abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76422857
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:34 schreef On het volgende:

[..]

Omdat? Hier heb ik niet veel aan.

Ik heb nu in ieder geval ook maar een nieuwe aangevraagd.
Je vraagt toch een chipkaart aan, geen papierkaart. Natuurlijk kies je dan voor nieuw.
You dream it, I live it.
pi_76422886
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:47 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Op de studentenversie staat een logootje van Onderwijs, cultuur en wetenschap op de voorkant.
Voor kerst sprak ik een vrouw van de NS en die wist mij wijs te vertellen dat ze aan de kaart kon zien dat die niet geldig zou zijn volgend jaar . Helaas bleek dit niet waar, gelukkig is de NS zoooo goed ingelicht .

PIep!
pi_76423753
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:55 schreef Meddo het volgende:

[..]

Je vraagt toch een chipkaart aan, geen papierkaart. Natuurlijk kies je dan voor nieuw.
Het had toch ook kunnen zijn dat ik een nieuwe student was zonder enig OV? Het komt er in ieder geval op nieuw dat het verwarrend is en ik hoop dat ik snel mijn (tijdelijke) chipkaart krijg.
pi_76424030
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:55 schreef alwaysedo het volgende:
Haha wat een enorme faal in die bussen in groningen en drenthe, en kansloos beleid van veolia.

Moet mn definitieve reisproduct nog ophalen, maar reizen vandaag ging heel prima. Handig ook dat je kan zien of je in of uit checkt.

Wat ik me wel afvraag;
-Wat gebeurt als ik met mijn week-ovchipkaart (met saldo erop) incheck, maar niet uitcheck? Of wacht het systeem dan gewoon tot dat ik weer langs een poortje kom, en dat ie dan uitcheckt terwijl ik wil inchecken? Of krijg je dan een boete (voor een gratis reis)?
-Wat nou als ik gecontroleerd word in de trein, en ik heb niet ingecheckt? Krijg ik dan een boete? of kunnen ze dan gewoon zien wat voor reisproduct ik heb, en doen ze dan niet moelijk?
Dit vraag ik me ook af
pi_76424235
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:55 schreef alwaysedo het volgende:
Wat ik me wel afvraag;
-Wat gebeurt als ik met mijn week-ovchipkaart (met saldo erop) incheck, maar niet uitcheck? Of wacht het systeem dan gewoon tot dat ik weer langs een poortje kom, en dat ie dan uitcheckt terwijl ik wil inchecken? Of krijg je dan een boete (voor een gratis reis)?
Bij de RET gebeurd er dan niets, je kunt wel een probleem hebben als je vergeet uit te checken en vlak daarna probeert in te checken, dat zou een foutmelding moeten opleveren. Er gaan momenteel wat verhalen dat er toch geld wordt afgeschreven bij sommige vervoerders, maar dit zou niet de bedoeling mogen zijn.
quote:
-Wat nou als ik gecontroleerd word in de trein, en ik heb niet ingecheckt? Krijg ik dan een boete? of kunnen ze dan gewoon zien wat voor reisproduct ik heb, en doen ze dan niet moelijk?
Zoals in de OP staat hoef je bij de NS niet in te checken.
pi_76424237
Nou, mijn saldo is dus ook mooi naar beneden gegaan en staat nu ook in de min

Ik kan hem vrijdag pas activeren ivm stage... geen automaat in de buurt. Heb gelezen dat alle vervoersmaatschappijen de oude pas ook nog goedkeuren... dus daar reis ik de rest van de week wel op. En dan maar hopen dat ik geen gezeik krijg in de bus (Arriva)
pi_76424525
Heb even een korte vraag mbt ov studentenkaart. Lees dat hier nogal veel problemen mee zijn maar mijn geval is het volgende. Heb de ov-kaart volgens mij enkele maanden geleden ontvangen. Voor zover ik me kan herinneren was het een OV-pasje met mijn foto erop. Er zijn geen speciale voor studenten of wel?
Nu zit ik alleen nog in het buitenland tot ergens in augustus en ga dan pas weer in september gebruik maken van mijn kaart.

Kan ik mijn kaart dan activeren / gebruiken? Of..... tja geen idee eigenlijk

Iemand ideen?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 01:01:49 #59
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76424736
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 00:51 schreef xienixs het volgende:
Heb even een korte vraag mbt ov studentenkaart. Lees dat hier nogal veel problemen mee zijn maar mijn geval is het volgende. Heb de ov-kaart volgens mij enkele maanden geleden ontvangen. Voor zover ik me kan herinneren was het een OV-pasje met mijn foto erop. Er zijn geen speciale voor studenten of wel?
Nu zit ik alleen nog in het buitenland tot ergens in augustus en ga dan pas weer in september gebruik maken van mijn kaart.

Kan ik mijn kaart dan activeren / gebruiken? Of..... tja geen idee eigenlijk

Iemand ideen?
Dat moet wel gaan toch. Aangezien dan veel andere studenten ook hun kaart willen hebben, aangezien ze net gaan studeren. Verder gaat het dan waarschijnlijk allemaal wat soepeler, lijkt me, na al die maanden oefenen.
pi_76424893
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 01:01 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat moet wel gaan toch. Aangezien dan veel andere studenten ook hun kaart willen hebben, aangezien ze net gaan studeren. Verder gaat het dan waarschijnlijk allemaal wat soepeler, lijkt me, na al die maanden oefenen.
Daar heb je wel een punt, mijn "zorg" was alleen dat ik dan een kaart heb die bijna een jaar niet geactiveerd was... weet namelijk niet of ze daar moeilijk over zouden doen

[edit]

ja ik heb op de website gekeken... naja poging tot althans...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
ERROR

The requested URL could not be retrieved

While trying to retrieve the URL: http://www.ov-chipkaart.nl/

The following error was encountered:

Read Error
The system returned:

(104) Connection reset by peer
An error condition occurred while reading data from the network. Please retry your request.

Your cache administrator is email@email. 
Generated Tue, 05 Jan 2010 00:24:04 GMT by proxy4.uq.edu.au (squid/2.7.STABLE6)

[ Bericht 22% gewijzigd door xienixs op 05-01-2010 01:25:56 ]
pi_76425388
Volgens http://www.studentenov-chipkaart.nl/ hoef je dus voorlopig NIET in- en uit te checken als je met de trein reist. Ik snap het allemaal niet meer. Ik ging mijn reisproduct dus ophalen bij zo'n paal. Gaf het apparaat op het laatst aan dat ik 4 van de 4 producten heb opgehaald!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 02:02:10 #62
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76425640
Wat is de geldigheid datum van het definitieve product? Bij mij staat er 18-03-2014 op de site.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76426085
Ik heb helaas nog steeds geen ov chipkaart.. na het al tig keer het te hebben aangevraagd. Bellen naar 0900-0980 voor de status is ook kansloos. Werd je eerst nog eeuwig in de wacht gezet, nu word je er meteen terug naar hoofdmenu geplaatst, omdat het te druk is.

Ik kan me herinneren dat er vroeger online een link was om te checken of ze jouw pasfoto wel/niet hebben ontvangen. Deze kan ik nu niet meer vinden, iemand toevallig een idee? Of is dit helemaal weggehaald?

Is er een (online)alternatief voor 0900-0980? Zou wel willen weten of minstens 1 van mijn aanvragen hebben ontvangen..
pi_76426778
Ben ik speciaal om 07:00 opgestaan zodat ik kan bellen, krijg ik nog steeds te horen dat het te druk is en "dat de verbinding nu wordt verbroken"

wat een kansloze teringzooi daar zeg, jeeeezus
pi_76427339
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:33 schreef Renesite het volgende:
IN DRENTHE EN GRONINGEN
[..]

Wat primitief !
Najaar? Gaat lekker zo! Trouwens, was het niet zo dat als je in heel Nederland voor februari niet overal de chipkaart kunt gebruiken, dat Tineke dan niet de strippenkaart gaat verbieden? Zou mooi zijn.
pi_76427445
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef ice_9 het volgende:
Nou, mijn saldo is dus ook mooi naar beneden gegaan en staat nu ook in de min

Ik kan hem vrijdag pas activeren ivm stage... geen automaat in de buurt. Heb gelezen dat alle vervoersmaatschappijen de oude pas ook nog goedkeuren... dus daar reis ik de rest van de week wel op. En dan maar hopen dat ik geen gezeik krijg in de bus (Arriva)
Om mezelf even te quoten...

En ja hoor, ik kon niet inchecken met m'n chip OV vanwege m'n saldo, en de buschauffeur ging moeilijk doen over m'n papieren versie. Na 3 minuten uitleggen en doordrammen liet hij me toch door gaan... fijn zo'n bus vol boos kijkende mensen omdat ze 3 minuten vertraging hebben

Ik kijk nu al uit naar de terugreis... ik ga denk ik even uitprinten dat alle vervoerbedrijven de papieren kaart MOETEN accepteren om hopelijk gezeik te besparen. Ik weet alleen niet meer waar ik dit ook alweer gelezen heb.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:04:41 #67
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76427622
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 08:51 schreef ice_9 het volgende:

[..]

Om mezelf even te quoten...

En ja hoor, ik kon niet inchecken met m'n chip OV vanwege m'n saldo, en de buschauffeur ging moeilijk doen over m'n papieren versie. Na 3 minuten uitleggen en doordrammen liet hij me toch door gaan... fijn zo'n bus vol boos kijkende mensen omdat ze 3 minuten vertraging hebben

Ik kijk nu al uit naar de terugreis... ik ga denk ik even uitprinten dat alle vervoerbedrijven de papieren kaart MOETEN accepteren om hopelijk gezeik te besparen. Ik weet alleen niet meer waar ik dit ook alweer gelezen heb.
In de krant? Of op fok natuurlijk: http://frontpage.fok.nl/nieuws/365176/1/1/100/d-day-voor-ov-chipkaart-studenten.html.

@ glazenkaak: 0980 bellen heeft minder zin, daar kunnen ze alleen je status zien als ze je chipkaart al maken of gemaakt hebben. Is t niet zo, weet je nog niks. 0900-6655444 moet je hebben. Daar sta ik nu gezellig in de wacht.

Update: kwartier later, daar sta ik nu niet meer in de wacht maar heb ik daadwerkelijk iemand aan de telefoon gekregen en mn chipkaart is gemaakt! De 31e! Maar dan kon het nog wel een paar dagen duren voordat ie opgestuurd werd. Ook vreemd, dat kan ook wat sneller zou je denken. Maar jeuh! Ik heb m bijna!

[ Bericht 2% gewijzigd door egeltje1985 op 05-01-2010 09:21:24 ]
pi_76427844
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 01:40 schreef Justinn het volgende:
Ik ging mijn reisproduct dus ophalen bij zo'n paal. Gaf het apparaat op het laatst aan dat ik 4 van de 4 producten heb opgehaald!
Ik 2 van de 2!
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:37 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Niks .. Hij rekent gewoon bij.
Bij wat? Ik was het vanochtend ook 'vergeten'. Wat als je nu een weekabonnement hebt (studenten-OV) en je reist op een maandag-vrijdag en checkt in (want blijkbaar moet dat in de bussen) en je checkt niet uit? Wat dan? Ze kunnen je niets maken, toch? Wat is dan het nut van uitchecken wanneer je op een doordeweekse dag met een studenten-OV-weekkaart reist? Ik wil niet opstandig en rebels zijn, maar kan iemand mij vertellen of het nou echt zo nodig is om uit te checken?
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Bij de RET gebeurd er dan niets, je kunt wel een probleem hebben als je vergeet uit te checken en vlak daarna probeert in te checken, dat zou een foutmelding moeten opleveren. Er gaan momenteel wat verhalen dat er toch geld wordt afgeschreven bij sommige vervoerders, maar dit zou niet de bedoeling mogen zijn.
[..]

