Eigenlijk is het heel makkelijk, dat is vooral als alles goed werkt. Een papieren kaartje kopen omdat je juist een digitaal product hebt om papieren kaartjes te vervangen klinkt niet iedereen even logisch in de ogen. Mij althans niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 04:12 schreef VliegVlieg het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel mensen: Op je huidige ov-chipkaart (of die je nog gaat krijgen) hebben ze een TIJDELIJKE reisproduct geactiveerd welke geldig is tot het einde van deze maand. Je moet voor die tijd even de "volledige" versie van je reisproduct ophalen bij de dichtsbijzijnde ophaalautomaat (niet verwarren met oplaadpunt). Deze schijnen ze ook gewoon in verschillende albert heijn filialen te plaatsen blijkbaar.
Aan de gene hierboven: Als je van plan bent om op een zaterdag heen en weer te gaan mef de trein, koop je gewoon een kaartje aan de automaat en kies je voor de optie "korting" , omdat je dus je studentenchipkaart hebt.
Als je sommige dingen nog niet begrijpt, raad ik je aan naar ib-groep.nl te surfen. Alles is echt in kindertaal haarfijn uitgekegd. Ik ga morgen mijn "volledige" reisproduct ophalen.
Aangezien ze zomaar alles kwijt kunnen raken: ruim 3 weken. Ik wacht al sinds oktober omdat ze mn formulier kwijt zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
Kan iemand vertellen hoelang je moest wachten toen je de formulier had ingevuld en verstuurd?
Sinds oktober is wel langer als 3 weken hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:29 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Aangezien ze zomaar alles kwijt kunnen raken: ruim 3 weken. Ik wacht al sinds oktober omdat ze mn formulier kwijt zijn.
Ik ga vandaag met de oude papieren kaart met Veolia reizen. Gewoon proberen.
Oh echt? Ik bedoel dat er 3 weken voor staat, standaard, Sherlock.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Sinds oktober is wel langer als 3 weken hoor.
Schrijf dat dan ook, Holmes.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:31 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Oh echt? Ik bedoel dat er 3 weken voor staat, standaard, Sherlock.
Sorry hoor. Mijn fout. In ieder geval, ik hoop dat ik deze week mn nieuwe aanvraagformulier binnen krijg.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Schrijf dat dan ook, Holmes.
Dat hoort.quote:Op maandag 4 januari 2010 02:08 schreef emokid het volgende:
Ik wil geen domme vragen stellen, maar ik kreeg mijn ov-chipkaart dus al bijna een jaar geleden, of in ieder geval heel lang geleden. Er staat echter alleen ov-chipkaart op, ipv studenten, of hoort dat?
Dan maar hopen dat ik het voor 1 februari hebquote:Op maandag 4 januari 2010 07:29 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Aangezien ze zomaar alles kwijt kunnen raken: ruim 3 weken. Ik wacht al sinds oktober omdat ze mn formulier kwijt zijn.
Ik ga vandaag met de oude papieren kaart met Veolia reizen. Gewoon proberen.
Lekker genaaid ben je dan. Als je je spullen niet krijgt, zou ik gewoon zeggen 'Dikke vinger' en gewoon instappen zonder een kaartje te kopen zolang je je spullen niet hebt. Je maakt mij niet wijs dat Veolia (wut?) dergelijke problemen zonder meer kan afschuiven op klanten.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Zometeen eens even proberen dan in de busquote:Op maandag 4 januari 2010 08:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Lekker genaaid ben je dan. Als je je spullen niet krijgt, zou ik gewoon zeggen 'Dikke vinger' en gewoon instappen zonder een kaartje te kopen zolang je je spullen niet hebt. Je maakt mij niet wijs dat Veolia (wut?) dergelijke problemen zonder meer kan afschuiven op klanten.
Ja zie je het al voor je? Daar gaan weer 4 weken voor correspondentie overheen, en als je welk bedrijf dan ook zo ver krijgt om je geld teruggestort te krijgen, ben je 2 maanden verderquote:Op maandag 4 januari 2010 08:34 schreef larry91 het volgende:
Kosten gewoon terugvorderen op IB groep en/of Veolia. Wij zijn nu al "slachtoffers"van een project dat gedoemd is te mislukken.
In china(beijing) is dit systeem wel perfect geinstalleerd(in de metro), maar daar is het allemaal niet persoonsgebonden en werkt het prima. Hier moeten ze het zichzelf weer moeilijk maken.
Kuala Lumpur, Singapore idem dito. Schitterend systeem met losse kaartjes of een pre-paid kaart zonder persoonsgegevens. Bij te weinig saldo kom je het poortje gewoon niet voorbij. Geen 'reservering' als je ergens in stapt. Zelden gehad dat het niet werkte.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:34 schreef larry91 het volgende:
Kosten gewoon terugvorderen op IB groep en/of Veolia. Wij zijn nu al "slachtoffers"van een project dat gedoemd is te mislukken.
In china(beijing) is dit systeem wel perfect geinstalleerd(in de metro), maar daar is het allemaal niet persoonsgebonden en werkt het prima. Hier moeten ze het zichzelf weer moeilijk maken.
succes!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:38 schreef crossover het volgende:
[..]
Zometeen eens even proberen dan in de bus
[..]
Ja, dat dus.quote:Ja zie je het al voor je? Daar gaan weer 4 weken voor correspondentie overheen, en als je welk bedrijf dan ook zo ver krijgt om je geld teruggestort te krijgen, ben je 2 maanden verder
Weet je zeker dat er een bedrag stond bij het uitchecken. Als je het wilt controleren kan je bijvoorbeeld een NS kaartjesautomaat gebruiken om je laatste reizen te bekijken. Daar kan je trouwens ook zien of er een week of weekendov op staat.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:54 schreef ice_9 het volgende:
Heb bij Arriva met m'n (nog niet geactiveerde) OV-chipkaart ingecheckt in de bus vanochtend. Volgens mij zag ik dat er geld afgehaald isToch maar met m'n papieren OV reizen de komende tijd. Dat kan toch nog gewoon?
Haha, dat was ook de reden dat ik even hier kwam kijkenquote:Op maandag 4 januari 2010 09:12 schreef Tiggerman het volgende:
En het wachten is op de eerste mensen die aan den lijve mochten ondervinden dat de OV-chipkaart een mislukking is.. ik wacht met spanning af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |