abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76085271
Ik was van plan voortaan een teleportatie machine te gebruiken, maar ik bedenk me ook dat zodra de ruimtetijdbel aan de andere kant van de aardbol tevoorschijn komt dat je daar nog steeds een gigantische jetlag aan overhoudt.
Dit wordt toch wel lastig nu straks mijn woon-werk verkeer 7000km uit elkaar ligt.
Aan de andere kant is het dan wel lekker weer als je thuiskomt.
Maar telkens naar bed gaan als het thuis 's middags is gaat toch ook niet werken?
Omdat ik niet zomaar onzinnige dingen wil posten zonder eerst grondig bestaande documentatie te raadplegen, zal ik vertellen wat ik tot nu toe aan algemeen bekende adviezen gevonden heb:
- zorg voor voldoende hersteltijd
- verander het slaapritme
- stel een lichtschema in
- geen koffie of alcohol
- eet lichte maaltijden
- blijf bewegen

Dit zijn allemaal heel mooie adviezen, maar daar heb je helaas weinig aan als je elke dag voor je woonwerkverkeer heen en weer teleporteert. En ik denk ook niet dat mijn werkgever het fijn vind als ik telkens voor mijn scherm in slaap sukkel of dat ik opbel dat ik thuis moet werken omdat ik zorg moet dragen voor voldoende hersteltijd.
Em daarmaast dit is allemaal symptoombestrijding en pakt niet de oorzaak van het onderliggende probleem aan.
Je kan wel zeggen verhuis dan naar dezelfde meridiaan als waar je werkt, maar niet iedereen kan zomaar zijn vrienden en familie vaarwel zeggen, alleen maar omdat dat makkelijker teleporteert.
pi_76085315
Dit hoort in de klaagbaak.
Assassin stabs you in your back.
pi_76085357
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 20:40 schreef Assassin92 het volgende:
Dit hoort in de klaagbaak.
Oh pardon, misschien kan een moderator het naar het juiste subforum verplaatsen.
Maar ik ben wel oprecht geinteresseerd in goede adviezen.
pi_76085387
Oké
- webicon verwijderd, max 100Kb toegestaan.-
M'n icon wat doe je !1!!1!
99% ONZ(in) poster
pi_76085470
Je reist door de ruimtetijd dus dan teleporteer je gewoon naar 9 uur 7000 kilometer verderop en als je naar huis gaat teleporteer je naar 18.00 thuis.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_76085644
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 20:47 schreef Appelknaller het volgende:
Je reist door de ruimtetijd dus dan teleporteer je gewoon naar 9 uur 7000 kilometer verderop en als je naar huis gaat teleporteer je naar 18.00 thuis.
Volgens mij is tijdreizen bij wet verboden. Gemodde teleportatiemachines kunnen dat wel, maar dan verlies ik wel het onderhoudscontract en garantie, om maar niet te spreken van de paradoxale gevaren en de aanzienlijk hogere energierekening. Daarnaast, telkens als je tijdreist verlies je stukje bij beetje het contact met je oorspronkelijke dimensie, als je dit elke dag voor je woonwerkveer doet dan hoef je niet raar op te kijken dat in de dimensie waar je terecht komt op een dag je werkplek nooit bestaan heeft
  zaterdag 26 december 2009 @ 20:55:13 #7
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_76085673
je hebt pas een jetlag als je met een merkbare vertraging van de ene plaats naar de andere reist - in het algemeen is het bij teleportatie "instantly" verplaatsen: dus geen last van jetlag.
Maar misschien is die machine van je niet helemaal goed ingesteld? dat zou ik dan maar eens even laten controleren!
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zaterdag 26 december 2009 @ 20:56:07 #8
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_76085701
Waarom zou je daar een jetlag aan overhouden?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_76085779
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 20:55 schreef zomaareennaam het volgende:
je hebt pas een jetlag als je met een merkbare vertraging van de ene plaats naar de andere reist - in het algemeen is het bij teleportatie "instantly" verplaatsen: dus geen last van jetlag.
Maar misschien is die machine van je niet helemaal goed ingesteld? dat zou ik dan maar eens even laten controleren!
Volgens mij teleporteer je niet vaak, is het wel? Als je nu direct naar de voormalige verenigde staten teleporteert is het lekker zonnig, in tegenstelling tot het donkere uitzicht hier.
  zaterdag 26 december 2009 @ 21:02:39 #10
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_76085863
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 20:59 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Volgens mij teleporteer je niet vaak, is het wel? Als je nu direct naar de voormalige verenigde staten teleporteert is het lekker zonnig, in tegenstelling tot het donkere uitzicht hier.
ja - dat snap ik ook - maar voor mij komt dit over alsof ik ontwaak uit een droom: dus gewoon doorgaan met leven en niet 6 uur in een vliegtuig zitten - dus
zoekt en gij zult vinden
  zaterdag 26 december 2009 @ 21:03:22 #11
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_76085878
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 20:59 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Als je het zogenaamd voor je werk doet dan pas je je ritme daar toch op aan. Dan ga je uitgeslapen naar de VS toe en als je klaar bent ga je naar Nederland om te slapen. In dat geval loop je niet tegen een jetlag aan.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  zaterdag 26 december 2009 @ 21:07:00 #12
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_76085977
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Als je het zogenaamd voor je werk doet dan pas je je ritme daar toch op aan. Dan ga je uitgeslapen naar de VS toe en als je klaar bent ga je naar Nederland om te slapen. In dat geval loop je niet tegen een jetlag aan.
dat snap jij - dat snap ik : Maar hij snapt het niet....
jammer - heel jammer / maar soms is het niet anders en zien mensen de genialiteit van grote geesten niet.....
zoekt en gij zult vinden
pi_76085982
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:02 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

ja - dat snap ik ook - maar voor mij komt dit over alsof ik ontwaak uit een droom: dus gewoon doorgaan met leven en niet 6 uur in een vliegtuig zitten - dus
Waarom zou ik in een vliegtuig gaan zitten voor mijn woonwerkverkeer? Als ik dat doe dan kan ik net zo goed gelijk weer naar huis als ik aangekomen ben. Daarnaast is vliegen een stuk duurder dan teleporteren. Vliegen is alleen handig om te gaan naar plaatsen waar geen teleportatieportalen zijn aangelegd. Maar daar valt, behalve als je een bijzondere baan hebt, weinig te werken.
  zaterdag 26 december 2009 @ 21:10:22 #14
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_76086078
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:07 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Waarom zou ik in een vliegtuig gaan zitten voor mijn woonwerkverkeer? Als ik dat doe dan kan ik net zo goed gelijk weer naar huis als ik aangekomen ben. Daarnaast is vliegen een stuk duurder dan teleporteren. Vliegen is alleen handig om te gaan naar plaatsen waar geen teleportatieportalen zijn aangelegd. Maar daar valt, behalve als je een bijzondere baan hebt, weinig te werken.
ik denk dat je eerst een nachtje echt moet rusten - dan onze diepe teksten doorlezen en dan in een hoekje moet gaan zitten huilen omdat je er achter komt dat je er HELEMAAL, MAAR DAN OOK HELEMAAL NIETS VAN SNAPT....
zoekt en gij zult vinden
pi_76086103
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik, maar het probleem is dat de zon op is als ik werk en dat de zon weer opkomt als ik thuiskom. Mijn hele dag/nacht ritme gaat telkens door de war. En slaappillen vind ik geen goed idee, dan kan ik me niet meer goed op mijn werk concentreren.
pi_76086107
Ik dacht dat je dat alleen maar kreeg als je naar Amerika ging (en weer terug kwam)
ik ben niet goed met kompjoeter!
pi_76086929
Oke.. op die manier!
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
pi_76125252
Ik lees dit net:
quote:

Jetlag is de (Engelse) naam voor de verstoring van het slaap-waakritme die bijvoorbeeld optreedt wanneer iemand in korte tijd, bijvoorbeeld per vliegtuig, naar een plaats op aarde gaat waar het volgens de plaatselijke tijd substantieel vroeger of later is dan op de plaats van vertrek. Het woord komt van 'jet' (Engels voor straalvliegtuig) en 'lag' (Engels voor achterop lopen, na-ijlen).
Jetlag wordt meestal meer als hinderlijk ervaren wanneer men een oostwaartse verplaatsing maakt (waardoor men dus de tijd "kwijt raakt") dan andersom. De symptomen zijn vooral vermoeidheid, die een dag of 5 kan aanhouden, desoriëntatie, dehydratie, verminderde energie en concentratie, slaapstoornissen.
Het leek zo handig dat teleporteren maar als je niet naar dezelfde tijdzone teleporteert word je er niet gelukkiger van.

[ Bericht 12% gewijzigd door Onverlaatje op 28-12-2009 02:18:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')