abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76216837
quote:
wo 30 dec 2009, 09:46

Affaire Woods kost sponsors miljarden
Van onze Telesportredactie
LOS ANGELES - De schandalen rond Tiger Woods hebben ook het vermogen van zijn sponsors aangetast. Economen van de Universiteit van Californië hebben berekend dat de schade zo'n twaalf miljard dollar (ruim 8 miljard euro) bedraagt.

Tiger Woods Foto: REUTERS
Aandelen van bedrijven als Gillette, AT&T en Nike zijn in totaal zo'n twaalf miljard dollar minder waard geworden sinds de onthullingen uit het privé-leven van Woods.
Dat de sexuele drift van 1 persoon bedrijven miljarden minder waard kan laten worden Waar moet het heen met de efficiëntie van de markten

Wat een onzin om hem de schuld tegeven dat aandelen naar beneden gaan van desbetreffende bedrijven

Oh, en ik weet niet wat die studenten onderzocht hebben maar Nike is sinds Tiger woods zn uitspraken deed 2 dollar omhoog gegaan en AT&T is 40 cent omhoog gegaan (! )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 30 december 2009 @ 12:53:29 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_76217040
belachelijk eigenlijk dat het minder waard wordt alleen omdat een persoon vreemd ging. Wat hij doet in zijn vrije tijd gaat niemand anders wat aan
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_76217138
Als ze dan toch iets willen onderzoeken kan je beter een vergelijking maken tussen de bedrijven die er meteen afstand van hebben genomen, en de bedrijven die 'm blijven steunen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_76217145
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh, en ik weet niet wat die studenten onderzocht hebben maar Nike is sinds Tiger woods zn uitspraken deed 2 dollar omhoog gegaan en AT&T is 40 cent omhoog gegaan (! )
Dan zou Gillette naar beneden gestort moeten zijn.
pi_76217188
Volgens mij kun je je twijfels trekken bij de onderzoeksmethode die gebruikt is:P. Als men imagoschade bijvoorbeeld meerekent kan het getal best kloppen, alleen zegt het niets over de werkelijke cijfers die bedrijven behalen (omzet/winst e.d.)
pi_76217605
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:56 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Dan zou Gillette naar beneden gestort moeten zijn.
Ik kon daar zo niet de cijfers van vinden.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:57 schreef piepeloi55 het volgende:
Volgens mij kun je je twijfels trekken bij de onderzoeksmethode die gebruikt is:P. Als men imagoschade bijvoorbeeld meerekent kan het getal best kloppen, alleen zegt het niets over de werkelijke cijfers die bedrijven behalen (omzet/winst e.d.)
Ik heb zo mijn twijfels bij het onderzoek, de aandelen zijn iig. niet minder waard geworden. Hoe hebben die studenten die imago schade berekent dan denk je? Als ik puur common sense gebruik, neem ik aan dat de mensen die spullen kopen van Nike & Gillette heren zijn, die hem wel een toffe dude vinden en zeker niet minder van hem gaan kopen omdat hij zijn sexuele driften achterna loopt. En zeker niet het type mensen wat de Weekend/Prive/Party en andere soort bagger gossip bladen koopt

Daar komt nog een keer bij dat ik echt niet geloof dat onze vriend Tiger Woods een groot percentage van de omzet bedraagt van dat soort bedrijven. Een icoon is het wel, maar je gaat daardoor toch niet minder Nike of Gillette kopen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_76217967
Als de markt zó gevoelig is geworden, dat 1 persoon de hele markt kan beïnvloeden, staat het er niet goed voor. De westerse markten zijn niet robuust meer.

Als China zich niets aantrekt van mensenrechten, heeft dit echter geen invloed op de markt. Hooray for China!
pi_76218918
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:18 schreef katerwater het volgende:
De westerse markten zijn niet robuust meer.
Zijn ze dat ooit geweest dan?
For great justice!
pi_76220728
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:18 schreef katerwater het volgende:
Als de markt zó gevoelig is geworden, dat 1 persoon de hele markt kan beïnvloeden, staat het er niet goed voor. De westerse markten zijn niet robuust meer.

Als China zich niets aantrekt van mensenrechten, heeft dit echter geen invloed op de markt. Hooray for China!
Dat is opzich nog best een interessante correlatie, je neemt het aantal executies per jaar in china en gaat dat vergelijken met de beurs van China .
pi_76222411
Zegt een hoop over het sentiment van de traders, ik voel een nieuwe crash aankomen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76222796
Wat een dikke onzin. Zelfs de goodwill van die bedrijven is niet eens zoveel waard. Wie verzint zo iets?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76226078
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:42 schreef Q. het volgende:

[..]

Zijn ze dat ooit geweest dan?
In ieder geval robuuster dan nu!
pi_76226675
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb zo mijn twijfels bij het onderzoek, de aandelen zijn iig. niet minder waard geworden. Hoe hebben die studenten die imago schade berekent dan denk je?
Lijkt me dat ze een fictieve en subjectieve waarde hebben toegekend aan de bedrijven voor de schandalen ontstonden en een waarde van na de schandalen. Overigens zegt het niks over de feitelijke waarde (cijfers als omzet en winstgevendheid) van het bedrijf. Kan me, zoals je zelf al aangeeft, niet voorstellen dat mensen hier rekening mee houden bij de aanschaf van een product. Een onderzoek van niks dus, alhoewel ze er vast en zeker een goed cijfer voor hebben gekregen.
pi_76252033
Dus straks komt naast de scheidingszaak ook een class-action tegen Tiger Woods
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')