Zoals in de OP staat hoef je bij de NS niet in te checken.
Ah. Het antwoord? Nou, die rekening gaat dus direct terug naar de vervoerder. Ik heb een geldig reisbewijs, ze kunnen exact zien dat het moment van reizen op een doordeweekse dinsdag was dus hebben geen poot om op te staan. Crimineel mijn stufi afnemen, zeker.

[ Bericht 22% gewijzigd door Sodium op 05-01-2010 09:25:34 ]
pi_76428042
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:04 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

In de krant? Of op fok natuurlijk: http://frontpage.fok.nl/nieuws/365176/1/1/100/d-day-voor-ov-chipkaart-studenten.html.

@ glazenkaak: 0980 bellen heeft minder zin, daar kunnen ze alleen je status zien als ze je chipkaart al maken of gemaakt hebben. Is t niet zo, weet je nog niks. 0900-6655444 moet je hebben. Daar sta ik nu gezellig in de wacht.

Update: kwartier later, daar sta ik nu niet meer in de wacht maar heb ik daadwerkelijk iemand aan de telefoon gekregen en mn chipkaart is gemaakt! De 31e! Maar dan kon het nog wel een paar dagen duren voordat ie opgestuurd werd. Ook vreemd, dat kan ook wat sneller zou je denken. Maar jeuh! Ik heb m bijna!
Wat is het verschil tussen 0900-6655444 en 0980? Kunnen de mensen van het eerste meer zeggen? Het enige wat 0980 mij kan zeggen is: "je staat niet in het systeem"
pi_76428316
Terug vind kaartpost dinggeval etc.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:50:06 #71
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76428479
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:30 schreef Negaiido het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen 0900-6655444 en 0980? Kunnen de mensen van het eerste meer zeggen? Het enige wat 0980 mij kan zeggen is: "je staat niet in het systeem"
Volgens mij is 0980 van het bedrijf dat de kaarten maakt en 6655444 specifiek van het studentengedeelte, van de aanvragen enzo.

Ook stom trouwens dat ik wel een mailtje ontvang dat mn aanvraag is ontvangen, 21 december al, maar daarna nooit meer een mailtje, over dat mn kaart wordt gemaakt ofzo, terwijl dat wel beloofd werd op de site en het aanvraagformulier.
pi_76428681
Toen net succesvol twee reisproducten opgehaald
You dream it, I live it.
pi_76428744
weet iemand hoe het nu zit met het reizen met de studenten ov chip bij de NS? volgens die site (studenten-ov) hoef je niet in en uit te checken maar waar is dan alle ophef om te doen? ik snap er echt geen bal van.
en weet iemand hoe het werkt als je wel met saldo wil reizen bij NS? ik zie op de site van de NS volgens mij staan dat je dan bij een NS automaat ofzo ook nog iets moet activeren? maar dat moet je eerst weer aanvragen, dat heb ik net geprobeerd via de site, en dan krijg ik de melding 'ongeldige productcombinatie' of iets dergelijks. ik heb mijn nieuwe abbonnement er nog niet opgeladen, dat ga ik vanmiddag maar eens proberen. gelukkig hoef ik nog niet te reizen met de trein, ik heb hem vooral voor de bus nodig en dat gaat in Utrecht prima.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:13:26 #74
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_76428986
Vanochtend bestelling opgehaald (geactiveerd). Kreeg de melding dat ik 2 producten heb opgehaald, wat is naast de kaart die andere dan?
Verder nergens aan hoeven te geven of ik een weekend of week abonnement wil. Hoe zit dit?
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_76429119
Wanneer je het product op gaat halen, geeft de kaart automatisch aan welk abonnement je hebt (week, weekend). Deze keuze moet je bevestigen. Het tweede product dat je erbij krijgt maakt het mogelijk om buiten dat abonnement op saldo te reizen.

Nogmaals: iemand een sluitend antwoord op mijn vorige post (enkele posts hoger)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')