zie inbox svpquote:Op maandag 4 januari 2010 18:41 schreef medisch-ggz het volgende:
"SLIKT 3×10MG TABELETTEN 'S AVONDS, DUS 30MG PER DAG.
HEEFT WEL EEN HELE VOORRAAD."
30 mg per dag is nog vrij weinig..veelal wordt 50 t/m 300 mg per dag voorgeschreven.
Dat klopt inderdaad Karin, ik hoor het de laatste weken steeds vaker op de NS stations. het word veel te veel omgeroepenquote:vanmorgen is er ook weer iemand voor de trein gesprongen, de zoveelste alweer.
Nope, PCM is niet dodelijkquote:Op maandag 4 januari 2010 18:29 schreef kirsten. het volgende:
Ik slik het medicijn zelf ook. Niet vanwege het anti-depressiva-effect, maar vanwege de bijwerking dat het kalmerend werkt op de darmen. Mijn zusje slikt het vanwege hoofdpijn. Ik zou niet weten of zelfmoord er mogelijk mee is, maar is dat niet zo met elke tablet? Ik bedoel als je 4 doosjes Paracetamol wegslikt is dat (lijkt mij teminste) ook dodelijk.
hoe kom je dar bij? als je er zat van inneemt kun je het er vast mee bereiken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Happiness is not getting more, but wanting less"
? acetylcysteine is een slijmverdunner?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:32 schreef ssebass het volgende:
Paracetamol is dodelijk omdat het bij grote hoeveelheden (wegens verzadiging) wordt omgezet in toxische metabolieten. Het is overigens goed te behandelen met acetylcysteine mits een beetje op tijd.
Jep dat is dezelfde alleen dan een injectie.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
? acetylcysteine is een slijmverdunner?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door ssebass op 04-01-2010 23:46:23 ]"Happiness is not getting more, but wanting less"
quote:Op maandag 4 januari 2010 23:32 schreef ssebass het volgende:
Paracetamol is dodelijk omdat het bij grote hoeveelheden (wegens verzadiging) wordt omgezet in toxische metabolieten. Het is overigens goed te behandelen met acetylcysteine mits een beetje op tijd. Het is overigens ook een van de meest voorkomende, naas benzo, hiermee kun je overigens geen zelfmoord plegen. Puur benzo's dan he, combinaties met bijvoorbeeld alcohol wil wel helpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
Kan zo in het Schotse boekje deze post.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:14 schreef medisch-ggz het volgende:
PCM is zeer zeker dodelijk. Mits genomen in grote hoeveelheid. (ong. 4 doosjes)
heb zelf een tijd op een crisis afdeling gewerkt in een psychiatrisch ziekenhuis. de meeste zelfmoord pogingen waren met paracetamol . een hoop zijn hierna ook overleden en een aantal waren wij op tijd bij door onder andere de maag te spoelen.
paracetamol is dus zeer zeker dodelijk in grote hoeveelheden. niet bij normaal gebruik
de bijsluiter:
Met name bij ouderen, kleine kinderen, bij leveraandoeningen, chronisch alcoholgebruik, chronische ondervoeding en bij gebruik van enzyminducerende middelen is er een risico op intoxicatie. Overdosering kan fataal zijn. Een dosis van 20–25 g wordt als dodelijk beschouwd. (dit geld ook voor mensen zonder eerder genoemde doelgroep en aandoeningen, hier ligt de letale(dodelijke) dosis waarschijnlijk wel hoger)
20 gram is dodelijk
1 gram is 1000 mg
20 gram is 20 000 mg
20 000 :500 = 40 paracetamol tabl. van 500 gram(normale tablet)
bij 40 tabletten achter elkaar ingenomen is paracetamol dodelijk! Bij mensen buiten de doelgroep ouderen en kinderen ligt dit aantal waarschijnlijk hoger maar het is wel dodelijk.
Was toch niet helemaal mijn bedoelingquote:Op donderdag 7 januari 2010 06:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kan zo in het Schotse boekje deze post.
Het is wetenschappelijk aangetoond dat AD de kans op zelfmoord significant verhogen (zo uit mijn hoofd ongeveer 2x zo grote kans dan depressieve mensen die placebo gebruiken).quote:Op maandag 4 januari 2010 19:05 schreef Mirjam het volgende:verder wordt er gezegd dat mensen die AD's slikken vaker zelfmoord plegen. kan, ikzelf ben daar niet zo zeker van. in de eerste zes weken zóu nog kunnen, in die perdiode verergeren de klachten enkel, voordat ze afnemen. AD's hebben tijd nodig om te werken. maar daar moet men gewoon ff doorheen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |