Studeren en levensonderhoud, is het dan wel te begrijpen? Een aantal mogelijke kosten;quote:Op woensdag 30 december 2009 01:04 schreef Cahir het volgende:
[..]
Kleren kopen zou ik niet echt onder het kopje 'studeren' scharen.
ga naast je prestatiebeurs een dagje in de week werken en het lukt makkelijkquote:Op woensdag 30 december 2009 01:11 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Studeren en levensonderhoud, is het dan wel te begrijpen? Een aantal mogelijke kosten;collegegeld huur zorgverzekering eten/drinken kleding boeken uitgaan
Zelf ga ik de 20.000 niet halen, maar het is niet absurd hoog vergeleken met het gemiddelde. Van een basisbeurs en eventuele aanvullende beurs kom je niet rond.
Ja als je thuiswoont of je pappie en mammie bijdragen, anders wordt het toch wel krap.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:16 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
ga naast je prestatiebeurs een dagje in de week werken en het lukt makkelijkheb je dat hele lenen niet nodig...
Ik verdien best aardig, maar echt niet genoeg om alle kosten te kunnen dekken hoor. Dan is het of lenen, of pappie.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:16 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
ga naast je prestatiebeurs een dagje in de week werken en het lukt makkelijkheb je dat hele lenen niet nodig...
Als je ouders niet kunnen/willen bijdragen? En tijdens stages?quote:Op woensdag 30 december 2009 01:16 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Mijn stage leverde zowat meer op dan mijn bijbaan. Maar je punt is duidelijkquote:Op woensdag 30 december 2009 01:19 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Als je ouders niet veel kunnen bijdragen? En tijdens stages?
Ik werk er gewoon naast hoor![]()
Wel raar, er zijn zat mensen die met 1 a 2 dagen per week alles kunnen betalen. Dan maar 1x in de week uit in plaats van 3x.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ben je achterlijk ofzo? Huur, eten, verzekeringen, kleren, noem maar op...
Hebbequote:Op woensdag 30 december 2009 01:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mijn stage leverde zowat meer op dan mijn bijbaan. Maar je punt is duidelijk
Mwah, dat wil ik wel eens zien allemaal...quote:Op woensdag 30 december 2009 01:20 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Wel raar, er zijn zat mensen die met 1 a 2 dagen per week alles kunnen betalen. Dan maar 1x in de week uit in plaats van 3x.
Mijn vriendin was slecht mobiel, en moest om naar school te kunnen een auto met automaat hebben, aangezien het OV geen optie was. Zelfs met alle tegemoetkomingen etc moest ze hiervoor geld bijlenen, en deed ze 7 jaar over haar HBO opleiding tussen alle revalidatie en ziekenhuisopnames door, dan is 15k aan studieschuld nog niet eens zo heel veel hoor.. Moraal van dit verhaaltje, je kan niet zomaar je eigen situatie projecteren op een ander..quote:Op woensdag 30 december 2009 00:41 schreef Cahir het volgende:
[..]
Collegegeld is maximaal 1600 euro per jaar geweest tot nu toe.
1600 x 5 = 8000 euro.. mij maak je niet wijs dat je 12.000 euro nodig had voor je boeken
En dan niet eens over de basisbeurs + aanvullende beurs te beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |