abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76246665
Mijn situatie:

Vanaf 1 januari begin ik mijn werkzaamheden bij een nieuwe werkgever, echter staat er nog een studieschuld open bij mijn vorige werkgever.

De studieschuld zal in zijn geheel worden overgenomen door de nieuwe werkgever, echter moet ik deze declareren nadat ik de studieschuld eerst zelf heb betaald.

De studieschuld wordt op mijn laatste loon in mindering gebracht, echter vraag ik mij af of dit van mijn bruto of nettoloon af gaat. Ik dacht zelf van mijn brutoloon.

Houdt dit dus in dat wanneer ik de afbetaalde studieschuld declareer bij mijn nieuwe werkgever, en hij dit overmaakt naar mijn rekening, dat ik dan daar een klein belastingvoordeel door heb?

Iemand ervaring hiermee?
pi_76246882
Ja, zelf vorig jaar meegemaakt, die studieschuld wordt gewoon op je nettoloon ingehouden. Ik vermoed dat de belastingdienst ook wel zal gaan steigeren als het van je brutoloon ingehouden zou worden.
pi_76249221
Wat raar dat je het eerst zelf moet "voorschieten" ???
Het is heel normaal dat een nieuwe werkgever die last van je overneemt.
Vaak gaat dat zonder dat jij de openstaande schuld eerst moet voldoen.
pi_76252676
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:07 schreef edkedk het volgende:
Wat raar dat je het eerst zelf moet "voorschieten" ???
Het is heel normaal dat een nieuwe werkgever die last van je overneemt.
Vaak gaat dat zonder dat jij de openstaande schuld eerst moet voldoen.
Nee hoor, declareren is heel normaal. Nieuwe werkgever wil natuurlijk eerst bewijs van betaling zien.
  donderdag 31 december 2009 @ 08:21:39 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_76252719
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:15 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Nee hoor, declareren is heel normaal. Nieuwe werkgever wil natuurlijk eerst bewijs van betaling zien.
Heb ik ook gehad. Nieuwe werkgever was wel zo aardig om het bedrag eerder over te maken. Daarnaast bleek mijn schuld bruto te zijn, waar ik netto had gerekend. Ik heb dus nog geld terug overgemaakt naar mijn nieuwe werkgever.

Mijn afrekening kwam pas anderhalve maand nadat ik uit dienst was, dat scheelde wel.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')