abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76205893
Ik wil nog even snel voor het einde van het jaar overstappen van zorgverzekeraar. Ik heb namelijk 1 implantaat nodig met daarop een kroon. Nu vraag ik mezelf af welke zorgverzekering van Menzis is nou het beste kan nemen.

- Menzis TandVerzorgd 3 kost ¤ 333 euro per jaar en vergoed 100% van maximaal 3 elementen kroon en brugwerk oa codes 26, 27, 40 en 45 echter geen techniek kosten. Bovendien vergoed deze verzekering 2 implantaten zonder techniek en materiaal kosten, orthodontie tot ¤ 1000 eenmalig, 75% paradontologie, en nog veel meer. Er is geen selectie en de basis verzekering kost ¤ 94,75 bij Menzis.

- Menzis TandVerzorgd 4 kost ¤ 624 euro per jaar en vergoed 80% van 'alle' behandelingen inclusief techniek tot een maxium van ¤ 1500. Er is geen selectie en de basis verzekering kost ¤ 94,75 bij Menzis

Ik verwacht voor de rest geen behandelen te hoeven ondergaan dit jaar en ik heb een leeftijd van 23 jaar. Wat zou voor mij nou het goedkoopste uitvallen? Ik kom er zelf niet helemaal uit.
  woensdag 30 december 2009 @ 00:45:13 #2
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_76206248
Je hebt geloof ik bij implantaten altijd een eigen bijdrage(als ik me niet vergis, ben niet zo van de verzekeringen).
De zwarte wolf komt eraan !
pi_76206509
Als je tandarts zn geld wilt dan schrijft ie gewoon lekker uit op codes die de verzekering vergoed. Doet de mijne ook. Laat die verzekeringen (lees: zakkenvullers) maar lekker de P krijgen.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
  woensdag 30 december 2009 @ 01:00:55 #4
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_76206770
Menzis is ook de enige die de coating na het vullen van gaatjes niet vergoedt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheSilentEnigma op 30-12-2009 01:50:43 ]
  woensdag 30 december 2009 @ 01:38:52 #5
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76207772
geld er voor die tandarts aanvullingen niet dat je een keuring moet hebben gehad oid? en dat je de eerste periode niet kunt claimen?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_76210947
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:52 schreef Aarskaboutertje het volgende:
Als je tandarts zn geld wilt dan schrijft ie gewoon lekker uit op codes die de verzekering vergoed. Doet de mijne ook. Laat die verzekeringen (lees: zakkenvullers) maar lekker de P krijgen.
Ik deel je aversie jegens verzekeringen, maar dit is natuurlijk niet de oplossingen.
Verzekeringnemers gaan hierdoor met z´n allen gewoon meer betalen.

De oplossing is zo min mogelijk verzekeren en zelf gaan sparen voor het tandarts gedeelte.
Iets wat makkelijk kan met een gezond gebit, een slecht gebit heeft toch niks aan de "sigaar uit eigen doos" instap/tand/basis 250 oid.

(Ben er dit jaar weer ingetrapt)
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  woensdag 30 december 2009 @ 09:41:27 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76211168
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:38 schreef klusfoobje het volgende:
geld er voor die tandarts aanvullingen niet dat je een keuring moet hebben gehad oid? en dat je de eerste periode niet kunt claimen?
Volgens mij ook. En dan sluiten ze de tand waar TS een implantaatvervanging voor wil/nodig heeft vaak uit.

Een verzekering die de techniek kosten niet vergoed bij een kroon op implantaat heb je weinig aan.
Techniekkosten zijn snel de grootste helft bij implanteren en kronen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76243974
quote:
Op woensdag 30 december 2009 09:27 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik deel je aversie jegens verzekeringen, maar dit is natuurlijk niet de oplossingen.
Verzekeringnemers gaan hierdoor met z´n allen gewoon meer betalen.

De oplossing is zo min mogelijk verzekeren en zelf gaan sparen voor het tandarts gedeelte.
Iets wat makkelijk kan met een gezond gebit, een slecht gebit heeft toch niks aan de "sigaar uit eigen doos" instap/tand/basis 250 oid.

(Ben er dit jaar weer ingetrapt)
Natuurlijk is dat wel de oplossing. Ik verzeker me, betaal daar dik voor en verwacht daar gewoon hulp voor, net als eerst. We zouden er beter van worden, niet slechter. Dus dat is niet mijn probleem. Opdonderen met dat schijnheilige gewauwel van de overheid. Dus: of we worden er beter van OF ze draaien het terug. Dat zullen ze niet zelf doen, dus moeten we ervoor de straat op. En met dat internetvolk van nu kunnen we dat wel vergeten en dus doen ze precies wat ze zelf willen.

En bedankt heh...
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')