Niet veel boeiends vind ik, eq zijn handig op te boostenquote:Op woensdag 6 januari 2010 01:03 schreef The_Dean het volgende:
Hoeveel nut heeft een 10-band EQ voor je sound?
Nu lekker basic: Gitaar -> tuner -> amp.
Ja, ik ook, maar het kan altijd wat beter natuurlijk. En om dat enkele lead loopje van mij wat te boosten koop ik wel een losse booster/overdrive ofzo.quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Niet veel boeiends vind ik, eq zijn handig op te boosten
Vind voor m'n solo een mid/volume boost wel handig maar thats it, eq voor m'n geluid regel ik geowon op de versterker zelf
Hoe meer je kan EQ-en hoe meer controle over je geluid ik zie het nut van een extra 10 bands EQ wel inquote:Op woensdag 6 januari 2010 01:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Niet veel boeiends vind ik, eq zijn handig op te boosten
Vind voor m'n solo een mid/volume boost wel handig maar thats it, eq voor m'n geluid regel ik geowon op de versterker zelf
Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:17 schreef Cynic het volgende:
Zo, de neptele staat in C met een .12 setje en de hals is er nog niet afgebroken.
Binnenkort dus kijken of die stabieler en zuiverder is voor het opnemen van dat laatste stuk.
Zou verdorie wel knap belachelijk zijn als ik uiteindelijk ga opnemen met een gitaar van ¤69
Da's waar natuurlijk. Ik heb sowieso niet zulke hele dure spullen, maar dit gaat wel aardig ver natuurlijkquote:Op woensdag 6 januari 2010 08:28 schreef Witchfynder het volgende:
Het gaat er om dat je het best werkende spul gebruikt en niet het duurste ofzo. En met maffe budget gear een tof resultaat boeken is natuurlijk gewoon erg lollig.
doe tevens je gordel om als je in de auto staptquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je een biefstuk bakt, kun je voelen wanneer je hem uit de pan moet halen.
Voelt hij aan als je wang, dan is hij 'rare'.
Voelt hij aan als het puntje van je kin, dan is hij 'medium'.
Voelt hij aan als het puntje van je neus, dan is hij 'well done'.
Persoonlijk doe ik het liever na het instappen. Tijdens het instappen is het verdomde lastig!quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:28 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
doe tevens je gordel om als je in de auto stapt
Tja, over het algemeen wel...hals recht etc. Net als bij een gitaar eigenlijk moet je vantevoren bedenken wat voor geluid je zoekt, omdat bijvoorbeeld de pup config best een effect kan hebben. En verder..tja...testenquote:Op woensdag 6 januari 2010 08:51 schreef Aresdreams het volgende:
hey witchfynder, vraagje voor jou, als je een bas wilt kopen, waar moet je ongeveer allemaal op letten? zijn dat de zelfde dingen als bij een gitaar of zijn er nog wat andere zaken waar je op moet letten?
Gelukkig niet zeg, poehee!quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bassisten lijken alleen niet op gitaristen.
Sorry Dean...quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:58 schreef The_Dean het volgende:
Ik blijf maar GASsen op gitaren en versterkers terwijl ik beter een andere auto kan kopen. Iemand hier iets te koop? Als het maar dieselt
Naast egotrippende gitaristen, klagende zangers en dwarsliggende drummers moet er íemand in de band zitten die relaxt blijft en daadwerkelijk ook iets uitvoertquote:
Als je twee uur een bas kan tillen, kan je ook wel effe de kratjes backstage dragen. Bedankt hequote:Op woensdag 6 januari 2010 10:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Naast egotrippende gitaristen, klagende zangers en dwarsliggende drummers moet er íemand in de band zitten die relaxt blijft en daadwerkelijk ook iets uitvoert.
Klinkt als onbalans jaquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:59 schreef TeleluvR het volgende:
Fijn is ie hè?
[..]
Sorry Dean...
Ik wil ook gaan dieselen met een paar maanden, ik maak er de km's voor. Bovendien heb ik alle pech van de wereld met de bak die ik nu heb. Gisteren weer een scherp raspend geluid: Ik gok de ventilator op de radiotor. Eens kijken of ik daar zelf iets mee kan... Bij de garage kan ik zowat gaan wonen...![]()
Dáár heb je roadies voorquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je twee uur een bas kan tillen, kan je ook wel effe de kratjes backstage dragen. Bedankt he.
We hadden het toch ook over bassisten?quote:
Als je hem verder wilt upgraden, dan kan ik je de lil'punchers van GFS aanraden. Ik ben er erg tevreden over.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's waar natuurlijk. Ik heb sowieso niet zulke hele dure spullen, maar dit gaat wel aardig ver natuurlijk
Er zit wel een ander elementje in de brug (GFS). Als het echt goed lukt dadelijk moet ik die gitaar misschien nog eens wat verder gaan opknappen dat hij ook voor optredens meekan.
Onbalans? Ik ga je even mailen zo, voordat dit topic naar PTA gaat!quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klinkt als onbalans ja
Nja, en ik maak nu al de kilometers met woon/werk verkeer... kun je nagaan wat er nog bij komt met alles als roadie, dingetjes voor de zaak en de band en, als zaterdag alles goed gaat, regelmatig Kerkrade op en neer...
Nee, dan ben ik te moe van 10x de nummers opnieuw beginnen omdat de gitarist er steeds nutteloos doorheen zit te shreddenquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je twee uur een bas kan tillen, kan je ook wel effe de kratjes backstage dragen. Bedankt he.
Die zijn er toch voor om het bier op te drinken?quote:
kerkrade? je zoekt echt de grootste uithoeken van het land op, is 't nie?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klinkt als onbalans ja
Nja, en ik maak nu al de kilometers met woon/werk verkeer... kun je nagaan wat er nog bij komt met alles als roadie, dingetjes voor de zaak en de band en, als zaterdag alles goed gaat, regelmatig Kerkrade op en neer...
Wereldburger hequote:Op woensdag 6 januari 2010 10:34 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
kerkrade? je zoekt echt de grootste uithoeken van het land op, is 't nie?
oefening baart kunstquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:30 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Persoonlijk doe ik het liever na het instappen. Tijdens het instappen is het verdomde lastig!
Dat is inderdaad wel een teringend weg!quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:34 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Misschien zoeken die uithoeken mij wel opquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:34 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Kan wel, maar beter word het er vast niet opquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een teringend weg!
Kun je dan niet beter met de trein gaan? (duikt weg...)
Anderhalf is niks man. Dat doe ik nog op de fiets als het moetquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef Witchfynder het volgende:
Damn...doet me denken aan toen ik een vriendin in Groningen had. Werd toch wel lastig op een moment. Toch heb ik het met mijn laatste vriendin op 2,5 uur trein/1,25 uur auto toch bijna 3 jaar uitgehouden.
Die heb ik al in de brug, volgens mij was ik zo ongeveer de eerste hier die iets bij GFS bestelde.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je hem verder wilt upgraden, dan kan ik je de lil'punchers van GFS aanraden. Ik ben er erg tevreden over.
En ik zou ze dan zeker coiltappen, vooral voor het cleane geluid heb je dan veel meer mogelijkheden.
Die Lil' Punchers kwam hier al setje binnen hoor...quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die heb ik al in de brug, volgens mij was ik zo ongeveer de eerste hier die iets bij GFS bestelde.
Maar ik moet nog wel iets anders in de nek dan.
Een man gaat op vakantie naar een exotisch, tropisch eiland. Als 'ie met de boot in de buurt van het eiland komt, hoort hij een soort constant gedrum van het eiland komen. Als hij van de boot af is, vraagt hij aan de eerste inboorling die hij tegenkomt wat dat gedrum toch is. De inboorling wordt erg nerveus en roept "Erg slecht als drummen stopt."quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Naast egotrippende gitaristen, klagende zangers en dwarsliggende drummers moet er íemand in de band zitten die relaxt blijft en daadwerkelijk ook iets uitvoert.
En zie hier een argument voor kolonialismequote:Op woensdag 6 januari 2010 11:07 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Een man gaat op vakantie naar een exotisch, tropisch eiland. Als 'ie met de boot in de buurt van het eiland komt, hoort hij een soort constant gedrum van het eiland komen. Als hij van de boot af is, vraagt hij aan de eerste inboorling die hij tegenkomt wat dat gedrum toch is. De inboorling wordt erg nerveus en roept "Erg slecht als drummen stopt."
Het drummen blijft maar doorgaan en aan het eind van de dag is de man het toch wel zat. Hij klampt een andere inboorling aan en vraagt wanneer het drummen ophoudt. De inboorling kijkt alsof 'ie aan iets heel vervelends wordt herinnerd en roept alleen maar "Erg slecht als drummen stopt" voor 'ie de benen neemt.
Na een paar dagen weinig geslapen te hebben is de man het wel echt helemaal zat. Hij pakt de dichtstbijzijnde inboorling in z'n nekvel, duwt 'm ruw klem tegen een boom aan en roept "Nou wil ik het weten: wat gebeurt er als het drummen stopt?".
Zegt de inboorling angstig: "bas solo!".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |