abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76387412
Ik wil geen domme vragen stellen, maar ik kreeg mijn ov-chipkaart dus al bijna een jaar geleden, of in ieder geval heel lang geleden. Er staat echter alleen ov-chipkaart op, ipv studenten, of hoort dat?

Over het activeren van mijn reisproduct, wat bedoelen ze daarmee? Mijn reisproduct is toch (in geval van weekov) maandag tot en met vrijdag gratis reizen, en op zaterdag en zondag met korting? Wat best raar is, want stel ik reis op dinsdag met de bus, en ik check in, wat staat er dan? "U mag reizen."?! Wat is de rol van de buschauffeur hier, kijkt hij enkel toe hoe dat apparaatje mij toestemming geeft?

Oh ja, en stel ik zit zaterdag in de trein naar Amsterdam en check in Hengelo in, eenmaal in Amsterdam dus check ik weer uit, schrijft die dan automatisch het saldobedrag mét korting af? Maar wat als ik terug moet en eigenlijk een retourtje wil? Want een retourtje is nooit tweemaal een enkeltje toch? Dat is geloof ik goedkoper.
pi_76387840
Ik hoop dat jullie als studenten ook rekening mee houden dat je nog niet bij alle vervoerders kunt/mag inchecken?

Voor een overzicht waar je als student terecht kan heb ik een wik pagina aangemaakt. Succes

http://nl.wikipedia.org/wiki/Studenten_OV-Chipkaart

Op en aanmerkingen plaatsen jullie zelf maar.
pi_76387891
Hoe zit het eigenlijk met de draagvleugelboot van connexxion?

-- ok dat ken ook gewoon gebeuren met OV chip.
pi_76387920
Het is eigenlijk heel simpel mensen: Op je huidige ov-chipkaart (of die je nog gaat krijgen) hebben ze een TIJDELIJKE reisproduct geactiveerd welke geldig is tot het einde van deze maand. Je moet voor die tijd even de "volledige" versie van je reisproduct ophalen bij de dichtsbijzijnde ophaalautomaat (niet verwarren met oplaadpunt). Deze schijnen ze ook gewoon in verschillende albert heijn filialen te plaatsen blijkbaar.

Aan de gene hierboven: Als je van plan bent om op een zaterdag heen en weer te gaan mef de trein, koop je gewoon een kaartje aan de automaat en kies je voor de optie "korting" , omdat je dus je studentenchipkaart hebt.

Als je sommige dingen nog niet begrijpt, raad ik je aan naar ib-groep.nl te surfen. Alles is echt in kindertaal haarfijn uitgekegd. Ik ga morgen mijn "volledige" reisproduct ophalen.
pi_76388120
Vanavond eens kijken hoe groot de problemen zijn als de studenten aan het reizen gaan.
pi_76388128
quote:
Op maandag 4 januari 2010 04:12 schreef VliegVlieg het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel mensen: Op je huidige ov-chipkaart (of die je nog gaat krijgen) hebben ze een TIJDELIJKE reisproduct geactiveerd welke geldig is tot het einde van deze maand. Je moet voor die tijd even de "volledige" versie van je reisproduct ophalen bij de dichtsbijzijnde ophaalautomaat (niet verwarren met oplaadpunt). Deze schijnen ze ook gewoon in verschillende albert heijn filialen te plaatsen blijkbaar.

Aan de gene hierboven: Als je van plan bent om op een zaterdag heen en weer te gaan mef de trein, koop je gewoon een kaartje aan de automaat en kies je voor de optie "korting" , omdat je dus je studentenchipkaart hebt.

Als je sommige dingen nog niet begrijpt, raad ik je aan naar ib-groep.nl te surfen. Alles is echt in kindertaal haarfijn uitgekegd. Ik ga morgen mijn "volledige" reisproduct ophalen.
Eigenlijk is het heel makkelijk, dat is vooral als alles goed werkt. Een papieren kaartje kopen omdat je juist een digitaal product hebt om papieren kaartjes te vervangen klinkt niet iedereen even logisch in de ogen. Mij althans niet.
pi_76388324
Kan iemand vertellen hoelang je moest wachten toen je de formulier had ingevuld en verstuurd?
  maandag 4 januari 2010 @ 07:29:32 #283
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_76388335
quote:
Op maandag 4 januari 2010 07:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
Kan iemand vertellen hoelang je moest wachten toen je de formulier had ingevuld en verstuurd?
Aangezien ze zomaar alles kwijt kunnen raken: ruim 3 weken. Ik wacht al sinds oktober omdat ze mn formulier kwijt zijn.

Ik ga vandaag met de oude papieren kaart met Veolia reizen. Gewoon proberen.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_76388341
quote:
Op maandag 4 januari 2010 07:29 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Aangezien ze zomaar alles kwijt kunnen raken: ruim 3 weken. Ik wacht al sinds oktober omdat ze mn formulier kwijt zijn.

Ik ga vandaag met de oude papieren kaart met Veolia reizen. Gewoon proberen.
Sinds oktober is wel langer als 3 weken hoor.
  maandag 4 januari 2010 @ 07:31:37 #285
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_76388349
quote:
Op maandag 4 januari 2010 07:30 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Sinds oktober is wel langer als 3 weken hoor.
Oh echt? Ik bedoel dat er 3 weken voor staat, standaard, Sherlock.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_76388359
quote:
Op maandag 4 januari 2010 07:31 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Oh echt? Ik bedoel dat er 3 weken voor staat, standaard, Sherlock.
Schrijf dat dan ook, Holmes.
  maandag 4 januari 2010 @ 07:38:51 #287
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_76388386
quote:
Op maandag 4 januari 2010 07:33 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Schrijf dat dan ook, Holmes.
Sorry hoor. Mijn fout. In ieder geval, ik hoop dat ik deze week mn nieuwe aanvraagformulier binnen krijg.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_76388484
quote:
Op maandag 4 januari 2010 02:08 schreef emokid het volgende:
Ik wil geen domme vragen stellen, maar ik kreeg mijn ov-chipkaart dus al bijna een jaar geleden, of in ieder geval heel lang geleden. Er staat echter alleen ov-chipkaart op, ipv studenten, of hoort dat?
Dat hoort.
You dream it, I live it.
  maandag 4 januari 2010 @ 08:09:55 #289
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_76388550
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_76388665
quote:
Op maandag 4 januari 2010 07:29 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Aangezien ze zomaar alles kwijt kunnen raken: ruim 3 weken. Ik wacht al sinds oktober omdat ze mn formulier kwijt zijn.

Ik ga vandaag met de oude papieren kaart met Veolia reizen. Gewoon proberen.
Dan maar hopen dat ik het voor 1 februari heb
pi_76388699
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
Lekker genaaid ben je dan. Als je je spullen niet krijgt, zou ik gewoon zeggen 'Dikke vinger' en gewoon instappen zonder een kaartje te kopen zolang je je spullen niet hebt. Je maakt mij niet wijs dat Veolia (wut?) dergelijke problemen zonder meer kan afschuiven op klanten.
pi_76388723
Kosten gewoon terugvorderen op IB groep en/of Veolia. Wij zijn nu al "slachtoffers"van een project dat gedoemd is te mislukken.
In china(beijing) is dit systeem wel perfect geinstalleerd(in de metro), maar daar is het allemaal niet persoonsgebonden en werkt het prima. Hier moeten ze het zichzelf weer moeilijk maken.
pi_76388760
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:32 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Lekker genaaid ben je dan. Als je je spullen niet krijgt, zou ik gewoon zeggen 'Dikke vinger' en gewoon instappen zonder een kaartje te kopen zolang je je spullen niet hebt. Je maakt mij niet wijs dat Veolia (wut?) dergelijke problemen zonder meer kan afschuiven op klanten.
Zometeen eens even proberen dan in de bus
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:34 schreef larry91 het volgende:
Kosten gewoon terugvorderen op IB groep en/of Veolia. Wij zijn nu al "slachtoffers"van een project dat gedoemd is te mislukken.
In china(beijing) is dit systeem wel perfect geinstalleerd(in de metro), maar daar is het allemaal niet persoonsgebonden en werkt het prima. Hier moeten ze het zichzelf weer moeilijk maken.
Ja zie je het al voor je? Daar gaan weer 4 weken voor correspondentie overheen, en als je welk bedrijf dan ook zo ver krijgt om je geld teruggestort te krijgen, ben je 2 maanden verder
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_76388770
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:34 schreef larry91 het volgende:
Kosten gewoon terugvorderen op IB groep en/of Veolia. Wij zijn nu al "slachtoffers"van een project dat gedoemd is te mislukken.
In china(beijing) is dit systeem wel perfect geinstalleerd(in de metro), maar daar is het allemaal niet persoonsgebonden en werkt het prima. Hier moeten ze het zichzelf weer moeilijk maken.
Kuala Lumpur, Singapore idem dito. Schitterend systeem met losse kaartjes of een pre-paid kaart zonder persoonsgegevens. Bij te weinig saldo kom je het poortje gewoon niet voorbij. Geen 'reservering' als je ergens in stapt. Zelden gehad dat het niet werkte.
pi_76388774
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:38 schreef crossover het volgende:

[..]

Zometeen eens even proberen dan in de bus
[..]
succes!
quote:
Ja zie je het al voor je? Daar gaan weer 4 weken voor correspondentie overheen, en als je welk bedrijf dan ook zo ver krijgt om je geld teruggestort te krijgen, ben je 2 maanden verder
Ja, dat dus.
pi_76388910
Heb bij Arriva met m'n (nog niet geactiveerde) OV-chipkaart ingecheckt in de bus vanochtend. Volgens mij zag ik dat er geld afgehaald is Toch maar met m'n papieren OV reizen de komende tijd. Dat kan toch nog gewoon?
pi_76389071
Ik zie het voor me ja, maar je krijgt wel je geld terug. Uiteindelijk
  maandag 4 januari 2010 @ 09:08:53 #298
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76389080
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:54 schreef ice_9 het volgende:
Heb bij Arriva met m'n (nog niet geactiveerde) OV-chipkaart ingecheckt in de bus vanochtend. Volgens mij zag ik dat er geld afgehaald is Toch maar met m'n papieren OV reizen de komende tijd. Dat kan toch nog gewoon?
Weet je zeker dat er een bedrag stond bij het uitchecken. Als je het wilt controleren kan je bijvoorbeeld een NS kaartjesautomaat gebruiken om je laatste reizen te bekijken. Daar kan je trouwens ook zien of er een week of weekendov op staat.

Volgens mij heeft alleen de NS nog officieel gezegd de papieren kaart te gedogen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76389134
En het wachten is op de eerste mensen die aan den lijve mochten ondervinden dat de OV-chipkaart een mislukking is.. ik wacht met spanning af
  maandag 4 januari 2010 @ 09:31:04 #300
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76389411
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:12 schreef Tiggerman het volgende:
En het wachten is op de eerste mensen die aan den lijve mochten ondervinden dat de OV-chipkaart een mislukking is.. ik wacht met spanning af
Haha, dat was ook de reden dat ik even hier kwam kijken
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')