abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2009 @ 18:50:48 #1
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76150556
Ik word gek van die reclame die mij gaat vertellen wat ik moet doen als iemand mishandeld word! Zijn er van die domme tips als; Ga met de dader praten, help het slachtoffer, maak foto's, bel 112

Dus; er komt een man met een geweer de winkel in en die dreigt het een en ander, dan moet ik lekker filmpjes en foto's maken, 112 bellen & lekker een gezellig babbeltje met de dader maken nou mij niet gezien.

Ik snap dat er wel iets gedaan moet worden in z'n situatie. Maar ik ga niet dat doen.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76150619
De winkel is niet de straat he broer.
De reclame gaat over zinloos geweld op straat, daar kun je als omstander best wat aan doen.
  maandag 28 december 2009 @ 18:53:24 #3
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76150669
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:52 schreef zovty het volgende:
De winkel is niet de straat he broer.
De reclame gaat over zinloos geweld op straat, daar kun je als omstander best wat aan doen.
Andere situatie: Iemand word bedreigd met een geweer en zijn andere 20 maatjes hebben een mes in hun hand.. nu ga jij foto's & filmpjes maken, en een leuk gesprek met hun voeren
pi_76150680
Zit ook wel een verschil tussen het zien dat iemand mishandeld wordt of dat er iemand met een geweer een winkel binnenkomt.....
I like them, I like them! I liked them first! Before I even met them I liked them! As soon as I met them I liked them right away! You hate them compared to how much I like them!
pi_76150728
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:53 schreef Cristal het volgende:

[..]

Andere situatie: Iemand word bedreigd met een geweer en zijn andere 20 maatjes hebben een mes in hun hand.. nu ga jij foto's & filmpjes maken, en een leuk gesprek met hun voeren
Dat zou een echte baas doen
pi_76150745
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:50 schreef Cristal het volgende:
Ik word gek van die reclame die mij gaat vertellen wat ik moet doen als iemand mishandeld word! Zijn er van die domme tips als; Ga met de dader praten, help het slachtoffer, maak foto's, bel 112

Dus; er komt een man met een geweer de winkel in en die dreigt het een en ander, dan moet ik lekker filmpjes en foto's maken, 112 bellen & lekker een gezellig babbeltje met de dader maken nou mij niet gezien.

Ik snap dat er wel iets gedaan moet worden in z'n situatie. Maar ik ga niet dat doen.
Oh ja:

- Geschikt
X Ongeschikt
pi_76150763
quote:

[..]

Ik kijk wel uit.
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je altijd precies doet wat er in de reclame verteld word, het is tenslotte maar een reclame.
Maar als je de strekking van de reclame al niet eens wil snappen ben je hier in KLB op de juiste plek.
pi_76150811
Pas behandelde klacht, maar wel mee eens
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_76150902
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:50 schreef Cristal het volgende:
wat ik moet doen als iemand mishandeld word!

er komt een man met een geweer de winkel in
  maandag 28 december 2009 @ 18:58:54 #10
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_76150909
Ik vind het ook wel een beetje een dubbele reclame.
Als je er tussen springt of je ermee bemoeit, ben je 9 van de 10 keer zelf de pineut.
Maar om er nou bij te gaan staan en te kijken...
Vind in ieder geval dat ze het een beetje dwingelandig met een vingertje erbij brengen.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_76150916
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:56 schreef Pinkerton het volgende:
Pas behandelde klacht, maar wel mee eens
Niet enkel behandeld, maar ook ontrafeld en daarna tot de conclusie gekomen dat je net zo goed tegen een lantaarnpaal kan vertellen wat je hebt gezien. De pliesie komt toch niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76150920

Dit zou de reclame moeten zijn.
pi_76150986
Daar gaat de opinie wel naartoe ja tegenwoordig
pi_76151036
quote:

[..]

Dit is Nederland hoor. Als ie een geweer trekt is het voorpaginanieuws, hoef jij je handen niet voor vuil te maken.
  maandag 28 december 2009 @ 19:03:31 #15
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76151090
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:58 schreef Rebbedebje het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje een dubbele reclame.
Als je er tussen springt of je ermee bemoeit, ben je 9 van de 10 keer zelf de pineut.
Maar om er nou bij te gaan staan en te kijken...
Vind in ieder geval dat ze het een beetje dwingelandig met een vingertje erbij brengen.
Idd het is lullig om te gaan staan kijken maar als je zelf iets onderneemt ben je zelf de pineut, maar er is geen tussenweg tussen wel en niet iets doen, dus dan maar niks doen..
pi_76151148
TS is een pussy ! Ik zelf stap altijd op de dader af en overmeester hem en houdt hem vast tot de politie komt, indien nodig neem ik ook zijn wapen(s) in beslag. Zouden meer mensen moeten doen
We all wank, sonny wiggles his willy, daddy plays with the meat in an orderly and rational way, and granddad's choad also delivers on a regular basis.
  maandag 28 december 2009 @ 19:05:48 #17
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76151190
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:02 schreef boyv het volgende:

[..]

Dit is Nederland hoor. Als ie een geweer trekt is het voorpaginanieuws, hoef jij je handen niet voor vuil te maken.
Dat is echt geen voorpagina nieuws, mensen vinden Patricia Paay nog wel boeiender
pi_76151196
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:03 schreef Cristal het volgende:

maar er is geen tussenweg tussen wel en niet iets doen
Bellen van een afstand naar 112? Foto's van afstand? Je teddybeer gooien naar de dader?
pi_76151293
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:04 schreef Choad het volgende:
TS is een pussy ! Ik zelf stap altijd op de dader af en overmeester hem en houdt hem vast tot de politie komt, indien nodig neem ik ook zijn wapen(s) in beslag. Zouden meer mensen moeten doen
Jaja. Jij hebt dus gewoon even een uurtje of drie de tijd?

Bovendien loop je het risico door de oorspronkelijke dader te worden aangeklaagd omdat je 'm van z'n vrijheid hebt beroofd.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 28 december 2009 @ 19:08:15 #20
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_76151313
quote:
maak foto's, bel 112
Is dat eigenlijk wel geldig bewijs? Dan moet je toch eerst toestemming vragen aan de dader en/of te kennen geven (indien je de overheid bent) dat je foto's en/of filmpjes maakt?

Als ik een camera vanuit mijn huis op mijn auto richt en als dan iemand mijn auto sloopt en deze dader duidelijk herkenbaar is op de gemaakte film dan mag het in Nederland niet gebruikt worden als bewijsmateriaal.
  maandag 28 december 2009 @ 19:10:38 #21
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76151417
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:04 schreef Choad het volgende:
Nu heeft de dader dankzij jou psygische schade opgelopen, en eist hij een schadevergoeding van ¤800,000,- die jij niet kan betalen en nu ben je dakloos dankzij jouw stoere ingrijpen
pi_76152711
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:07 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Jaja. Jij hebt dus gewoon even een uurtje of drie de tijd?

Bovendien loop je het risico door de oorspronkelijke dader te worden aangeklaagd omdat je 'm van z'n vrijheid hebt beroofd.
Whehe in Amsterdam lopen genoeg popo's op straat hoor dus die zijn er best vlot. En ze kennen me en laten me altijd gaan toch beetje de straat kennen en dan heb je dat soort problemen niet
We all wank, sonny wiggles his willy, daddy plays with the meat in an orderly and rational way, and granddad's choad also delivers on a regular basis.
  maandag 28 december 2009 @ 21:18:29 #23
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_76157379
Om op de titel te reageren: Ja, veiligheid op straat heb je zelf in de hand !

Mocht een persoon mijn hulp behoeven, dan zal ik niet twijfelen deze te bieden.
Foto's/filmpjes maken kost tijd. De tijd dat jij staat te fotograferen/filmen, kan voor de dader genoeg tijd zijn, om het slachtoffer een hersenbeschadiging toe te brengen. Ook het bellen naar 112 gaat dan te langzaam, aangezien je eerst moet worden doorverbonden naar de betreffende regio.

Daarom ga ik zelf de dader (hoewel op dat moment, verdachte) te lijf en neem de consequenties voor lief.
Steek geen moeite in een vrouw, maar je penis
pi_76157494
Ik zou het gewoon negeren!
Net zoals iedereen ontken het maar niet ja!
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
pi_76211808
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef JarnoF het volgende:
Om op de titel te reageren: Ja, veiligheid op straat heb je zelf in de hand !

Mocht een persoon mijn hulp behoeven, dan zal ik niet twijfelen deze te bieden.
Foto's/filmpjes maken kost tijd. De tijd dat jij staat te fotograferen/filmen, kan voor de dader genoeg tijd zijn, om het slachtoffer een hersenbeschadiging toe te brengen. Ook het bellen naar 112 gaat dan te langzaam, aangezien je eerst moet worden doorverbonden naar de betreffende regio.

Daarom ga ik zelf de dader (hoewel op dat moment, verdachte) te lijf en neem de consequenties voor lief.
De consequenties: je mept de dader eens hard op zijn hoofd waardoor jij en het slachtoffer kans hebben om te vluchten, 5 werkdagen later ligt er een brief bij je op de deurmat waarin staat dat jij voor mishandeling bent aangeklaagd.

vandaar dat veel mensen dus liever gewoon doorlopen, minder risico/gezeik/administratieve rompslomp etc.
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
Is that a scroll in your toga, or are you just happy to see me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')