abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76198259
Het zit eraan te komen dat wij medio 2010 naar het buitenland gaan verhuizen. Is een verhuizing naar het buitenland een mogelijke reden om het energiecontract bij ons huis tussentijds op te mogen zeggen. En kan dit dan boetevrij?

Ik weet dat normaal gesproken tussentijds opzeggen wel kan, maar veelal ben je een boete verschuldigd.

Rond februari 2010 loopt n.l. ons jaarcontract bij DONG af en ik vroeg me af of het de moeite waard is om te gaan shoppen naar een andere leverancier?

Heeft iemand hier ervaring mee?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_76198760
Als je een bewijsje kan overleggen dat je verkast naar een ander land, dan kun je daarmee idd je contract tussentijds opzeggen.
Boetevrij dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_76198934
Je kunt toch gewoon een variabel contract nemen. Ik heb nooit anders gehad, eerlijk gezegd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 december 2009 @ 22:14:40 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76198957
Klopt. Wij konden ook alle contracten zonder problemen opzeggen toen we 2 jaar geleden naar DLD verhuisden. Ook KPN en dergelijke, was geen enkel probleem
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76199208
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Je kunt toch gewoon een variabel contract nemen. Ik heb nooit anders gehad, eerlijk gezegd.
je bedoeld een contract voor onbepaalde tijd?

een contract voor variabele energieprijzen wil ik sowieso, maar dat heeft met de vraag niks te maken.
Ik bedoel meer: vorig jaar ben ik overgestapt en heb een leuke bonus gekregen voor dat overstappen, ik vroeg mij af of i dit weer zou kunnen doen, terwijl ik al weet dat ik geen jaar meer ga volmaken.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_76200202
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:20 schreef Essebes het volgende:

[..]

je bedoeld een contract voor onbepaalde tijd?

een contract voor variabele energieprijzen wil ik sowieso, maar dat heeft met de vraag niks te maken.
Ik bedoel meer: vorig jaar ben ik overgestapt en heb een leuke bonus gekregen voor dat overstappen, ik vroeg mij af of i dit weer zou kunnen doen, terwijl ik al weet dat ik geen jaar meer ga volmaken.
Maar die bonus krijg je toch niet voor een variabel contract (wat altijd voor onbepaalde tijd is)? Als dat wel zo is, zit er ongetwijfeld een boetecluasule in, omdat je anders binnen een maand weer over kan stappen naar een andere met eenzelfde constructie, waardoor je effectief nooit meer iets betaalt.
pi_76201026
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar die bonus krijg je toch niet voor een variabel contract (wat altijd voor onbepaalde tijd is)? Als dat wel zo is, zit er ongetwijfeld een boetecluasule in, omdat je anders binnen een maand weer over kan stappen naar een andere met eenzelfde constructie, waardoor je effectief nooit meer iets betaalt.

um, een contract met variabele prijzen is niet altijd voor onbepaalde tijd, ook die zijn er in 1 jaarsvorm.

En ja, ook daar kun je een bonus over krijgen en ja, je kunt hier dus aan verdienen! Maar ik denk toch dat ik me die moeite niet meer op de hals ga halen voor zo'n korte tijd.
(Roos Vonk)
pi_76203663
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:54 schreef Essebes het volgende:

[..]

um, een contract met variabele prijzen is niet altijd voor onbepaalde tijd, ook die zijn er in 1 jaarsvorm.
Bij wie dan? Want ik kan ze op energieprijzen.nl (voorbeeld) niet vinden
  woensdag 30 december 2009 @ 00:24:01 #9
281369 tonedyt
stop met zweten
pi_76205436
klopt ben voor een paar jaar naar spanje vertrokken en met bewijs kon ik het gewoon opzeggen. maar volgens mij kan dat ook zonder bewijs dat he naar het buitenland vertrekt
pi_76222276
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bij wie dan? Want ik kan ze op energieprijzen.nl (voorbeeld) niet vinden
wij hebben afgelopen maart de overstap naar DONG gewaagd. Daar zitten we nu dus bijna aan het eind van het jaarcontract. Onze tarieven zijn variabel in dit jaarcontract.
(Roos Vonk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')