abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76031288
Hoi,

Ik ben van zorgverzekering gewisseld omdat de verzekering dekte wat de vorige niet deed. Ik heb een aantal dingen uitgesteld, zoals tandarts en dergelijke. Kan ik deze behandelingen in januari laten uitvoeren en meteen allemaal declareren? Dit is toch geen fraude als belastingontduiking maar gewoon hetzelfde als belastingontwijking gewoon de regeltjes goed volgen?
pi_76031328
tvp voor 't antwoord, ook gewisseld van zorgverzekeraar.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_76031349
Dat kan, geen probleem.
pi_76031518
Ligt eraan hoe lang je niet bij de tandarts geweest bent Anders heb je kans dat je gesaneerd moet worden en die kosten komen voor je eigen rekening.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 24 december 2009 @ 21:11:15 #5
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_76032022
Heb ook net mijn zorg gewisseld, scheelt me gelijk 40 euro in de maand

Ik heb de afgelopen jaren geen gebruik van al die voorzieningen gemaakt, ik ben zelden of nooit ziek en heb geen revalidaties nodig.

Tot nu heb ik bijna de volle mep betaald: tandverzorgd 3 zorgverzorgd 3, dus mijn vraag is, komt dit voorheen betaalde premiegeld allemaal in het "spaarpotje" van de nieuwe polis?
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_76032226
Het is een verzekering. Geen spaarpot.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_76039431
quote:
Op donderdag 24 december 2009 21:11 schreef klappernoot2000 het volgende:
Heb ook net mijn zorg gewisseld, scheelt me gelijk 40 euro in de maand

Ik heb de afgelopen jaren geen gebruik van al die voorzieningen gemaakt, ik ben zelden of nooit ziek en heb geen revalidaties nodig.

Tot nu heb ik bijna de volle mep betaald: tandverzorgd 3 zorgverzorgd 3, dus mijn vraag is, komt dit voorheen betaalde premiegeld allemaal in het "spaarpotje" van de nieuwe polis?
Helaas, geld dat je betaald ben je (tegenwoordig) gewoon kwijt. Je hebt dus voor anderen betaald Net zoals zovelen
pi_76039508
Voor komend jaar heb ik alleen het hoognodige verzekerd met maximaal eigen risico.
Ik ga niet jaren meer premie betalen voor een risico dat ik zelf kan dragen.
Kleine spaarrekening is genoeg om dit op te vangen en mocht ik het niet nodig hebben dan is het pas echt een spaarpotje...
Van wat ik uitspaar kan ik in 10 jaar ruim 4000 euro sparen (incl. rente).

En ja, mocht ik een dure operatie nodig hebben dan ben ik blij met m'n zorgverzekering.
Daar is het voor, niet voor een vulling in m'n kies.
pi_76047056
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 00:52 schreef MaGNeT het volgende:
Voor komend jaar heb ik alleen het hoognodige verzekerd met maximaal eigen risico.
Ik ga niet jaren meer premie betalen voor een risico dat ik zelf kan dragen.
Kleine spaarrekening is genoeg om dit op te vangen en mocht ik het niet nodig hebben dan is het pas echt een spaarpotje...
Van wat ik uitspaar kan ik in 10 jaar ruim 4000 euro sparen (incl. rente).

En ja, mocht ik een dure operatie nodig hebben dan ben ik blij met m'n zorgverzekering.
Daar is het voor, niet voor een vulling in m'n kies.
zou ik ook doen. mensen zeggen wel eens met eigen risico speel je met je leven
nee je speelt met geld. het enige wat verandert is dat je mogelijk 500 euro moet betalen dat jaar terwijl je 250 bespaart met maximaal eigen risico. als 500 euro beslist of je met je leven speelt dan is er iets goed mis.
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:02:44 #10
37248 BertV
Klei indiaan
pi_76047233
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:56 schreef jongegast het volgende:

[..]

nee je speelt met geld. het enige wat verandert is dat je mogelijk 500 euro moet betalen dat jaar terwijl je 250 bespaart met maximaal eigen risico. als 500 euro beslist of je met je leven speelt dan is er iets goed mis.
Herkenbaar. Verontwaardigde reacties over mijn eigen risico van 650,-.
Dit komt dan van personen met duizenden euro's aan risicovolle aandelen
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:11:54 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_76047502
Als je het kan missen wanneer nodig en weinig gezondheidsproblemen hebt dan is het volgens mij juist verstandig een hoger eigen risico te nemen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_76048352
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:56 schreef jongegast het volgende:

[..]

