Ik ken Chick Bill, al heb ik er maar één van gelezen. Vond het persoonlijk niet zo goed. Maar nu Tibet gisteren is overleden, ga ik in de bib toch eens een Rik Ringers lenen.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:57 schreef Yi-Long het volgende:
Vroeger uiteraard veel Kuifje, Lucky Luke, Donald & Dagobert Duck, Suske en Wiske, Asterix, etc gelezen. Ook Chick Bill vond ik altijd erg leuk, maar is wat minder bekend.
Gebeurde gisteren. Hier in Vlaanderen was het een paar keer op het radionieuws, maar in Nederland was het minder bekend vermoed ik. Zie wel dat er een heel kort artikel over staat in De Telegraaf.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:02 schreef Yi-Long het volgende:
Is Tibet overleden? Damn, helemaal niets over gehoord of gelezen.
Probeer ook eens Adelaars van Rome dan.quote:Murena (Vorige week ontdekt. Wat een reeks. )
Mooi getekend idd, maar vond het iets te duur om het te proberen. Die NLse prijzen voor stripboeken zijn veelal belachelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Probeer ook eens Adelaars van Rome dan.
Ja. Gelukkig heb ik bijna al die volwassenenstrips ontdekt in onze bibliotheek. Ze hebben gelukkig een grote collectie.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mooi getekend idd, maar vond het iets te duur om het te proberen. Die NLse prijzen voor stripboeken zijn veelal belachelijk.
Mooie serie inderdaad! Jammer alleen dat we deel 9 nog steeds niet hebbenquote:Op maandag 4 januari 2010 18:57 schreef Yi-Long het volgende:
Lanfeust van Troy vind ik een van de allerbeste strips die ooit gemaakt is.
Schitterend getekend, goed verhaal, leuke characters, en ook nog eens erg grappig en er gebeurt vrij veel.
Deel 9 komt ook niet, want het is steeds 8 delen per verhaalquote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:13 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Mooie serie inderdaad! Jammer alleen dat we deel 9 nog steeds niet hebben
Die spinoffs lijken me trouwens wel matig.
en hoe vond je het?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:10 schreef pagadder het volgende:
[..]
Ja. Gelukkig heb ik bijna al die volwassenenstrips ontdekt in onze bibliotheek. Ze hebben gelukkig een grote collectie.![]()
De Adelaars van Rome hebben ze blijkbaar ook. Morgen eens langsgaan.
Ik ga pas vanavond. Bib is pas open in de namiddag, en heb morgen twee en vrijdag ook nog twee examens.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
en hoe vond je het?
Eeuwige Oorlog hele mooie Sci-Fi strip.
Over Dagobert Duck gesproken: ik was vandaag toevallig in Amsterdam, en bij de V&D daarnaast heb je zo'n boekhandeltje zitten, waar ze dus Donald Duck en Mickey Mouse albums hadden met de originele oude verhalen en de 'originele' kaft, voor 5/8 euro per stuk. Engelse taal. Die 'Donald Duck' verhalen waren dus eigenlijk ook die Dagobert Duck avonturen-verhalen.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:10 schreef Portalis het volgende:
De verhalen van Dagobert Duck getekend door Keno Don Rosa mag natuurlijk ook niet worden vergeten.
Heb hem gelezen. Goede strip, ben benieuwd naar het vervolg. Wel veel sex zeg.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
en hoe vond je het?
Eeuwige Oorlog hele mooie Sci-Fi strip.
Ah, zo heet die man! Geweldig, mn zus en ik waren er vroeger zwaar fan van, wij noemden het alleen die 'zweetdruppel-tekeningen', omdat hij volgens mij veelvuldig gebruik maakte van parelende zweetdruppeltjesquote:Op zondag 10 januari 2010 23:10 schreef Portalis het volgende:
De verhalen van Dagobert Duck getekend door Keno Don Rosa mag natuurlijk ook niet worden vergeten.
quote:De Franse striptekenaar Jacques Martin is op 88-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn uitgeverij Casterman vandaag in een persbericht. Martin raakte vooral bekend als de bedenker van de Gallo-Romeinse held Alex, van de stripreeks Lefranc en van zijn medewerking aan diverse avonturen in het weekblad Kuifje.
De striptekenaar werd op 25 september 1921 in Straatsburg geboren. Op 25-jarige leeftijd trok Martin naar België. Samen met Hergé en Edgar Pierre Jacobs (Blake en Mortimer) vormden ze de drie grootste vertegenwoordigers van de zogenaamde "Brusselse school" en de geestelijke vaders van de "klare lijn".
In 1948 is Alex voor het eerst te bewonderen in het weekblad Kuifje (met het avontuur Alex de Onversaagde). In datzelfde weekblad kan men in 1952 zijn nieuwe creatie Lefranc bekijken (Het sein staat op rood).
Nagenoeg blind
In 1953 trad hij toe tot de studio Hergé, waar hij 19 jaar lang zal werken aan diverse avonturen van Kuifje. In 1984 schrijft hij de scenario's voor Xan/Tristan Madoc en voor Arno. Recente initiatieven van Martin, tijdens zijn laatste levensjaren nagenoeg blind en veroordeeld het tekenwerk aan anderen over te laten, waren Keos en Orion, die zich afspelen in het antieke Griekenland en Egypte, en Lois, gesitueerd aan het hof van Lodewijk XIV.
Van de strip Alex, avonturen ten tijde van de ook herhaaldelijk in de strip opduikende Julius Caesar, zijn in heel Europa meer dan 20 miljoen exemplaren verkocht.(belga/mvdb)
http://hln.be/hln/nl/948/(...)nc---overleden.dhtml
Dat die naam niet eerder is gevallenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 04:42 schreef hydraulix het volgende:
.
Voor de liefhebbers en die het nog niet wisten: In Amsterdam zit de fameuze stripwinkel Lambiek
haha probeer Borgia eens dat is pas veel sex. Nja ik woon in Mexico dus geen strips voor mijquote:Op maandag 11 januari 2010 13:00 schreef pagadder het volgende:
[..]
Heb hem gelezen. Goede strip, ben benieuwd naar het vervolg. Wel veel sex zeg.
De Generaal is geniaalquote:
Watchmen is geweldig, de strip dan.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:13 schreef NoCigar het volgende:
Al Crane vond ik vroeger erg geestig, Tardi prachtig. En nog vroeger lazen mijn oudere broers de Pep en de Sjors en later de Gummi. Ik de Eppo en de Vrije Balloen.
Nu volg ik het niet meer zo, hoewel ik recentelijk tijdens een bezoek aan New York wel een grote stripwinkel ben binnengelopen en er een stuk armer weer uitkwam: ik was erg blij toen ik als true crime liefhebber Brownsville heb ontdekt. Voor de rest heb ik nog wat dingen gekocht die volgens mij iedere moderne liefhebber al kent zoals de Watchman-ik vond de film maar zozo maar het intrigeerde me genoeg om eens het verhaal te lezen. Moet ik nog doen overigens
Dan nomineer ik jou voor de roodkoperen fluit van verdienste.quote:
Ik vind dialogen juist irritant in comics. Al is Watchmen meer een Graphic Novelquote:Op maandag 25 januari 2010 14:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Watchmen is geweldig, de strip dan.
De film vond ik zeer matig. Wel leuk om alles uit de strip in filmvorm te zien, maar dat was het wel. De personages zijn opeens veel platter en het is veel meer gericht op actie ipv de dialogen.
Ik had liever gezien dat een alternatievere regisseur er mee aan de slag was gegaan ipv Zack Snyder.
Ik vind de typetjes totaal niet aanspreken. Erg statisch, ze drukken totaal niks uit, het gaat puur om de (behoorlijk flauwe) grappen. Perfecte kandidaat voor de FOK! weblog dus.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:58 schreef Syd het volgende:
Wij hebben sindskort onze eigen strip binnen onze organisaties.
Jullie als stripfanaten weten wat wel en wat niet kan.
Wat vinden jullie hiervan ?
www.kloasenfrederikjan.nl
Hier onze allereerste strip waar het mee begonnen is.
[ afbeelding ]
Strips zijn gemaakt door een tekenaar die dit alles met potlood en papier uitwerkt en daarna inscand, ik verander de kleuren en opmaak met photoshop.
quote:
Ik vind Lanfeust erg goed, zowel qua fantasierijk verhaal, alswel qua humor, alswel qua tekeningen.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:06 schreef PhalanX het volgende:
STRIPS!
plug plug plug
www.rulesofrule.nl
En nu ff serieus.
Ik ben eigenlijk mijn leven lang al lezer geweest van Amerikaanse comics, maar de laatste tijd neig ik wel steeds meer richting Europees werk. Ik ben een beetje huiverig voor de series die eindeloos lang doorlopen, dus nu ga ik vooral voor de dingen waarvan het vaststaat dat er een begin en een einde is.
Ik heb laatst Siegfried van Alex Alice gekocht en gelezen, wat een betoverend mooi tekenwerk. Deel 2 was nog een graadje mooier en daar begint het verhaal pas echt te lopen. Nu is het wachten op deel 3.
Hoe leuk is Lanfeust van Troy?
Luc Orient, Ales, jij was zo te zien ook een Kuifje-lezer. Het tijdschrift bedoel ik.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:50 schreef beantherio het volgende:
Zijn er hier ook mensen die, net als ik, strips puur uit nostalgie verzamelen?
Eind jaren 70 en gedurende de jaren 80 las ik onnoemelijk veel strips, en dan natuurlijk vooral de strips die populair waren in die tijd. Daarna heb ik strips een lange tijd links laten liggen, maar sinds 2 jaar ben ik heel enthousiast aan het verzamelen geslagen. Als kind had ik natuurlijk geen geld om zelf strips te kopen (ik moest het hebben van leesmappen en dat wat je in de bibliotheek kon lenen) maar daarom is het nu zo leuk om al die strips uit het verleden op te sporen, te kopen en de series compleet te krijgen. En die collectie begint in korte tijd al een flinke omvang te krijgen.
Maar wat ik nu wel duidelijk begin te merken is dat m'n smaak niet echt meer hedendaags is. Een hoop van de strips die ik lees zijn nog zeker wel populair en actueel (Blueberry, Kuifje, Blake en Mortimer, Robbedoes en Suske en Wiske worden nu ook nog wel gelezen) maar van veel van mijn favoriete series zijn de tekenaars en schrijvers het loodje aan het leggen. Eddy Paape, die de tekenaar is van mijn allerfavorietste serie (Luc Orient) heb ik nu een paar keer tijdens een beurs ontmoet en die meneer is alweer bijna 90. Een andere favoriet, Jacques Martin (van Lefranc en Alex), overleed niet zo lang geleden. En een hoop van de makers van series die ik goed vind zijn er al niet meer.![]()
Kort samengevat: I feel old.![]()
Het goede nieuws is wel dat ik vandaag tijdens de de 12e Oost Nederlandse Stripboekenbeurs in Zwolle een hoop nieuw leesvoer heb ingeslagen.![]()
Klopt. Beiden waren inderdaad Belgisch. Maar ze werden ook in Nederland uitgegeven.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:06 schreef NoCigar het volgende:
Kuifje en de Robbedoes waren toch Belgisch? Die las ik alleen maar als ik toevallig een leesmap of een verzamelbundel in handen kreeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |