abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76208480
Hoi,

Komend schooljaar ben ik van plan te gaan studeren aan de UVT.
ik ben all ingeschreven op kamerpunt en mijn inschrijfduur is van 1 jaar en 2 maanden.

ik zoek een zelfstandige kamer die dicht bij de UVT ligt.
ik kan geen kamer kiezen met kijkavond. Ik woon namelijk niet in Nederland maar in Curacao, dus ik zou niet aanwezig kunnen zijn.

Tot nu doe heb ik de volgende opties gekozen

432-01 Prof. de Moorplein
Wachtenden : 378

422-03 Hogeschoollaan
Wachtenden : 235

535-01 Boksdoornerf
Wachtenden : 293

Mijn vraag eingelijk was als jullie deze opties verstandig vinden en/of als jullie nog andere opties kunnen aanraden.

Ik heb ook overal gelezen over de fietsafstanden. Ik heb geen probleem met het fietsen. maar ik wilde weten als dat eingelijk noodzakelijk was? dus als ik bv i.p.v met de fiets ook wel met de bus of tram de UVT makkelijk kon bereiken. In de notaties over de kamers staat er alleen maar vermelt hoeveel minuten je zou moeten fietsen. Er staats niks over bus verbindingen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het is namelijk moeilijk om kuezes te maken als je zo ver weg woont en over weinig informatie of hulp beschikt.

Alvast bedankt

Jc
  woensdag 30 december 2009 @ 03:05:52 #2
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_76208911
-doe eens normaal-

[ Bericht 73% gewijzigd door Rene op 30-12-2009 09:19:29 ]
  woensdag 30 december 2009 @ 03:07:00 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_76208920
Ben je m of v?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_76209049
quote:
Op woensdag 30 december 2009 03:07 schreef Parafernalia het volgende:
Ben je m of v?
m

@rinzzz

niet alle antilianen zijn soals jij in de news ziet hoor
sommige willen rustig hun studie volgen zonder problemen te zoeken
pi_76210080
Kom anders even hierlangs:
Tilburg #167; Steken koude handen onder PierreTT's trui
Daar zitten meerdere tilburgers ook studenten die bij de UVT zitten

Zal btw dit topic ook in tilburg topic plakken

En tram: daar doen wij niet aan in Tilburg
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_76210106
Info:
Pro de moorplein: Waar the fuck ligt die straat niet bekend op maps.google.

De hogeschoollaan ligt aan de UvT kun je een steen tegen de UvT gooien.
Boksdoorndreef, ligt iets verder, wel een busverbinding, 1 of 2 haltes verder
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
  Moderator woensdag 30 december 2009 @ 09:22:00 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76210846
Sowieso, iedereen in Nederland fietst ! Dat schijnt uniek te zijn
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 30 december 2009 @ 12:40:07 #8
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76216542
Het is in principe allemaal wel goed te doen, fietsend dan. Tilburg is niet zo verschrikkelijk groot Busverbindingen zijn altijd wel enigzins dichtbij, maar in TIlburg is het niet zo dat er heel vaak een bus komt, zoals bijvoorbeeld in Amsterdam of Utrecht. Een bus in het halve uur is normaal
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_76228126
quote:
Op woensdag 30 december 2009 07:52 schreef Crazy-M het volgende:
Info:
Pro de moorplein: Waar the fuck ligt die straat niet bekend op maps.google.

De hogeschoollaan ligt aan de UvT kun je een steen tegen de UvT gooien.
Boksdoorndreef, ligt iets verder, wel een busverbinding, 1 of 2 haltes verder
Pro de moorplein: Die heb ik op kamerpunt gevonden. Volgens mij is het een nieuwe complex heel dicht bij de UVT
Intermezzo-Tilburg

Een bus om de half uur dat is niet zo slecht, als ik op curacao voor een bus moet wachten duurt dat soms 2 uren xD
pi_76231832
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:40 schreef PierreTT het volgende:
Het is in principe allemaal wel goed te doen, fietsend dan. Tilburg is niet zo verschrikkelijk groot Busverbindingen zijn altijd wel enigzins dichtbij, maar in TIlburg is het niet zo dat er heel vaak een bus komt, zoals bijvoorbeeld in Amsterdam of Utrecht. Een bus in het halve uur is normaal
ehm op veel plekken ook om 15 min hoor

Maar JC990, bus heb je voor die 3 plekken niet nodig
Ik luister NL-Talig
pi_76252394
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:11 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ehm op veel plekken ook om 15 min hoor

Maar JC990, bus heb je voor die 3 plekken niet nodig
Ok dat is great

maar zijn er veel vrije kamers?
dus is de kans groot dat ik met die inschrijfduur een van die zelfstandige kamers kan krijgen ?
of moet ik beter al een back-up plan verzinnen?

Jc
  donderdag 31 december 2009 @ 09:42:11 #12
239294 PierreTT
pi_76253647
quote:
Op donderdag 31 december 2009 07:16 schreef jc990 het volgende:

[..]

Ok dat is great

maar zijn er veel vrije kamers?
dus is de kans groot dat ik met die inschrijfduur een van die zelfstandige kamers kan krijgen ?
of moet ik beter al een back-up plan verzinnen?

Jc
Ik zou als ik jou was even informeren bij de universiteit, of had je dit al gedaan? Buitenlandse studenten krijgen namelijk voorrang bij bepaalde kamers van wat ik weet..
  donderdag 31 december 2009 @ 13:33:56 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_76261801
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:42 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was even informeren bij de universiteit, of had je dit al gedaan? Buitenlandse studenten krijgen namelijk voorrang bij bepaalde kamers van wat ik weet..
Waarschijnlijk worden door het fantastische beleid op universiteiten studenten afkomstig van de Nederlandse Antillen niet als buitenlandse student gezien en komen ze niet in aanmerking voor zo'n "expat-woning" of "campus-woning" die ze doorgaans alleen aan de chinezen geven.

Hier op de TU gemerkt dat ze zelfs met Hongaren en andere Oost-Europeanen moeilijk doen aangezien ze afkomstig zijn uit de EU en het "zelf dan zouden moeten kunnen regelen".
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_76270770
De Intermezzo kamers kon je, bij de oplevering, al krijgen als je nog maar 4 maanden stond ingeschreven, maar ik heb geen idee hoe dat nu is. Als je namelijk klaar bent met je studie, dan mag je nog maar een tijdje blijven en dan moet je weg (dus dan heb je misschien wel geluk). In dat gebouw heeft de UvT ook een aantal kamers voor Buitenlandse Studenten, maar het is idd de vraag of je daar onder valt
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 31 december 2009 @ 17:18:09 #15
239294 PierreTT
pi_76270887
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarschijnlijk worden door het fantastische beleid op universiteiten studenten afkomstig van de Nederlandse Antillen niet als buitenlandse student gezien en komen ze niet in aanmerking voor zo'n "expat-woning" of "campus-woning" die ze doorgaans alleen aan de chinezen geven.

Hier op de TU gemerkt dat ze zelfs met Hongaren en andere Oost-Europeanen moeilijk doen aangezien ze afkomstig zijn uit de EU en het "zelf dan zouden moeten kunnen regelen".
Waarschijnlijk wel, vorig jaar zat er een uitwisselingsstudent van Aruba bij ons, en die kreeg ook in de studentenflats een kamer toegewezen... en het is altijd het proberen waard natuurlijk
pi_76365421
ok ik zal informeren bij UVT

hoeveel kost een fiets ongeveer ?
dus een tweede hands fiets?
  zondag 3 januari 2010 @ 17:48:09 #17
239294 PierreTT
pi_76365616
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:42 schreef jc990 het volgende:

Tussen de 20 en 50 euro, afhankelijk van de kwaliteit
pi_76475947
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:42 schreef jc990 het volgende:

10 euro bij een junk
pi_76581209
ok cool

en hoelang duurt het eingelijk om alles te regelen.
Dus bankrekening en OV kaart , sofi nummer enzo.

omdat ik weet niet precies hoe lang van te voren ik eingelijk naar nederland moet gaan.
dus all begin july of begin augustus?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:48:20 #20
239294 PierreTT
pi_76595757
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:54 schreef jc990 het volgende:
ok cool

en hoelang duurt het eingelijk om alles te regelen.
Dus bankrekening en OV kaart , sofi nummer enzo.

omdat ik weet niet precies hoe lang van te voren ik eingelijk naar nederland moet gaan.
dus all begin july of begin augustus?
Mijn ervaring, vooral bij OV en sofinummer is dat je het niet snel genoeg kan regelen. Het kan heel snel gebeuren, maar voor hetzelfde geld komen er allemaal problemen en duurt het allemaal weer veel langer...
Een bankrekening kan je opzich nog openen als je hier al woont, dat is echt binnen een paar dagen gebeurd
Zoek anders voor je OV en eventuele studiefinanciering even contact met de IB-groep, die regelen dat allemaal.
Voor je sofinummer kan je het beste even contact zoeken met danwel de gemeente Tilburg of misschien de Belastingdienst...
Mocht je nog meer vragen hebben over Tilburg specifiek, dan kan je altijd een PM sturen
pi_76700072
Ik kan het niet laten even te reageren. Zelf heb ik een inschrijftijd van tien maanden voor Prof. De Moorplein en heb vandaag mijn huurcontract getekend voor een studio. Onlangs zijn er namelijk 90 studio's vrijgekomen (die eerder verhuurd werden aan buitenlandse studenten). Kamerpunt heeft besloten deze niet meer te verhuren aan exchange students vanwege "te veel overlast en vandalisme".
Het complex aan de Prof. Verbernelaan dient tegenwoordig als honk voor deze studenten, aangezien dit complex over een tijd gesloopt gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')