Heb zelf via mijn werk ook met de WFT te maken en kan inderdaad bevestigen wat jij nu vertelt. Doelde eigenlijk meer op het feit dat producten nu wat transparanter geworden zijn nu je financiële bijsluiters hebt. Ook moeten provisies bijvoorbeeld kenbaar worden gemaakt bij complexe producten.quote:Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, ik kan niet echt zeggen dat de WFT (de WFD is er niet meer) de markt echt geholpen heeft. Het heeft voor wat betreft de kwaliteit niet echt verschil gemaakt, moet ik zeggen.
Transparanter? Die financiële bijsluiter waarbij gebruik wordt gemaakt van de 'maatmens'? Hij zou pas transparant zijn als 'ie op je eigen situatie gebaseerd zou zijn. Een hybride product wordt per definitie als houder van het label 'zeer groot risico' gemarkeerd (wat vreemd is, aangezien je natuurlijk volledig kan sparen).quote:Op maandag 28 december 2009 21:28 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Heb zelf via mijn werk ook met de WFT te maken en kan inderdaad bevestigen wat jij nu vertelt. Doelde eigenlijk meer op het feit dat producten nu wat transparanter geworden zijn nu je financiële bijsluiters hebt. Ook moeten provisies bijvoorbeeld kenbaar worden gemaakt bij complexe producten.
Natuurlijk zijn de waarderingen persoonlijk maar goede ervaringen hoor ik graag
En als je bedenkt wat je ermee kunt besparen dan verdien je in die uren meer dan gewoon op je werk.quote:Op maandag 28 december 2009 23:00 schreef Leonidas82 het volgende:
word je eigen financieel adviseur!
Dus goed inlezen in de diverse verschillende financiële (spaar/beleggings) producten eventueel zelf de zaken wat narekenen en dan met gezond verstand een keuze makenZo moeilijk is het allemaal niet.
Hou wel even rekening met de nadelen van banksparen in de erfrechtelijke sfeer? (zeker bij sparen voor pensioen (nabestaanden!) een belangrijk verhaal)quote:Op woensdag 30 december 2009 18:30 schreef zzzzzzz het volgende:
Je geeft aan dat je wilt sparen voor je pensioen. Het beleggingsrisico dat je dan kan nemen is afhankelijk van je leeftijd. Als je nog jong bent dan kan je meer risico nemen dan wanneer je al bijna de pensioenleeftijd hebt bereikt, omdat het rendement op aandelen op korte termijn flink negatief kan zijn.
Ik raad je aan om is eens naar banksparen te kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |