2512 AP, HTM Klantenservice (Wagenstraat 35, Den Haag)quote:Op maandag 4 januari 2010 15:24 schreef bellabeauti het volgende:
Kan je je bestelling ook ophalen bij HTM klantenservice?
Dat zeg ik toch? Een busschauffeur kan bijvoorbeeld niet zien of jij een week- of weekendabonnement hebt, vandaar dat je dus in en uit moet checken.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:24 schreef SMutzskii het volgende:
Mensen die moeten betalen moeten uiteraard wel in- en uitchecken, maar mensen die ''gratis'' reizen (studenten met een OV) daar snap ik eigenlijk ook niet zo van waarom dat perse zou moeten.
Inde toekomst komen er van die poortjes dan MOET je wel in- en uitchecken om toegang tot het perron enzo te krijgen, maar nu...
Als het gaat om een bus, dan heb je gelijk.. daar kan de buschauffeur het anders niet zien denk ik, maar over de treinen dan heb je geen gelijk, daar kan de conducteur je pasje scannen en toch zien of er een week danwel weekend OV op is geladen.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Een busschauffeur kan bijvoorbeeld niet zien of jij een week- of weekendabonnement hebt, vandaar dat je dus in en uit moet checken.
Reizigers informatie voor de vervoersmaatschappijen, en AIVD natuurlijkquote:Op maandag 4 januari 2010 15:24 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Mensen die moeten betalen moeten uiteraard wel in- en uitchecken, maar mensen die ''gratis'' reizen (studenten met een OV) daar snap ik eigenlijk ook niet zo van waarom dat perse zou moeten.
quote:Op maandag 4 januari 2010 15:28 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Als het gaat om een bus, dan heb je gelijk.. daar kan de buschauffeur het anders niet zien denk ik, maar over de treinen dan heb je geen gelijk, daar kan de conducteur je pasje scannen en toch zien of er een week danwel weekend OV op is geladen.Dan heeft in- en uitchecken geen extra functie, dacht ik iig...
goh, het zou toch niet he...quote:Op maandag 4 januari 2010 15:29 schreef wormtrein het volgende:
Reizigers informatie voor de vervoersmaatschappijen, en AIVD natuurlijk
Treinen hoef je momenteel ook niet in en uit te checken, als dadelijk de helft van de stations op slot gaan is het wel makkelijk om gewoon normaal in en uit te checken anders staat dadelijk de helft voor een dicht poortje. Ben het verder eens met je dat het verder weinig toegevoegde waarde heeft. Denk dat de vervoerders er gewoon een soort van gewenning van willen maken.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:28 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Als het gaat om een bus, dan heb je gelijk.. daar kan de buschauffeur het anders niet zien denk ik, maar over de treinen dan heb je geen gelijk, daar kan de conducteur je pasje scannen en toch zien of er een week danwel weekend OV op is geladen.Dan heeft in- en uitchecken geen extra functie, dacht ik iig...
Ja, dat zou momenteel het enige zijn waarvoor het zou moeten, beetje jammer...quote:Op maandag 4 januari 2010 15:29 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Reizigers informatie voor de vervoersmaatschappijen, en AIVD natuurlijk
Niet helemaal eens. In Utrecht heb je van die 24m lange bussen en daar kan je nu gewoon achterin instappen. Als er opeens 80 mensen moeten uitchecken bij een bepaalde halte op de uithof gaat dat gegaranneerd opstoppingen opleveren.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:28 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Als het gaat om een bus, dan heb je gelijk.. daar kan de buschauffeur het anders niet zien denk ik, maar over de treinen dan heb je geen gelijk, daar kan de conducteur je pasje scannen en toch zien of er een week danwel weekend OV op is geladen.Dan heeft in- en uitchecken geen extra functie, dacht ik iig...
Dan wordt er ook niet moeilijk gedaan net zoals dat nu ook al niet gedaan wordtquote:Op maandag 4 januari 2010 15:33 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Niet helemaal eens. In Utrecht heb je van die 24m lange bussen en daar kan je nu gewoon achterin instappen. Als er opeens 80 mensen moeten uitchecken bij een bepaalde halte op de uithof gaat dat gegaranneerd opstoppingen opleveren.
Het gaat me niet om de tijd die het kost en of het opstoppingen oplevert, maar gewoon om het feit waarom er in/uit gecheckt moet worden.... dat het in sommige situaties wss heel onhandig is, dat is wat anders.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:33 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Niet helemaal eens. In Utrecht heb je van die 24m lange bussen en daar kan je nu gewoon achterin instappen. Als er opeens 80 mensen moeten uitchecken bij een bepaalde halte op de uithof gaat dat gegaranneerd opstoppingen opleveren.
Er staan nu wel eens van die GVB mannetjes die je OV kaart controleren bij het uitstappen. Ik las dat het verplicht was om in en uit te checken omdat je anders zwartrijdt. Als die lui je dan niet zien uitchecken dan kunnen ze je dus een boete geven.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan wordt er ook niet moeilijk gedaan net zoals dat nu ook al niet gedaan wordt
Ja maar dan nog, het is nu al proppen en als iedereen ook nog pasjes moet gaan zoeken wordt dat chaos.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef SMutzskii het volgende:
Staat trouwens in de bus niet bij iedere uitgang van de bus een in/uitcheck'paaltje'?
Dat heb ik me inderdaad ook al afgevraagd. Zeker in de spits kunnen die trappen de drukte echt niet verwerken, laat staan dat iedereen dan ook nog langs dat ene paaltje moetquote:Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
In Eindhoven is dat overigens ook denk ik, dat dat echt nog wel problemen gaat krijgen daar..
Op perron 5 / 6 daar komen vaak 2 treinen tegelijk aan, die uit Maastricht en die uit Venlo. Het is vaak (in de spits) kei druk op het perron richting de trappen, soms staat het helemaal vol tot aan die bankjes.... hoe willen ze dat in godsnaam doen als een groot deel van die mensen ook nog eens moet in- of uitchecken?
Daar gaat de laatste discussie over... In principe is het antwoord, ja.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:43 schreef PhifeDawg het volgende:
Nog een vraagje maar. Als je de weekov hebt geactiveerd. Moet je dan ook nog elke dag langs dat paaltje gaan? Of is dat alleen als je in het weekend reist.
Maar in de praktijk meestal nee, dus dat gaat over en paar weken heibel worden.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar gaat de laatste discussie over... In principe is het antwoord, ja.
Die lui kunnen gewoon je chipkaart scannen, zien dan dat je die dag gratis mag reizen, en dan is er niets aan de hand.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:43 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Er staan nu wel eens van die GVB mannetjes die je OV kaart controleren bij het uitstappen. Ik las dat het verplicht was om in en uit te checken omdat je anders zwartrijdt. Als die lui je dan niet zien uitchecken dan kunnen ze je dus een boete geven.
Die lijst van die link die ik gaf, met al die postcodes, dat zijn allemaal opHAALpunten... heb je google maps, dan staat het er specifiek bij vermeld dat het ophaal is. Als er enkel oplaadpunt staat, is het dus geen ophaalpunt.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef Robin-NMGN het volgende:
die lijst met punten, dat zijn toch ophaal en oplaadpunten. dus hoe weet ik nou welke een ophaalpunt is?
Ligt eraan waar je mee reist, bij de NS hoeft dit momenteel nog niet, maar bij andere vervoerders weet ik niet..quote:Op maandag 4 januari 2010 15:43 schreef PhifeDawg het volgende:
Nog een vraagje maar. Als je de weekov hebt geactiveerd. Moet je dan ook nog elke dag langs dat paaltje gaan? Of is dat alleen als je in het weekend reist.
Dat hoop je dan maar....quote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef VanderMeulen het volgende:
[..]
Die lui kunnen gewoon je chipkaart scannen, zien dan dat je die dag gratis mag reizen, en dan is er niets aan de hand.
quote:In principe zijn de regels als volgt:
Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
Zowel in je vrij reizen periode, als in de kortingsuren check je altijd in en uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |