Geweer op je gericht gehad? Wat had je misdaan? Te veel naar de nepalese vrouwen gekeken?
![]()
Hebben jullie trouwens ook Beauty gezien? De huis-neushoorn in Sauhara? Wat een schatje was dat, die wilde zelfs met mij knuffelen
En dat hotel van ... erm... hoe heet ie ook alweer..... in ieder geval de baas van het boekingskantoortje waar Djoser alles door laat organiseren.... nou, dat hotel (Rhino Lodge) vond ik niet echt geweldig, vooral het eten was behoorlijk vies. We hebben uiteindelijk een gezellig restaurantje gevonden waar je echt fantastisch kon eten. Vader was de bakker en tevens de kok, moeder beheerde het winkeltje onder, dochter nam bestellingen op en was eigenlijk de gastvrouw, en haar broertjes volgden keurig haar bevelen op
![]()
Enige dat wij echt meegemaakt hebben dat heel heftig was, was midden in de nacht de nacht voordat we op trekking gingen. De andere Djoser groep kwam terug van het stappen in Club Amsterdam en op de terugweg waren een paar nepaleze dronken jongeren nogal vervelend. De gids van de trektocht was erbij en op een gegeven moment richten de jongeren zich ook op hem. Wat er nou precies was, weet ik niet, maar de jongeren hebben met stenen lopen gooien. Iedereen was het hotel al ingerend, dus toen zijn ze stenen tegen ruiten aan gaan gooien en hebben uiteindelijk een motorhelm door de voorruit gegooid. Wij sliepen recht boven die ruit, dus ik had het vermoeden dat ze ergens een bom hadden laten ontploffen of zo. In de kamer naast ons was een van de mensen van onze groep voor het raam gaan staan om te kijken wat het geluid was en paf, hij krijgt een mega steen tegen zijn voorhoofd gegooid, recht door het hor en het raam heen.
Op dat moment een behoorlijk spannend moment, achteraf alweer half vergeten.
Onze reisleider had het ook voor elkaar gekregen bij de dagtrektocht voor de trekking om het geweer van een paar soldaten die ze tegenkwamen in handen te mogen hebben en een van die soldaten heeft een foto van hem gemaakt. Echt lachen!
Ooooh, en die patatjes oorlog, was dat in Sauhara? Dat was fantastisch daar, echt net zo'n zonneresort EN je kon er patatjes oorlog krijgen
![]()
Zijn jullie ook nog op pashupatinuath geweest, de lijkverbranding? Ik dacht echt dat ik daar niet tegen ging kunnen, maar het was behoorlijk fascinerend om te zien. Op zo'n moment voel je die cultuur van de mensen enorm.
Maar verder eigenlijk niets spannends meegemaakt geloof ik, ook het raften was behoorlijk tam