abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76056375
quote:
Zware regenval heeft vandaag in Marokko zeker vijf levens geëist en grote gebieden onder water gezet. Dat meldden lokale media.

In de buurt van Agadir stierven drie familieleden. Ze zaten in een auto die door een watermassa werd meegesleurd. In de buurt van Marrakech kwam een Spaanse vrouw om het leven. Ook zij werd in haar auto door hoog water gegrepen. Haar Marokkaanse echtgenoot en hun kind konden worden gered. Bij het noordoostelijk gelegen Taza liep de poging van een vrouw om een ondergelopen dal over te zwemmen, fataal af.

Tientallen mensen raakten gewond in Casablanca en Marrakech door instortende huizen, die de met bakken uit de lucht vallende regen niet meer konden dragen. Ook in Tanger en Tetouan in Noord-Marokko zette de regen hele stadsdistricten onder water.
Doden en gewonden door noodweer in Marokko

Vrij bijzonder, omdat dit het tweede jaar is op een rij waarin het land last heeft van zulke hevige regenbuien. Normaal gesproken kent Marokko eens in de 5 jaar een natte periode. Het is tevens problematisch omdat de infrastructuur helemaal niet op dergelijke waterstromen voorzien is.

Wat foto's van de afgelopen dagen (bron flickr)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 25-12-2009 20:30:35 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_76056434
Oja, dit is niet het topic om trieste 'leuke' grapjes te gaan maken, net zoals op het FP. De Marokkanen daar hebben niks te maken de immigranten hier.
Feyenoord Rotterdam
pi_76132481
Tja alle buien en zooi die wij normaal krijgen door de west circulatie komt nu een stuk zuider uit, vandaar de kou hier.
-
pi_76141144
Wat een water joh
Dat die lui er uberhaupt nog doorheen kunnen rijden
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 08:37:50 #5
8781 crew  Frutsel
pi_78958891
quote:
Zeker tien doden in Marokko na noodweer
RABAT (ANP) - In Marokko zijn dinsdag zeker tien mensen om het leven gekomen als gevolg van noodweer. Dit is vernomen van officiële bronnen in het Noord-Afrikaanse land.

In een dorp in het district Ksiba verdronken zeven mensen toen een rivier buiten haar oevers trad. Door hevige wind en regen vielen in de steden Taza en Midelt nog eens in totaal drie doden.

Door hevige regenval is de afgelopen weken in Marokko veel schade ontstaan. Gebouwen werden beschadigd, bruggen weggespoeld. Honderden gezinnen zijn dakloos geworden
Tis weer mis daar
pi_78959598
Voorlopig blijft die straalstroom over dat gebied lopen. Er komt nog meer slecht weer aan in die regio.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2010 09:15:26 ]
pi_78960296
Alle dammen zitten nu op een capaciteit van 101 - 102%.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78960344
Jammer genoeg is dit topic nog steeds actueel...
Feyenoord Rotterdam
pi_79052366
Schud ze misschien wel wakker die Marokkanen. Ik hoop dat het bij Casablanca is btw. hoe erg het ook is.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_79059917
En nu wil ik weleens wat zien van die Marokko binding waar de meeste Marokkanen zo altijd vol van
zijn als ze worden aangesproken op hun verplichtingen jegens Nederland als burger. Ik durf te wedden
dat het weer op het bordje van de EU of Nederland terecht komt die Marokko geld zal moeten geven
voor de wederopbouw en als het niet gebeurd,dan wordt er weer geklaagd en het etiket racisme van
stal gehaald.
75 topics = FIN
pi_79060218
zeggen ze altijd dat het noodweer was
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')