Misschien is het iets wat wordt gedaan in omgeving Utrecht alleen? Bij ons in de buurt deed iedereen het alle kinderen noemden alle ouders van elkaar oom of tantequote:
ohw, nu je het zo zegt idd, als heel klein kind (tot mn 10e ofzo) deden wij dat ook idd. (Amsterdam Oud west / Jordaan).quote:Op zondag 27 december 2009 09:31 schreef Paul het volgende:
[..]
Misschien is het iets wat wordt gedaan in omgeving Utrecht alleen? Bij ons in de buurt deed iedereen het alle kinderen noemden alle ouders van elkaar oom of tante
Wij ook jaquote:Op zondag 27 december 2009 09:31 schreef Paul het volgende:
[..]
Misschien is het iets wat wordt gedaan in omgeving Utrecht alleen? Bij ons in de buurt deed iedereen het alle kinderen noemden alle ouders van elkaar oom of tante
De buurjongetjes van mijn ouderlijk huis noemen mijn ouders ook oom en tantequote:Op zondag 27 december 2009 09:36 schreef Ruud het volgende:
[..]
Wij ook ja
Ook vlakbij Utrecht, maar lijkt mij niet echt typisch iets van deze omgeving.
Als Sjaan de moeder van Jantje, het buurjongetje was, noemden wij haar Jantjes moeder, danwel Jantjes mamaquote:Op zondag 27 december 2009 09:38 schreef Paul het volgende:
De mensen die geen tante of oom zeiden, hoe noemden jullie dan je buurvrouw? bijv als je buurvrouw Sjaan heet, hoe zei je dan iets tegen haar?
Ohjaquote:Op zondag 27 december 2009 09:39 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Als Sjaan de moeder van Jantje, het buurjongetje was, noemden wij haar Jantjes moeder, danwel Jantjes mama
Gewoon buurvrouw + achternaamquote:Op zondag 27 december 2009 09:38 schreef Paul het volgende:
De mensen die geen tante of oom zeiden, hoe noemden jullie dan je buurvrouw? bijv als je buurvrouw Sjaan heet, hoe zei je dan iets tegen haar?
Buurvrouw Sjaan?! Of gewoon buurvrouw? of hee ouwe?
'mevrouw die en die'quote:Op zondag 27 december 2009 09:38 schreef Paul het volgende:
Buurvrouw Sjaan?! Of gewoon buurvrouw? of hee ouwe?
En voor de rest trouwens gewoon bij de voornaam. Dus ik riep naar mijn moeder: Ik ga naar Sjaan en Kees, met Jantje spelen!quote:
Mja, ik weet het niet...quote:Op zondag 27 december 2009 09:41 schreef PierreTT het volgende:
[..]
En voor de rest trouwens gewoon bij de voornaam. Dus ik riep naar mijn moeder: Ik ga naar Sjaan en Kees, met Jantje spelen!
Vroeger...
Ook dat ja.quote:Op zondag 27 december 2009 09:42 schreef Huppelmuts het volgende:
Niet zozeer de buren maar wel vrienden en kennissen die tot oom/tante werden omgedoopt.
Tante Huppelmuts mag ik een lolly?quote:Op zondag 27 december 2009 09:42 schreef Huppelmuts het volgende:
Niet zozeer de buren maar wel vrienden en kennissen die tot oom/tante werden omgedoopt.
Vrienden van mij laten hun kinderen ook tante tegen mij zeggen. Weet nog niet echt of ik dat wel zo leuk vind.
Is ook zo, zo ben ik ook opgevoedquote:Op zondag 27 december 2009 09:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, ik weet het niet...
Volwassenen zijn toch echt 'u' en 'meneer/mevrouw' tenzij ze zélf duidelijk anders aangeven.
Tante Tallyquote:
Als ik kijk naar de kinderen hier in de straat, ze noemen alle volwassen bij de voornaam. Weinig gevoel voor respect.quote:Op zondag 27 december 2009 09:44 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Is ook zo, zo ben ik ook opgevoedAlleen was de saamhorigheid met de buren vroegah best groot, en dan gaat dat allemaal iets makkelijker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |