serieus?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:22 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Dat is niet handig, met de schaatsen aan naar het werk
Ach ach ach kom je met zo'n set aanzetten. Als je een beetje goede schaatsen wil kan je het best langs een schaatswinkel gaan. Ik zou iig niet te lang wachten want niet alles is nog even makkelijk leverbaar.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:25 schreef Intenso het volgende:
ik heb vorig jaar nieuwe gekocht.
waren toen iets van 360 euro maar rijden echt geweldig.
ik heb er klapijzers onder laten zetten welke ik tevens vast kan zetten.
de schoen is van zandstra:
Omschrijving schoen
Het kuipje van de Zandstra Race schoen is gemaakt uit een met koolstof (Carbon) versterkte polyamide. De voering is een combinatie van gel en neopreen. Het resultaat is een zeer goede pasvorm. Extra stabiliteit wordt nog verkregen door de power strap met micro buckle. Deze schoen is zeer geschikt voor zowel skeeleren als ijsschaatsen. Het kuipje is in beperkte mate thermoplastisch.
Maten
38 - 45
het voordeel hiervan is:
hij is niet hoog en je hebt nergens vervelende drukpunten doordat de gel erg zacht en warm aanvoelt.
[ afbeelding ]
de ijzers heb ik die ballangrud ijzers die op de afbeelding er ook onder zitten.
deze kun je dus laten klappen en vast zetten.
ik vind zelf klappend fijner schaatsen het is minder vermoeiend en de bochten gaan merkbaar sneller.
De ijzers zijn ook van een andere ijzersoort gemaakt waardoor ze veel minder gauw bot worden.
als ik jou was ging ik voor dit setje en ik geloof dat hij al knap in prijs gezakt is.
Ik heb veel ervaring met verschillende schaatsen en heb zelf ook 7 jaar aan schaatsen gedaan dus je kunt dit van me aan nemen.
maar goed ik zou zeggen pas er zoveel je passen kunt en kijk wat je het fijnst vind een schaats moet lekker zitten anders heb je na een paar kilometer al last van je voeten en dan is het schaatsplezier zo over.
edit:
wat ik nog even wou melden.
als je schaatsen koopt moet je er even opletten of er wax veters in zitten.
zo niet zou ik deze zeker kopen.
wax veters gaan neit weer los en lekker stug heeft echt voordelen en kosten niet veel meer.
deze zandstra's hebben ze er geloof ik altijd op zitten.![]()
Beetje een schaatswinkel heeft nog wat op voorraad.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:58 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Ach ach ach kom je met zo'n set aanzetten. Als je een beetje goede schaatsen wil kan je het best langs een schaatswinkel gaan. Ik zou iig niet te lang wachten want niet alles is nog even makkelijk leverbaar.
Dat denken mensen vaak ja, alleen is het niet zo.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:40 schreef Noax het volgende:
[..]
Beetje een schaatswinkel heeft nog wat op voorraad.
Want anders duik ik wel de V/D in voor een paar Vikings van euro 200.
Gooi ze in de verkoop..quote:Op maandag 4 januari 2010 14:33 schreef marcodej het volgende:
Vorig jaar onderstaande classics aangeschaft voor een beschaafde prijs.
[ afbeelding ]
Het schaatsen na een schaatsloze periode van 12/13 jaar viel behoorlijk tegen. Als klein mannetje kon ik nog redelijk overweg op dit soort schaatsen, dus ik dacht dat het wel goed zou komen, maar nu was het echt wennen. Mn enkels zwikten aan alle kanten weg en de voeten deden behoorlijk pijn...Door de pijn heen bijtend toch nog aardig wat kunnen schaatsen. Maar achteraf had ik beter voor de hogere hardboots kunnen gaan.
Ken je ze niet inruilen bij de winkel waar je ze gekocht heb?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:33 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Het schaatsen na een schaatsloze periode van 12/13 jaar viel behoorlijk tegen. Als klein mannetje kon ik nog redelijk overweg op dit soort schaatsen, dus ik dacht dat het wel goed zou komen, maar nu was het echt wennen. Mn enkels zwikten aan alle kanten weg en de voeten deden behoorlijk pijn...Door de pijn heen bijtend toch nog aardig wat kunnen schaatsen. Maar achteraf had ik beter voor de hogere hardboots kunnen gaan.
Wil het deze winter nog een keer proberen, misschien dat het een kwestie van gewenning is en dat ze bij vaker gebruik wat beter gaan zitten, maar als het zo blijft dan gooi ik ze op MP inderdaad.quote:
Deze had ik ook gevonden. Hier kan je ook wieltjes onder zetten zodat je in de zomer ook wat aan hebt.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:30 schreef Noax het volgende:
Bij mij is het ook jaren terug, daarom adviseerde een verkoper mij het onderstaande paar, maar of ik daar nu echt vrolijk van moet worden....
[ afbeelding ]
Viking Combi 1
Hoge Viking softboot met Viking 1 schaats.
1,3 mm staal.
Prijs ¤ 190,00
Het klapmechanisme ziet er wel een beetje gammel uit vind ik. Bij mijn klappers ziet dat er toch een stuk steviger uit, als je bijvoorbeeld in een scheur rijdt dan kunnen er grote krachten uitgeoefend worden op het klapmechanisme dus wie op zoek is naar schaatsen voor op natuurijs kan beter voor een meer solide model gaan in mijn ogen.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:25 schreef Intenso het volgende:
het voordeel hiervan is:
hij is niet hoog en je hebt nergens vervelende drukpunten doordat de gel erg zacht en warm aanvoelt.
[ afbeelding ]
de ijzers heb ik die ballangrud ijzers die op de afbeelding er ook onder zitten.
deze kun je dus laten klappen en vast zetten.
ik vind zelf klappend fijner schaatsen het is minder vermoeiend en de bochten gaan merkbaar sneller.
De ijzers zijn ook van een andere ijzersoort gemaakt waardoor ze veel minder gauw bot worden.
Volgens mij niet hoor. Viking 1 (evenals II en Junior) zit naar mijn weten altijd aan het onderstel vast genageld. Wil je de schoen los kunnen halen, dan kom je bij de duurdere Marathon reeks (als je tenminste bij Viking wil blijven) uit volgens mij, maar daar is geen 'combi'-schoen voor. Ik zou de 'combinoren' trouwens af willen raden, je kunt er onmogelijk prettig op schaatsen doordat je belemmerd wordt om je knieën goed te buigen, verder kun je je schaats niet goed bij het standbeen halen zodat je geen volledige schaatsslag kunt maken. Beter is het om naar een laag model noren te vragen, al naar gelang je smaak en je budget kun je ook de lage modellen noren hele mooie schoenen krijgen.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:16 schreef Breaker.Faker het volgende:
Deze had ik ook gevonden. Hier kan je ook wieltjes onder zetten zodat je in de zomer ook wat aan hebt.
Ben je wel voor een laag model gegaan? Dat geeft meer stabiliteit als je last hebt van zwakke enkel. Verder helpt af en toe oefenen op de kunstijsbaan heel erg veel.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:33 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Het schaatsen na een schaatsloze periode van 12/13 jaar viel behoorlijk tegen. Als klein mannetje kon ik nog redelijk overweg op dit soort schaatsen, dus ik dacht dat het wel goed zou komen, maar nu was het echt wennen. Mn enkels zwikten aan alle kanten weg en de voeten deden behoorlijk pijn...Door de pijn heen bijtend toch nog aardig wat kunnen schaatsen.
Dat betwijfel ik. Met een harde schoen is het niet mogelijk om goed te kunnen schaatsen. Als je perse een hoge schoen wil is dit misschien nog wel de beste oplossing, houten schaatsen met een stevige wandelschoen. Ik heb er vorig jaar een tocht van 45 km op gereden en dat ging prima.quote:Maar achteraf had ik beter voor de hogere hardboots kunnen gaan.
Je bedoelt de hoogte van de potten? Ik heb gekozen voor de schoen met lage potten dacht ik.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ben je wel voor een laag model gegaan? Dat geeft meer stabiliteit als je last hebt van zwakke enkel. Verder helpt af en toe oefenen op de kunstijsbaan heel erg veel.
Je klapmechanisme kan nog zo solide zijn maar tegen scheuren in natuurijs kan je bij elk mechanisme problemen krijgen. Raps Lion ken je idd ook met lage potten krijgen alleen zijn de lage potten van Raps duurder en lastiger te verkrijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het klapmechanisme ziet er wel een beetje gammel uit vind ik. Bij mijn klappers ziet dat er toch een stuk steviger uit, als je bijvoorbeeld in een scheur rijdt dan kunnen er grote krachten uitgeoefend worden op het klapmechanisme dus wie op zoek is naar schaatsen voor op natuurijs kan beter voor een meer solide model gaan in mijn ogen.
[..]
Volgens mij niet hoor. Viking 1 (evenals II en Junior) zit naar mijn weten altijd aan het onderstel vast genageld. Wil je de schoen los kunnen halen, dan kom je bij de duurdere Marathon reeks (als je tenminste bij Viking wil blijven) uit volgens mij, maar daar is geen 'combi'-schoen voor. Ik zou de 'combinoren' trouwens af willen raden, je kunt er onmogelijk prettig op schaatsen doordat je belemmerd wordt om je knieën goed te buigen, verder kun je je schaats niet goed bij het standbeen halen zodat je geen volledige schaatsslag kunt maken. Beter is het om naar een laag model noren te vragen, al naar gelang je smaak en je budget kun je ook de lage modellen noren hele mooie schoenen krijgen.
Denk bijvoorbeeld aan de Raps Lion (waar je dan lagere potten onder kunt laten zetten), of de Viking Marathon (ook daar zijn lagere potten voor verkrijgbaar).
Een goede schoen schaatst zo veel prettiger waardoor je veel meer plezier zult hebben van je aankoop dan als je voor half geld zo'n combinoor aanschaft.
[..]
Ben je wel voor een laag model gegaan? Dat geeft meer stabiliteit als je last hebt van zwakke enkel. Verder helpt af en toe oefenen op de kunstijsbaan heel erg veel.
[..]
Dat betwijfel ik. Met een harde schoen is het niet mogelijk om goed te kunnen schaatsen. Als je perse een hoge schoen wil is dit misschien nog wel de beste oplossing, houten schaatsen met een stevige wandelschoen. Ik heb er vorig jaar een tocht van 45 km op gereden en dat ging prima.(Die gezichten van sommige mensen, alsof ze water zien branden
)
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |