abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 16:59:30 #201
42184 crew  DaMart
pi_76569692
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:53 schreef Z het volgende:
Dan zitten er of reuze Koolmezen of mini Lijsters in de duinen bij Zandvoort.
Dan zijn het blijkbaar geen Lijsters, want ze hadden echt het formaat Koolmees. Maar weet jij wat het dan wel voor vogels (kunnen) zijn?
pi_76569982
Ik zou ook zeggen dat dat lijsters zijn, maar een lijster is beduidend groter dan een koolmees.

Kramsvogels ook trouwens. Ik ben erg jaloers op vader, waar wel kramsvogels komen eten. Mooi hoor. Ik denk dat ze wel hier komen als onze appelbomen groter zijn, wanneer er bulten appels onder liggen te vergaan. Zoals bij vader dus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_76570471
Lienekien, had je de soortenbank ook bekeken? Mooie site, mooie plaatjes van vogeltjes. De hele collectie zangvogels doorbladeren is te doen.
Zojuist gedaan, op zoek naar die van DaMart. Niet gedetermineerd..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:20:56 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_76570529
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:19 schreef sigme het volgende:
Lienekien, had je de soortenbank ook bekeken? Mooie site, mooie plaatjes van vogeltjes. De hele collectie zangvogels doorbladeren is te doen.
Zojuist gedaan, op zoek naar die van DaMart. Niet gedetermineerd..
Ik bleef daar steken bij de determinatie, had dit bladergedeelte nog niet gevonden.

Ik ga kijken!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:27:01 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_76570761
Hm. Nog niks gevonden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_76575880
Ik wil graag nog even terugkomen op www.thefuckingweather.com. Het blog is hilarisch.
pi_76582471
Zozo, de plannen om ons vak aan te passen hebben niet alleen al 4x het NRC gehaald, maar komen zometeen zelfs ook bij Nova.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:43:18 #208
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_76587342
Buiten dat om, MC Martin. Gieren gegarandeerd.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_76591899
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:23 schreef Z het volgende:
Welke van de drie zou ik ook niet kunnen bepalen, dat is voor de echte nerds. Laten we het op de middelste houden. In Amsterdam zitten ook redelijk veel Bonte Spechten, ik heb ze gezien (en gehoord) en het Vondel- en het Rembrandtpark.
De specht laat zich nu goed bekijken,
Met goeie plaatjes erbij en een verrekijker om details te bestuderen is het eenvoudig te zien wat het is: een grote bonte.

Links Groot, rechts Middel.

De Kleine was het sowieso niet, dat is makkelijk te zien aan de rode onderstaart.
pi_76592331
Jimmy was vanochtend weggelopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76592505
Weggelopen? Was de deur open?
Je hebt 'm wel al terug, zo te lezen.
pi_76592573
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:47 schreef sigme het volgende:
Weggelopen? Was de deur open?
Je hebt 'm wel al terug, zo te lezen.
Mijn lief had het lumineuze plan opgevat om hem achter ons gebouw eens lekker los te laten lopen. Toen hij nog een heel jonge pup was deden we dat wel vaker. Afijn, hij is langs een hek gekropen, over een kruispunt gevlogen - en hij was weg. Toen ik de lift uit kwam om mee te helpen zoeken hoorde ik een kind in de parkeergarage krijsen. Jimmy.
pi_76592623
Nou ja, gelukkig heb je een hond om op te oefenen .
En zo kwam je toch weer net niet buiten. Al eens buiten geweest na half november?
pi_76592713
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:53 schreef sigme het volgende:
Nou ja, gelukkig heb je een hond om op te oefenen .
En zo kwam je toch weer net niet buiten. Al eens buiten geweest na half november?
Even denken. Ik ben gister naar buiten geweest omdat ik van de auto naar het consultatiebureau moest lopen (20 meter). De keer daarvoor was met kerst, toen ik van de auto naar het huis van mijn schoonzusje liep (10 meter).

Het nodigt ook niet echt uit om met dit weer naar buiten te gaan als de bovenste knopen van je jas niet dicht kunnen. M'n taille begint wel terug te komen, dus de onderste knopen kunnen inmiddels makkelijk dicht.
pi_76592746
Het consultatiebureau . En, heb je een preek gekregen?
pi_76592977
Ik noem ze imiddels de consultatiepolititie. Alles wat je zegt is voor hen een reden tot zorg.

'En, hoe gaat het met slapen?'
- 'Nou, veel beter sinds we een bakerzakje hebben.'
'Een bakerzak? Van wat voor stof is die gemaakt? Denk je er dan wel aan dat je een laagje wegneemt, anders krijg je warmtestuwing. En kan hij er niet in omlaag kruipen, want dan zou hij kunnen stikken. Vergeet je ook niet dat je vanaf 5 maanden moet afbouwen, want dan gaat hij rollen en dat kan gevaarlijk zijn.'

En zo gaat het maar door. Heel vermoeiend. Ik ga er ook ontzettend van ratelen terwijl ik eigenlijk zou moeten zeggen dat ik het allemaal wel weet en dat ze gerust d'r goedbedoelde advies voor zich mag houden.

Maar hey, hij is wel goedgekeurd! Hij heeft inmiddels een keurig gewicht voor zijn leeftijd, hij is lang, hij kijkt goed om zich heen, hij lacht, hij heeft geen voorkeur voor links of rechts ( ). Het gaat prima. Hij heeft nog twee prikken gehad en ook daar heeft hij geen last van gehad. Als hij nu ook nog eens nachten door zou slapen zou hij een voorbeeldig kind zijn.
pi_76593123
Ik zou het niet kunnen opbrengen. Als ik per ongeluk een kind zou baren weigerde ik zo'n (hoe heet dat ook alweer, zo'n poetsmadam voor de 1e twee weken na bevalling) kraamzorg(?), en ik zou me niet melden bij het consultatiebureau.

't Is allemaal vast goed bedoeld (mompelt iets over de weg naar de hel), maar bij zulke instanties komt altijd zo duidelijk naar voren dat de gemiddelde mens ver van me afstaat, om het maar eens in zo'n kreet te vatten.
De hemeltergende domheid, aaaaaaaaargh.
pi_76593339
Groot gelijk, sigme. Die kraamhulp vond ik ook maar niets.

Het enige waar je echt hulp bij nodig hebt is het op gang brengen van de borstvoeding. En wat ik zelf wel fijn vind is dat ze zijn groei in de gaten houden, maar je kunt natuurlijk ook zelf wegen en online een groeicurve bijhouden. Ik ben daar niet nuchter genoeg voor. Zijn gewicht is eigenlijk een constante reden tot zorg voor me geweest, omdat hij per week echt het minimum aankwam van wat hij aan moest komen. Met borstvoeding weet je niet hoeveel erin gaat; ik werd er maar onzeker van terwijl hij duidelijk gewoon een tevreden baby is.

Vanochtend stond B. nog aan m'n bed met een huilend kind in zijn armen om te vragen of hij nu honger had of wat. Inmiddels heb ik het zelf allemaal wel aardig door, gelukkig. Dat mag ook wel als je 8 weken lang 24 uur per dag met elkaar doorbrengt.
pi_76594058
Ik begrijp het ook wel, het is volgens mij doodeng, zo'n baby. Zeker de eerste. Zag ik ook bij anderen in mijn omgeving. Ik denk dat ik zelf toch zou afzien van de bemoeiienis, ik ben echt vreselijk intolerant. En niet eens van plan daar wat aan te veranderen ;').
pi_76594156
Nu nog een baby!
pi_76594401
Als ik graag kinderen had gehad, had ik nu al wel een kleinkind kunnen hebben om me tegenaan te bemoeien.

[ Bericht 20% gewijzigd door sigme op 09-01-2010 18:18:46 (;)) ]
pi_76626242
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ik wil graag nog even terugkomen op www.thefuckingweather.com. Het blog is hilarisch.
Ik heb inmiddels de 'earth-friendly' versie van de website in mijn bookmarks. Het weer in Rotterdam:

0o!? It's fucking cold and snowing. Keep track of your local old people
  zondag 10 januari 2010 @ 18:42:55 #223
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_76644210
Ik begrijp niks van die site!
pi_76646897
Jij hebt weer andere talenten.
  zondag 10 januari 2010 @ 19:58:17 #225
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76648140
Ik sprak vrijdag iemand die me de groeten deed van ene tim die bij het corps gezeten had en nu ergens redacteur was en dat ik me ook moest gaan verdiepen daarin omdat ik wel eens doelgroep kon zijn.

Kleine wereld. .

(Ben alleen vergeten hoe het heette)

[ Bericht 17% gewijzigd door I.R.Baboon op 10-01-2010 20:16:44 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')