abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76246794
Een onderdeel van mijn PC is vorige week in de garantieperiode stuk gegaan (videokaart). Nu moest ik voor een RMA het ding opsturen naar de internetwinkel waar ik het gekocht heb.

Ik verwachtte een vervanging, maar dit ging helaas niet door. Volgens de winkel werd het ding niet meer gemaakt. Ik had twee keuzes: 6 weken(!) wachten terwijl ze het onderdeel naar de fabriek sturen, of de dagprijs ervoor terugkrijgen (minder dan de helft van het koopbedrag).

Ik heb voor het geld gekozen, maar ik vind het een beetje raar. Ik heb het onderdeel nog geen jaar, en er zitz\zat 3 jaar garantie op. Is het niet verplicht dat ze me een gelijkwaardig vervangend onderdeel aanbieden (hetzij van een ander merk of type?) Dat 6 weken wachten vind ik wel extreem lang om te wachten terwijl ze een magazijn vol hebben met vervangende aparatuur.

Ik heb de keuze al gemaakt, dus ik zit er nu wel aan vast, maar ik vraag het me toch af.

Alvast bedankt.
pi_76247107
Het lijkt me pas verplicht als de videokaart niet gerepareerd kan worden dat ze dan een vervangende geven.
Voor dat geld wat je hebt gekregen kun je daar dezelfde voor weer kopen?
pi_76248396
Ze geven je een keuze, daar ben je mee akkoord gegaan. In dat geval vervallen alle (eventuele!) verplichtingen.

Verder is de winkelier niet verplicht meteen een vervangend onderdeel uit het rek te pakken, 6 weken is wel lang maar niet bijzonder.
censuur :O
pi_76248448
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:19 schreef captainkid het volgende:
Voor dat geld wat je hebt gekregen kun je daar dezelfde voor weer kopen?
Wat denk je nu zelf
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze geven je een keuze, daar ben je mee akkoord gegaan. In dat geval vervallen alle (eventuele!) verplichtingen.

Verder is de winkelier niet verplicht meteen een vervangend onderdeel uit het rek te pakken, 6 weken is wel lang maar niet bijzonder.
Als de keuzes in strijd zijn met de wetgeving dan vervalt er helemaal niets.

[ Bericht 39% gewijzigd door TheThirdMark op 31-12-2009 00:53:31 ]
  donderdag 31 december 2009 @ 00:49:13 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_76248484
Ze moeten je een vervangend product aanbieden, of het product repareren binnen "afzienbare tijd".
Helaas is het in de computer wereld vrij normaal dat het 6-8 weken kost om iets te repareren en is dat dus een "afzienbare tijd".
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_76249026
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:48 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wat denk je nu zelf
Ik denk van wel aangezien videokaarten heel rap goedkoper worden.
Jij denkt van niet blijkbaar, als je er geen verstand van hebt reageer dan niet.
pi_76249435
Nee de kaart was niet high-end genoeg voor zo'n prijsdaling. Voor de kenners: ik had de 280, en nu heb ik 180 euro moeten bijleggen voor de 285, wat feitelijk de huidige "vervanger" is.
pi_76249492
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:49 schreef daNpy het volgende:
Ze moeten je een vervangend product aanbieden, of het product repareren binnen "afzienbare tijd".
Helaas is het in de computer wereld vrij normaal dat het 6-8 weken kost om iets te repareren en is dat dus een "afzienbare tijd".
Ja dat vreesde ik al. Wel heel zuur dat ze gewoon gelijksoortige kaarten hebben liggen. Uit hun oogpunt wel heel logisch dat ze voor reparatie kiezen - fabrieksgarantie, dus dat kost hun waarschijnlijk alleen verzendkosten.
pi_76249535
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:02 schreef captainkid het volgende:

[..]

Ik denk van wel aangezien videokaarten heel rap goedkoper worden.
Jij denkt van niet blijkbaar, als je er geen verstand van hebt reageer dan niet.
Jij denkt van niet want je vraagt het droplul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')