abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 december 2009 @ 16:53:02 #1
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_76052878
Gisteren was het D-Day voor de vrouwen en mannen van mijn supermarkt. De dag voor kerst. Uiteraard was alles na 11 uur 's ochtends alweer op en moesten ik en kornuiten vaak 'nee het is op' verkopen. Uiteraard heb je mensen die vriendelijk bedanken voor de gedane moeite. Daarnaast heb je een ander soort type.

'Ik wil dat je even achter gaat kijken voor me!'.
Nou, de klant is koning, dus daar luister ik naar. Maar denk nou niet dat ik naar beneden ga om ook daadwerkelijk te kijken of we nog Koki Yawa Rode Pepermarinade hebben.
Wie is hier nou de supermarkt, jij of ik?!
Ons hele magazijn ligt in de winkel op de dag voor kerst, zelfs de rode pepermarinade.

Waarom denken klanten dat de boze supermarkt spullen weglegt voor de klant om hem te belazeren? Welke knotsgekke marketingtechniek denken ze dat we volgen?

Afijn, ik heb gekeken en ben met lege handen wedergekeerd. Maar dan is het nog niet goed. Dan moet de winkelbediende uiteraard weer een stortvloed van woorden en schelkannonades over zich heen krijgen hoe slecht het wel niet geregeld is. En dan wordt er van mij verwacht dat ik als een schaap ja knik en me excuseer. Nee ik hoor me helemaal niet te excuseren. Ik haal graag m'n winkelmanager erbij voor de klant. Maar ook die hoeft zich in mijn optiek niet te excuseren. Het ligt ook niet aan de Vrachtwagenchauffeur . Je moet klagen bij degene die bestelt op het hoofdkantoor. Niet alleen de klant is daar de dupe van, maar ook het personeel van een supermarkt zelf.

En als er dan toch een vracht binnenkomt, helpt de hele winkel om zo'n vracht zo snel mogelijk in de vakken te krijgen. Jong tot oud, van vakkenvuller tot schoonmaakster tot caissiére tot supermarktmanager. Alles voor de klant.

Zo. Nu ga ik straks fijn aan de gourmetschotel die ik weg heb kunnen leggen toen ze binnenkwamen. Kutklanten.

ps. mijn mening reflecteert niet het beleid van de supermarkt kusjes.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_76052912
Supermarkten zijn kut.
pi_76052918
Je hebt gelijk..

Gezeur ook om niets
  vrijdag 25 december 2009 @ 16:56:57 #4
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_76052944
Groot gelijk, als je zo laat je eten gaat halen vraag je om problemen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_76052977
Het ergste is hier in Schotland nog een keer dat mensen dit morgen nog eens dunnetjes gaan overdoen.
Ik snap die mensen niet. Ze eten nog 4 dagen van die kalkoen en die koelkast puilt nog telkens uit en toch weer die supermarkt in om nog meer te kopen.
  vrijdag 25 december 2009 @ 17:03:45 #6
158899 GasTurbine
pi_76053047
En het ergste zijn nog wel de mensen die na sluitingstijd met volle winkelwagentjes rondlopen. Ik snap dat je dingen kan vergeten maar ga nou niet zo laat je boodschappen doen man. En dan nog weigeren om op te schieten zodat het personeel ook een uur later thuis is.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_76053178
Dat vraag ik ook altijd of jullie iets in het voorraad hebben. En als ik stom antwoord krijg, meestal is het
"o, ik weet niet wat ik moet doen" van een puisterige, slecht mondadem hebbende tiener met een dikke bril, ja dan zeg ik daar wat op. Niet omdat ik jullie eerlijkheid betwijfel, maar alleen omdat het vaak zo voorkomt dat er gewoon iets boven het hoofd werd gekeken bij het schappenvullen of dat er nog een paar extra exemplaars wezen. Snap niet waarom dat kwade bedoelingen moeten zijn van mij.

Maar goed, het lijkt alsof je je werk beetje zat bent, want je wil niet zo graag meer de klant helpen. In dat geval kan je best je werk neerleggen hoor.
pi_76053259
Er staat toch wel iets achter? Mag hopen dat er meer verse melk op voorraad is dan de twee karretjes/rekjes/rolcontainers (hoe heet zoiets?) per merk die in de winkel passen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  vrijdag 25 december 2009 @ 17:16:41 #9
158899 GasTurbine
pi_76053287
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:11 schreef typhardmaar het volgende:
Dat vraag ik ook altijd of jullie iets in het voorraad hebben. En als ik stom antwoord krijg, meestal is het
"o, ik weet niet wat ik moet doen" van een puisterige, slecht mondadem hebbende tiener met een dikke bril, ja dan zeg ik daar wat op. Niet omdat ik jullie eerlijkheid betwijfel, maar alleen omdat het vaak zo voorkomt dat er gewoon iets boven het hoofd werd gekeken bij het schappenvullen of dat er nog een paar extra exemplaars wezen. Snap niet waarom dat kwade bedoelingen moeten zijn van mij.

Maar goed, het lijkt alsof je je werk beetje zat bent, want je wil niet zo graag meer de klant helpen. In dat geval kan je best je werk neerleggen hoor.
Ik, en velen met mijn in mijn supermarkt kijken altijd achter. (we zijn dan ook een paar keer bekroond in klantvriendelijkheid)
Maar nu wéét ik dat er niks achter ligt, en alsnog wordt ik niet geloofd. Kom dan gewoon geen boodschappen doen.

En nee dat valt reuze mee, ik beleef er juist enorm veel plezier in. Want je hebt genoeg klanten die wél inzien dat we het vóór de klant doen, en niet om ze tegen te werken.

Een supermarktmedewerker uitschelden omdat producten uitverkocht zijn is hetzelfde als een ambulancebroeder in elkaar schoppen omdat hij een leven niet heeft kunnen redden.
pi_76053299
Er zijn ook zat genoeg van hen die gewoon de andere kant op lopen zodra je als klant hen gaat benaderen hoor.
Ze merken dat je met een vraag gaat komen. Misschien kan je van hen iets afkijken, TS. Vriendelijk gedrag is het ook niet, en kan goed snappen waarom klanten zich daaraan storen.
pi_76053313
Om die reden kom ik nooit in de supermarkt
  vrijdag 25 december 2009 @ 17:20:41 #12
158899 GasTurbine
pi_76053382
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:15 schreef Loohcs het volgende:
Er staat toch wel iets achter? Mag hopen dat er meer verse melk op voorraad is dan de twee karretjes/rekjes/rolcontainers (hoe heet zoiets?) per merk die in de winkel passen.
Tijdens kerst sowieso niet. En op cruciale punten als melk en vlees staan er standaard een paar man om direct te kunnen anticiperen mocht een product er wel achter zijn en de winkelvoorraad dreigt leeg te raken.
pi_76053398
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Om die reden kom ik nooit in de supermarkt
Hoe de fok koop je je eten en levensmiddelen dan?
pi_76053415
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:54 schreef Salvad0R het volgende:
Supermarkten zijn kut.
Jij bent nog een oermensch jager verzamelaar?
  vrijdag 25 december 2009 @ 17:22:47 #15
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_76053428
klacht: Eens

ik liep altijd naar het magazijn, wacht ik ff ging ik weer terug
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  One tough cookie vrijdag 25 december 2009 @ 17:23:11 #16
169210 liesje1979
pi_76053436
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:53 schreef GasTurbine het volgende:
Ons hele magazijn ligt in de winkel op de dag voor kerst, zelfs de rode pepermarinade.

Ja dat vond ik niet zo handig, al die containers in de toch al (met mensen en karretjes) afgeladen gangpaden.

Verder terechte klacht.
pi_76053440
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:21 schreef typhardmaar het volgende:

[..]

Hoe de fok koop je je eten en levensmiddelen dan?
Zelf verbouwen? Op de markt halen?
pi_76053444
Tsja, je kunt als supermarkt wel tonnen gaan inslaan maar dan kun je ook alles weer afschrijven na kerst.

Ik denk dat het probleem eerder bij de klant ligt: je kunt zelf ook wel zien aankomen dat je niet 1 dag voor kerst nog je champignons, veldsla en prei moet gaan halen.
  vrijdag 25 december 2009 @ 17:24:42 #19
158899 GasTurbine
pi_76053464
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:22 schreef WEST het volgende:
klacht: Eens

ik liep altijd naar het magazijn, wacht ik ff ging ik weer terug
En dit is nou weer precies datgene wat ik niet bedoel.
Door deze types als hierboven gequotete krijgen alle supermarktmedewerkers een slechte naam. Dank je wel.
  vrijdag 25 december 2009 @ 17:24:49 #20
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_76053466
Supermarkten zijn kut rond kerst!

Gewoon vooraf alle bederfelijke producten bestellen bij de groenteboer, slager, poelier, kaasboer etc en alle dingen die je lang kan bewaren ruim vantevoren bij de supermarkt halen!

Zo ontloop je niet alleen alle drukte, maar het is nog lekkerder ook
pi_76053487
In plaats van "nee" kun je ook de wedervraag stellen: "Wat zou Jezus hebben gekocht?"
Farts are jazz to assholes
  vrijdag 25 december 2009 @ 17:26:44 #22
158899 GasTurbine
pi_76053500
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:23 schreef TheMercenary9 het volgende:
Tsja, je kunt als supermarkt wel tonnen gaan inslaan maar dan kun je ook alles weer afschrijven na kerst.

Ik denk dat het probleem eerder bij de klant ligt: je kunt zelf ook wel zien aankomen dat je niet 1 dag voor kerst nog je champignons, veldsla en prei moet gaan halen.
Op kerst een bestellimiet van een hoeveelheid kip wat op een gewone doordeweekse dag al meteen op is hanteren is gewoon vragen om problemen als supermarkt. Mijn supermarkt heeft hier echt gigantisch in gefaald. Bestel als hoofdkantoor gewoon 4x zoveel bij de producent.
pi_76053834
Je laat iemand op het hoofdkantoor de bestellingen voor de winkel doen? Hoe heet die ballentent waar jij werkt?
Eigen brokjes eerst.
  vrijdag 25 december 2009 @ 17:47:52 #24
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76053842
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:26 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Op kerst een bestellimiet van een hoeveelheid kip wat op een gewone doordeweekse dag al meteen op is hanteren is gewoon vragen om problemen als supermarkt. Mijn supermarkt heeft hier echt gigantisch in gefaald. Bestel als hoofdkantoor gewoon 4x zoveel bij de producent.
Als de producent het kan leveren.

Bij ons en alle andere Appies in de regio is de boel flink in de honderd gelopen doordat één of andere mongool van het hoofdkantoor het nodig vond om het bestelsysteem aan te passen. Vorig jaar kwam er inderdaad te veel binnen van sommige producten, dit jaar juist véél te weinig. En wie krijgt het weer te horen van de achterlijke, hufterige klanten? Juist.

Nee, serieus, dat realiseren sommige mensen zich niet. Die denken dat wij de koeien zelf melken, het bier zelf brouwen en de groente zelf verbouwen. Sorry, maar wij zijn als winkel compleet afhankelijk van wat twee vrachtwagens ons leveren. Het spijt me.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 25 december 2009 @ 19:01:14 #25
158899 GasTurbine
pi_76054878
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:47 schreef Bushmaster het volgende:
Je laat iemand op het hoofdkantoor de bestellingen voor de winkel doen? Hoe heet die ballentent waar jij werkt?
Om deze kortzichtigheid heb ik het dus. Dank je wel, je bent een voorbeeld voor velen.

Als winkel zelf bestel je je helemaal lam bij het distributiecentrum. Het probleem echter is dat er door het hoofdkantoor een bepaald aantal producten wordt besteld bij de producenten die velen malen kleiner is dan de gevraagde hoeveelheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')