quote:Vraag mij niet wat ik hier doe, maar ik met toch ff zeiken dat die site IE only is. bah
Op zaterdag 8 februari 2003 20:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
quote:eh, geen idee
Op zaterdag 8 februari 2003 20:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
daar?
Maar Restless had in janauri een re-release (met foute tracklisting)
Waarschijnlijk de nieuwe versie
quote:Mjah, de oude en de nieuwe versie lijken enorm op elkaar
Op zaterdag 8 februari 2003 21:10 schreef Tokus het volgende:[..]
eh, geen idee
taken from the album: Enter...
zoiets stond erop.
quote:1997 release:
Op zaterdag 8 februari 2003 22:26 schreef Tokus het volgende:
noem de tracklistings dan 's!
2002 re-release:
1) Restless (single mix)
2) Pearls of Light (CD version)
3) Restless (Orchestral remix)
Zo staat het op de achterkant van de hoesjes.
Echter zijn de cd's zelf precies hetzelfde, dus ook als je ze afspeelt. En de 1997 tracklisting klopt, de 2002 niet.
Overigens kwam ik onlangs een nieuwe Mother Earth single tegen, een duitsen uitgae, wel grappig
Moet ik ook dus binnenkort gaan halen
Heb eigenlijk met oudejaar WT ontdekt, ze speelden toen Mother Earth bij een of ander programma. Ik herkende het omdat ik ze al eerder had gezien zonder te weten wie het waren.
Ergens in januari dus de Mother Earth cd gaan luisteren en na drie nummer luisteren was ik verkocht (en de cd ook). Zo lang niet zoiets moois gehoord... Ik wordt hier eh... 'melancholisch blij' van... eh, ofzo Heerlijk.
Nou niet echt een spannende post eigenlijk, maar ik moest 't even kwijt!
en op 17 april komt de nieuwe single uit, Running up that hill, een cover van het gelijknamige Kate Bush nummer. WT heeft er wel duidelijk z'n eigen stijl aan gegeven
oja en bij die single wordt na de tour die nu bezig is (met Paradise Lost dus) een spectaculaire videoclip opgenomen
en het schijnt dat het andere nieuwe nummer (eigen nummer dat ze nu al op de tour spelen) ook op de single komt te staan.
I just can't wait
ow en behalve op 5 mei Bevrijdingsfestivals staan ze in ieder geval ook op Struik Paaspop (http://www.struikpaaspop.nl), 21 april Lemelerveld, en Graspop (http://www.graspop.com), 4/5 juli, Dessel (BE)
quote:Dualdude! !hand
Op woensdag 12 maart 2003 02:35 schreef Dualdude het volgende:
Ey ImPrEzA
SHARON DEN ADEL (Within Temptation)
'Dit bandje is een uit de hand gelopen hobby'
De zangeres van Within Temptation, Sharon den Adel, is dit jaar bij het grote publiek bekend geworden met de top 3-hit 'Ice Queen' en als 'de zangeres met die baljurk'. Ook in het buitenland wint de band snel aan populariteit. De band is genomineerd voor een Zilveren Harp (maandag, Radio 2, 19.05).
Bij Binnenkomst lijkt de 27-jarige Sharon den Adel allerminst op de gothic-zangeres op het podium met de trouwjurken aan. Ze heeft een zwarte broek en een bloesje aan, draagt haar lange donkerbruine haar in een vlecht en heeft bijna geen make-up op. Ook de fotograaf vond later dat de inrichting van haar huis heel normaal was. Op de vraag wat ze er van vindt als haar band wordt aangeduid als 'de band met die jurk' maakt ze een beweging alsof ze moet overgeven. 'Dat vindt ik echt verschrikkelijk,' zegt ze, 'die jurk is mijn manier om de sfeer van de muziek te benadrukken. Het geeft er een extra dimensie aan.' Het draait volgens de Waddinxveense bovendien om veel meer. 'Onze band is heel visueel ingesteld en we zijn erg theatraal. Ik heb modemagagement gestudeerd en mode is echt mijn passie. Dat is dus goed te combineren. De muziek van Within Temptation is sprookjesachtig, vandaar dat de kleding echt bij ons past. Ik vind het overigens leuk dat fans nu ook trouwjurken aantrekken als ze naar een optreden van ons komen.'
Gothic
De muziek van Sharons band Within Temptation wordt vaak geassocieerd met 'gothic'. Deze levensstijl omarmt zwart in de meest brede betekenis van het woord. Personen die zich gothic noemen dragen vaak zwarte kleren van bijvoorbeeld fluweel, hebben zwartgeverfd haar en zwarte make-up. Sharon vindt dat Within Temptation wel gothische elementen heeft, maar dat ze niet puur 'gothic' zijn. 'Onze muziek lijkt op filmmuziek, maar dan met gitaren. We worden geinspireerd door epische verhalen zoals Braveheart en Lord of the rings. Als ik zo'n film heb gezien ben ik zo onder de indruk van de sfeer daarin dat ik meteen wil gaan zingen. Niet over de film op zich, maar meer over de sfeer ervan. Ik ben sowieso een grote fan van het genre fantasy. Het lied van ijs en vuur van George R. Martin is mijn favoriete serie. Die manier van schrijven past precies bij onze muziekstijl. Vroeger zongen we ook heel veel nummers zoals Enya en Clannad dat doen. Onze muziek is dus eigenlijk een combinatie van verschillende stijlen, aan de ene kant rock en metal met veel gitaren en aan de andere kant mystiek en sprookjesachtig door orkestrale partijen en Ierse instrumenten.'
Van kinds af aan is zingen al een passie van Sharon. 'Op mijn veertiende dacht ik: nu moet ik er echt mee doorgaan, anders komt het er nooit meer van. Mijn ouders hebben mij daarin nooit echt gepusht, maar waren wel erg enthousiast. Het heeft wel meegespeeld dat zij alternatieve muziekfreaks waren. Bij ons thuis werden platen van bijvoorbeeld Deep Purple altijd gedraaid.'
Coverbandje
Omdat de vader van Sharon zakenman was bracht ze haar jeugd door in Indonesië, Jemen en Suriname. 'Van Indonesië weet ik niet meer zoveel, want toen was ik pas anderhalf jaar oud.' Van Jemen weet ze zich meer te herinneren. 'Je kon daar niet zo makkelijk contact maken met mensen, omdat iedereen daar ver van elkaar woonde. Ik heb zelfs nog op een Arabische school gezeten. Daar moest ik van rechts naar links schrijven. Omdat ik geen Arabisch kon, schreef ik dus in het Engels van rechts naar links. Mijn ouders vonden dat echt te gortig en hebben me van school gehaald. Ze hebben me toen thuis lesgegeven. Later hebben we ook nog in Suriname gewoond, daar heb ik veel betere herinneringen aan. Het land is prachtig en heeft een sfeer die ik niet goed kan omschrijven. De mensen zijn aardig en heel gemoedelijk. Ik zou graag terug gaan naar Suriname, maar ik ben bang dat het niet hetzelfde is gebleven als in mijn gedachten.'
Terug in Nederland zong Sharon op de middelbare school in een coverbandje. 'We zongen vooral blues, zoals Stevie Ray Vaughan en Journey. Deze muziek paste eigenlijk helemaal niet bij mijn stem, maar ik heb in dat bandje wel geleerd om anders te zingen en creatief om te gaan met mijn hoge stem.'
In 1996 stopte Robert (Westerholt, gitarist van de band) met zijn metalband en richtte een nieuwe op. 'Het gevoel van metal paste veel beter bij mij. Ik kon er mezelf beter in uiten. In het begin had onze sprookjesachtige muziek een ruige inslag en maakten we gebruik van grunts. Dat zijn een soort donkere, zware stemmen. Ik kan me voorstellen dat mensen dat agressief vinden overkomen. We maken er nu dan ook bijna geen gebruik meer van.'
Fans
Toen de single 'Ice Queen' een hit werd lag het album Mother Earth al een half jaar in de schappen en de band was al aan een volgende cd bezig. Ze konden niet bevroeden dat het slechts en kwestie van tijd was voordat ze echt beroemd zouden zijn. 'Onze fans bleven muziekzender The Box bestoken met de vraag om 'Ice Queen' in de verzoeklijst te zetten. Na een half jaar stonden we in de lijst en bleven fans het nummer aanvragen. Doordat we toen zo vaak op televisie waren zijn we doorgebroken. We hebben het dus letterlijk aan onze fans te danken en dat is echt geweldig.'
Ook in het buitenland is Within Temptation uitermate bekend. In België werden ze vorig jaar verkozen tot beste internationale rockgroep en namen ze voor het eerst deel aan festivals in Duitsland en Frankrijk.'De komende zes weken gaan we met de band door Europa touren om concerten te geven. Met twaalf man in een touringcar gaan we Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland en Scandinavië doorkruisen. Het heeft wel z'n charme hoor, met zo'n bus. Je weet 's ochtends niet eens of je 's avonds kan douchen of niet.' De band heeft overwegend leuke ervaringen in het buitenland. De fans zijn echter overal anders. 'In Nederland is de sfeer heel gemoedelijk en gezellig. In Duitsland is de underground scene veel zwarter. Een witte baljurk op het podium aantrekken kan daar echt niet. De leukste ervaring was in Mexico. We zouden daar een optreden verzorgen en we waren bij een platenzaak uitgenodigd voor een signeersessie. We hadden gedacht dat de mensen ons daar vaag zouden kennen en dat er hooguit vier mensen om een handtekening zouden komen vragen, maar de zaak was bomvol. En dat terwijl we nooit in Mexico geweest waren, echt leuk!'
De band is inmiddels druk bezig met een nieuwe single. Sharon vindt echter niet dat er nu een grotere druk op de schouders van de band rust. 'Wij hoeven onszelf niet zo nodig te bewijzen voor een groot publiek. We willen achter onze muziek staan en plezier hebben. Dit bandje is begonnen als een hobby en het is een beetje uit de hand gelopen. Ik heb een opleiding afgerond, dus ik kan ergens op terugvallen. Dus mocht het morgen ineens over zijn, dan ga ik gewoon de mode weer in.'
Is het overigens cover?
Kate Bush, zo te zien... goede keuze
quote:Ik zag hem vannacht al op de Box verschijnen rond 0.20u
Op donderdag 24 april 2003 12:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zag ik vanmorgen toch even de nieuwe video van Within Temptation op The Box.Zal wel niet totaal onverwacht zijn maar als tv eerder met primeurs komt dan de radio dan klopt er toch iets niet.
Is het overigens cover?
* Litpho ergert zich al bij de gedachte jarenlang breezahsletjes uit te moeten leggen dat dit nummer niet van Within Temptation is *
quote:Dat is net als ze proberen uit te leggen dat het album enter of de mini cd the dance wel door dezelfde personen is gemaakt....
* Litpho ergert zich al bij de gedachte jarenlang breezahsletjes uit te moeten leggen dat dit nummer niet van Within Temptation is *
quote:mja als het goed is ligt de single + DVD dinsdag bij mij in de bus
Op dinsdag 29 april 2003 14:22 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik vandaag naarr de winkel voor de Maxi-single plus DVD.. was ik even vergeten te kijken op de site. Blijkt hij door technische problemen pas 6 Mei uit te komen....
overigens vond ik deze cover eerst niet echt goed... maar hoe vaker ik hem hoor hoe beter hij toch wordt!
quote:Ik vind WT een goede band, maar dit hadden ze toch beter niet kunnen doen...
Op donderdag 24 april 2003 12:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zag ik vanmorgen toch even de nieuwe video van Within Temptation op The Box.Zal wel niet totaal onverwacht zijn maar als tv eerder met primeurs komt dan de radio dan klopt er toch iets niet.
Is het overigens cover?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |