (Aka 'luie student'.)
Ik ben blij dat ik 't al op de 29e (December) op heb gehaald.
En OV chip is leuk en aardig, maar dan moet ie wel werken. Gisteren een Connexxion bus in de spits - 'Buiten Dienst'.
Snap ik inderdaad ook niet, alle tijd nog. En over de (gebrek aan) communicatie omtrent deze invoering kunnen we nog wel een compleet topic over vullen...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat mensen daar in de rij gaan staan. Aan de andere kant, de IB-Groep had heel duidelijk moeten communiceren dat het ophalen absoluut geen haast heeft en dat je deze hele maand nog gewoon kunt reizen.
Ik snap werkelijk niet dat iemand het logisch heeft gevonden om die dingen midden in een Ah to go te zetten. Ja, als voordeel voor de verkoop van de Ah, maar verder?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat mensen daar in de rij gaan staan. Aan de andere kant, de IB-Groep had heel duidelijk moeten communiceren dat het ophalen absoluut geen haast heeft en dat je deze hele maand nog gewoon kunt reizen.
neequote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef shiNinG_staR het volgende:
Moet je die tijdelijke kaart nou ook opladen? Nee toch?
't zijn de winkels die het langste open zijn en dat het in een winkel zit betekent dat het minder snel de pineut is van vandalisme? Ofzo?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:31 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat iemand het logisch heeft gevonden om die dingen midden in een Ah to go te zetten. Ja, als voordeel voor de verkoop van de Ah, maar verder?
met activeren bedoelde ik niet het abonnement erop laden, maar nog weer extra activeren bij NS zelf (zie http://www.ns.nl/cs/Satel(...)gen-en-activeren-id)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet waar. Lees de OP eens. Je nieuwe reisproduct activeren moet voor 31 januari, en dat geldt voor alle vervoersmiddelen. Tot die tijd kan je met het tijdelijke reisproduct reizen dat al op je chipkaart staat.
Gebieden waar je de OV-chip-kaart kunt gebruiken, moet je hem ook gebruiken. Uitzondering is de NS, daar wordt hij alleen uitgelezen door controleurs, je moet dus niet in- en uitchecken. Daar moet je dus ook nog papieren kaartjes kopen als je niet gratis mag.
In gebieden waar je nog niet kunt reizen met de OV-chipkaart kan je niet in- en uitchecken, maar is er de mogelijkheid dat controleurs hem wel kunnen uitlezen. Daar moet je dus met roze strippenkaarten reizen als je niet gratis mag.
Al die uitzonderingsregels die nu op het laatste moment bedacht zijn zijn in principe alleen van toepassing op mensen die nog geen ov-chipkaart hebben ontvangen.
klopt wel hoor. denk dat jij in de war bent met het erop zetten van een nieuw abonnement voor 31 jan. dat moet sowieso. maar bij de trein schijn je hem dan ook nog te moeten activeren ofzo. http://www.ns.nl/cs/Satel(...)agen-en-activeren-idquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar hoe dan ook klopt er weinig van.
Dat geldt niet voor studenten, wij hoeven niets te activeren. Wanneer reizen op de chipkaart voor ons is ingevoerd hoeven wij in principe niets meer te doen (ik zeg in principe omdat de regels per week kunnen veranderen).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:01 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
met activeren bedoelde ik niet het abonnement erop laden, maar nog weer extra activeren bij NS zelf (zie http://www.ns.nl/cs/Satel(...)gen-en-activeren-id)
Zie mijn antwoord hierboven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:06 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
klopt wel hoor. denk dat jij in de war bent met het erop zetten van een nieuw abonnement voor 31 jan. dat moet sowieso. maar bij de trein schijn je hem dan ook nog te moeten activeren ofzo. http://www.ns.nl/cs/Satel(...)agen-en-activeren-id
Ik denk dat wij dat pas in 2011 o.i.d. moeten doen, als het allemaal wél werkend is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:06 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
klopt wel hoor. denk dat jij in de war bent met het erop zetten van een nieuw abonnement voor 31 jan. dat moet sowieso. maar bij de trein schijn je hem dan ook nog te moeten activeren ofzo. http://www.ns.nl/cs/Satel(...)agen-en-activeren-id
Iemand anders zei weer van wel, gewoon zeggen dat je met klantenservice hebt gebeld of dat het in de krant stond krijgt je meestal wel binnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:29 schreef Mafkoos het volgende:
Maar Veolia gedoogt de papieren kaart van 2009 dus niet?
je hoeft niet in te checken, het mag wel.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet waar. Lees de OP eens. Je nieuwe reisproduct activeren moet voor 31 januari, en dat geldt voor alle vervoersmiddelen. Tot die tijd kan je met het tijdelijke reisproduct reizen dat al op je chipkaart staat.
Gebieden waar je de OV-chip-kaart kunt gebruiken, moet je hem ook gebruiken. Uitzondering is de NS, daar wordt hij alleen uitgelezen door controleurs, je moet dus niet in- en uitchecken. Daar moet je dus ook nog papieren kaartjes kopen als je niet gratis mag.
In gebieden waar je nog niet kunt reizen met de OV-chipkaart kan je niet in- en uitchecken, maar is er de mogelijkheid dat controleurs hem wel kunnen uitlezen. Daar moet je dus met roze strippenkaarten reizen als je niet gratis mag.
Al die uitzonderingsregels die nu op het laatste moment bedacht zijn zijn in principe alleen van toepassing op mensen die nog geen ov-chipkaart hebben ontvangen.
Dus als ik met de NS wil reizen en mijn papierenkaart wil gebruiken moet ik dus zeggen dat ik nog geen chipkaart ontvangen heb? Ik heb namelijk wel een chipkaart, maar ik ben nu inmiddels 3 keer naar een winkel geweest om mijn studenten spul er op te laden. Alleen werkte het apparaat maar nooit. Op mijn chipkaart staat een tijdelijk weekendabo, maar mijn papierenkaart is een weekabo en die heb ik deze week ook nodig.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Tsja, dat is een bijzondere situatie. Volgens die briefjes die de NS ophangt (zie de OP) accepteert de NS deze hele maand nog je papieren kaart, dus het lijkt erop dat je geluk hebt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:07 schreef Waffle het volgende:
[..]
Dus als ik met de NS wil reizen en mijn papierenkaart wil gebruiken moet ik dus zeggen dat ik nog geen chipkaart ontvangen heb? Ik heb namelijk wel een chipkaart, maar ik ben nu inmiddels 3 keer naar een winkel geweest om mijn studenten spul er op te laden. Alleen werkte het apparaat maar nooit. Op mijn chipkaart staat een tijdelijk weekendabo, maar mijn papierenkaart is een weekabo en die heb ik deze week ook nodig.
Iemand een beetje duidelijkheid, want ik verdwaal in al dit gebeuren..
Ik wil wisselen van week- naar weekendabonnement, of andersom. Hoe doe ik dat?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:39 schreef Slickk het volgende:
Waar kun je je ov-chipkaart ook alweer omzetten naar een weekend abonnement?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |