abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:11:44 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_76311949
Mijn zusje heeft sinds kort last van storing (blokjes) bij een aantal zenders van Ziggo. Het gaat onder andere om NL1 HD, NL2 HD, Eredivisie Live en het previewkanaal. Op internet had ik wat meer gevallen gevonden, maar geen oplossingen.

Bellen met Ziggo had niet veel nut. Die dude kwam aan met nieuwe Coaxkabels, kastje op de hoofdaansluiting zetten (ja sure, makkelijk zappen zo) en nog meer onzinnige dingen. Het kastje is een Cisco PVR HD decoder iets die ook kan opnemen (nu 99 euro bij Alles-In-Eén).

Het vreemde vind ik vooral dat NL1 en 2 storen, maar 3 niet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en nog belangrijker, wat kunnen we er aan doen?

Boos worden op Ziggo ga ik nog doen de volgende keer dat ik er op bezoek ben en het dan nog steeds niet werkt. Het gaat hier overigens om een nieuwbouwwoning in Den Bosch, alle kabels en apparatuur zijn nieuw en van goede kwaliteit.

Ik heb geen idee welk subforum dit moet zijn, een mod mag 'm verplaatsten
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_76312538
Same here!

Ook van voor de kerst die alles-in-één Cisco thuis gekregen. Zooitje geinstalleerd, smartcard laten activeren, ook voor Interactieve TV.

Alles werkend, behalve Interactieve TV. Bellen met Ziggo.... Die geven als standaard antwoord altijd dat het aan de coax kabel ligt. Daar ligt het niet aan want deze heb ik een jaartje geleden nieuw gekregen van een Ziggo monteur. Dit schijnen aparte coax kabels te zijn waar iets van gel ofzo inzit waardoor de kwaliteit beter behouden zou blijven.... pin me er niet op vast.

Dit is dus afgeschreven. Toen kwam de vraag of ik ergens een splitter ertussen had zitten. Die zat ertussen. Deze zou er tussenuit moeten, of het moest een retourgeschikte (?) spitter moeten zijn. Alles zou dan moeten werken.
Helaas, ook nu nog steeds niets. Ziggo maar weer gebeld. Weer het hele verhaal moeten uitleggen en hoe ik alles aangesloten heb en de hele mikmak. Ziggo kwam toen met de oplossing om maar eens een monteur langs te laten komen.

8 januari komt ie....

Sinds 2 dagen storing aan NL1, NL2, NL3, en af en toe de zenders uit het Kennis en Nieuws pakket.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:31:01 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_76312701
Mooi. Ik ben wel benieuwd naar die monteur. Ze hadden dat mijn zusje ook als oplossing geboden maar ik ben er 99.9% zeker van dat die daar ook niets kan oplossen

Het mooie is dus dat alles 2 maanden lang gewerkt heeft en nu ineens al een paar dagen niet. Heb alles geprobeerd wat ik kan, aansluitingen en kabels controleren, fabrieksinstellingen terug zetten, afwisselend internet en telefoon los en aangekoppeld, etc.

Heb als Student aan Huis bij talloze mensen digitale TV enzo aangesloten, dus ik weet echt wel hoe het moet. Het is ook vreemd dat 1 en 2 wel storen, en 3 niet Ligt aan de kabels my ass.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_76312885
Kutbedrijf.

Maar ik heb een jaar of 2 geleden in mijn oude huis ook al eens problemen gehad. Met destijds alleen digitale tv wat niet meer werkte. Alles geprobeerd, van nieuwe kabels tot een nieuwe decoder. Niets werkte.

Toen is er ook een monteur aangestuurd geworden die langskwam toen mijn vriendin alleen thuis was. Volgens haar heeft hij helemaal niets gedaan omdat hij niets kon vinden waar het aan zou kunnen liggen. Maar toen hij de deur uitwas functioneerde alles wel weer perfect....

Ik snap het niet.
pi_76312946
Toen ik nog bij mijn ouders woonde heb ik eens gebeld over internet wat niets meer deed. Vertelde die gast van de helpdesk dat hij op zijn scherm kon zien dat ik een kabelbreuk had.....

Ik heb hem toen gevraagd of het niet zo kon zijn dat de kabel uitgetrokken was.... Nee, het was echt een breuk.

Sure.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:39:40 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_76313052
Echt gelul ja, maar alle bedrijven zijn zo. Heb 6 weken met KPN geprobeerd om hier internet te krijgen, niet gelukt omdat ze niet naar mij luisterden. Overgestapt op een andere provider, binnen 4 werkdagen internet

Maar goed, laten we ontopic blijven. Misschien zijn er meer mensen met dit probleem en misschien zelfs oplossingen!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:28:08 #7
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_76556524
*kick

Het is 8 januari, even een reminder
  maandag 18 januari 2010 @ 08:21:52 #8
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_76953814
En *schop

Vorige week heb ik zelf nog wat zitten klooien met kabels, een versterker en de helpdesk en ze wisten het ook niet. Dus er komt een monteur morgen kijken. Gratis (toen m'n zusje eerder zelf belde zou dat nog 38 euro kosten )
pi_76967143
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
En *schop

Vorige week heb ik zelf nog wat zitten klooien met kabels, een versterker en de helpdesk en ze wisten het ook niet. Dus er komt een monteur morgen kijken. Gratis (toen m'n zusje eerder zelf belde zou dat nog 38 euro kosten )
De problemen die je beschijft kunnen wel degelijk aan je bekabeling liggen. Daarom krijg je in dergelijke gevallen van de helpdesk ook altijd het advies om eerst eens te kijken wat er gebeurt als je de digitale ontvanger rechtstreeks op het AOP aansluit met een korte en kwalitatief goede coaxkabel. Het kan zijn dat je door ontoereikende afscherming last hebt van instraling door bijvoorbeeld een Digitenne zender in de omgeving. Je verbaast je er verder over dat er wel storing is op NLD 1 en 2 HD, maar niet op NLD 3 HD. Dat is echter niet vreemd, omdat NLD 3 HD wordt doorgegeven in een andere transport stream dan NLD 1 en 2 HD. Het lijkt er dus op dat je ontvangstproblemen zich beperken tot bepaalde transportstreams, en dat kan wijzen op storingen van buitenaf door onvoldoende afscherming, maar ook op staande golven als gevolg van impedantie mismatches bij onoordeelkundig aangelegde huisinstallaties. Je zou eens in de ontvanger naar je BER waarden op de diverse kanalen kunnen kijken. Deze waarde moet 0 zijn en blijven. Als dat niet het geval is heb je een probleem met de signaalkwaliteit dat naar alle waarschijnlijkheid op het konto van de bekabeling is te schrijven. Het kan echter ook zo zijn dat er sprake is van een probleem met een wijkversterker of verdeler. Maar dat is minder waarschijnlijk, want dan zouden er al veel meer klachten uit jouw wijk bij Ziggo moeten zijn gemeld en was de kans groot dat er al eerder actie was ondernomen door Ziggo.
  maandag 18 januari 2010 @ 16:05:56 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_76969505
Je vertelt me echt niets nieuws, maar toch bedankt voor je reactie.
pi_76969739
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:21 schreef Riparius het volgende:

[..]

De problemen die je beschijft kunnen wel degelijk aan je bekabeling liggen. Daarom krijg je in dergelijke gevallen van de helpdesk ook altijd het advies om eerst eens te kijken wat er gebeurt als je de digitale ontvanger rechtstreeks op het AOP aansluit met een korte en kwalitatief goede coaxkabel. Het kan zijn dat je door ontoereikende afscherming last hebt van instraling door bijvoorbeeld een Digitenne zender in de omgeving. Je verbaast je er verder over dat er wel storing is op NLD 1 en 2 HD, maar niet op NLD 3 HD. Dat is echter niet vreemd, omdat NLD 3 HD wordt doorgegeven in een andere transport stream dan NLD 1 en 2 HD. Het lijkt er dus op dat je ontvangstproblemen zich beperken tot bepaalde transportstreams, en dat kan wijzen op storingen van buitenaf door onvoldoende afscherming, maar ook op staande golven als gevolg van impedantie mismatches bij onoordeelkundig aangelegde huisinstallaties. Je zou eens in de ontvanger naar je BER waarden op de diverse kanalen kunnen kijken. Deze waarde moet 0 zijn en blijven. Als dat niet het geval is heb je een probleem met de signaalkwaliteit dat naar alle waarschijnlijkheid op het konto van de bekabeling is te schrijven. Het kan echter ook zo zijn dat er sprake is van een probleem met een wijkversterker of verdeler. Maar dat is minder waarschijnlijk, want dan zouden er al veel meer klachten uit jouw wijk bij Ziggo moeten zijn gemeld en was de kans groot dat er al eerder actie was ondernomen door Ziggo.
De bekabeling die voorheen gebruikt werd, Coax12, kan in principe ook voor digitale tv worden gebruikt, maar is minder geschikt. Zeker als de afstanden wat langer worden kan het wel eens dit soort problemen tot gevolg hebben. Als je de mogelijkheid hebt, zorg dan dat je er KOKA799 in legt; daarmee verklein je aanzienlijk de kans op storingen. Ik kan me voorstellen dat TS daar nu niet echt op zit te wachten, maar een oplossing zou zijn om even een los stukje koka ervoor te pakken en zo een test-opstelling te maken. Als dat wel goed gaat zit het dus duidelijk in de bekabeling
pi_77020783
goede Frequenties en netwerknummers ingesteld?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:06:03 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_77021123
De monteur is langs geweest, heeft alles doorgemeten en het ligt niet aan de kabels in huis. Het signaal komt al met storing binnen en Ziggo gaat nu in de buurt alles controleren en binnen enkele dagen zou dat opgelost moeten zijn.

Dikke vinger dus aan iedereen die twijfelt aan mijn aansluitkwaliteiten
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:16:14 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_77378273
Na de eerste monteur van vorige week dinsdag kwamen er deze week 2! monteurs in de flat kijken van mijn zusje. Ze kwamen op een gegeven moment ook in huis weer controleren en begonnen te zeuren dat het toch in huis lag Alles weer doorgemeten en na anderhalf uur weer weg gegaan (zonder alles weer terug aan te sluiten) met de mededeling dat het toch niet in huis lag !

Vandaag zijn er werkzaamheden geweest buiten huis, verdeelkastje voor de flat, en nu is alles opgelost. Moraal van het verhaal, de aanhouder wint en Ziggo geeft af en toe te snel de klant de schuld. In dit geval was het dus duidelijk een probleem buitenshuis en niet een probleem van de kabels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')