Wat ik nu weer meemaakte op kerstavond. Ik zat bij mijn moeder in de auto en we reden nog even langs de Emte. Nu was het daar natuurlijk tyfusdruk net voor kerstavond en toen we weg wilde rijden zaten we zowat ingesloten tussen 2 auto's (een witte die constant probeerde langs ons te rijden wat dus niet lukte, maar bleef maar pushen). Nou wij dus uitwijken naar rechts en daarbij schaafde we langs een auto (die overigens niet op een officiële parkeerplaats stond maar recht voor de deur stond geparkeerd).
Maar goed mijn moeder zat in principe fout want die reed tegen een stilstaande auto. Nu bleken het Polen te zijn. Konden geen Engels, geen Nederlands en geen Duits. Het enige wat de bestuurder kon vertellen is dat ie geld wilde zien (handje contantje

).
Hij had inderdaad schade dus ons schadeformulier werd erbij gehaald. Hij snapte er niets van en belde toen een Poolse collega die wel Nederlands kon. Die kwam na 10 min aanrijden en begon meteen over het schadeformulier en dat het niet geldt voor auto's met Poolse kentekens en dergelijke. Staat met grote koeienletters "Europees Schadeformulier" op maarja
Hij wou uiteindelijk langs het politiebureau omdat hij geen vertrouwen had in het formulier

Wij dus naar het politiebureau gereden dat natuurlijk dicht was zo net voor kerstavond. Kwamen er toevallig net 2 agenten aan die de Polen maar even hadden uitgelegd dat het formulier ook voor schade aan hun auto geldt.
Uiteindelijk met veel moeite het formulier ingevuld bij mijn vader op het werk waarbij we er onder andere achterkwamen dat z'n rijbewijs was verlopen (van de Pool) en de Pool die wel Nederlands kon was ondertussen weer verdwenen waardoor het invullen voor de Polen nog een flinke hindernis werd.
Waarom rijden we nou net tegen Polen aan

Heeft uiteindelijk bijna 3 uur geduurd voordat alles geregeld was...