abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76301991
Op de eerste plaats voor iedereen die dit leest... De beste wensen voor 2010.

Ik ben met de voorbereiding bezig om een eenmanszaak te starten in de catering. Nu wil ik beginnen via internet en dit langs mijn huidige werk te doen, aangezien ik nog niet weet hoe het gaat lopen.

Nu wilde ik weten in hoeverre de belastingdienst de kvk controleert, ik wil me inschrijven bij kvk om een pas bij de Makro en Sligro te halen.

Mvg, Tjelu
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:39:09 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76302087
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:36 schreef TjeLu het volgende:

Ik ben met de voorbereiding bezig om een eenmanszaak te starten in de catering. Nu wil ik beginnen via internet en dit langs mijn huidige werk te doen, aangezien ik nog niet weet hoe het gaat lopen.

Nu wilde ik weten in hoeverre de belastingdienst de kvk controleert, ik wil me inschrijven bij kvk om een pas bij de Makro en Sligro te halen.

Mvg, Tjelu
Als je je tegenwoordig inschrijft bij de KvK, wordt dit ook doorgespeelt naar de belastingdienst. Als je al niet direct een (voorlopige) inschrijving bij de belastingdienst krijgt, krijg je in ieder geval een opgave startende onderneming toegestuurd.

En waarom zou het een probleem zijn dat de belastingdienst weet dat je staat ingeschreven?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_76309023
Een probleem is het niet, maar omdat ik niet weet hoe het gaat lopen wilde ik eerst een paar maanden zonder inschrijving bij de belastingdienst gaan draaien, een beetje aftasten hoe het gaat.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:24:46 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76309726
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:09 schreef TjeLu het volgende:
Een probleem is het niet, maar omdat ik niet weet hoe het gaat lopen wilde ik eerst een paar maanden zonder inschrijving bij de belastingdienst gaan draaien, een beetje aftasten hoe het gaat.
Is dat niet illegaal dan om zonder BD te willen draaien? Ik neem aan dat zij je ook vanaf het begin in de gaten willen houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_76317125
In feite is dat wel. Maar omdat mijn contract afloopt van mijn werk als kok (omzetdaling zeggen ze??) en ik nog geen vervangend werk heb gevonden dus een uitkering heb aangevraagd wilde ik eerst zonder BD beginnen, omdat de uitkering wordt stopgezet als je zelfstandig ondernemer bent en dat is lastig te trekken met 3 kindjes.

Weet iemand misschien hoeveel mensen er een "fake" bedrijfje bij de kvk inschrijven alleen maar om een Makro pas te bemachtingen?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:39:43 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76317667
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 09:44 schreef TjeLu het volgende:
In feite is dat wel. Maar omdat mijn contract afloopt van mijn werk als kok (omzetdaling zeggen ze??) en ik nog geen vervangend werk heb gevonden dus een uitkering heb aangevraagd wilde ik eerst zonder BD beginnen, omdat de uitkering wordt stopgezet als je zelfstandig ondernemer bent en dat is lastig te trekken met 3 kindjes.
Dat hoeft geen probleem te zijn. Laat je bij het UWV eens heel goed informeren ten aanzien van je voornemen en post de reacties eens. Er zijn wel mogelijkheden om vanuit je WW te starten zonder dat je direct gekort wordt. Alleen leggen niet alle reïntegratiecoaches dit goed en duidelijk uit!
quote:
Weet iemand misschien hoeveel mensen er een "fake" bedrijfje bij de kvk inschrijven alleen maar om een Makro pas te bemachtingen?
Daar begin ik niet aan.

Daarnaast: de Makro is echt niet goedkoop. Het is handig als je grote inkopen wilt doen en incidenteel hebben ze een leuke aanbieding.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:10:15 #7
152789 karr-1
pi_76318176
Dat ben ik met MAW eens, de Makro is niet eens zo heel bijzonder goedkoop, dus of het echt de moeite waard is om hiervoor een fake bedrijf op te starten.....
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:18:39 #8
152789 karr-1
pi_76318337
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 09:44 schreef TjeLu het volgende:
Het lijkt me sterk dat ze meteen je uitkering stopzetten als je een eigen bedrijf begint, dus ik zou me inderdaad eens goed laten informeren over de mogelijkheden en dergelijke. Als je bedrijf eenmaal goedloopt heb je geen uitkering meer nodig dus daar hebben ze veel meer aan.
pi_76318410
Weet je wat jij moet doen?
pi_76318538
Daar ben ik het ook met MAW eens, bij het UWV is uitleggen niet een van hun sterkste kanten.
Ik ga het maandag direct navragen.

Ik had wel gelezen dat ze dan je uitkering korten of intrekken, maar daar beslissen ze dan nog over.
En wat Makro en Sligro betreft, voor grote afnames van food producten is het wel iets goedkoper, maar volgens mij schilt dat voor particulieren niet veel, maar ze hebben wel producten die ze bij AH etc niet hebben.
pi_76318558
Nee. Maar dat ga je me vast nu vertellen?
pi_76318600
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:29 schreef TjeLu het volgende:
Nee. Maar dat ga je me vast nu vertellen?
Die reclame ken je niet?

"Naar de KvK natuurlijk"

Zij zijn er om dit soort vragen te beantwoorden.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:32:11 #13
152789 karr-1
pi_76318638
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:28 schreef TjeLu het volgende:
Daar ben ik het ook met MAW eens, bij het UWV is uitleggen niet een van hun sterkste kanten.
Ik ga het maandag direct navragen.

Ik had wel gelezen dat ze dan je uitkering korten of intrekken, maar daar beslissen ze dan nog over.
En wat Makro en Sligro betreft, voor grote afnames van food producten is het wel iets goedkoper, maar volgens mij schilt dat voor particulieren niet veel, maar ze hebben wel producten die ze bij AH etc niet hebben.
Het scheelt voor bedrijven omdat ze de BTW terug kunnen krijgen, maar voor particulieren maakt het weinig tot geen verschil. uitgezonderd de aanbiedingen.
pi_76318886
[quote]Op vrijdag 1 januari 2010 20:36 schreef TjeLu het volgende:

Precies.

Ik ben al bij de KvK geweest, maar op deze vraag had ik graag antwoord, en de KvK is pas maandag weer geopend en ik kon niet zolang wachten.
pi_76318972
Nou, ik zal het even uit mijn eigen ervaring vertellen. In principe mag je gewoon een zaakje oprichten, dat hoeft niet fulltime te zijn. Het maakt de belastingdienst ook niet uit als het een tijdje duurt voordat de klanten beginnen te komen, dat gaat nou eenmaal niet altijd van de een op de andere dag.

Ze zullen wel kijken of je er echt mee bezig bent verder (of je een website hebt bijvoorbeeld), want het is niet de bedoeling dat mensen zich inschrijven om alleen een pasje te krijgen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:54:15 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76320969
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het scheelt voor bedrijven omdat ze de BTW terug kunnen krijgen, maar voor particulieren maakt het weinig tot geen verschil. uitgezonderd de aanbiedingen.
Bedrijven kunnen de BTW op de facturen of bonnen van de groothandel of AH ook terugvragen. Dus dat is het verschil niet.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:57:10 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76321057
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:42 schreef JohnLocke het volgende:
Nou, ik zal het even uit mijn eigen ervaring vertellen. In principe mag je gewoon een zaakje oprichten, dat hoeft niet fulltime te zijn. Het maakt de belastingdienst ook niet uit als het een tijdje duurt voordat de klanten beginnen te komen, dat gaat nou eenmaal niet altijd van de een op de andere dag.

Ze zullen wel kijken of je er echt mee bezig bent verder (of je een website hebt bijvoorbeeld), want het is niet de bedoeling dat mensen zich inschrijven om alleen een pasje te krijgen.
Het gaat TS dan ook niet om de KvK of de Belastingdienst maar om de WW-uitkering die hij ontvangt.
Normaal wordt je gekort op de uren die je niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt omdat je met je eigen bedrijf bezig bent. Of je hier nu geld mee verdient of niet, dat maakt voor het gekort aantal uren niet uit.

Vandaar dat TS het eerst als 'hobby' ernaast wil doen. Maar tegelijkertijd wil hij wel gebruik maken van de sommige mogelijkheden die ingeschreven 'hobby-isten' hebben.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:58:39 #18
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76321100
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:39 schreef TjeLu het volgende:
[quote]Op vrijdag 1 januari 2010 20:36 schreef TjeLu het volgende:
Precies.

Ik ben al bij de KvK geweest, maar op deze vraag had ik graag antwoord, en de KvK is pas maandag weer geopend en ik kon niet zolang wachten.
Je moet niet bij de KvK zijn maar bij de uitkeringsinstantie. Die moeten je de voorwaarden, verplichtingen en rechten kunnen toelichten.
En als het niet duidelijk is: gewoon blijven doorvragen. Al moeten ze er vijf mensen bij halen om het uit te leggen.
pi_76321480
Vergeet niet dat de kvk ook geld kost.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:09:19 #20
152789 karr-1
pi_76321490
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:54 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Bedrijven kunnen de BTW op de facturen of bonnen van de groothandel of AH ook terugvragen. Dus dat is het verschil niet.
Dat klopt
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:09:42 #21
152789 karr-1
pi_76321503
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:08 schreef Panzerknacker666 het volgende:
50 euro per jaar of zo? In ruil voor een heleboel ongewenste reclame rommel.
pi_76321628
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe het voor éénmanszaken zit weet ik niet, maar een klein bv'tje al gauw iets van 100 meende ik. Oh en je kunt best een pasje lenen hoor, ik weet niet hoeveel zooi je wilt halen bij de makro, maar als je incidenteel iets haalt zal er niet naar gekeken worden.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:17:53 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76321746
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:08 schreef Panzerknacker666 het volgende:
En hier kun je berekenen hoeveel: http://www.kvk.nl/over_de_kvk/factuur_kvk/bereken_de_jaarlijkse_bijdrage/?refererAliasStat=rekenmodule&Postcode=
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:18:31 #24
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76321764
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Voor jou misschien ongewenst maar voor anderen misschien niet.
pi_76321842
Je krijgt de keus of hun bij de KVK je moeten aanmelden bij de belastingdienst of als je dit zelf doet.
Echter als je op een later tijdstip aanmeld bij de belasting dienst moeten ze ten aller tijden een uitreksel van je KvK formulier hebben, er is geen manier om de belasting dienst te omzeilen.
Dit heeft ook totaal geen nut, je kan er een leuk centje uit terug halen. Alles afboeken op de zaak.
Alleen let wel op dat het geen grapje is, je moet je 1000% procent inzetten.

Maar hoe dan ook de belastingdienst daar ontkom je niet aan! Niet één dag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')