Ben 19 dagen geleden met P90X begonnen en het is inderdaad errug heavy. De eerste week kon ik amper lopen. Veel pull ups doen is te moeilijk voor mij (oud wijf). Maar gelukkig kom ik een eind met mn setje tubes en doe ik extra oefeningen met mijn dumbbells om dit te compenseren.
Ik ben nu ruim 3 kg kwijt in bijna 3 weken. Het dieet volg ik alleen niet, want ik vind dat ik genoeg afval dankzij de P90X. Wel let ik op mijn eten, maar ik heb besloten dat ik op 1 dag in de week me helemaal mag laten gaan. Dus op die dag ga ik de kroeg en de snackbar in...
Waarom ik P90X doe? Krachttraining, cardio en lenigheidsoefeningen wisselen elkaar af:
Vrijdag Chest & Back en Abs (ong. 1 uur 15 min)
Zaterdag Plyo (spring-cardio - 1 uur) zwaar, heb ik een haat-liefde verhouding mee (liefde als ik er mee klaar ben)
Zondag Shoulders & Arms, Abs (ong. 1 uur 15 min)
Maandag Yoga X (heb ik al 2 keer overgeslagen want duurt 1,5 uur

)
Dinsdag Legs & Back, Abs (ong. 1 uur 15 min)
Woensdag Kenpo (Amerikaanse vechtsport-cardio - 1 uur)

zo lekker
Donderdag Stretch X 1 uur rekken en strekken.
Dat dus 3 weken en volgende week heb ik een soort rustweek met cardio en stretchen en de door mij zo geliefde

Yoga. Eerlijk gezegd heb ik geen zin in mn rustweek. Ik wil door met mn gewichten in plaats van die lichte oefeningen...maar ja, het zal wel ergens goed voor zijn.
Er moeten toch meer mensen zijn die P90X doen? Iemand al 90 dagen afgemaakt?
Oh ja, voor mensen die P90X willen gaan doen ff een tip: zet het geluid op mute of zet je ipod aan, want Tony is soms wel irritant en overdreven Amerikaans.
That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14-inch strap-on (Vincent Masuka)