Dat dus, ken je codes manquote:Op zondag 27 december 2009 15:11 schreef doubleyouteaare het volgende:
Iedereen moet ook gewoon rechts gaan staan, als je wilt lopen kun je links inhalen.
Nee, de roltrap is uitgevonden om mensen sneller te vervoeren. Niet om ze lui te maken.quote:Op zondag 27 december 2009 15:17 schreef Heufd het volgende:
Als je gaat lopen op een roltrap verneuk je heel het principe van dat ding.
Het nut is sneller boven zijn dan met een gewone trap. Dat verneuk je juist door stil te gaan staan.quote:Op zondag 27 december 2009 15:17 schreef Heufd het volgende:
Als je gaat lopen op een roltrap verneuk je heel het principe van dat ding.
quote:Op zondag 27 december 2009 15:15 schreef Cinch het volgende:
Ik blijf ook vaak lekker staan. Gewoon omdat zon ding me vanzelf naar boven brengt, daar is ie voor. Dan ga ik niet ook nog eens lopen. Als ik wil lopen ga ik wel met de trap.
Het is mij meer dan eens gebeurd dat wel of niet lopen op de roltrap het verschil maakt in het halen van een tram. Dat scheelt toch al mooi 10 minuten. En als ik onderweg ben wil ik gewoon zo snelmogelijk op mn bestemming zijn. Ontspannen doe ik wel als ik aangekomen ben(of in de tram zit).quote:
Daar loop ik ook altijd rondjes in, we willen tenslotte niet lui worden.quote:
Het gaat niet om lui worden, maar om je sneller te kunnen verplaatsen. Met rondjes lopen in de lift ga je dat niet bewerkstelligen, maar als je loopt op de roltrap wel. Als iedereen stil blijft staan op de roltrap ben je zelfs trager in vergelijking met de normale trap.quote:Op zondag 27 december 2009 15:28 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Daar loop ik ook altijd rondjes in, we willen tenslotte niet lui worden.
dan ben je te laat vertrokkenquote:Op zondag 27 december 2009 15:27 schreef moomoo het volgende:
[..]
Het is mij meer dan eens gebeurd dat wel of niet lopen op de roltrap het verschil maakt in het halen van een tram. Dat scheelt toch al mooi 10 minuten. En als ik onderweg ben wil ik gewoon zo snelmogelijk op mn bestemming zijn. Ontspannen doe ik wel als ik aangekomen ben(of in de tram zit).
JAquote:Op zondag 27 december 2009 15:27 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Registreer je speciaal op fok voor deze reactie![]()
![]()
Waar komt dat dan vandaan, dat een roltrap bedoeld is om je sneller te kunnen verplaatsen? Naar mijn weten is het gewoon puur voor het gemak, dat je zelf niet al die moeite moet doen om naar boven te komen. Zeker als het gaat om mensen die moeite hebben met lopen.quote:Op zondag 27 december 2009 15:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Het gaat niet om lui worden, maar om je sneller te kunnen verplaatsen. Met rondjes lopen in de lift ga je dat niet bewerkstelligen, maar als je loopt op de roltrap wel. Als iedereen stil blijft staan op de roltrap ben je zelfs trager in vergelijking met de normale trap.
"dan moet je maar eerder vertrekken" zei mijn afdelingsleider altijd.quote:Op zondag 27 december 2009 15:27 schreef moomoo het volgende:
[..]
Het is mij meer dan eens gebeurd dat wel of niet lopen op de roltrap het verschil maakt in het halen van een tram. Dat scheelt toch al mooi 10 minuten. En als ik onderweg ben wil ik gewoon zo snelmogelijk op mn bestemming zijn. Ontspannen doe ik wel als ik aangekomen ben(of in de tram zit).
Dit dus. Die onzin dat het bedoelt is voor sneller transport lees ik ook alleen op Fok, ik heb er nog nooit een bron van zien langskomen.quote:Op zondag 27 december 2009 15:33 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Waar komt dat dan vandaan, dat een roltrap bedoeld is om je sneller te kunnen verplaatsen? Naar mijn weten is het gewoon puur voor het gemak, dat je zelf niet al die moeite moet doen om naar boven te komen. Zeker als het gaat om mensen die moeite hebben met lopen.
als ze moeite hebben met lopen pakken ze de lift maarquote:Op zondag 27 december 2009 15:33 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Waar komt dat dan vandaan, dat een roltrap bedoeld is om je sneller te kunnen verplaatsen? Naar mijn weten is het gewoon puur voor het gemak, dat je zelf niet al die moeite moet doen om naar boven te komen. Zeker als het gaat om mensen die moeite hebben met lopen.
quote:Op zondag 27 december 2009 15:37 schreef RTB het volgende:
[..]
Dit dus. Die onzin dat het bedoelt is voor sneller transport lees ik ook alleen op Fok, maar ik heb er nog nooit een bron van zien langskomen.
Zie o.a. wikipediaquote:De roltrap is ontworpen om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Echter, wanneer de meeste mensen blijven staan, worden er juist minder mensen vervoerd dan met een vaste trap.
quote:
Die is niet altijd aanwezig.quote:Op zondag 27 december 2009 15:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
als ze moeite hebben met lopen pakken ze de lift maar
Akkoord, maar ik krijg niet het idee dat het hier om vastgelegde regels gaat. Wat mij betreft beslist iedereen lekker zelf hoe hij een roltrap gebruikt, waarbij ik uiteraard wel voorstander ben van het 'rechts staan, links inhalen'-principe. Maar tegen mensen zeggen dat ze móeten lopen op een roltrap... kom nou.quote:
Ik kan wel opzoek gaan naar artikelen daarover, maar die ga je toch niet lezen verwacht ik.quote:
Als ik eerder vertrek wil ik ook eerder op mn bestemming zijn. Het gaat er niet om hoe laat ik aankom maar hoe lang ik onderweg ben.quote:Op zondag 27 december 2009 15:34 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
"dan moet je maar eerder vertrekken" zei mijn afdelingsleider altijd.
en ze heeft gelijk.
Dat soort mensen loop ik altijd "per ongeluk" omver.quote:Op zondag 27 december 2009 15:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het pas irritant als mensen bovenaan/onderaan de roltrap stil blijven staan zodat iedereen die erachteraan komt tegen ze aan botst, en dan zijn ze nog verbaasd ook. 'jee wat onbeschoft!' Loop dan even door, jezus.
mooie aanname droeftoeterquote:Op zondag 27 december 2009 15:42 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik kan wel opzoek gaan naar artikelen daarover, maar die ga je toch niet lezen verwacht ik.
Wetenschap werkt inderdaad met aannames.quote:
quote:Op zondag 27 december 2009 15:50 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Wetenschap werkt inderdaad met aannames.
Herkenbaarquote:Op zondag 27 december 2009 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het lemminggedrag ook altijd mooi bij roltrappen, ik betrap mezelf er ook weleens op. Dan gaat er één roltrap omlaag en twee roltrappen omhoog. Op de één of andere manier neemt iedereen dezelfde roltrap omhoog op, terwijl de ander bijna leeg is
. Ik vraag me dan altijd af of dat ding stuk is ofzo.
Als ie niet beweegt is ie stuk, anders nietquote:Op zondag 27 december 2009 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het lemminggedrag ook altijd mooi bij roltrappen, ik betrap mezelf er ook weleens op. Dan gaat er één roltrap omlaag en twee roltrappen omhoog. Op de één of andere manier neemt iedereen dezelfde roltrap omhoog op, terwijl de ander bijna leeg is
. Ik vraag me dan altijd af of dat ding stuk is ofzo.
Vaak bewegen ze beiden maar toch onstaat er lemminggedragquote:Op zondag 27 december 2009 16:02 schreef Rookert het volgende:
[..]
Als ie niet beweegt is ie stuk, anders niet
En dan nog kan je gewoon via dat ding omhoog hoor, je gaat er niet dood van als je beweegt
Ja maar, waarom neemt iedereen dan de volle roltrap terwijl er eentje helemaal leeg is, juist om de stroom mensen beter te kunnen verdelen?quote:Op zondag 27 december 2009 16:02 schreef Rookert het volgende:
[..]
Als ie niet beweegt is ie stuk, anders niet
En dan nog kan je gewoon via dat ding omhoog hoor, je gaat er niet dood van als je beweegt
De massa is dom, wees uniekquote:Op zondag 27 december 2009 16:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar, waarom neemt iedereen dan de volle roltrap terwijl er eentje helemaal leeg is, juist om de stroom mensen beter te kunnen verdelen?.
Ik vind dat iedereen die links staat en dus niet loopt een boete moet krijgen van minimaal 50 euro. Dan is het zo afgelopen met die onzin.quote:Op zondag 27 december 2009 15:42 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Die is niet altijd aanwezig.
[..]
Akkoord, maar ik krijg niet het idee dat het hier om vastgelegde regels gaat. Wat mij betreft beslist iedereen lekker zelf hoe hij een roltrap gebruikt, waarbij ik uiteraard wel voorstander ben van het 'rechts staan, links inhalen'-principe. Maar tegen mensen zeggen dat ze móeten lopen op een roltrap... kom nou.
quote:Op zondag 27 december 2009 16:29 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen die links staat en dus niet loopt een boete moet krijgen van minimaal 50 euro. Dan is het zo afgelopen met die onzin.
Want in een warenhuis kun je geen haast hebben.quote:Op zondag 27 december 2009 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op stations kan ik me er nog íets bij voorstellen maar als je in het warenhuis nog gaat lopen miepen over zoiets ben je toch wel aan het muggeziften
als je dan haast hebt faal je helemaalquote:Op zondag 27 december 2009 17:19 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Want in een warenhuis kun je geen haast hebben.
Ok.quote:Op zondag 27 december 2009 17:20 schreef PeZu het volgende:
[..]
als je dan haast hebt faal je helemaal_!
er zijn helaas een hele hoop sjago en gestreste mensenquote:Op zondag 27 december 2009 17:23 schreef CherryLips het volgende:
Dan kun je altijd wel haast hebben en op alles en iedereen zeiken. 'Die schuifdeuren gaan te langzaam open! Ik heb haast!'
Mensen die het verschil niet zien tussen schuifdeuren en mensen...quote:Op zondag 27 december 2009 17:23 schreef CherryLips het volgende:
Dan kun je altijd wel haast hebben en op alles en iedereen zeiken. 'Die schuifdeuren gaan te langzaam open! Ik heb haast!'
Als je in een warenhuis gaat lopen mekkeren dat mensen in de weg staan op een roltrap, dan ben je gewoon diep triest bezig. Je hoeft geen trein te halen of wat dan ook. je kunt wel haast hebben, maar daar kunnen die mensen die rustig aan het winkelen zijn ook niks aan doen. Kun je wel tigquote:Op zondag 27 december 2009 17:24 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Mensen die het verschil niet zien tussen schuifdeuren en mensen...![]()
^ 1.000
Je ziet het verschil tussen mensen en schuifdeuren dus wel?quote:Op zondag 27 december 2009 17:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je in een warenhuis gaat lopen mekkeren dat mensen in de weg staan op een roltrap, dan ben je gewoon diep triest bezig. Je hoeft geen trein te halen of wat dan ook. je kunt wel haast hebben, maar daar kunnen die mensen die rustig aan het winkelen zijn ook niks aan doen. Kun je wel tig![]()
![]()
mijn kant op gooien, maar het probleem ligt dan toch echt bij jezelf. Of sta jij ook altijd te schelden op de meisjes achter de kassa als ze te traag zijn? Wat een ellende, je aan alles en iedereen ergeren en altijd haast hebben.
Je ergert je gewoon aan alles wat te langzaam gaat in jouw ogen. Niet eens als je haast hebt, gewoon omdat het allemaal sneller moet.quote:Op zondag 27 december 2009 17:32 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Je ziet het verschil tussen mensen en schuifdeuren dus wel?![]()
En ik erger me aan kassameisjes die overal een half uur over doen als ik haast heb, ja. Daar schaam ik me niet voor, ofzo.
Dat ik altijd haast heb, verzin je er zelf maar even bij.
Dat kan wel maar dan ben je over het algemeen gewoon iemand die eigenlijk geen tijd had om naar het warenhuis te gaanquote:Op zondag 27 december 2009 17:19 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Want in een warenhuis kun je geen haast hebben.
Het is fijn als mensen woorden in je mond leggen. Hoef je zelf niet meer na te denken.quote:Op zondag 27 december 2009 17:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je ergert je gewoon aan alles wat te langzaam gaat in jouw ogen. Niet eens als je haast hebt, gewoon omdat het allemaal sneller moet.
Ja handig he?quote:Op zondag 27 december 2009 17:34 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Het is fijn als mensen woorden in je mond leggen. Hoef je zelf niet meer na te denken.
Jij hebt geen haast maar wil gewoon altijd zo snel mogelijk alles doen, is dat het 'm?quote:Op zondag 27 december 2009 17:32 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Je ziet het verschil tussen mensen en schuifdeuren dus wel?![]()
En ik erger me aan kassameisjes die overal een half uur over doen als ik haast heb, ja. Daar schaam ik me niet voor, ofzo.
Dat ik altijd haast heb, verzin je er zelf maar even bij.
Weer zo één.quote:Op zondag 27 december 2009 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij hebt geen haast maar wil gewoon altijd zo snel mogelijk alles doen, is dat het 'm?
Ehm nee, een roltrap is om mensen sneller naar boven te brengen en zo de doorstroom te verbeteren. Als je wilt lekker staan pak je maar de lift of sta je rechts op de roltrap.quote:Op zondag 27 december 2009 17:53 schreef Esmerallda17 het volgende:
Neem dan gewoon de gewone trap.![]()
Een roltrap is om op te rollen, dus blijf lekker staan en laat je rollen naar boven.
dat ligt aan de plaats van de roltrap hehquote:Op zondag 27 december 2009 17:57 schreef Alib99 het volgende:
[..]
Ehm nee, een roltrap is om mensen sneller naar boven te brengen en zo de doorstroom te verbeteren. Als je wilt lekker staan pak je maar de lift of sta je rechts op de roltrap.
Denk je nou echt dat roltrappen geplaatst worden zodat mensen lekker niet hoeven te lopen.
Ja nou , het gaat toch sneller, maar als je ook nog eens er op ga lopen werkt het alleen maar averechts omda je dan extra kracht moet zettenquote:Op zondag 27 december 2009 17:57 schreef Alib99 het volgende:
[..]
Ehm nee, een roltrap is om mensen sneller naar boven te brengen en zo de doorstroom te verbeteren. Als je wilt lekker staan pak je maar de lift of sta je rechts op de roltrap.
Denk je nou echt dat roltrappen geplaatst worden zodat mensen lekker niet hoeven te lopen.
wacht even, dus jij hebt 2 minuten lang naar een vrouw staan kijken die te lui was om met de trap te gaan?quote:Op zondag 27 december 2009 15:44 schreef moomoo het volgende:
[..]
Als ik eerder vertrek wil ik ook eerder op mn bestemming zijn. Het gaat er niet om hoe laat ik aankom maar hoe lang ik onderweg ben.
Laatst Was ik even anar het winkelcentrum geweest(de ingangen daar zijn op de 1e etage dus je moet met de(rol)trap voor je naar binnen kan). Ik ging met de gewone trap naar beneden want ik zag een vrouw aankomen die eruit zag alsof ze graag met de roltrap naar boven ging(het was er zo een die allebei de kanten op kan die gaat bewegen als je er op stapt). Bovendien neem ik de gewone trap met 2 treden tegelijk dus dat gaat lekker snel.
Die vrouw ging inderdaad op de roltrapaf, maar wat anderen achter mij hadden daar schijt aan en gingen mooi met de roltrap naar beneden. Dus die vrouw kon niet met de roltrap naar boven. Maar in plaats van dan met de gewone trap te gaan, ging ze wachten tot de roltrap weer stilstond zodat ze ermee naar boven kon.
Natuurlijk kwamen er nog meer mensen naar beneden, en nog meer en nog meer, dus die vrouw heeft daar 2 minuten staan wachten voor ze toch maar besloot de gewone trap te nemen. Ze was niet slecht ter been, had niet veel bagage, ze was niet oud of moe. Ze was gewoon lui. Ze was zo lui dat ze er liever 3 minuten over deed om boven te komen dan gewoon de trap te nemen.
lol, lange post. Het zit diep. Mensen die stilstaan op de roltrap zijn nog een slag erger dan mensen die langzaam lopen op straat.
quote:Op zondag 27 december 2009 17:50 schreef SmokeSome het volgende:
links lopen
rechts staan
anders trap ik je
van de roltrap
jij bent dus een shopper zoals in mn 1e post in dit topic vermeld. geen koper.quote:Op zondag 27 december 2009 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op stations kan ik me er nog íets bij voorstellen maar als je in het warenhuis nog gaat lopen miepen over zoiets ben je toch wel aan het muggeziften
Ik ben t met je eens dat dit gewoon te lui en niet normaal \ gezond meer is maar in welke uithoek woon jij dat er maar 1 roltrap is om mee naar boven of mee naar beneden te gaan?quote:Op zondag 27 december 2009 15:44 schreef moomoo het volgende:
[..]
Als ik eerder vertrek wil ik ook eerder op mn bestemming zijn. Het gaat er niet om hoe laat ik aankom maar hoe lang ik onderweg ben.
Laatst Was ik even anar het winkelcentrum geweest(de ingangen daar zijn op de 1e etage dus je moet met de(rol)trap voor je naar binnen kan). Ik ging met de gewone trap naar beneden want ik zag een vrouw aankomen die eruit zag alsof ze graag met de roltrap naar boven ging(het was er zo een die allebei de kanten op kan die gaat bewegen als je er op stapt). Bovendien neem ik de gewone trap met 2 treden tegelijk dus dat gaat lekker snel.
Die vrouw ging inderdaad op de roltrapaf, maar wat anderen achter mij hadden daar schijt aan en gingen mooi met de roltrap naar beneden. Dus die vrouw kon niet met de roltrap naar boven. Maar in plaats van dan met de gewone trap te gaan, ging ze wachten tot de roltrap weer stilstond zodat ze ermee naar boven kon.
Natuurlijk kwamen er nog meer mensen naar beneden, en nog meer en nog meer, dus die vrouw heeft daar 2 minuten staan wachten voor ze toch maar besloot de gewone trap te nemen. Ze was niet slecht ter been, had niet veel bagage, ze was niet oud of moe. Ze was gewoon lui. Ze was zo lui dat ze er liever 3 minuten over deed om boven te komen dan gewoon de trap te nemen.
lol, lange post. Het zit diep. Mensen die stilstaan op de roltrap zijn nog een slag erger dan mensen die langzaam lopen op straat.
wat.quote:Op zondag 27 december 2009 18:48 schreef montier het volgende:
op mijn werk moest ik de mensenstroom bij de roltrap regelen.
Gewoon als kloon inloggen omdat je werkgever mee leest.quote:Op zondag 27 december 2009 18:48 schreef montier het volgende:
op mijn werk moest ik de mensenstroom bij de roltrap regelen.
echt...hoe dom en asociaal sommigen zijn.
kinderen voor in de wagen, zelfs staand en als je van de roltrap op de gewone vloer overgaat kan het wagentje blijven steken doordat er teveel gewicht door dat kind op de voorwielen zit.
heb er een paar moeten grijpen omdat de wagen bijna over de kop sloeg.
of mensen die bovenop de roltrap stil gaan staan en gaan leuteren...
en dan boos worden als je ze aan de kant duwt omdat er anders een gigantische botsing komt.
(als ik zie dat er een wagentje achter komt en de persoon stond me niet aan dan zei ik niks, hatseflats, een kar op de hakken, altijd lekker).
paupervolk die nederlanders
Nee drolquote:Op zondag 27 december 2009 18:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:
wacht even, dus jij hebt 2 minuten lang naar een vrouw staan kijken die te lui was om met de trap te gaan?
wat een ongelofelijke faalhaas ben je.
...Rotterdam.quote:Op zondag 27 december 2009 18:32 schreef Outpost76 het volgende:
Ik ben t met je eens dat dit gewoon te lui en niet normaal \ gezond meer is maar in welke uithoek woon jij dat er maar 1 roltrap is om mee naar boven of mee naar beneden te gaan?
Je woonplaats zegt genoeg.quote:Op zondag 27 december 2009 19:14 schreef moomoo het volgende:
[..]
Nee drol, ik stond eerst een minuut bij het stoplicht en keek later nog even achterom om te zien of ze er nog stond.
Gammaquote:...Rotterdam.
Inderdaad, waarom zijn de meeste mensen begiftigd met het coordinatievermogen van een dronken hommel EN de verplaatsingssnelheid van een creperende slak?quote:Op zondag 27 december 2009 17:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je ergert je gewoon aan alles wat te langzaam gaat in jouw ogen. Niet eens als je haast hebt, gewoon omdat het allemaal sneller moet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |