Oh pardon, misschien kan een moderator het naar het juiste subforum verplaatsen.quote:
Volgens mij is tijdreizen bij wet verboden. Gemodde teleportatiemachines kunnen dat wel, maar dan verlies ik wel het onderhoudscontract en garantie, om maar niet te spreken van de paradoxale gevaren en de aanzienlijk hogere energierekening. Daarnaast, telkens als je tijdreist verlies je stukje bij beetje het contact met je oorspronkelijke dimensie, als je dit elke dag voor je woonwerkveer doet dan hoef je niet raar op te kijken dat in de dimensie waar je terecht komt op een dag je werkplek nooit bestaan heeftquote:Op zaterdag 26 december 2009 20:47 schreef Appelknaller het volgende:
Je reist door de ruimtetijd dus dan teleporteer je gewoon naar 9 uur 7000 kilometer verderop en als je naar huis gaat teleporteer je naar 18.00 thuis.
Volgens mij teleporteer je niet vaak, is het wel? Als je nu direct naar de voormalige verenigde staten teleporteert is het lekker zonnig, in tegenstelling tot het donkere uitzicht hier.quote:Op zaterdag 26 december 2009 20:55 schreef zomaareennaam het volgende:
je hebt pas een jetlag als je met een merkbare vertraging van de ene plaats naar de andere reist - in het algemeen is het bij teleportatie "instantly" verplaatsen: dus geen last van jetlag.
Maar misschien is die machine van je niet helemaal goed ingesteld? dat zou ik dan maar eens even laten controleren!
ja - dat snap ik ook - maar voor mij komt dit over alsof ik ontwaak uit een droom: dus gewoon doorgaan met leven en niet 6 uur in een vliegtuig zitten - dusquote:Op zaterdag 26 december 2009 20:59 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Volgens mij teleporteer je niet vaak, is het wel? Als je nu direct naar de voormalige verenigde staten teleporteert is het lekker zonnig, in tegenstelling tot het donkere uitzicht hier.
Als je het zogenaamd voor je werk doet dan pas je je ritme daar toch op aan. Dan ga je uitgeslapen naar de VS toe en als je klaar bent ga je naar Nederland om te slapen. In dat geval loop je niet tegen een jetlag aan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 20:59 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Volgens mij teleporteer je niet vaak, is het wel? Als je nu direct naar de voormalige verenigde staten teleporteert is het lekker zonnig, in tegenstelling tot het donkere uitzicht hier.
dat snap jij - dat snap ik : Maar hij snapt het niet....quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als je het zogenaamd voor je werk doet dan pas je je ritme daar toch op aan. Dan ga je uitgeslapen naar de VS toe en als je klaar bent ga je naar Nederland om te slapen. In dat geval loop je niet tegen een jetlag aan.
Waarom zou ik in een vliegtuig gaan zitten voor mijn woonwerkverkeer? Als ik dat doe dan kan ik net zo goed gelijk weer naar huis als ik aangekomen ben. Daarnaast is vliegen een stuk duurder dan teleporteren. Vliegen is alleen handig om te gaan naar plaatsen waar geen teleportatieportalen zijn aangelegd. Maar daar valt, behalve als je een bijzondere baan hebt, weinig te werken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:02 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
ja - dat snap ik ook - maar voor mij komt dit over alsof ik ontwaak uit een droom: dus gewoon doorgaan met leven en niet 6 uur in een vliegtuig zitten - dus
ik denk dat je eerst een nachtje echt moet rusten - dan onze diepe teksten doorlezen en dan in een hoekje moet gaan zitten huilen omdat je er achter komt dat je er HELEMAAL, MAAR DAN OOK HELEMAAL NIETS VAN SNAPT....quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:07 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Waarom zou ik in een vliegtuig gaan zitten voor mijn woonwerkverkeer? Als ik dat doe dan kan ik net zo goed gelijk weer naar huis als ik aangekomen ben. Daarnaast is vliegen een stuk duurder dan teleporteren. Vliegen is alleen handig om te gaan naar plaatsen waar geen teleportatieportalen zijn aangelegd. Maar daar valt, behalve als je een bijzondere baan hebt, weinig te werken.
Ja dat begrijp ik, maar het probleem is dat de zon op is als ik werk en dat de zon weer opkomt als ik thuiskom. Mijn hele dag/nacht ritme gaat telkens door de war. En slaappillen vind ik geen goed idee, dan kan ik me niet meer goed op mijn werk concentreren.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als je het zogenaamd voor je werk doet dan pas je je ritme daar toch op aan. Dan ga je uitgeslapen naar de VS toe en als je klaar bent ga je naar Nederland om te slapen. In dat geval loop je niet tegen een jetlag aan.
Het leek zo handig dat teleporteren maar als je niet naar dezelfde tijdzone teleporteert word je er niet gelukkiger van.quote:
Jetlag is de (Engelse) naam voor de verstoring van het slaap-waakritme die bijvoorbeeld optreedt wanneer iemand in korte tijd, bijvoorbeeld per vliegtuig, naar een plaats op aarde gaat waar het volgens de plaatselijke tijd substantieel vroeger of later is dan op de plaats van vertrek. Het woord komt van 'jet' (Engels voor straalvliegtuig) en 'lag' (Engels voor achterop lopen, na-ijlen).
Jetlag wordt meestal meer als hinderlijk ervaren wanneer men een oostwaartse verplaatsing maakt (waardoor men dus de tijd "kwijt raakt") dan andersom. De symptomen zijn vooral vermoeidheid, die een dag of 5 kan aanhouden, desoriëntatie, dehydratie, verminderde energie en concentratie, slaapstoornissen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |