abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76409334
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dat soort werk (met zulke uren) kan je niet je hele leven lang doen.
Maar dan hebben ze dus wel tijd genoeg gehad om de taal te leren of niet?
pi_76409342
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:10 schreef ASroma het volgende:

[..]

helaas worden kinderen vaak genomen voor eigen geluk of in de zoektocht naar geluk, daarbij zijn weloverwogen keuzes vaak niet van belang.
Het is inderdaad puur egoïsme wat deze mensen drijft bij het nemen van kinderen. De laksheid van de Nederlandse overheid gooit helaas enkel olie op het vuur.
pi_76409365
Waarom die hele discussie welke bevolkingsgroep er het slechtste opvoedt? Dit is het stadium van opvoeding gewoon voorbij, waardoor het in handen van ordehandhavers zou moeten komen. En daar loopt dus al jaren spaak. Zowel de politie, de gemeente als de woningcorporatie heeft niet thuis gegeven.

Gevolg:
- ettertjes die hun gang kunnen gaan
- oplopende irritatie
- escalatie (er gaat nota bene een van liquidaties verdachte motorclub patrouilleren)

Dat laatste is denk ik wel het ultieme signaal dat de burgemeester heel snel met iets beters op de proppen mag komen dat het reactief stadium van ME posteren ontstijgt. Er zijn in beide kampen zat mensen te vinden die een fatsoenlijk gesprek kunnen aangaan. Maar die willen misschien nu even niet meer, het is te ver gegaan.

Ik denk dan ook dat het helaas een kwestie is van de handel laten uitrazen en zoveel mogelijk proberen te zorgen dat er geen doden of verdere gewonden vallen. Een schone taak dus voor de politie om zich eindelijk eens te laten zien.

En ja, dan zit er van beide kanten vast een hoop culturele achtergrond bij die zorgt voor hoe dit uitgespeeld gaat worden, maar dat is iets om naar te kijken nadat het weer rustig is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_76409394
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:13 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Omdat je het over Wilderiaans hebt. Dat is wijzen naar anderen. Verder met allerlei onzinredenen aankomen over de totaal mislukte integratie. Ook dat is wijzen en de oorzaak buiten je eigen falen zoeken.
"Onzinredenen". Erg goed tegenargument! En het Wilderiaans is een constatering, zo ga je immers nu te werk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76409411
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als je bewust mijn post niet leest, dan stopt het natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76409427
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als je kan uitzoeken hoe je een uitkering kan vangen in een vreemd land kan je ook de taal leren.
quote:
"Onzinredenen". Erg goed tegenargument!
Ik zie ook alleen maar onzin. "Ze werkten veel (tijd zat om in de praktijk de taal te leren dus), ze kunnen het niet hun hele leven lang volhouden (dan ga je ander werk doen)" en bla bla bla bla.
pi_76409479
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
Wat heeft analfabetisme met zwakzinnigheid te maken. Tjonge jonge zeg. De samenleving heeft voor zo goedkoop mogelijke arbeidskrachten gepleit, die kregen zeg. Met de daarbij behorende nadelen. De Nederlandse bedrijven gingen nou eenmaal bewust niet recruteren in Casablanca of Rabat.
Mensen die jaren in dit land wonen maar niets begrijpen van dit land en de taal niet (willen) leren kan je gerust als zwakzinnig bestempelen.

De redenen om die mensen hierheen te halen is helaas zonder plan in uitvoering gebracht wat voor mij nog altijd onbegrijpelijk is. Het is namelijk geen rocket science ofzo.
pi_76409488
Van het vijftal dat betrokken was bij de aanrijding, heeft de rechter-commissaris er inmiddels vier in vrijheid gesteld.' (bron: elsevier.nl)
pi_76409511
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:15 schreef ThaMadEd het volgende:

Als je kan uitzoeken hoe je een uitkering kan vangen in een vreemd land kan je ook de taal leren.

Dat hadden ze wel erg snel onder de knie.
pi_76409515
Overigens had je hier ook Italiaanse en Spaanse gastarbeiders. Vreemd genoeg zijn die wel teruggekeerd. Iets zegt me dat als die waren gebleven we ook stukken minder problemen hadden. Misschien een onderbuikgevoel?
pi_76409529
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:16 schreef MrX1982 het volgende:
Mensen die jaren in dit land wonen maar niets begrijpen van dit land en de taal niet (willen) leren kan je gerust als zwakzinnig bestempelen.
Goed, dan bestempel jij ze maar lekker als zwakzinnig. Win je er wat mee? Los je er wat mee op?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 4 januari 2010 @ 19:17:49 #163
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_76409535
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Van het vijftal dat betrokken was bij de aanrijding, heeft de rechter-commissaris er inmiddels vier in vrijheid gesteld.' (bron: elsevier.nl)
Was te verwachten natuurlijk, je kan moeilijk met 5 man tegelijk op het gaspedaal gaan staan...
pi_76409542
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat hadden ze wel erg snel onder de knie.
Ze werden gewoon geholpen
Allah Al Watan Al Malik
pi_76409562
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goed, dan bestempel jij ze maar lekker als zwakzinnig. Win je er wat mee? Los je er wat mee op?
Los je er wat mee op door de zachte heelmeester uit te hangen? Nee want die maakt stinkende wonden.
pi_76409585
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze werden gewoon geholpen
Die hulp hadden ze ook kunnen zoeken om de taal te leren.
pi_76409594
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Je zou ze wel wat willen doen he? Doodschoppen ofzo.

Gelukkig werkt het niet zo in een rechtstaat. De bestuurder van de auto zit nog vast. Die andere vier weet je niet van of ze op de hoogte waren van het voornemen (?) van de bestuurder om op het huis in te rijden. Misschien hebben ze hem zelfs proberen te stoppen, weet jij veel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_76409596
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef ThaMadEd het volgende:
Overigens had je hier ook Italiaanse en Spaanse gastarbeiders. Vreemd genoeg zijn die wel teruggekeerd. Iets zegt me dat als die waren gebleven we ook stukken minder problemen hadden. Misschien een onderbuikgevoel?
De Spaanse en Italiaanse gastarbeiders waren wel een stukkie eerder hier in Nederland en hebben de recessie van NL (en de ontslaggolf vanwege automatisering) niet meegemaakt. Wel vreemd dat deze gastarbeiders niet teruggehaald werden, als ze zo'n goed alternatief waren voor Marokkanen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76409610
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:03 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

En dat is ook het probleem. Wil je er wat aan doen als autochtoon, dan ben je 'racist', 'xenofoob' en heb je last van 'onderbuikgevoelens' Daarnaast het slappe knieënbeleid wat bijv. zo'n burgemeester van Culemborg dan uitvoert. Burgemeesters worden uit de PvDa of D66 stal neergezet, er zal niks concreets gebeuren als praten, theedrinken, coaches, praten. Vind je het gek dat je er niet onderuit komt dat mensen alsnog eigen rechter gaan willen spelen. Willen, want in Nederland komen de Mocro-daders er lekker soft vanaf en dat weten ze maar al te goed.

http://www.rtl.nl/compone(...)toffer_culemborg.xml
Oh wat erg die man.
Heb medelijden met hem, zal je maar gebeuren je kind van 13.
Je ziet gewoon de wanhoop van ik moet wel om me gezin te beschermen, de politie doet niks.
pi_76409613
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef YazooW het volgende:

[..]

Was te verwachten natuurlijk, je kan moeilijk met 5 man tegelijk op het gaspedaal gaan staan...
Joh
Maar denk je echt dat die andere vier zeiden van nee man niet doen.
pi_76409640
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:18 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Los je er wat mee op door de zachte heelmeester uit te hangen? Nee want die maakt stinkende wonden.
Lost het wat op om problemen te overdrijven en alleen te blijven benoemen (en voor de rest kankeren op alles wat Marokkaans is)? Nee, want dat zorgt alleen voor spanningen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76409688
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:19 schreef shomila het volgende:

[..]

Oh wat erg die man.
Heb medelijden met hem, zal je maar gebeuren je kind van 13.
Je ziet gewoon de wanhoop van ik moet wel om me gezin te beschermen, de politie doet niks.
Ik kan me daar zo boos om maken. Of eigenlijk machteloos.
Die man ook wat wilt hij nou beginnen als de politie niks doet.
pi_76409690
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is relevant om de oorzaken te herleiden en vandaar uit tot een eventuele oplossing te komen.
Helaas is dat laatste onmogelijk zolang de politiek er een is zoals we die hier in Nederland kennen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden wat telkens weer naar voren komt.
pi_76409703
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die hulp hadden ze ook kunnen zoeken om de taal te leren.
Ik denk dat deze mensen zich niet bewust waren van hoe lang ze nog hier zouden blijven, maar goed, dat was hun eigen verantwoordelijkheid. Ik benoem slechts de situatie, wat de mensen toen dachten of vonden blijft natuurlijk gissen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 4 januari 2010 @ 19:21:42 #176
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76409705
Mutant01

Bagatelliseren is zijn hobby!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_76409742
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is relevant om de oorzaken te herleiden en vandaar uit tot een eventuele oplossing te komen.
Helaas is dat laatste onmogelijk zolang de politiek er een is zoals we die hier in Nederland kennen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden wat telkens weer naar voren komt.
Oh, dus jij denkt dat het uitschelden van mensen handig is bij het komen tot een oplossing.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76409758
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:21 schreef Henk-B het volgende:
Mutant01

Bagatelliseren is zijn hobby!
Kan je daar een voorbeeld van geven? Troll?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 4 januari 2010 @ 19:23:13 #179
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76409761
laten we een paar ghettos bouwen waar het verplicht is voor marokkanen om te wonen. Daar leren ze bepaalde basis regels van onze samenleving, vervolgens gaat 1 gezin per keer op test, slagen ze voor de test dan mogen ze weer meedoen in de samenleving
pi_76409782
quote:
Vreselijk en de vinger op de zere plek. "Geen politie te bekennen" "de burgemeester zegt dat het niks is".
  maandag 4 januari 2010 @ 19:24:34 #181
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76409815
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan je daar een voorbeeld van geven? Troll?
Troll

Kijk naar het merendeel van je reacties!
pi_76409821
Laffe mensen eigenlijk, Nederlanders. Zo heb ik altijd al naar ons gekeken. Zodra het op geweld uitdraait, durven Nederlanders niet meer en kiezen ze het hazenpad.
Het relsucces van de Marokkanen, door heel Nederland, is hier natuurlijk het grootste bewijs van. Er is NOOIT tegen opgetreden. Ja sporadisch door een individu, welke vervolgens compleet gelynched is en wegens "openlijke geweldpleging" door "eigen" eenstrepers is aangehouden.

Nederlanders.

Molukkers.
pi_76409836
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:24 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Troll

Kijk naar het merendeel van je reacties!
Ah, geen voorbeeld dus. Afgeserveerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76409867
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vreselijk en de vinger op de zere plek. "Geen politie te bekennen" "de burgemeester zegt dat het niks is".
Je zag gewoon de tranen in zn ogen komen.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:25:49 #185
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_76409884
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Joh
Maar denk je echt dat die andere vier zeiden van nee man niet doen.
Misschien hadden de overige geen idee van de (spontane?) plannen van de bestuurder en zaten ze in eerste instantie in de auto om te gaan 'chillen'(softdrugs en bier) en rond te rijden, voordat de 4 het slachtoffer werden van de onbezonnen actie van de poging-tot-doodrijder.
What lies in the shadow of the statue?
  maandag 4 januari 2010 @ 19:26:11 #186
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_76409905
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:24 schreef Chooselife het volgende:
Laffe mensen eigenlijk, Nederlanders. Zo heb ik altijd al naar ons gekeken. Zodra het op geweld uitdraait, durven Nederlanders niet meer en kiezen ze het hazenpad.
Het relsucces van de Marokkanen, door heel Nederland, is hier natuurlijk het grootste bewijs van. Er is NOOIT tegen opgetreden. Ja sporadisch door een individu, welke vervolgens compleet gelynched is en wegens "openlijke geweldpleging" door "eigen" eenstrepers is aangehouden.

Nederlanders.

Molukkers.
Helemaal mee eens!
pi_76409919
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:23 schreef ASroma het volgende:
laten we een paar ghettos bouwen waar het verplicht is voor marokkanen om te wonen. Daar leren ze bepaalde basis regels van onze samenleving, vervolgens gaat 1 gezin per keer op test, slagen ze voor de test dan mogen ze weer meedoen in de samenleving
Ja dat idee hadden ze in het begin van de vorige eeuw ook.

http://static.rnw.nl/migr(...)eenhuizen-redirected

Echt een succesverhaal!
  maandag 4 januari 2010 @ 19:26:42 #188
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76409926
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah, geen voorbeeld dus. Afgeserveerd.
Nope geen voorbeeld, merendeel van je reacties is voldoende!

Neem er een kopje thee bij
pi_76409935
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, dus jij denkt dat het uitschelden van mensen handig is bij het komen tot een oplossing.
Zwakzinnigheid is geen scheldwoord als je door eigen falen de samenleving met problemen opzadelt. Of wil je beweren dat ouders die geen Nederlands spreken en dit land niet begrijpen verstandig genoemd kunnen worden?

Ik zou als ik ouder was mijn ogen uit mijn kop schamen als ik jaren in een land woon waarvan ik de taal niet spreek en het land niet ken. Laat staan dat ik in zo'n situatie ook nog besluit om kinderen te nemen .
pi_76409940
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef Ghaazi het volgende:

[..]

Misschien hadden de overige geen idee van de (spontane?) plannen van de bestuurder en zaten ze in eerste instantie in de auto om te gaan 'chillen'(softdrugs en bier) en rond te rijden, voordat de 4 het slachtoffer werden van de onbezonnen actie van de poging-tot-doodrijder.
Ja tuurlijk.
pi_76409946
quote:

Nederlanders.

Molukkers.
Eens. Maar weet je waarom als jij als NL-er wat terug doet hoef je er echt niet op te rekenen dat iemand je komt helpen, dat is bij andere bevolkingsgroepen wel zo.
pi_76409950
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

quote:

En dat softe beleid wordt voortgezet door (niet gekozen) PvdA/D66 burgemeesters en allerlei politiefunctionarissen. Ik heb een famillielid die voor de ME werkt, geloof me, die wil echt wel hoor. Het probleem zit alleen wat hoger. De politiek schijt in hun broek bij de gedachte aan PVV burgemeesters her en der
Voorbeeld: http://www.elsevier.nl/we(...)egen-Wilders-uit.htm Eng joh, die PVV, stel je voor

[ Bericht 14% gewijzigd door Drommelsch85 op 04-01-2010 19:32:41 ]
url
pi_76409970
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:26 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Neem er een kopje thee bij
Ow dat is wel een goed idee trouwens, het is een beetje koud namelijk.
pi_76410039
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is irrelevant. De vraag is, hoe moet je dat oplossen. Het "naar achteren kijken" heeft ons weinig geboden.
Als je de oorzaak niet kent kun je het probleem nooit oplossen. Je kan dan aan symptoombestrijding doen (wat dus al jaren in Nederland word gedaan).
pi_76410077
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:26 schreef MrX1982 het volgende:
Zwakzinnigheid is geen scheldwoord als je door eigen falen de samenleving met problemen opzadelt. Of wil je beweren dat ouders die geen Nederlands spreken en dit land niet begrijpen verstandig genoemd kunnen worden?
Het is gewoon een ordinair scheldwoord. Verder moet je het zelf weten, als jij denkt dat het gebruik van dergelijke stempels zal gaan leiden tot een oplossing - vooral doorgaan. Men kan ook naief zijn geweest, maar dat is natuurlijk een middenweg, waarmee je mensen niet al te veel voor het hoofd stoot - te pacifistisch, het bekt niet lekker. Liever schelden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76410088
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:27 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

En dat softe beleid wordt voortgezet door (niet gekozen) PvdA/D66 burgemeesters en allerlei politiefunctionarissen. De politiek schijt in hun broek bij de gedachte aan PVV burgemeesters her en der
Bij de PvdA moet je inderdaad al helemaal niet zijn voor enige oplossing die zijn eerder onderdeel van het probleem. Alle steden met sterke PvdA connecties worden niet zelden gekenmerkt door dit soort ellende.

Als je de zachte heelmeesters uit het spreekwoord 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' zou vervangen door een politieke partij is de PvdA de eerste kandidaat.
pi_76410144
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:29 schreef Asgard het volgende:

[..]

Als je de oorzaak niet kent kun je het probleem nooit oplossen. Je kan dan aan symptoombestrijding doen (wat dus al jaren in Nederland word gedaan).
Maar de oorzaak kent men al, dat is het probleem. Men is dus niet bezig met symptoombestrijding, nee men is bezig met oorzaakbenoeming. Een jaar of 10.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 4 januari 2010 @ 19:32:58 #198
28033 Pek
je moet wat
pi_76410162
quote:

Nederlanders.

Molukkers.
Er is hier ook geen hond die zegt:"Kom op, Fok! knokploeg, we goan die blauwe jongens en rifapen eens een lesje leren!" Dus dat klopt wel ja
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:33:30 #199
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76410182
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja dat idee hadden ze in het begin van de vorige eeuw ook.

http://static.rnw.nl/migr(...)eenhuizen-redirected

Echt een succesverhaal!
quote:
Het VWO-advies werd door haar onderwijzeres genegeerd: MAVO was wel goed genoeg. "Toen hadden mijn ouders het lef om daar tegenin te gaan."
kijk, assertiviteit geleerd in Veenhuizen, dochter die schrijfster wordt. Een succesverhaal

Ik zie kleine Mo al een groot politicus of schrijver worden Kleine Mo als eerste Marokkaans-Nederlandse premier in 2031
pi_76410183
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is gewoon een ordinair scheldwoord. Verder moet je het zelf weten, als jij denkt dat het gebruik van dergelijke stempels zal gaan leiden tot een oplossing - vooral doorgaan. Men kan ook naief zijn geweest, maar dat is natuurlijk een middenweg, waarmee je mensen niet al te veel voor het hoofd stoot - te pacifistisch, het bekt niet lekker. Liever schelden.
Ik wil ook wel de term zwakbegaafd gebruiken maar dat komt op hetzelfde neer.

Naïef? Nee die term valt alleen de Nederlandse overheid ten deel toen ze die mensen hierheen haalde.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:34:26 #201
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_76410221
RTL4:
quote:
Indrukwekkend! Roadblocks!
Doe toch rustig joh, zijn gewoon een paar blokken beton. Donder op met je "roadblocks", praat gewoon Nederlanders, doe niet zo spectaculair!
pi_76410244
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik wil ook wel de term zwakbegaafd gebruiken maar dat komt op hetzelfde neer.

Naïef? Nee die term valt alleen de Nederlandse overheid ten deel toen ze die mensen hierheen haalde.
Niets meer dan een kapotte plaat.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 19:35:45 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_76410278
quote:

[..]

[..]

En dat softe beleid wordt voortgezet door (niet gekozen) PvdA/D66 burgemeesters en allerlei politiefunctionarissen. De politiek schijt in hun broek bij de gedachte aan PVV burgemeesters her en der
Voorbeeld: http://www.elsevier.nl/we(...)egen-Wilders-uit.htm Eng joh, die PVV, stel je voor
Ja, ze knijpen hem en zullen er dan ook alles aan doen om dat niet te laten gebeuren.
En in Culemborg wordt het ook wel weer gesust, tot het volgende 'incident'
pi_76410279
quote:

[..]

[..]

Dat is de dans om het grote geld.

Men is voornamelijk burgermeester en politiefunctionaris om van schaamteloze privileges te genieten en exorbitante salarissen en onkostenvergoedingen te genieten.
Vanuit die kringen is het gewoonte om elkaar, -met name partijgenoten- via oneerlijke lobby's soortgelijke baantjes toe te wijzen. Er ontstaat een soort ambtelijke elite, die elkaar trouw in het zadel houdt- en helpt. Deze mensen zijn doorgaans te incompetent om in het bedrijfsleven managementfuncties te bekleden.
Eenmaal in deze functie is het zaak zo lang mogelijk de functie te behouden. Functioneren is volstrekt irrelevant voor deze baantjeszieke elleboogwerkers. Zodra de zaak volledig geescaleerd is (Harry Borghouts, Ella Vogelaar), verlaten ze vanuit een enorme chaos de achterdeur en nemen ze via de aloude partijlobby zitting in een andere duurbetaalde comfortfunctie. En alle tijd die hier aan besteed wordt, wordt rijkelijk beloond door één of andere bezopen wachtgeldregeling.

De straatratten van de maatschappij.
pi_76410289
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:32 schreef Pek het volgende:

[..]

Er is hier ook geen hond die zegt:"Kom op, Fok! knokploeg, we goan die blauwe jongens en rifapen eens een lesje leren!" Dus dat klopt wel ja
Omdat we dan als groepje van 50 een procedure en strafblad aan onze reet hebben en merken dat die éénstrepers opeens wel gezag uitvoeren. Tenzij je op formaat burgeroorlog in actie komt.
url
  maandag 4 januari 2010 @ 19:38:21 #206
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_76410390
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:26 schreef shomila het volgende:

[..]

Ja tuurlijk.
Precies, ik was er niet bij. Dus ik weet het niet net als ieder ander.
What lies in the shadow of the statue?
pi_76410391
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niets meer dan een kapotte plaat.
Je vertrekt naar een land leert de taal niet en weet niets van het land, en passant neem je ook nog kinderen die vervolgens voor galg en rat opgroeien omdat je ze niet kunt opvoeden. Wat vreselijk naïef dat het laatste gebeurt.

Je kan dit scenario van te voren bijna op een presenteerblaadje geven .
  maandag 4 januari 2010 @ 19:38:37 #208
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_76410403
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:36 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Omdat we dan als groepje van 50 een procedure en strafblad aan onze reet hebben en merken dat die éénstrepers opeens wel gezag uitvoeren. Tenzij je op formaat burgeroorlog in actie komt.
Jou reactie maakt zijn punt alleen nog maar sterker... NEDERLANDERS ZIJN LAF.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:39:21 #209
117098 Hathor
Effe niet
pi_76410430
quote:

Nederlanders.

Molukkers.
Onzin, gelijksoortige taferelen spelen zich ook af in Belgie, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland, en nog een handvol landen die ik effe niet zo snel opsommen kan. Zijn dat ook allemaal lafaards volgens jou dan? En ik heb dit al eerder gezegd, een Marokkaan alleen durft je niet eens recht in de ogen te kijken, wanneer ie met een stel maatjes is is het plotseling een heel ander verhaal. Is dat zo fantastisch heldhaftig dan? Het probleem met Nederlanders is dat het voornamelijk eenlingen zijn die geen zin hebben om voor anderen de kastanjes uit het vuur te halen. Je kan dat laf vinden, ik vind het meer een vorm van egoisme, de spreekwoordelijke ver van mijn bed show. Ik kan echter een paar wijken opnoemen in bepaalde steden, waar dat soort normen niet gelden, en als daar een stelletje pleurisjochies de boel aan het schijten denkt te kunnen maken, ze er niet zonder kleerscheuren mee weg zullen komen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_76410433
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:38 schreef YazooW het volgende:

[..]

Mee eens, en daarmee wil ik dan ook zeggen dat de wond nog ff moet dooretteren voordat het gezwel afgesneden wordt. Helaas.
url
pi_76410525
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:36 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik dus net ook te zeggen, dan kan de politie nl ineens wel ingrijpen. En wat ik al zei, je hoeft niet op veel medestanders te rekenen.

Een tijd terug ook stond er een Marokkaantje mensen te irriteren,mn vriend zegt er wat van en de mensen die werden lastig gevallen blijven gewoon strak voor zich uitkijken en laten mijn vriend het maar uitzoeken als hij een grote bek krijgt. Dan denk ik echt van jezus hij komt voor jullie op en dan doen jullie net alsof jullie niks gezien hebben.
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 19:42:31 #212
249559 crew  Lavenderr
pi_76410544
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:35 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat is de dans om het grote geld.

Men is voornamelijk burgermeester en politiefunctionaris om van schaamteloze privileges te genieten en exorbitante salarissen en onkostenvergoedingen te genieten.
Vanuit die kringen is het gewoonte om elkaar, -met name partijgenoten- via oneerlijke lobby's soortgelijke baantjes toe te wijzen. Er ontstaat een soort ambtelijke elite, die elkaar trouw in het zadel houdt- en helpt. Deze mensen zijn doorgaans te incompetent om in het bedrijfsleven managementfuncties te bekleden.
Eenmaal in deze functie is het zaak zo lang mogelijk de functie te behouden. Functioneren is volstrekt irrelevant voor deze baantjeszieke elleboogwerkers. Zodra de zaak volledig geescaleerd is (Harry Borghouts, Ella Vogelaar), vertrekken ze via de achterdeur en nemen ze via de aloude partijlobby zitting in een andere duurbetaalde comfortfunctie.

De straatratten van de maatschappij.
Zo gaat dat inderdaad. En vooral Vogelaar is een goed voorbeeld. Dat mens heeft in korte tijd zoveel verprutst. En nu hebben we prachtwijken en kansenjongeren ipv achterbuurten en straattuig. Klinkt toch heel anders
pi_76410550
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je vertrekt naar een land leert de taal niet en weet niets van het land, en passant neem je ook nog kinderen die vervolgens voor galg en rat opgroeien omdat je ze niet kunt opvoeden. Wat vreselijk naïef dat het laatste gebeurt.

Je kan dit scenario van te voren bijna op een presenteerblaadje geven .
De kinderen zijn pas later overgebracht. De Nederlandse overheid had een versoepeling doorgevoerd voor gezinsmigratie. De mannen waren hier al jaren eerder (en alleen) en dachten ook daadwerkelijk aan terugkeer. De gezinsmigratie begon pas in de jaren 80, de periode toen het slecht ging met de economie in NL. Maar goed, vanuit een ivoren toren is het heel makkelijk spreken over wat mensen allemaal verkeerd doen (en al helemaal achteraf).
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 4 januari 2010 @ 19:42:48 #214
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76410556
quote:

Nederlanders.

Molukkers.
Mwa, als doorsnee Nederlander heb je een hoop te verliezen, teveel om in te grijpen waarschijnlijk.
Als er hier in een volksbuurt iets gebeurt met allochtonen, dan worden binnen no- time alle petjes opgetrommeld om die lui een lesje te leren. Het gaat om het groepsgevoel, als groep sta je sterk en in je eentje begin je niets. Dat geldt voor iedereen, Marokkanen, Molukkers en ook voor Nederlanders.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76410582
NEDERLANDERS ZIJN LAF EACHT MAAR TOT GEERT AAN DE MACHT IS DEN HAAG OP ZE KOP GEERTJE DE GEKSTE ZEG MAAR DAG TEGEN HET THEEDRINKEN.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:43:31 #216
28033 Pek
je moet wat
pi_76410592
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:38 schreef YazooW het volgende:

[..]

Nee, hij heeft wel gelijk. Ver van m'n bed, I don't give a shit. Tot het m'n eigen straat binnenkomt, iets wat nu dus in Culemborg gebeurt. Nou woon ik al 20 jaar naast de Diamantbuurt en heb nog steeds nergens last van, gelukkig
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:43:52 #217
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_76410608
quote:

Nederlanders.

Molukkers.
Dus je wilt in een samenleving leven waar de ene bende de andere bestrijd met alle mogelijke gewelddadige middelen?
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
pi_76410620
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:39 schreef Hathor het volgende:

Ik kan echter een paar wijken opnoemen in bepaalde steden, waar dat soort normen niet gelden, en als daar een stelletje pleurisjochies de boel aan het schijten denkt te kunnen maken, ze er niet zonder kleerscheuren mee weg zullen komen.
Zulke wijken zijn inmiddels grotendeels gesaneerd en is die samenhorigheid grotendeels verdwenen.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:44:55 #219
117098 Hathor
Effe niet
pi_76410660
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar veel Spanjaarden zijn ook gewoon gebleven hoor, Buiten het feit dat ik er persoonlijk een stel ken, kan ik me ook nog een staking herinneren op het terrein van Heineken, waar de vakbond een en dezelfde toespraak twee keer moest houden, een keer in het Nederlands, en een keer in het Spaans. En dat doen ze echt niet om educatief bezig te zijn.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:46:15 #220
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_76410705
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:43 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Dus je wilt in een samenleving leven waar de ene bende de andere bestrijd met alle mogelijke gewelddadige middelen?
Survival of the fittest. Werkt tot nu toe al duizenden jaren...
pi_76410749
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De kinderen zijn pas later overgebracht. De Nederlandse overheid had een versoepeling doorgevoerd voor gezinsmigratie. De mannen waren hier al jaren eerder (en alleen) en dachten ook daadwerkelijk aan terugkeer. De gezinsmigratie begon pas in de jaren 80, de periode toen het slecht ging met de economie in NL. Maar goed, vanuit een ivoren toren is het heel makkelijk spreken over wat mensen allemaal verkeerd doen (en al helemaal achteraf).
Zoals ik al eerder zei het is echt niet zo'n lastig scenario om van te voren al te kunnen bedenken. De taal is van essentieel belang als je wilt meedraaien in een land. Of ben je er daar niet mee eens? Dat heeft niets met een ivoren toren te maken maar met gezond verstand.

Daarnaast zijn die Marokkaanse reljongeren vast niet allemaal in Marokko geboren maar gewoon hier in Nederland.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:47:16 #222
117098 Hathor
Effe niet
pi_76410752
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:44 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zulke wijken zijn inmiddels grotendeels gesaneerd en is die samenhorigheid grotendeels verdwenen.
Nee hoor, ze zijn er nog steeds, een beetje renovatie heeft de mentaliteit van de mensen niet veranderd.
pi_76410754
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:43 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Waar het kwaad met eigen middelen wordt bestreden ja, zodat de normen en waarden van de welwillenden weer de boventoon voeren in een maatschappij.

Tot nu toe is alleen gezwegen en toegekeken. Dat blijkt niet te helpen, een gemakkelijke constatering. Het zou op zijn minst een gevolg van logisch redeneren zijn, om het eens over een andere boeg te gooien en adequaat in te grijpen in plaats van dat lafhartige gedreutel.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:51:08 #224
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_76410921
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:47 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waar het kwaad met eigen middelen wordt bestreden ja, zodat de normen en waarden van de welwillenden weer de boventoon voeren in een maatschappij.
Ik vrees dat welwillenden de eerste slachtoffers zullen zijn van dat zulke samenlevingen....
quote:
Tot nu toe is alleen gezwegen en toegekeken. Dat blijkt niet te helpen, een gemakkelijke constatering. Het zou op zijn minst een gevolg van logisch redeneren zijn, om het eens over een andere boeg te gooien en adequaat in te grijpen in plaats van dat lafhartige gedreutel.
Dat de politie keihard moet ingrijpen tegen straatterreur ben ik met je eens maar dat burgers zelf maar de wapens op moeten nemen is zeer gevaarlijk.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
pi_76410944
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:47 schreef MrX1982 het volgende:
Zoals ik al eerder zei het is echt niet zo'n lastig scenario om van te voren al te kunnen bedenken. De taal is van essentieel belang als je wilt meedraaien in een land. Of ben je er daar niet mee eens? Dat heeft niets met een ivoren toren te maken maar met gezond verstand.
In de jaren 70-80 en 90 was het niet van essentieel belang. Kennelijk vonden de personen die de gastarbeiders selecteerden dat ook niet van belang. Het was geen eis en het ging in beginsel ook allemaal prima.
quote:
Daarnaast zijn die Marokkaanse reljongeren vast niet allemaal in Marokko geboren maar gewoon hier in Nederland.
Nee, maar dat raakt wel de 2e generatie. Je zult zien dat 2e generatie Marokkaanse jongeren, geboren uit ouders die wel gedeeltelijk de Nederlandse taal beheersen/ kunnen lezen, een stuk hoger op de maatschappelijke ladder staan.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')