abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76366449
Ik heb hier een M2TS file die ik wil afspelen en het kan ook in powerDVD (9).

Het probleem is dat ik niet kan fast forwarden en niet gewoon een willekeurig tijdstip op de tijdbalk aan kan klikken, b.v.: eventjes snel naar 30 minuten ná het begin van de film.
Bij andere afspeelbare bestanden kan ik het wel met dat programma.

Wat kan het probleem zijn, of hoort dit gewoon bij dat bestandstype (nooit eerder ermee gewerkt) ?
pi_76366664
Ik zou VLC Media Player proberen.
pi_76366702
k-lite of cccp
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76366765
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:17 schreef SonyTRV420E het volgende:
Ik zou VLC Media Player proberen.
Daar werkt het nog slechter op. Het hele beeld geeft dan vreemde kleuren aan, maar ik kan wél spoelen.
pi_76367109
Dan zou ik zoals Ascendancy zegt CCCP gebruiken (CCCP is veiliger dan K-lite) met Media Player Classic
pi_76367931
Ik heb CCCP geďnstalleerd en de computer herstart.
Met WMP werkt het, maar loopt geluid en beeld niet gelijk.
Met VLC heb ik nog steeds een raar beeld.
Met PowerDVD kan ik nog steeds niet spoelen.

Ligt het misschien aan het bestand? Al geeft elke player wel een ander probleem..
pi_76368501
Het zal aan de bestand liggen, de nieuwe HD formaten zijn moeilijk.

Ik heb net gezocht, het schijnt dat deze media player het wel kan afspelen http://www.videohelp.com/tools/KMPlayer of http://www.videohelp.com/tools/Mirillis_Splash
Maar eerst moet je CCCP uninstallen voordat het verkloot.

[ Bericht 15% gewijzigd door SonyTRV420E op 03-01-2010 19:14:08 ]
pi_76369372
oké, dat probeer ik dan ook wel.

Overigens heb ik zojuist een ander probleem gevonden met WMP, namelijk dat ik zo'n soort beeld krijg:

pi_76369493
Dat kwam toch niet door de codecs? Of is dat nog steeds hetzelfde M2TS?
pi_76369677
Nee, dit is een ander bestand (op uitzendinggemist) wat per se met WMP (inclusief FF plugin) moet worden afgespeeld, maar niet werkt. Ik heb nét WMP en die FF plugin geďnstalleerd, want daarvoor kon ik het helemaal niet afspelen. Nu wel, alleen dan met zó'n beeld.
Wat is er mis?
pi_76370406
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:25 schreef OldJeller het volgende:
Nee, dit is een ander bestand (op uitzendinggemist) wat per se met WMP (inclusief FF plugin) moet worden afgespeeld, maar niet werkt. Ik heb nét WMP en die FF plugin geďnstalleerd, want daarvoor kon ik het helemaal niet afspelen. Nu wel, alleen dan met zó'n beeld.
Wat is er mis?
Heb je de CCCP al verwijderd? Volgens mij moet WMV goed spelen met media player, het is immers van Microsoft.
pi_76379449
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:48 schreef OldJeller het volgende:
Ik heb CCCP geďnstalleerd en de computer herstart.
Met WMP werkt het, maar loopt geluid en beeld niet gelijk.
Met VLC heb ik nog steeds een raar beeld.
Met PowerDVD kan ik nog steeds niet spoelen.

Ligt het misschien aan het bestand? Al geeft elke player wel een ander probleem..
Je moet de file na het installeren van CCCP wel runnen met media player classic home cinema.
En als WMP alles verkloot sinds cccp, of WMP gewoon weggooien, toch kut, of insurgent van cccp downloaden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76426593
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je moet de file na het installeren van CCCP wel runnen met media player classic home cinema.
En als WMP alles verkloot sinds cccp, of WMP gewoon weggooien, toch kut, of insurgent van cccp downloaden.
oké, ik heb MPC-HC geprobeerd icm CCCP, maar dan nog werkt het niet. Hij begint niet af te spelen.
pi_76450257
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1373543/5
Volgens dat link moet Zoomplayer het wel afspelen.

[ Bericht 30% gewijzigd door SonyTRV420E op 05-01-2010 19:51:55 ]
pi_76464073
Dat werkt niet, ik krijg namelijk dit bericht als ik een .m2ts met Zoomplayer wil openen:
quote:
Unable to play [...m2ts]
This may be due to a corrupt file, missing filters, filter conflicts, or hardware related issues.
Terwijl hij wél opent met PowerDVD (goed, alleen ik kan niet spoelen met de tijdbalk) en met VLCplayer, alleen krijg ik dan zo nu en dan het volgende beeld:

Dus:
VLCplayer wil afspelen en daarmee kan ik ook spoelen alleen krijg ik bovenstaande rare beeld af en toe.
PowerDVD speelt prima af, goed beeld constant, alleen kan ik niet spoelen (scrollen met tijdbalk).

Wat kan er mis zijn? computercapaciteit, zoals je een keer wilde posten, maar toen editte?
pi_76464934
Ik speel M2TS-bestanden af met Media Player Classic en CoreAVC (deze ondersteunt CUDA bij Nvidia-kaarten). Gaat erg soepel en snel, ook met zoeken.
pi_76467164
Met MPC en CoreAVC werkt het alsnog niet. Hij blijft gewoon op 0:00 seconden staan en doet niets.

Door CCCP en/of CoreAVC werkt het afspelen in Zoomplayer wél.
Door CCCP werkt het afspelen in WMP wél.

Beeld is bij beide prima (en ik kan spoelen) alleen het enige probleem dat bij beide het geval is: het beeld loopt voor op het geluid.
pi_76477080
Heel gek... Heb je overal de laatste versies van? Geef effe een samenvatting van je systeem plus drivers van je videokaart en versies van Media Player Classic en CoreAVC....

Ik heb hier het volgende:

Hardware
E8400 @ 3,6
4 GB
GeForce 9800 GTX+ op de laatste beta's (195.81)

Software
Windows 7 Ultimate x64
Win7codecs 2.2.2 (inmiddels is 2.2.6 er)
Media Player Classic 6.4.9.1: http://www.free-codecs.com/Media_Player_Classic_download.htm
CoreAVC Professional Edition 1.9.5 (op een minder legale manier aangekomen)

En bij mij staat het zo ingesteld:

Vergeet ook niet CoreAVC op Prefer te zetten, dat kan het eventueel ook zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Saekerhett op 06-01-2010 12:35:40 ]
pi_76483028
En als je nog andere m2ts bestanden heb probeer die af te spelen, het kan misschien aan de bestand liggen. Over het systeem, M2TS zijn zware HD bestanden en ik heb geen ervaring ermee maar ik hoor wel dat je een goeie PC ervoor moet hebben.
pi_76483503
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:28 schreef Saekerhett het volgende:
Heel gek... Heb je overal de laatste versies van? Geef effe een samenvatting van je systeem plus drivers van je videokaart en versies van Media Player Classic en CoreAVC....

Ik heb hier het volgende:

Hardware
E8400 @ 3,6
4 GB
GeForce 9800 GTX+ op de laatste beta's (195.81)

Software
Windows 7 Ultimate x64
Win7codecs 2.2.2 (inmiddels is 2.2.6 er)
Media Player Classic 6.4.9.1: http://www.free-codecs.com/Media_Player_Classic_download.htm
CoreAVC Professional Edition 1.9.5 (op een minder legale manier aangekomen)

En bij mij staat het zo ingesteld:
[..]
JAaaaaaaaaaaaa! Hij doet het nu, nadat ik de instellingen gewijzigd had zoals jij ze hebt!
Heel erg bedankt!

SonyTRV420E e.a. ook bedankt voor het meedenken! 14.gif
pi_76484015
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:03 schreef OldJeller het volgende:

[..]

JAaaaaaaaaaaaa! Hij doet het nu, nadat ik de instellingen gewijzigd had zoals jij ze hebt!
Heel erg bedankt!

SonyTRV420E e.a. ook bedankt voor het meedenken! 14.gif

Verder nog een tip. Installeer zo min mogelijk codecs en shit, die kunnen allemaal conflicteren met elkaar. Ik gebruik alleen maar Win7codecs (voor alles behalve HD-zooi en MPEG2) en CoreAVC (HD-zooi) en Nvidia PureVideo (MPEG2).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')