abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76308674
Sinds kort ondervind ik steeds meer last van het feit dat ik sommige berichten mis op Windows Live Messenger. Als ik zit te chatten met iemand kan het willekeurig zo zijn dat ik berichten niet ontvang of verstuur, terwijl het programma zelf hier geen melding van geeft. Hoogst irritant, zeker als ik ellenlange verhalen typ en de ander krijgt maar de helft waarvan ik dan onbewust ben.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik woon in een studentenhuis en deel een ADSL-verbinding (Tele2) met een stel andere huisgenoten (stuk of vier). Er ligt een draad direct van mijn PC naar het modem/router. Is het verstandig om misschien op een ander programma (Trillian?) over te stappen?

Paar kleine details:
  • Het probleem speelt pas een maandje of twee. Toen kreeg ik ineens van meerdere mensen te horen dat ze berichten niet kregen. Het ligt dus echt aan mijn internetverbinding of chatprogramma.
  • Internet werkt verder vlekkeloos. Wel heb ik een statisch IP-adres ingesteld zodat ik poorten open kan zetten voor mijn torrents.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2010 23:03:36 ]
  •   PR/Manusje van alles vrijdag 1 januari 2010 @ 23:03:08 #2
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_76308715
    zelfde probleem hier.
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
      vrijdag 1 januari 2010 @ 23:03:42 #3
    180451 Volpez
    Volpes pilum mutat, non mores!
    pi_76308744
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 23:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
    zelfde probleem hier.
    same
    Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
    pi_76308760
    is dat sinds die nieuwe versie dan ofzo?
    You dream it, I live it.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 23:05:12 #5
    180451 Volpez
    Volpes pilum mutat, non mores!
    pi_76308820
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 23:04 schreef Meddo het volgende:
    is dat sinds die nieuwe versie dan ofzo?
    ik heb het op mijn laptop en de pc die ik weleens gebruik..
    ik had het trouwens ook met de oude versie en heb juist die nieuwe gedownload om er vanaf te zijn.
    Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
    pi_76610930
    Ik heb trouwens dit bericht ook geplaatst op een MSN-forum en een reply gekregen van een medewerker van Microsoft zelf:

"Zoals je al aangeeft. Dit kan liggen aan ofwel de software, of de internet verbinding.

Ik heb echter het gevoel dat het aan je internet verbinding ligt. Je geeft al aan dat je een statisch IP adres hebt in verband met je torrentz. Ten tijden van de storingen in MSN, ben je dan ook bezig met downloaden? Wanneer er teveel bandbreedte gebruikt wordt voor het downloaden, dan is het voor andere programma's moeilijk om ook door datzelfde lijntje-> internet verbinding- een verbinding met internet te krijgen.

Daarbij kan bepaalde antivirus of firewall software hierin ook een rol spelen.

Daarbij geef je ook nog aan dat je verbinding gedeeld wordt met andere studenten. Zijn deze studenten toevallig ook aan het downloaden of mogelijk muziek aan het streamen via bijvoorbeeld Youtube? Dit zijn allemaal factoren die een rol hebben in problemen met netwerk/internet verkeer.

Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik heb thuis geen adsl maar gewoon een (budget) kabel verbinding. Wanneer iemand in huis aan het downloaden is en ik toevallig met een PS3 aan het online gamen ben, krijg ik ook problemen met mijn ping en verbinding.

Hoewel ik andere programma's niet kan aanraden zou ik je wel kunnen zeggen dat het geen kwaad kan om te proberen hoe andere IM programma's presteren in het huidige netwerk."

Heb ik uiteraard een beetje weinig aan. Het zou namelijk betekenen dat ik of even mijn huisgenoten om zeep moet helpen en mijn torrents maar dien op te geven om normaal te kunnen chatten (want meer is het niet) via een bepaald programma. Persoonlijk vind ik het behoorlijk van de gekken dat er anno 2010 geeneens normaal gechat kan worden als er meerdere programma's en PC's runnen op dezelfde internetverbinding.
    pi_76611036
    Een ping met gamen is toch niet te vergelijken met missende berichten
    You dream it, I live it.
    pi_76611090
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 20:30 schreef Meddo het volgende:
    Een ping met gamen is toch niet te vergelijken met missende berichten
    Ja, ik vond het zelf ook nogal een vreemde vergelijking.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')