Te laat voor wie of wat?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:24 schreef Desunoto het volgende:
Als ik op de site http://www.studentenov-chipkaart.nl/ mijn eerste letter van m'n achternaam invoer staat er 21-31 januari. Maar dat is natuurlijk veels te laat.![]()
Bij de NS ja.quote:En met dit nieuwe nieuwsbericht.. als ik het goed begrijp kan ik m'n oude OV kaart die t/m december geldig was gewoon gebruiken voor heel januari nog steeds?![]()
1) Waarom is dat veel te laat?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:24 schreef Desunoto het volgende:
Als ik op de site http://www.studentenov-chipkaart.nl/ mijn eerste letter van m'n achternaam invoer staat er 21-31 januari. Maar dat is natuurlijk veels te laat.![]()
En met dit nieuwe nieuwsbericht.. als ik het goed begrijp kan ik m'n oude OV kaart die t/m december geldig was gewoon gebruiken voor heel januari nog steeds?![]()
Wat een &%#%#"zooi hebben ze er van gemaakt zeg. Kunnen ze dan helemaal niets goed?![]()
Te laat voor wat? Op je chipkaart staat nu al een tijdelijk abonnement welke 31 januari afloopt. Voor die tijd moet je het "echte" product er op zetten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:24 schreef Desunoto het volgende:
En met dit nieuwe nieuwsbericht.. als ik het goed begrijp kan ik m'n oude OV kaart die t/m december geldig was gewoon gebruiken voor heel januari nog steeds?![]()
Wat een &%#%#"zooi hebben ze er van gemaakt zeg. Kunnen ze dan helemaal niets goed?![]()
Dat ligt aan je referentiekader en hoe ver je bereid bent te gaan om de conductrice te plezierenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:27 schreef gers het volgende:
even een stom vraagje
vanochtend was volgens de conductrice was vanochtend niet mijn oude ovkaart geldig , nog net geen boete gehad . Maar stel dat ik toch een boete krijg hoeveel moeite moet ik dan doen om dit niet te hoeven betalen.
Hmm, dat zal denk ik dezelfde procedure zijn om onder je boete uit te komen als je je OV kaart bent vergeten. Zou je even op de site van de NS moeten kijken hoe jaar onderuit komt (ik neem tenminste dat je het hier over de trein hebt).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:27 schreef gers het volgende:
even een stom vraagje
vanochtend was volgens de conductrice was vanochtend niet mijn oude ovkaart geldig , nog net geen boete gehad . Maar stel dat ik toch een boete krijg hoeveel moeite moet ik dan doen om dit niet te hoeven betalen.
Heb je nog geen OV-chipkaart?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:28 schreef Desunoto het volgende:
Omdat ik maandag moet reizen. En als 'ie niet geactiveerd is met abonnement moet ik elke dag 20 euro en wat betalen.
Maar hoe gaat het dan met de bus? Daar moet ik dan zelf voor betalen want m'n oude OV kaart is daar dan weer niet geldig? Wat een gedoe.
Heb je een OVchipkaart? Dan staat er een tijdelijk abonnement op & is er geen probleem.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:28 schreef Desunoto het volgende:
Omdat ik maandag moet reizen. En als 'ie niet geactiveerd is met abonnement moet ik elke dag 20 euro en wat betalen.
Maar hoe gaat het dan met de bus? Daar moet ik dan zelf voor betalen want m'n oude OV kaart is daar dan weer niet geldig? Wat een gedoe.
Ja die heb ik. Gelukkig. Mooi dan is het toch nog goed. Bedankt!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:29 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Heb je een OVchipkaart? Dan staat er een tijdelijk abonnement op & is er geen probleem.
fijn dat zal dus lastig worden om te bewijzen dat ik hem niet vergeten wasquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hmm, dat zal denk ik dezelfde procedure zijn om onder je boete uit te komen als je je OV kaart bent vergeten. Zou je even op de site van de NS moeten kijken hoe jaar onderuit komt (ik neem tenminste dat je het hier over de trein hebt).
Zie het probleem niet zo? Je mag dat geloof ik 1x per jaar doen, daarvoor hoef je alleen te bewijzen dat je recht hebt om gratis te reizen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:31 schreef gers het volgende:
[..]
fijn dat zal dus lastig worden om te bewijzen dat ik hem niet vergeten was
Op de NS site staat dat je OV toch geldig is, dus dan lijkt het mij dat je geen boete kan krijgenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:27 schreef gers het volgende:
even een stom vraagje
Nou nee, niet bij iedereen. Volgens de automaat en volgens hun site heb ik een vrij reizen weekend EN een korting weekend kaart op mijn pas staan. Beide geldig van ergens begin 2009 tot eind 2012. Dit terwijl ik al sinds augustus een weekOV heb.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:27 schreef Meddo het volgende:
[..]
Te laat voor wat? Op je chipkaart staat nu al een tijdelijk abonnement welke 31 januari afloopt. Voor die tijd moet je het "echte" product er op zetten.
En het maakt niet veel uit of je nu een OV kaart of een chipkaart aan de conducteur laat ziet. Het is gewoon een voorzorgsmaatregel indien er iets mis is met de chipkaart.
Ik denk dat jij ook wel weet (je leest ook al een tijdje meequote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:33 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Op de NS site staat dat je OV toch geldig is, dus dan lijkt het mij dat je geen boete kan krijgen
(en kan je je daarop ook beroepen)
Haha, dat klopt. Maar als je een bezwaarschrift schrijft en je stopt daar de tekst van de NS bij, dan is het geen probleem lijkt mij (kost alleen tijd...)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ook wel weet (je leest ook al een tijdje mee) dat zelfs het personeel van de vervoerders geen idee hebben waar ze mee bezig zijn
Dus het zou me niets verbazen als hij daar toch een boete voor zou kunnen krijgen.
Je zou voor de zekerheid die pagina van de NS kunnen uitprinten en in je portemonnee doen
Toevallig dit jaar gewisseld van week naar weekend abonnement of andersom?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou nee, niet bij iedereen. Volgens de automaat en volgens hun site heb ik een vrij reizen weekend EN een korting weekend kaart op mijn pas staan.
Zie de laatste zinquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Toevallig dit jaar gewisseld van week naar weekend abonnement of andersom?
Zie in die laatste zin staan dat je sinds Augustus een week-OV hebt, maar nergens dat je gewisseld hebtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zie de laatste zinJa dus. ib-groep.nl zegt wel correct dat ik een weekend abo op mijn chip zou moeten hebben/krijgen.
Inderdaad jaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zie in die laatste zin staan dat je sinds Augustus een week-OV hebt, maar nergens dat je gewisseld hebt![]()
Maar dat terzijde, dat klopt dan. Dat is een 'helaas' (gelukkig voor jou) een maas in het systeem, in januari kan je dus elke dag gratis reizen.
Huh? Kan jij dan al sinds augustus zowel in het weekend als doordeweeks gratis reizen? Anders gaat dit trucje pas werken als jij je nieuwe abonnement erbij laadt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Inderdaad jaFout van de bank in uw voordeel, zullen we maar zeggen. Gaat natuurlijk alleen op als ik tot het laatste moment wacht met het activeren van de 'echte'.
Voor 1 jan was de chipkaart nog geen geldig studentenOV. Eerder ging het dus niet werken. Of het nu nog werkt weet ik niet. Ligt er aan of ze zo snugger zijn de tijdelijke (die volgens de automaat nog veel langer geldig is dan ik recht heb op stufi) uit te schakelen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Huh? Kan jij dan al sinds augustus zowel in het weekend als doordeweeks gratis reizen? Anders gaat dit trucje pas werken als jij je nieuwe abonnement erbij laadt.
Stel dus jij tot 31 januari een weekabonnement hebt, en per 1 januari heb je dit om laten zetten naar een weekend, moet je wel eerst die weekend erbij laden op een laadstation. Dan kan je dus in januari gratis reizen en de 31ste vervalt dan je weekendabonnement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |