Hij is nu nog wel goed, heb 'm net pas gemaakt.quote:
Nou... ik hoopte eigenlijk op iets langer, dr zitten 4 avocado's in, dus het is best veel, en ik ben de enige die het eetquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:23 schreef nerd4sale het volgende:
Als je het afgedekt in de koelkast bewaart, zou het me verbazen als het morgen niet meer goed is.
Openen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:25 schreef Stuart het volgende:
Na openen zou ik het na 2 dagen weggooien
In die maaltijdslaatjes van de AH heb je het ook wel zitten, dat is gewoon in stikstof verpakt en dan blijven ze groen. Dus afdekken met een plasticje en aanstampen moet het bruin worden tegengaan. Als het dan bovenop hier en daar toch nog een beetje bruin wordt kun je dat eraf scheppen. De avocado zelf kan wel wat hebben lijkt me. Ik zou het na 3 of 4 dagen nog wel eten als het goed ruikt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:37 schreef Farenji het volgende:
Probleem met guacamole is dat het vrij snel bruinig wordt, door oxidatie. Het helpt wel als er een anti-oxidant bijzit zoals citroensap, en je het luchtdicht verpakt. Maar dan nog zal het niet superlang houdbaar zijn. In de potjesguacamole (die natuurlijk veel minder lekker is), zit meestal ook conserveermiddel of sterkere anti-oxidanten.
enige 'tip' is het bewaren van de pit in de guacamole. Dat zou verkleuring tegengaan.. maar over het algemeen is het na een dag een grote bruine smurrie, helaasquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:49 schreef Pien85 het volgende:
3 of 4 dagen zou ik eigenlijk niet doenmaar ik heb wel hoop voor een dag of 2
Oh... die heb ik al weg gegooidquote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
enige 'tip' is het bewaren van de pit in de guacamole. Dat zou verkleuring tegengaan.. maar over het algemeen is het na een dag een grote bruine smurrie, helaas
Dat gaat ook de verkleuring tegen, daar waar de pit zorgt dat er geen lucht bij de vrucht komt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
enige 'tip' is het bewaren van de pit in de guacamole. Dat zou verkleuring tegengaan.. maar over het algemeen is het na een dag een grote bruine smurrie, helaas
Dat is een broodje aap.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |