abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76140768
Ik ben vrij lang bezig geweest met een huis te kopen. Een duur huis. Twee keer bezichtigd en zelfs tot bieding gekomen. Uiteindelijk was het gat nog redelijk klein, maar ben ik afgehaakt door de crisis: ik ben zelfstandig ondernemer.

Nu (jaar later) wilde ik het huis alsnog kopen, maar het is verkocht onder voorbehoud. Ben je dan kansloos? Wat kun je nog doen? Wachten uiteraard. Maar kun je no iets actief doen? Een bod?

Stel dat je hoger gaat dan de huidige koper ... Kunnen de verkopers nog zo maar aan een ander (aan mij dus) verkopen?
  maandag 28 december 2009 @ 14:35:36 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_76140806
Onder voorbehoud is onder voorbehoud van financiering van de koper. Dus als de koper het geld bij elkaar heeft gesprokkeld dan is het klaar.

Je kan altijd nogmaals je interesse laten weten aan de verkoper.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_76140824
Hopen dat de aankopende partij de koop niet door kan laten gaan door....
De verkoper is akkoord dus je kan alleen nog maar hopen dat de koper het toch niet lukt.
pi_76140872
huis is verkocht, voorlopig koopcontract ondertekend...

De koop gaat alleen niet door als de koper de financiering niet rond krijgt. Je kan dus alleen maar wachten en hopen.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_76141320
Nope, het ligt aan de huidige kopers of 't al dan niet doorgaat. Die kans is heel groot.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_76141491
Zoals hierboven al vaker gezegd, alleen als kopers nu de financiering niet meer rond krijgen heb je weer kans erop.

En zoals pietje zegt, in deze tijd is de kans groot dat zoiets gebeurd.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_76141511
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:34 schreef ceesbos het volgende:
Ik ben vrij lang bezig geweest met een huis te kopen. Een duur huis. Twee keer bezichtigd en zelfs tot bieding gekomen. Uiteindelijk was het gat nog redelijk klein, maar ben ik afgehaakt door de crisis: ik ben zelfstandig ondernemer.

Nu (jaar later) wilde ik het huis alsnog kopen, maar het is verkocht onder voorbehoud. Ben je dan kansloos? Wat kun je nog doen? Wachten uiteraard. Maar kun je no iets actief doen? Een bod?

Stel dat je hoger gaat dan de huidige koper ... Kunnen de verkopers nog zo maar aan een ander (aan mij dus) verkopen?
Nee, dat laatste kan/mag de verkopende partij niet doen bij mijn weten, de ontbindingsclausules in het voorlopig koopcontract gelden voor beide partijen. Ze kunnen er dus wel onderuit, maar dan zullen ze de aspirant kopers de overeengekomen boete moeten betalen (meestal 10%) en mogelijk ook nog de al door hen gemaakte kosten moeten vergoedden. Eigenlijk de enige optie is afwachten of de kopende partij de financiering niet rond kan krijgen, dan kan je uiteraard nogmaals een bod doen.

Overigens is een verkopende partij ook niet verplicht het hoogste bod te accepteren, alhoewel dat wel gebruikelijk is..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76141957
Ik heb wel eens begrepen dat er nog een clausule in de akte kan staan die vooral wordt toepast als de datum van overdracht ver in de toekomst ligt. Als er zich nieuwe kopers melden, die sneller kunnen/willen overdragen, dan hebben de verkopers de mogelijkheid om de koop alsnog te ontbinden (onder bepaalde voorwaarden).

Ik weet er het fijne niet van, maar ik denk dat de essentie is dat het geen kwaad kan om nog eens contact op te nemen met de verkopers (of hun makelaar) om te informeren wat de mogelijkheden zijn.
  maandag 28 december 2009 @ 15:19:19 #9
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_76142563
Oh trouwens, mijn huis was ook al onder voorbehoud verkocht. Daar kwam alleen een scheidingszaak tussendoor

Het kan wel.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_76210188
Onder voorbehoud wil niet alleen maar zeggen "onderbehoud van financiering". Ook andere onbindende factoren kunnen opgenomen zijn in het voorlopig koopcontract. In deze tijd kun je word wel eens de voorwaarde dat het eigen huis van de kopers verkocht moet zijn alvorens gekocht gaat worden. Dit soort voorwaarden kan eerder tot ontbinding leiden dan financiering.
pi_76210322
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nope, het ligt aan de huidige kopers of 't al dan niet doorgaat. Die kans is heel groot.
Welke kans is heel groot? dat het niet doorgaat?
pi_76210332
quote:
Op woensdag 30 december 2009 08:27 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Wat denk je?
pi_76210345
quote:

[..]

Ik denk dat 'ie dat bedoelt, maar het is onzin om te zeggen dat die kans 'heel groot' is.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_76210503
Daarom. Ik vind het knap dat iemand hier in een andermans portemonnee kan kijken.
pi_76210652
quote:

[..]

Nee de kans dat het huis 'gewoon' verkocht wordt is heel groot .

[ Bericht 0% gewijzigd door PietjePuk007 op 30-12-2009 09:18:00 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_76210782
ok dan heb ik je verkeerd begrepen. my bad
pi_76211024
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:03 schreef anboni het volgende:
Ik heb wel eens begrepen dat er nog een clausule in de akte kan staan die vooral wordt toepast als de datum van overdracht ver in de toekomst ligt. Als er zich nieuwe kopers melden, die sneller kunnen/willen overdragen, dan hebben de verkopers de mogelijkheid om de koop alsnog te ontbinden (onder bepaalde voorwaarden).

Ik weet er het fijne niet van, maar ik denk dat de essentie is dat het geen kwaad kan om nog eens contact op te nemen met de verkopers (of hun makelaar) om te informeren wat de mogelijkheden zijn.
Dat kan inderdaad, men kan er elke clausule die beide partijen samen overeenkomen in zetten, mits uiteraard niet in strijd met de geldende wetgeving etc.

Meest voorkomende is wel het financieringsbeding, maar ik denk dat de meeste mensen die nú nog een huis kopen wel weten waar ze mee bezig zijn, en dat men dus al wel wat vooronderzoek gedaan heeft naar de financiering?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')