abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76096265
Hallo,
Ik wil mijn spaarloon laten deblokkeren ivm starten eigen onderneming. mijn ex werkgever weigert te tekenen, en volgens de sns bank heb ik deze handtekening nodig. Wat moet ik nu doen ? Is dit wettelijk geregeld
  zondag 27 december 2009 @ 11:23:28 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_76096424
Vraagbaak: Kan ik spaarloon deblokkeren bij start bedrijf?

Hebt u nog een spaarloontegoed bij uw (vorige) werkgever? Dan mag u dit tegoed laten deblokkeren tot zes maanden na de start van uw onderneming. In de spaarloonregeling bij uw (vorige) werkgever moet deze deblokkeringsmogelijkheid wel zijn opgenomen. Ook moet u in het bezit zijn van een beschikking waarin is vastgesteld dat activiteiten zijn gestart waaruit u vermoedelijk als ondernemer winst uit onderneming zal gaan genieten. Deze beschikking kunt u aanvragen bij uw belastingkantoor. De periode van zes maanden wordt verlengd met de periode die ligt tussen de aanvraag van de beschikking en de afgifte ervan.

http://www.belastingdienst.nl/download/1042.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 27 december 2009 @ 11:39:00 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_76096681
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vraagbaak: Kan ik spaarloon deblokkeren bij start bedrijf?

In de spaarloonregeling bij uw (vorige) werkgever moet deze deblokkeringsmogelijkheid wel zijn opgenomen.
Dat is dan weer beetje jammer.
pi_76097124
ik heb een beschikking van de belastingdienst.
maar krijg van de bank een mailtje dat mijn ex werkgever moet tekenen.

en in mijn spaarloon contract staat, dat het op te nemen is met een geldig bestedingsdoel.
pi_76097125
Naar mij idee moet de werkgever zich conformeren aan wat er door de overheid met de belastingdienst is afgesproken over deblokkering voor de termijn van 4 jaar.
pi_76097143
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:59 schreef DeerneB het volgende:
ik heb een beschikking van de belastingdienst.
maar krijg van de bank een mailtje dat mijn ex werkgever moet tekenen.
Hoe zijn jullie uit elkaar gegaan qua werkgever werknemer relatie ?
pi_76097212
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:00 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Hoe zijn jullie uit elkaar gegaan qua werkgever werknemer relatie ?

Ik met een burn out.
en naar overleg tot ontslag gekomen.
pi_76097569
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:02 schreef DeerneB het volgende:

[..]

Ik met een burn out.
en naar overleg tot ontslag gekomen.
Ik kan mij voorstellen dat er aan hun kant nog iets van onvrede zit, ze zouden zich namelijk gewoon moeten conformeren aan de wettelijk regels voor voortijdig deblokkeren.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 12:23:57 #9
21636 Feestkabouter
pi_76097903
van het positieve uitgaan: ze hebben er geen foute bijbedoelingen mee, ze zijn alleen bang om iets verkeerd te doen en straf te krijgen van de belastingdienst.

schrijf ze een briefje, kopieer het stukje van de belastingdienst-site, en kopieer het stukje uit hun contract (dat stukje dat je net zelf aanhaalde over geldig bestedingsdoel), en noem er je rekeningnummer bij. Kopie van de verklaring/beschikking vd belastingdienst erbij kan ook helpen.
vraag erbij om een bevestiging van ze. komt echt goed.

ik neem aan dat het niet net 2 weken geleden is dat je daar met een burn-out weg bent? want dan zouden hun twijfels wel terecht zijn natuurlijk.
pi_76099033
nee ben al 2 jaar geleden vertrokken.
heb een mail weg gestuurd, met de gegevens.
we zullen zien hoe het afloopt.

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden
helemaal super

groeten ber
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')