abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76221326
Wat zijn de voornaamste verschillen tussen werktuigbouwkunde op het HBO en werktuigbouwkunde op academisch niveau?
pi_76221411
Op die laatste word je doodgegooid met theorie en op die eerste ga je allemaal leuke dingetjes knutselen denk ik.
pi_76221547
HBO leer je vooral de uitvoerende kant, WO vooral de theorie er achter en bedenk je nieuwe manieren die de uitvoerende mensen moeten toepassen.

Kortom, zoals bij vele HBO en WO studies het verschil is: praktijk en theorie over het algemeen.
Ja doei.
pi_76221736
Op de website van de TU in Delft staat dat ze ook redelijk veel doen met ontwerpwedstrijden, waarbij teams mechanismen moeten ontwerpen, bouwen en vervolgens loslaten op een of andere wedstrijd. Voor zover ik weet doen ze dit op het HBO niet....
pi_76221786
Nou, dat zou kunnen ja.
Ga eens naar voorlichtingsdagen van beide, bestel wat folders en loop mee.
Ja doei.
pi_76221826
Ik zou niet je studiekeuze maken op basis van ontwerpwedstrijden eerlijk gezegd. Maatje van me heeft WTB in Delft gedaan, maar die is er na een paar maanden mee gekapt omdat ik nogal gedesillusioneerd was door het abstracte, theoretische gehalte.
pi_76221903
Op de (meeste?) HBO's leer je bijvoorbeeld de basics van draaien, lassen enz. . Na een TU opleiding ken je dat alleen van plaatjes uit een eerstejaarsboek.
pi_76234739
op het HBO leer je tenminste een vak! WO is alleen interessant als je geïnteresseerd bent in onderzoek/wetenschap
  woensdag 30 december 2009 @ 21:07:55 #9
264472 Leucopterus
Libertarian extraordinaire
pi_76237782
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:07 schreef Leonidas82 het volgende:
op het HBO leer je tenminste een vak! WO is alleen interessant als je geïnteresseerd bent in onderzoek/wetenschap
Niet weer hé.
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
pi_76238304
nee, inderdaad. Niet weer.
Ja doei.
pi_76247440
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:39 schreef Astrubeer het volgende:
Wat zijn de voornaamste verschillen tussen werktuigbouwkunde op het HBO en werktuigbouwkunde op academisch niveau?
Wiskunde.
  donderdag 31 december 2009 @ 03:31:56 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_76251846
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:07 schreef Leonidas82 het volgende:
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_76276670
WTB WO is moeilijk.
pi_76286708
Ik heb eerst WTB op een HBO gedaan, en ben daarna een master gaan doen. In mijn ervaring is het voornaamste verschil de abstractie van de lesstof. Het HBO is praktischer ingesteld, WO is fundamenteler en stukke zwaarder qua wiskunde.

Als jij ook van plan bent je master te gaan halen, is het denk ik beter om je bachelor ook op een TU te doen. De overstap is dan wat soepeler omdat de vakken van bachelor en master beter op elkaar aansluiten. Als je vanaf een HBO instroomt bij je master krijg je eerst een schakeljaar, en dat is nogal zwaar (in mijn geval).

Weet je nu al dat je na je bachelor wil gaan werken dan kun je beter voor een HBO kiezen, denk ik. Daar wordt je wat meer voorbereid op het bedrijfsleven. Een bachelor op een TU is meer een voorbereiding voor de master.

Op mijn HBO had ik ook al een ontwerpwedstrijd, maar op de TU zijn er wel meer van dat soort initiatieven. Maar ik zou mijn keus daar niet te veel van af laten hangen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Toryu op 01-01-2010 10:38:38 ]
pi_76302470

[ Bericht 100% gewijzigd door Mendeljev op 01-01-2010 20:53:34 ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76310954
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:26 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Wiskunde.
Dat dacht ik eerst ook, maar nadat ik het 1e jaars wiskundepakket van het HRO en van de TU in Delft heb lopen vergelijken kwam ik erachter dat een groot deel van alle wiskunde topics toch hetzelfde zijn. Een aantal voorbeelden zijn: lineaire algebra (matrix en vectorrekeningen) en de analyse (differentiaal en integraalrekeningen). Misschien kan het verschil liggen in de diepte waarin men de wiskunde behandeld....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')