Dat meen je niet. Wat wil de regering hier in 's hemelsnaam mee bereiken of aantonen.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
Scholen zijn overigens gesloten door de Iraanse regering en de leerlingen moeten verplicht in de pro-regering demonstratie van vandaag meelopen.
Ik denk voornamelijk de rest van de wereld wijsmaken dat de Iraanse regering nog sterk in haar schoenen staat. Enkele Iraniers die in Teheran de pro-regering demonstratie zien:quote:Op woensdag 30 december 2009 13:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat meen je niet. Wat wil de regering hier in 's hemelsnaam mee bereiken of aantonen.
quote:I hear some chants in the background, it could be greens but I can't tell #Iranelection
quote:They're also chanting Death to infidels, Israel, US, Britain... nothing new #Iranelection
quote:People in the government rally sound so unmotivated. I can barely hear them #Iranelection
En de Iraanse staatszenders filmt de demonstratie op een dusdanige manier dat het net lijkt alsof er meer mensen meelopen. Er lopen niet meer dan 100.000 mee vandaag. De meesten zijn overigens met bussen uit andere steden naar Teheran gehaald.quote:This rally is like a joke. It's all about acting and propaganda. Reminds me of Hitler and his propaganda #Iranelection
Heb je hier een bron voor? Dan pas ik het FP-bericht aan.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
Scholen zijn overigens gesloten door de Iraanse regering en de leerlingen moeten verplicht in de pro-regering demonstratie van vandaag meelopen.
Ik zal kijken of ik een Engelstalige bron voor je kan vinden. Overigen het zinnetje: ''In juni werd president Ahmadinejad met een overweldigende meerderheid herkozen''. Wellicht dat je daar nog achter kan plakken: ''Maar volgens de oppositie zou er gefraudeerd zijn''.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:10 schreef superworm het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Dan pas ik het FP-bericht aan.
Done:quote:Op woensdag 30 december 2009 13:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik zal kijken of ik een Engelstalige bron voor je kan vinden. Overigen het zinnetje: ''In juni werd president Ahmadinejad met een overweldigende meerderheid herkozen''. Wellicht dat je daar nog achter kan plakken: ''Maar volgens de oppositie zou er gefraudeerd zijn''.
Inderdaad. Net zoals het NOS Journaal doet.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:21 schreef superworm het volgende:
[..]
Done:
Ahmadinejad werd in juni met een overweldigende meerderheid herkozen. Volgens de oppositie verliepen deze verkiezingen niet eerlijk, en werd er door Ahmadinejad op grote schaal gefraudeerd.
Fuckin' ANP-staatspropaganda. Die nemen berichten nog letterlijk over van de Noord-Koreanen joh.
quote:Op woensdag 30 december 2009 13:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Inderdaad. Net zoals het NOS Journaal doet.
Goede vraag. Je zou moeten nagaan wat er in de jaren 60 en 70 en begin jaren 80 misgegaan is.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:09 schreef sz90 het volgende:
Om toch even ontopic te posten:
Wat zou, denken jullie, een goede regeringsvorm voor Iran zijn als deze regering verdwijnt?
Ik ben sowieso voor een seculiere democratie, maar denk wel dat, ook al komt er opeens een nieuwe regering, de democratisering en secularisering toch langzaam zal moeten verlopen om problemen te voorkomen.
De manier hoe er met religie om wordt gegaan is denk ik ook erg belangrijk. Ten tijde van de shah was er een erg seculier beleid waarbij bijv. het dragen van hoofddoeken op veel (vooral overheids-) plaatsen verboden werd en de chadors die soms het gezicht bedekken helemaal verboden. Dit was voor veel religieuze (vooral uit de dorpen afkomstige) vrouwen erg moeilijk en zorgde voor veel verzet.
De islamitische republiek is precies het tegenovergestelde waarbij de hoofddoek verplicht is voor alle vrouwen, de chador bij veel beroepen verplicht is, mannen met een baard eerder bij bepaalde banen worden aangenomen, kinderen op school arabisch en koranles krijgen, tv en andere media vol zit met islam.
Vrijheid van godsdienst klinkt dan heel logisch maar in Iran heb je veel extreme gelovigen en veel extreme seculieren dus wat zou volgens jullie het best zijn? Alle uitingen van geloof op openbare instellingen verbieden en dus een streng seculier bewind voeren of het juist vrij laten en dus bijvoorbeeld vrouwen met hoofddoeken voor de klas toestaan en het riskeren dat extreme gelovigen misbruik maken van de vrijheid.
Ik zie zelf het liefst alle uitingen van geloof uit alle openbare plaatsen verdwijnen, maar de kans dat veel gelovigen zich daar tegen gaan verzetten is groot.
Wat een triest gezicht zeg. Ze staan gewoon een beetje lamlendig rond te hangen.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:30 schreef AryaMehr het volgende:
Press TV (gecontroleerd door de Iraanse regering) zendt de demonstratie live uit. Linkje:
http://www.presstv.ir/live/watch_live5_us.aspx
Het uiterlijke verschil tussen de anti-regering demonstraties en pro-regering demonstraties is snel te merken.![]()
quote:Veel examens zijn ook geannuleerd zodat de studenten kunnen meelopen in deze demonstraties. (beetje lastig uit te leggen, maar in Iran worden veel studies op een andere wijze betaald... Ayathollas houden op deze manier grip op studenten).
Ambtenaren en hun gezinnen worden gedwongen mee te lopen, anders hebben zij een grote kans op problemen.
6 maanden geleden waren het vooral de meer welvarende mensen die demonstreren. Nu wordt zelfs in de armste delen van o.a Teheran keihard gedemonstreerd tegen dit walgelijk regime. Niemand is meer bang. Niemand.
Ik zou geloof ik juist doodsbang zijn nu. Dergelijke demonstraties kunnen makkelijk uitlopen op een bloedbad ben ik bang.quote:
Ach welnee, er zullen vast een boel hardliners tussen zitten, maar het merendeel is afkomstig uit het platteland.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zou geloof ik juist doodsbang zijn nu. Dergelijke demonstraties kunnen makkelijk uitlopen op een bloedbad ben ik bang.
Je kunt toch zelf screenshots maken? AryaMehr heeft de link gepost naar de live beelden.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:54 schreef Chooselife het volgende:
Bestaat er fotomateriaal van deze betoging? Ik ben erg benieuwd.
Het regent hier altijd high-res foto's.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt toch zelf screenshots maken? AryaMehr heeft de link gepost naar de live beelden.
Klaas blijft Vlaams en spreek Frans.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:32 schreef sz90 het volgende:
Burak, hoe kom je erbij dat wij genetisch verwant zijn aan centraal-aziaten?? Het is juist onderzocht dat wij genetisch het meest verwant zijn aan de andere Iraniërs. Het genotype wordt duidelijk door het fenotype en ons fenotype lijkt het meest op dat van andere Iraniërs en niet op dat van Turken of centraal-aziaten.
Voorbeeld voor jou:
Klaas woont in brussel. Hij is vlaams (nederlands in jouw termen). Hij krijgt kinderen die nederlands én frans spreken. Na enkele generaties spreken ze alleen nog frans. Zijn klaas' kleinkinderen nu (genetisch) frans?
Dat wij een verwante taal spreken betekent niet dat we verwant zijn aan turken, centraal-aziaten, mongolen, japanners, enz.
Als je het nog niet snapt, mag je door gaan met mij (en de rest van de wereld) turks te noemen. deze discussie duurt te lang
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |