Een onderdeel van mijn PC is vorige week in de garantieperiode stuk gegaan (videokaart). Nu moest ik voor een RMA het ding opsturen naar de internetwinkel waar ik het gekocht heb.
Ik verwachtte een vervanging, maar dit ging helaas niet door. Volgens de winkel werd het ding niet meer gemaakt. Ik had twee keuzes: 6 weken(!) wachten terwijl ze het onderdeel naar de fabriek sturen, of de dagprijs ervoor terugkrijgen (minder dan de helft van het koopbedrag).
Ik heb voor het geld gekozen, maar ik vind het een beetje raar. Ik heb het onderdeel nog geen jaar, en er zitz\zat 3 jaar garantie op. Is het niet verplicht dat ze me een gelijkwaardig vervangend onderdeel aanbieden (hetzij van een ander merk of type?) Dat 6 weken wachten vind ik wel extreem lang om te wachten terwijl ze een magazijn vol hebben met vervangende aparatuur.
Ik heb de keuze al gemaakt, dus ik zit er nu wel aan vast, maar ik vraag het me toch af.

Alvast bedankt.