Ja ok ze bestaan inderdaad al jaren, maar een eigen style!? nou dan moet je is gaan kijken in de doom/gothic metal hoek. Dan wordt je al jaren doodgegooid met het zoveelste doom-metal band met een zangeres. In '91 is paradise lost met een zangeres (ook al zingt ze niet elk nummer mee, het begin was er!) begonnen op de cd.... gothic (!!!). Dus het genre is al wat ouder dan withinh tempation, die zijn er volgens mij vanf... 97/98 ofzo? niet veel ouder want ik weet nog dat de demo ergens stond gerecenceerd. nog voordat ze door dsfa werden gesigned.
quote:Ik wel
Op vrijdag 19 juli 2002 04:38 schreef Sjimmie het volgende:
Wie kan me helpen aan de mp3 van het live optreden bij de TMF Awards?
quote:Ik voel me enigzins aangesproken door dat laatste. Als je alle WT topics eens bij langs gaat zie je dat ik een jaar geleden al veel met WT bezig was.
Op vrijdag 19 juli 2002 09:13 schreef PM het volgende:
Ze bestaan al jaren, maken al jaren goede muziek, hun eigen stijl. Nu scoren ze toevallig een hit en iedereen is ineens fan, kenner of "wt gestoord".
Geloof je me nu?
[
quote:De demo stamt uit 1996, het album uit 1997
Op vrijdag 19 juli 2002 09:42 schreef _Etter_ het volgende:
Dus het genre is al wat ouder dan withinh tempation, die zijn er volgens mij vanf... 97/98 ofzo? niet veel ouder want ik weet nog dat de demo ergens stond gerecenceerd. nog voordat ze door dsfa werden gesigned.
quote:inside scoop uit mediastad hilversum:
Op zondag 07 juli 2002 14:12 schreef Marble het volgende:
Hebben jullie die reclame voor de verzamelcd "Into Temptation" ook gezien? Hoezo schaamteloos meeliften op het succes van Within Temptation!Effe 1 woordje veranderen en dan maar hopen dat alle domme gansjes het voor een WIihin Temptation cd aan zien.
Ik snap eigenlijk ook niet dat Within Temptation zoiets gewoon toelaat.
er is idd bezwaar tegen gemaakt, en mocht er een volgende persing komen zal die voor 99% zeker niet dezelfde naam dragen
quote:Ik kan me goed voorstellen dat sommigen de oude stijl van WT niet leuk vinden, het is allemaal veel ruiger enzo. Ikzelf kan het overigens zeker wel waarderen...
Liet laatst een nummer van within temptation van hun eerste cd luisteren aan zo'n tmf miepje dat heel ice queen mee kan bleren; "wat een rare muziek, helemaal niet leuk, wat stom, wie is dat?"
quote:Dat is niets nieuws, de gehele bassisschool/brugklas-generatie blèrt nummers mee zonder dat ze weten waar het over gaat...
en ze kan nu de hele cd meebleren zonder dat ze weet waar de nummers over gaan.
ik zou zeggen: Live with it. Anders wordt je nog een keer gestoord.
quote:Wat is dat toch met de "echte WT fan" die eigenlijk wil dat zijn/haar bandje in een obscuur hoekje blijft en niet bekend wordt. Stel je voor dat ze commercieel worden. Wat WT de komende tijd ook gaat doen, ze zijn druk bezig met de nieuwe cd, er zal toch worden gezegd dat het nu (helaas) commercieel is. Dat werd al over Mother Earth (!) geroepen in vergelijking met Enter en The Dance. Wat wil je nou met je post? Laten zien dat jij het beste met WT voor hebt en ze dus zo ver mogelijk bij de breezer chicks vandaan wilt houden? Ik ben al lang blij dat de TMF jeugd eindelijk eens wat goede muziek luistert...
kan iedereen echt alsjeblieft ff ophouden met dat irritante gezeur over Within Temptation?Ze bestaan al jaren, maken al jaren goede muziek, hun eigen stijl. Nu scoren ze toevallig een hit en iedereen is ineens fan, kenner of "wt gestoord". Ik vraag me serieus af wie hier de cd's Enter en The Dance kent en Wie Mother Earth al heeft sinds de release (ruim anderhalf jaar geleden!) En wie ze allemaal echt kan waarderen en echt mooi vind, in plaats van dat door tmf of hun vrinden erin gekauwd is dat ze het leuk moeten vinden. Liet laatst een nummer van within temptation van hun eerste cd luisteren aan zo'n tmf miepje dat heel ice queen mee kan bleren; "wat een rare muziek, helemaal niet leuk, wat stom, wie is dat?"
"Oh, het is Within temptation, wat gaaf"
"koel man, ik wil die cd ook hebben"
en ze kan nu de hele cd meebleren zonder dat ze weet waar de nummers over gaan.
lijkt mij kenmerkend voor wat je tegenwoordig continu om je heen ziet. Hoop dat wt sterk blijft, zullen we bij hun volgende cd zien, en niet valt voor de charme van de tmf kijker. Dan kunnen we namelijk een redelijk commercieel 3de album verwachten. lijk me jammer.
ps: cd Mother Earth had ik in februari 2001, The Dance en Enter ook al erg lang. Ben ik nu goedgekeurd?
Isa. Geen grote fan, niet WT gestoord etc etc.
ME ZUIGT!!! WT ZUIGT!!!
quote:en dan plaats je alleen maar foto's van sharon + consorten en niet eens van de zanger van Orphage!!! SCHANDE!!!!! Die gozer is 30000 keer beter dan die zanger van WT!!!
Op dinsdag 25 juni 2002 07:36 schreef Klingon het volgende:
Voor de Ozzfest-gangers onder ons zijn hier de pics die ik kon vinden van WT:
[knip]Overigens staan er op http://members.lycos.nl/therealklingon/ozzfest/ nog meer Ozzfest pics.
hopen dat de uitgebreide DVD er snel is!!
quote:toch leuk als je bronnen gelijk blijken te hebben
Op vrijdag 19 juli 2002 17:53 schreef KELDER het volgende:[..]
inside scoop uit mediastad hilversum:
er is idd bezwaar tegen gemaakt, en mocht er een volgende persing komen zal die voor 99% zeker niet dezelfde naam dragen
vond et wel even leuk om aan te halen
Bron: MusicView.nl
quote:
De unieke DVD/CD box van Within Temptation verschijnt 22 november. De titel is "Mother Earth Tour".Op de DVD staat een overzicht van het afgelopen jaar, met natuurlijk veel live-beelden en opnames door bandleden zelf gefilmd. In totaal is er meer dan drie uur aan materiaal te vinden. Behalve veel live-optredens van de grote festivals als Lowlands en Pinkpop, staan er ook een exclusieve backstage documentaire, een aantal interviews, veel foto's en een akoestische versie van Ice Queen op de DVD.
Natuurlijk ontbreken ook alle videoclips niet. De DVD is in 5.1 Dolby Surround opgenomen.Op de CD die met de DVD wordt uitgebracht, met het complete optreden van afgelopen Lowlands.
Within Temptation - Setlist -29-12-97 Paradiso
- The Gatekeeper
- Grace
- Enter
- Restless
- Blooded
- The Dance
- Another Day
- Deep Within
- The Endless Fight
- Candles
quote:Wat een werkelijke loze post zeg. Volgens mij weet jij geen ene ruk van WT af. Mother Earth sell out? Nieuw? Mother Earth was al in 2000 uitgekomen, dus lang voordat ze bekend werden. Veel "oude" fans waren vrij positief over de cd.
Op vrijdag 16 augustus 2002 09:03 schreef metalheadBOC het volgende:
Alleen Enter en The dance zijn goed (maar Orphanage blijft beter!) Tegenwoordig met die nieuwe cd ME van hun zuigen ze big time! Beetje uitverkopen! wat denk je waarom die gitarist er uit is! ze maakten geen muziek meer waar hij achter kon staan (zie mother earth) en dus is hij op gestapt!!ME ZUIGT!!! WT ZUIGT!!!
Nu vindt iedereen de cd opeens ruk , omdat ze toevallig een hit hebben gescoord met Ice Queen en ze tijdelijk een hype zijn geweest. De hype heeft maar kort geduurd en de tmf aanhang vindt de cd nog gewoon te hard.
Beetje vaag dat wanneer een band opeens wat bekender wordt de allang uitgebrachte cd opeens ruk is he.....is de muziek veranderd? d8 het niet.
Is hun houding veranderd? nauwelijks. Het succes is absoluut niet naar hun hoofd gestegen. Nog steeds is hun doel muziek maken die ze ZELF mooi vinden en dus niet om meer mensen te trekken.
Ik vind het zoooo zielig & aand8 vragend dat al die sneue metalheads opeens WT laten vallen en massaal op ze gaan afgeven. Dat verdiend de band ook niet.
Niet alleen bij WT trouwens, maar ik merk het overal. Het begint een trend te worden. Afgeven op bands die ook maar iets bekender worden. After Forever zal next time de lul worden. Weet ik nu al.
Mother Earth is gewoon een hele mooie cd, volwassener en zo'n cd hoort gewoon in je cd rek te staan. Enter+ The Dance waren misschien in z'n totaliteit beter.
Eerst maar eens afw88 wat de nieuwe cd ons brengt, voordat je pas echt een conclusie over WT kunt trekken.
Tot dan: @ alle oude WT fans die nu op de band lopen af te geven.
WT >
quote:dus toch wel!! ik zag laatst de reclame, en de layout deed me beetje denken aan Into Temptation, en ik vond het ook al zo vreemd dat ik Best of Gothic Rock 1 niet kende
Op zondag 27 oktober 2002 16:09 schreef KELDER het volgende:[..]
toch leuk als je bronnen gelijk blijken te hebben
(voor de onwetenden, de opvolger van de verzamel CD Into Temptation heet nu The Best Of Gothic Rock2.
vond et wel even leuk om aan te halen
morgen komt trouwens de DVD uit!!
quote:ben het helemaal met je eens... in het interview dat ik met Sharon en Jeroen had gaven ze het zelf ook al aan... veel fans vonden Mother Earth echt top, en toen ze vorig jaar ineens bekend werden was het "een veel te commerciële cd" en "veel slechter dan Enter" en waren ze ineens "geen fan meer"... tss
Op vrijdag 8 november 2002 16:50 schreef StarGazer het volgende:[..]
Wat een werkelijke loze post zeg. Volgens mij weet jij geen ene ruk van WT af. Mother Earth sell out? Nieuw? Mother Earth was al in 2000 uitgekomen, dus lang voordat ze bekend werden. Veel "oude" fans waren vrij positief over de cd.
Nu vindt iedereen de cd opeens ruk , omdat ze toevallig een hit hebben gescoord met Ice Queen en ze tijdelijk een hype zijn geweest. De hype heeft maar kort geduurd en de tmf aanhang vindt de cd nog gewoon te hard.
Beetje vaag dat wanneer een band opeens wat bekender wordt de allang uitgebrachte cd opeens ruk is he.....is de muziek veranderd? d8 het niet.
Is hun houding veranderd? nauwelijks. Het succes is absoluut niet naar hun hoofd gestegen. Nog steeds is hun doel muziek maken die ze ZELF mooi vinden en dus niet om meer mensen te trekken.
Ik vind het zoooo zielig & aand8 vragend dat al die sneue metalheads opeens WT laten vallen en massaal op ze gaan afgeven. Dat verdiend de band ook niet.
Niet alleen bij WT trouwens, maar ik merk het overal. Het begint een trend te worden. Afgeven op bands die ook maar iets bekender worden. After Forever zal next time de lul worden. Weet ik nu al.
Mother Earth is gewoon een hele mooie cd, volwassener en zo'n cd hoort gewoon in je cd rek te staan. Enter+ The Dance waren misschien in z'n totaliteit beter.
Eerst maar eens afw88 wat de nieuwe cd ons brengt, voordat je pas echt een conclusie over WT kunt trekken.
Tot dan:
@ alle oude WT fans die nu op de band lopen af te geven.
WT >
quote:nee.
Op vrijdag 22 november 2002 08:49 schreef Tom_Tom- het volgende:
Neverending story is de nieuwe single geworden?
"The clip of Neverending Story has been made to promote the DVD and will NOT be released as a commercial single"
quote:Het is een trend van alle tijden, helaas maar waar....
Op vrijdag 8 november 2002 16:50 schreef StarGazer het volgende:
Het begint een trend te worden. Afgeven op bands die ook maar iets bekender worden
Nightwish is beter vind ik....... sorry hoor!!!
Ach ja, all metal rules......
Greetzzz
quote:Ik vind het allebei goed...
Op vrijdag 22 november 2002 17:38 schreef Perfect_Survivor het volgende:
[afbeelding]Nightwish is beter vind ik....... sorry hoor!!!
Ik zag overigens dat de DVD van WT een dubbel DVD is. (en dat wist ik dus niet ) Bij de Free Record Shop kostte hij 23 euro. Dat moet goedkoper kunnen...
quote:hehe dude, je kunt die vergelijking nauwelijks maken. Het lijkt niet eens op elkaar.
Op vrijdag 22 november 2002 17:38 schreef Perfect_Survivor het volgende:
[afbeelding]Nightwish is beter vind ik....... sorry hoor!!!
Ach ja, all metal rules......
Greetzzz
Maar goede smaak, want Nightwish heerscht gruwelijk.
quote:Wou net zeggen. Nightwish is veel ruiger.
Op zaterdag 23 november 2002 11:46 schreef StarGazer het volgende:[..]
hehe dude, je kunt die vergelijking nauwelijks maken. Het lijkt niet eens op elkaar.
Maar goede smaak, want Nightwish heerscht gruwelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |