abonnement Unibet Coolblue
pi_76565892
Ik meld me niet of zo, maar wilde even zeggen dat ik het van iedereen erg knap vind dat jullie het volhouden.
Ben zelf een verstokt roker geweest, tot ik zwanger werd afgelopen jaar. Toen het pakje wat ik nog had opgerookt en cold turkey gestopt. Dat ging prima, het schuldgevoel met een klein mensje in je buik werkt echt als een dolle... Maar nu is ze er uit en "mag" ik theoretisch weer roken... en ik heb het er nu echt zwaar mee. Al die anti-roken-reclames op radio en tv, het pakje wat boven in mijn nachtkastje ligt te roepen (kraamkadootje van een vriendinnetje), ik wil eigenlijk heel graag effe een sigaretje gaan roken, maar ergens ook weer niet. Mijn man zou het wel echt heeeel erg jammer vinden als ik weer zou beginnen, die was echt superblij dat ik was gestopt. Damn, moeilijk!!!!
pi_76567094
Ik heb weer een pakje gekocht, reeds vier sigaretten gerookt.
Geef ze vanavond weg
Was gister zo aan het stressen, en dacht: fuck it.
Heb vanavond afscheidsfeestje, zit straks heeeel lang in Engeland, en dan ga ik ook ECHT stoppen. Nu gewoon even feesten en nergens aan denken, wil gewoon niet constant dat: ik-wil-roken-gevoel hebben maar gewoon lekker genieten van het feestje.
Daarna geef ik ze dus weg aan een vriend van me, en dan is het officieel naar de sigaretten.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:07:01 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_76572166
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:26 schreef Lijnloos het volgende:
Ik meld me niet of zo, maar wilde even zeggen dat ik het van iedereen erg knap vind dat jullie het volhouden.
Ben zelf een verstokt roker geweest, tot ik zwanger werd afgelopen jaar. Toen het pakje wat ik nog had opgerookt en cold turkey gestopt. Dat ging prima, het schuldgevoel met een klein mensje in je buik werkt echt als een dolle... Maar nu is ze er uit en "mag" ik theoretisch weer roken... en ik heb het er nu echt zwaar mee. Al die anti-roken-reclames op radio en tv, het pakje wat boven in mijn nachtkastje ligt te roepen (kraamkadootje van een vriendinnetje), ik wil eigenlijk heel graag effe een sigaretje gaan roken, maar ergens ook weer niet. Mijn man zou het wel echt heeeel erg jammer vinden als ik weer zou beginnen, die was echt superblij dat ik was gestopt. Damn, moeilijk!!!!
precies zoals het mij verging in 2 zwangerschappen, na allebei weer begonnen en toen heeft het nog ruim2,5 jaar geduurd voor ik echt stopte. ik zou eigenlijk zeggen, doe het niet, maar ik snap dat het moeilijk is.

zonde frame saw!
stormy waters...
sailin'
pi_76573055
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:26 schreef Lijnloos het volgende:
Ik meld me niet of zo, maar wilde even zeggen dat ik het van iedereen erg knap vind dat jullie het volhouden.
Ben zelf een verstokt roker geweest, tot ik zwanger werd afgelopen jaar. Toen het pakje wat ik nog had opgerookt en cold turkey gestopt. Dat ging prima, het schuldgevoel met een klein mensje in je buik werkt echt als een dolle... Maar nu is ze er uit en "mag" ik theoretisch weer roken... en ik heb het er nu echt zwaar mee. Al die anti-roken-reclames op radio en tv, het pakje wat boven in mijn nachtkastje ligt te roepen (kraamkadootje van een vriendinnetje), ik wil eigenlijk heel graag effe een sigaretje gaan roken, maar ergens ook weer niet. Mijn man zou het wel echt heeeel erg jammer vinden als ik weer zou beginnen, die was echt superblij dat ik was gestopt. Damn, moeilijk!!!!
Niet doen joh. Zo zonde als je dat gaat doen. Je hebt een goede reden gehad om te stoppen, gaat door de moeilijke periode heen, dus waarom nu weer opnieuw beginnen.
En zou je gewoon weer in huis gaan roken? De kinderen ruiken dan ook naar rook, net zoals je nu mensen ruikt die gerookt hebben.
Gooi dat pakje gewoon weg, dan heb je op een zwak moment in ieder geval niks in de buurt.
pi_76573984
Ik rook(te) sowieso niet in huis hoor, dat mocht ook niet van mijn man... En dat vind ik zelf ook vies ruiken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik straks wel heb gezondigd en 1 sigaretje gerookt. Voelde me wel meteen erna alweer schuldig maar echt vies vond ik niet. Toch is de "zin" wel wat gezakt...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:02:34 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_76574027
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:53 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb weer een pakje gekocht, reeds vier sigaretten gerookt.
Geef ze vanavond weg
Was gister zo aan het stressen, en dacht: fuck it.
Heb vanavond afscheidsfeestje, zit straks heeeel lang in Engeland, en dan ga ik ook ECHT stoppen. Nu gewoon even feesten en nergens aan denken, wil gewoon niet constant dat: ik-wil-roken-gevoel hebben maar gewoon lekker genieten van het feestje.
Daarna geef ik ze dus weg aan een vriend van me, en dan is het officieel naar de sigaretten.
stressen is een slecht excuus Je zal nog vaak stress hebben in je leven en dan zijn sigaretten niet de oplossing.
Ik begrijp de zwakte desalniettemin volkomen, heb niet voor niets 14 jaar gerookt. Ik ben vandaag met mijn moeder de stad in gegaan, die is na 42 jaar gestopt, en vooral het samen koffie drinken was bizar. Voor het allereerst (sinds het rookverbod natuurlijk) binnen de koffie gedronken We hoefden niet buiten te vernikkelen
disclaimer
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:15:44 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_76577034
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:22 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik geef je 3 dagen totdat je het pakje op hebt
Jep... verzuipen die dingen en in de kliko ermee!
Ik moet echt zeggen dat het samen stoppen geweldig werkt als stok achter de deur... als mijn moeder die na 42 jaar 2 pakjes per dag roken het kan laten, dan moet ik het helemaal kunnen En zij denkt net zo t.o.v. mij. En we hebben mijn vader als geweldig voorbeeld: 40 jaar lang een pak shag per dag, nu al 1 jaar en 3 maanden rookvrij. Yes we can
disclaimer
pi_76589064
Ik kwam het topic tegen in de links naar mijn site en dacht, laat ik ze maar weer eens op de hoogte houden;

Smokefree for Eight years, three months, two weeks, one day, 17 hours, 54 minutes
About 60574 cigarettes not smoked, saving at least ¤ 3.634,54, probably double the amount
Life saved: 30 weeks, 7 hours, 50 minutes. (uhuh )

Aan een ieder die nog niet zo lang, of net gestopt is; volhouden!
Het is het echt waard.... uiteindelijk

Grtz,

Maverick

[ Bericht 6% gewijzigd door -Maverick- op 11-01-2010 00:14:12 ]
Call me a fuck-up, fucked-up or whatever... At least I'm honest...
Non-smoker since september 24th 2001/08:00 hrs
The Kenny Translator
pi_76605520
Nou, oké. Nieuwe stopdatum: 09-01-2010
Ik heb er ook totaal geen behoefte aan, zo gek. Ik denk er niet eens aan. Normaal als ik brak ben MOET ik roken maar nu denk ik: gadsie.
pi_76662411
One week, 2 hours, 46 minutes and 31 seconds. 135 cigarettes not smoked, saving ¤ 29,10. Life saved: 11 hours, 15 minutes.

1 weekje en ik ben er hartstikke trots op
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_76662911
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:56 schreef -Maverick- het volgende:
Smokefree for Eight years, three months, two weeks, one day, 17 hours, 54 minutes
About 60574 cigarettes not smoked, saving at least ¤ 3.634,54, probably double the amount:)
Life saved: 30 weeks, 7 hours, 50 minutes. (uhuh )
En? Nog altijd trek? Ik ben er nu bijna 11 maanden vanaf maar denk er nog wel veel aan. Eens een roker altijd een roker, gaat wel voor mij op in elk geval.

Roken is geen optie!
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_76663720
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:56 schreef oranjekoek het volgende:

[..]

En? Nog altijd trek? Ik ben er nu bijna 11 maanden vanaf maar denk er nog wel veel aan. Eens een roker altijd een roker, gaat wel voor mij op in elk geval.

Roken is geen optie!
Nee helemaal niet meer...
Ik heb in het begin wel veel gedroomd dat ik rookte, maar na verloop van tijd ging dat ook over...
Ik heb in nov. 2007 nog eens een sigaret gehad, om te kijken hoe dat beviel... nou, totaal niet dus... het was alsof ik weer mijn 1e peuk opstak; een licht misselijk gevoel en licht in het hoofd
Vooral sinds die tijd hoeft het voor mij helemaal niet meer... ik vind het ook enorm stinken nu en als ik bijv. bij mijn maat, die behoorlijk rookt, wegkom, dan gaan mijn kleren ook zo'n beetje direkt de was weer in
Ik moet wel zeggen dat ik ondanks het feit dat ik het erg vind stinken, geen gelegenheden of situaties mijdt waar gerookt wordt, dat gaat mij te ver

Suc6 en hou vol!
Call me a fuck-up, fucked-up or whatever... At least I'm honest...
Non-smoker since september 24th 2001/08:00 hrs
The Kenny Translator
  maandag 11 januari 2010 @ 00:42:39 #113
286690 Velma_Dinkley
Afasie suits me
pi_76664628
Vandaag is de dag aangebroken dat ik stop met roken, net mn laatste sigaretje gedaan en ik zie er nu al tegenop
pi_76665371
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:22 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik geef je 3 dagen totdat je het pakje op hebt
valt mee dus.... Sinds die ene niets meer aangeraakt ben benieuwd hoe lang het duurt voor de verliding misschien weer te groot wordt, maar die ene is dus niet genoeg om me weer een roker te maken.
pi_76668037
Mag ik naar de kwartaal-stoppers..?
Met oud-en-nieuw één trekje van de sigaret van mijn vriend genomen, maar het ruikt echt lekkerder dan dat het smaakt, dus ik ben er klaar mee. Was erg dronken en dacht "fuck it" maar het was dus niet eens lekker...! Good for me!
  maandag 11 januari 2010 @ 09:22:31 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_76668053
ach, ik zal ook altijd wel een roker blijven, vaak toch het idiote gevoel dat ik wat mis terwijl ik weet dat dat niet zo is, maar het kost me geen moeite om niet te roken en ik wil het ook echt niet meer. maar een roker zal ik altijd wel blijven ja.

Roken is geen optie!
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 januari 2010 @ 09:38:47 #117
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76668373
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:22 schreef Belana het volgende:
ach, ik zal ook altijd wel een roker blijven, vaak toch het idiote gevoel dat ik wat mis terwijl ik weet dat dat niet zo is, maar het kost me geen moeite om niet te roken en ik wil het ook echt niet meer. maar een roker zal ik altijd wel blijven ja.

Roken is geen optie!


Oh ja, ik mag vandaag naar de 2 maanden stoppers
Nog steeds geheel probleemloos
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76673252
Nu net weer twee dagen gestopt. Voelt eigenlijk alsof ik niet meer gerookt heb sinds 3,5 week geleden, maar om het eerlijk te houden (ik had wel een pakje gerookt in één avond ) doe ik vanaf wanneer ik écht niet heb gerookt.

Gaat prima dus
  maandag 11 januari 2010 @ 12:20:47 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_76673419
6 days down!
gisteren was de nieuwjaarsborrel van de buurtvereniging, en er mocht ineens weer binnen gerookt worden Ben dus maar op tijd weg gegaan, zolang m'n gezond verstand nog de overhand had Maar dat was wel even moeilijk!
disclaimer
  maandag 11 januari 2010 @ 12:39:08 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_76674089
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:36 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Nou ja, 1 zo'n faalmoment geldt niet echt als een compleet falen van de poging. Dit geldt wmb gewoon nog als 1 poging hoor
ben ik het niet helemaal mee eens, waar leg je de grens dan? Een heel pakje wegpaffen is in mijn ogen geen snelle vlaag van verstandsverbijstering meer
ik veroordeel overigens niks of niemand, ik moet mezelf ook eerst nog maar bewijzen
disclaimer
pi_76674722
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:44 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

De grens leg je bij de beslissing om door te gaan, al hoewel het moet weer geen gewoonte worden
Ik ben het niet met je eens.
Al heb ik heel bewust voor dat pakje gekozen. Nouja, niet dat het zo hard ging, ik kocht een pakje met de gedachte: zaterdagnacht geef ik hem aan een vriend en dan is het klaar. Pakje ging wel op.
Gebeurt niet meer. Het is ook geen nieuwe poging om te stoppen, maar ik reken wel vanaf dan. Sinds mijn symbolische laatste sigaret dus
pi_76687387
Ik loop trouwens echt de hele dag slijm te tuffen, ook niet ideaal.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_76704582
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:26 schreef Lijnloos het volgende:
Ik meld me niet of zo, maar wilde even zeggen dat ik het van iedereen erg knap vind dat jullie het volhouden.
Ben zelf een verstokt roker geweest, tot ik zwanger werd afgelopen jaar. Toen het pakje wat ik nog had opgerookt en cold turkey gestopt. Dat ging prima, het schuldgevoel met een klein mensje in je buik werkt echt als een dolle... Maar nu is ze er uit en "mag" ik theoretisch weer roken... en ik heb het er nu echt zwaar mee. Al die anti-roken-reclames op radio en tv, het pakje wat boven in mijn nachtkastje ligt te roepen (kraamkadootje van een vriendinnetje), ik wil eigenlijk heel graag effe een sigaretje gaan roken, maar ergens ook weer niet. Mijn man zou het wel echt heeeel erg jammer vinden als ik weer zou beginnen, die was echt superblij dat ik was gestopt. Damn, moeilijk!!!!
stop elke keer dat jij een pakje zou kopen dat geld in het spaarpotje van je kindje tikt behoorlijk aan
pi_76714349
quote:
Op maandag 11 januari 2010 00:42 schreef Velma_Dinkley het volgende:
Vandaag is de dag aangebroken dat ik stop met roken, net mn laatste sigaretje gedaan en ik zie er nu al tegenop
En?
Go hard or go home
pi_76754856
Ik ben het helemaal zat, door toenmalig rokende vriendin ben ik 2 jaar geleden ook begonnen. Terwijl ik er altijd fel op tegen was, en we in het begin van onze relaties flinke ruzies hebben gehad over haar rookgedrag. Zo ontzettend dom. Nu is het inmiddels een half jaar uit, maar ik zit nog steeds met de verslaving, en ben ik ook alleen maar meer gaan roken. Toch wel ongeveer 1,5 pakje per dag. Hoe stoppen jullie? Gewoon sigaretten weg, en afleiding zoeken, of dmv hulpmiddelen?

Ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen dat ik dit echt niet meer wil, en ben dus sinds gisteren gestopt. Het begint inmiddels al enorm te kriebelen, maar ik ga er zeker niet aan toegeven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')