abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:22:35 #76
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76429243
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:18 schreef Sodium het volgende:
Wanneer je het product op gaat halen, geeft de kaart automatisch aan welk abonnement je hebt (week, weekend). Deze keuze moet je bevestigen. Het tweede product dat je erbij krijgt maakt het mogelijk om buiten dat abonnement op saldo te reizen.

Nogmaals: iemand een sluitend antwoord op mijn vorige post (enkele posts hoger)?
Volgens mij weet niemand waarom je doordeweeks met je weekabo moet in-/uitchecken, behalve dat ergens staat dat als je niet altijd in- en uitcheckt je kaart geblokeerd wordt na een aantal keer. Na hoeveel keer of waarom is onduidelijk.
pi_76429434
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:01 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
weet iemand hoe het nu zit met het reizen met de studenten ov chip bij de NS? volgens die site (studenten-ov) hoef je niet in en uit te checken maar waar is dan alle ophef om te doen?
Lijkt me duidelijk dan toch? (anders lees je de OP even en dan is het ook duidelijk)
quote:
ik snap er echt geen bal van.
en weet iemand hoe het werkt als je wel met saldo wil reizen bij NS?
Dat werkt niet.
pi_76429480
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:22 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Volgens mij weet niemand waarom je doordeweeks met je weekabo moet in-/uitchecken, behalve dat ergens staat dat als je niet altijd in- en uitcheckt je kaart geblokeerd wordt na een aantal keer. Na hoeveel keer of waarom is onduidelijk.
Toch dank. Wel heftig dat je je kaart niet meer kunt gebruiken als je regelmatig vergeet uit te checken. Ik bedacht het mij vanochtend: ik kan het nog begrijpen dat ik in moet checken in de bussen, maar uitchecken snap ik niet. Wat wil men met die informatie? Welk nut heeft het? Het levert mij enkel gedoe op, ik bedoel voorheen huppelde ik vrolijk de bus uit, echter nu moet ik gaan wachten in de rij om een geluidsignaal uit een kastje te toveren...

Ik snap dat er een boel voordelen aan zo'n nieuw systeem kunnen zitten, maar zie ze nu (nog) niet. In principe heb je als student een abonnement, wat in- en uitchecken overbodig zou moeten maken en gebruiksgemak moet opleveren. Momenteel is dat gemak voor abonnementhouders in ieder geval ver te zoeken.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:37:43 #79
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76429601
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:32 schreef Sodium het volgende:

[..]

Toch dank. Wel heftig dat je je kaart niet meer kunt gebruiken als je regelmatig vergeet uit te checken. Ik bedacht het mij vanochtend: ik kan het nog begrijpen dat ik in moet checken in de bussen, maar uitchecken snap ik niet. Wat wil men met die informatie? Welk nut heeft het? Het levert mij enkel gedoe op, ik bedoel voorheen huppelde ik vrolijk de bus uit, echter nu moet ik gaan wachten in de rij om een geluidsignaal uit een kastje te toveren...

Ik snap dat er een boel voordelen aan zo'n nieuw systeem kunnen zitten, maar zie ze nu (nog) niet. In principe heb je als student een abonnement, wat in- en uitchecken overbodig zou moeten maken en gebruiksgemak moet opleveren. Momenteel is dat gemak voor abonnementhouders in ieder geval ver te zoeken.
De enige echte reden die ik kan bedenken is dat ze iets met de info kunnen, kunnen zien hoe druk bussen zijn op bepaalde stukken van een traject of bepaalde tijden o.i.d.
pi_76429696
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dan toch? (anders lees je de OP even en dan is het ook duidelijk)
[..]

Dat werkt niet.

haha ok.. dat is dan duidelijk :p
pi_76429708
tvp
pi_76429718
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:37 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

De enige echte reden die ik kan bedenken is dat ze iets met de info kunnen, kunnen zien hoe druk bussen zijn op bepaalde stukken van een traject of bepaalde tijden o.i.d.
Ja, dat bedacht ik mij ook al. Maar als ze dat via deze manier willen onderzoeken, moeten ze normaliter gesproken expliciet toestemming vragen aan de gebruiker van de kaart. En dat is niet gebeurd.
pi_76430134
Wat ik me nu afvraag, de NS gedoogt de oude OV kaart, maar hoe zit het met de busmaatschappijen. Om op het station te komen, moet ik wel de bus gebruiken.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:59:21 #84
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76430162
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:42 schreef Sodium het volgende:

[..]

Ja, dat bedacht ik mij ook al. Maar als ze dat via deze manier willen onderzoeken, moeten ze normaliter gesproken expliciet toestemming vragen aan de gebruiker van de kaart. En dat is niet gebeurd.
Nee precies. In normale gevallen zou je de ov-chip-klantenlijn kunnen bellen en vragen naar het hoe en waarom. Maar daar sta je nu dagen in de wacht, als je al in de wacht mag staan en er niet opgehangen wordt. Misschien over een maandje.

Bij veelgestelde vragen op ov-chipkaart.nl lijkt het alsof ze hierop antwoord geven, maar dat valt toch tegen:
quote:
Moet ik altijd in- en uitchecken?
Antwoord
Het is belangrijk dat je de communicatie van de specifieke vervoerder in de gaten houdt: in de loop van 2010 moet je op steeds meer plaatsen in- en uitchecken. In principe zijn de regels als volgt:

Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
Zowel in je vrij reizen periode, als in de kortingsuren check je altijd in en uit. In de trein kan dat voorlopig nog niet.
En dit dus:
quote:
Wat gebeurt er als ik vergeet in-/uit te checken?
Antwoord
Als je tijdens vrij reizen meerdere malen vergeet uit te checken terwijl je ingecheckt bent, blokkeert het systeem alle producten op je Studenten OV-chipkaart en kun je niet meer inchecken. Bij een verkoop- en informatiepunt van een van de vervoerders, kun je jouw studentenreisproduct laten deblokkeren. Hetzelfde gebeurt als je tijdens vrij reizen meerdere malen uitcheckt terwijl je niet ingecheckt hebt. Ook in dit geval kun je bij een verkoop- en informatiepunt van een van de vervoerders je studentenreisproduct laten deblokkeren.
Kortom, je moet altijd in- en uitchecken, omdat je anders gestraft wordt. Maar het echte waarom is dus onduidelijk.

Het laat me niet los en ik heb de vraag via een contactformulier gemaild naar ov-chipkaart.nl. Spannend.

[ Bericht 19% gewijzigd door egeltje1985 op 05-01-2010 11:08:09 ]
pi_76430203
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:58 schreef UncleSam het volgende:
Wat ik me nu afvraag, de NS gedoogt de oude OV kaart, maar hoe zit het met de busmaatschappijen. Om op het station te komen, moet ik wel de bus gebruiken.
Tja de meeste vervoerders doen niet moeilijk, maar individuele conducteurs kunnen dat wel doen. Gewoon zeggen dat het in de krant heeft gestaan dat je er mee mag reizen.
pi_76430214
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:58 schreef UncleSam het volgende:
Wat ik me nu afvraag, de NS gedoogt de oude OV kaart, maar hoe zit het met de busmaatschappijen. Om op het station te komen, moet ik wel de bus gebruiken.
Als het goed is accepteert de bus en de tram wel al je abonnement en moet je alleen voor de trein hem activeren.
Ik heb nooit problemen in de bus of tram gehad, gebruik hem al een half jaar ongeveer
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_76430245
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:01 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Als het goed is accepteert de bus en de tram wel al je abonnement en moet je alleen voor de trein hem activeren.
Ik heb nooit problemen in de bus of tram gehad, gebruik hem al een half jaar ongeveer
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar hoe dan ook klopt er weinig van.
pi_76430404
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:59 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Nee precies. In normale gevallen zou je de ov-chip-klantenlijn kunnen bellen en vragen naar het hoe en waarom. Maar daar sta je nu dagen in de wacht, als je al in de wacht mag staan en er niet opgehangen wordt. Misschien over een maandje.

Bij veelgestelde vragen op ov-chipkaart.nl lijkt het alsof ze hierop antwoord geven, maar dat valt toch tegen:
[..]

En dit dus:
[..]

Kortom, je moet altijd in- en uitchecken, omdat je anders gestraft wordt. Maar het echte waarom is dus onduidelijk.
Nou, dat is dan wel duidelijk in ieder geval. Ik heb zelf ook al veel gezocht, maar de bronnen leken elkaar tegen te spreken. Ga hier wel iets mee doen, want dit is natuurlijk niet gebruiksvriendelijk. Eerst maar eens kijken hoe ik vanmiddag van universiteit naar huis kom
pi_76430490
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:08 schreef Sodium het volgende:

[..]

Nou, dat is dan wel duidelijk in ieder geval. Ik heb zelf ook al veel gezocht, maar de bronnen leken elkaar tegen te spreken. Ga hier wel iets mee doen, want dit is natuurlijk niet gebruiksvriendelijk. Eerst maar eens kijken hoe ik vanmiddag van universiteit naar huis kom
Houdt er wel rekening mee dat als jij wel inchecked maar niet uitchecked en je gaat naar een volgende bus, metro of wat dan ook en je wil inchecken dat het dan zo kan zijn dat hij je kaart weigert omdat je nog ingechecked staat.

Ik denk ook dat het een soort gewenning alvast voor ons is.
pi_76430529
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij het over hebt, maar hoe dan ook klopt er weinig van.
Ik heb het over de chipkaart.
Die werkt bij mij in zowel bus als tram als metro, maar niet in de trein.
En dat klopt zeker wel.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:12:06 #91
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76430544
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:01 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Als het goed is accepteert de bus en de tram wel al je abonnement en moet je alleen voor de trein hem activeren.
Ik heb nooit problemen in de bus of tram gehad, gebruik hem al een half jaar ongeveer
Niet waar. Lees de OP eens. Je nieuwe reisproduct activeren moet voor 31 januari, en dat geldt voor alle vervoersmiddelen. Tot die tijd kan je met het tijdelijke reisproduct reizen dat al op je chipkaart staat.

Gebieden waar je de OV-chip-kaart kunt gebruiken, moet je hem ook gebruiken. Uitzondering is de NS, daar wordt hij alleen uitgelezen door controleurs, je moet dus niet in- en uitchecken. Daar moet je dus ook nog papieren kaartjes kopen als je niet gratis mag.

In gebieden waar je nog niet kunt reizen met de OV-chipkaart kan je niet in- en uitchecken, maar is er de mogelijkheid dat controleurs hem wel kunnen uitlezen. Daar moet je dus met roze strippenkaarten reizen als je niet gratis mag.

Al die uitzonderingsregels die nu op het laatste moment bedacht zijn zijn in principe alleen van toepassing op mensen die nog geen ov-chipkaart hebben ontvangen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76430574
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:11 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Ik heb het over de chipkaart.
Die werkt bij mij in zowel bus als tram als metro, maar niet in de trein.
En dat klopt zeker wel.
Degene waar je op reageert heeft het over de papieren kaart, daarnaast zeg je dat je hem alleen voor de trein moet activeren

Zie hierboven dus.
pi_76430587
Ik zeg toch ook als het goed is.
Uptight mensen hier zeg
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_76430606
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:59 schreef egeltje1985 het volgende:

Het laat me niet los en ik heb de vraag via een contactformulier gemaild naar ov-chipkaart.nl. Spannend.
Zit je nu ook met de vraag opgescheept. Wat mij tegenstaat, is het feit dat ik in- en uit moet checken terwijl ik een abonnement heb. In de trein hebben de controleurs een kastje waarop zichtbaar is in hoeverre de abonnementhouder reisrechten heeft (week, weekend, traject etc). Waarom niet in de bus? Dan hoeven abonnementhouders niet in- en uit te checken (je hebt immers een abonnement om het reisgemak ten opzichte van de gewone reiziger te verhogen). Scheelt een hoop wachten. Men heeft beloofd dat het systeem gebruiksvriendelijker zou zijn dan het voorgaande systeem, maar alles wijst er inmiddels op dat dit niet zo is.

* Sodium wil niet rellen, maar is wel een beetje boos
pi_76430633
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:13 schreef Hoogstaande het volgende:
Ik zeg toch ook als het goed is.
Uptight mensen hier zeg
pi_76430677
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:17:08 #97
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76430686
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:14 schreef Sodium het volgende:

[..]

Zit je nu ook met de vraag opgescheept. Wat mij tegenstaat, is het feit dat ik in- en uit moet checken terwijl ik een abonnement heb. In de trein hebben de controleurs een kastje waarop zichtbaar is in hoeverre de abonnementhouder reisrechten heeft (week, weekend, traject etc). Waarom niet in de bus? Dan hoeven abonnementhouders niet in- en uit te checken (je hebt immers een abonnement om het reisgemak ten opzichte van de gewone reiziger te verhogen). Scheelt een hoop wachten. Men heeft beloofd dat het systeem gebruiksvriendelijker zou zijn dan het voorgaande systeem, maar alles wijst er inmiddels op dat dit niet zo is.

* Sodium wil niet rellen, maar is wel een beetje boos
In de bus zijn er toch vaak geen controleurs? Zie het maar net zo als je papieren kaart, die moest je ook aan de chauffeur laten zien zodat hij wist dat je een geldig vervoersbewijs hebt. Nu laat je dat aan hem zien door succesvol in te checken.

Inchecken in de tram of bussen waar je achterin mag instappen terwijl je gratis mag reizen vind ik ook dikke onzin en daar doe ik dus niet aan mee.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76430782
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

In de bus zijn er toch vaak geen controleurs? Zie het maar net zo als je papieren kaart, die moest je ook aan de chauffeur laten zien zodat hij wist dat je een geldig vervoersbewijs hebt. Nu laat je dat aan hem zien door succesvol in te checken.

Inchecken in de tram of bussen waar je achterin mag instappen terwijl je gratis mag reizen vind ik ook dikke onzin en daar doe ik dus niet aan mee.
In de bus lijkt me het ook logisch en ik moet ook zeker niet gaan vergeten om dan uit te checken aangezien ik dan waarschijnlijk voor een dicht metro poortje kom te staan.

Verder check ik voorlopig ook nog niet in en hoor ik wel wat de conducteurs nou van me willen.
pi_76430824
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

In de bus zijn er toch vaak geen controleurs? Zie het maar net zo als je papieren kaart, die moest je ook aan de chauffeur laten zien zodat hij wist dat je een geldig vervoersbewijs hebt. Nu laat je dat aan hem zien door succesvol in te checken.

Inchecken in de tram of bussen waar je achterin mag instappen terwijl je gratis mag reizen vind ik ook dikke onzin en daar doe ik dus niet aan mee.
Daarom kan ik ook nog wel begrijpen dat je in moet checken. Maar dat uitchecken gaat een stap te ver. Kom nou. Begrijp me goed, het is een kleine moeite om zo'n pasje voor een kastje te houden als je de bus verlaat, maar het is wel zinloze energieverspilling en zorgt in volle bussen wel voor vertraging.
pi_76430891
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:20 schreef Sodium het volgende:

[..]

Daarom kan ik ook nog wel begrijpen dat je in moet checken. Maar dat uitchecken gaat een stap te ver. Kom nou. Begrijp me goed, het is een kleine moeite om zo'n pasje voor een kastje te houden als je de bus verlaat, maar het is wel zinloze energieverspilling en zorgt in volle bussen wel voor vertraging.
- gewenning.
- om te zorgen dat je bij je je volgende vervoersmiddel weer in kan checken.

Verder gaat het iets langzamer inderdaad, maar hier in Rotterdam waar al veel mensen met een chipkaart reizen gaat het redelijk goed. Daarnaast bespaar je aan de andere kant tijd met het instappen omdat mensen dadelijk allemaal een chipkaart hebben en er geen gerommel meer is met strippenkaarten bij de busschauffeur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')