Jammer genoeg bespaar je tegenwoordig geen 250 euro meer
pi_76048636
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Jammer genoeg bespaar je tegenwoordig geen 250 euro meer
Met een beetje zorgverzekering met maximaal eigen risico bespaar je wel 250 euro per jaar hoor (als je verder dus geen kosten meer hebt).
pi_76051805
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Met een beetje zorgverzekering met maximaal eigen risico bespaar je wel 250 euro per jaar hoor (als je verder dus geen kosten meer hebt).
Nou ja, als ze je ook 250 euro korting geven. Heb al bij een paar zorgverzekeraars gezien die minder slechts zo'n 170 euro korting geven.
pi_76052645
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Nou ja, als ze je ook 250 euro korting geven. Heb al bij een paar zorgverzekeraars gezien die minder slechts zo'n 170 euro korting geven.
Dan weet je dus dat je daar niet zijn moet
pi_76052953
Ik geloof dat maar 1 op de 10 een max. ER neemt ...en daarvan ben ik er dus een.

Het is inderdaad globaal: of je bespaart ¤ 250,- of het kost je ¤ 500,-.

Afgelopen jaar voor het eerst max. ER genomen, geen bijzondere dingen meegemaakt, en dus al ¤ 250,- in de pocket.
pi_76053452
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:57 schreef Bassfly het volgende:
Ik geloof dat maar 1 op de 10 een max. ER neemt ...en daarvan ben ik er dus een.

Afgelopen jaar voor het eerst max. ER genomen, geen bijzondere dingen meegemaakt, en dus al ¤ 250,- in de pocket.
Als je dan dit jaar dat eigen risico nodig hebt, sta je weer kiet!
pi_76055027
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:24 schreef rub3n het volgende:

[..]

Als je dan dit jaar dat eigen risico nodig hebt, sta je weer kiet!
en als je dit jaar je eigen risico niet nodig hebt sta je op 500 EUR. Bevalt het je niet meer of is je gezondheid verslechterd dan veranderd je vrijwillig ER weer in 0 voor het volgend jaar. Ik heb in mijn volwassen leven nog geen 500 EUR aan ziektekosten gemaakt. Een paar keer naar de huisarts in tig jaar en wat voorgeschreven medicijnen die ik zelf moest betalen of vergoed werden vanuit de aanvullende verzekering. Ik zou blindelings nog een ER van 500 erbij nemen als het mij 250 EUR aan premie zou besparen.
pi_76074278
www.anderzorg.nl. Een basisverzekering kost ¤83,- per maand met het standaard ER. Met maximaal ER krijg je ¤25,- per maand korting dus per jaar ¤300,- korting.

Als iemand wilt overstappen mail mij dan effe want dan krijg je éénmalig ¤25,- korting (en ik ook )
pi_76074796
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:57 schreef Bassfly het volgende:

Maar iedereen (jij ook?) gaat toch wel 2x per jaar naar een tandarts? En gaat een keer naar een huisarts? Dat gaat dan toch ook meteen van je eigen risico af?
pi_76074928
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:33 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Maar iedereen (jij ook?) gaat toch wel 2x per jaar naar een tandarts? En gaat een keer naar een huisarts? Dat gaat dan toch ook meteen van je eigen risico af?
Huisarts sowieso niet.(eigen risico geldt daarvoor niet) En voor die tandarts betaal je ook gewoon je premie, waarbij het er meestal op neerkomt dat je het alsnog zelf betaalt (d.m.v. je premie).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_76074932
quote:

[..]

Tandarts niet bij elke verzekering en daar kan je je ook apart voor verzekeren. Dan nog is het goedkoper om 2x per jaar naar de tandarts te gaan en het zelf te betalen dan er een verzekering voor nemen (mits je niets bijzonders hebt).
pi_76075052
Ja oké, maar we hebben het hier over de goedkoopste basis verzekering, ik neem dus aan zonder tandartspakket? Als je écht niks hebt in een jaar sta je elk jaar wel op winst, maar zo ontzettend veel is dat nu ook weer niet in vergelijk met het risico dat je loopt (een ongeluk zit in een klein hoekje).
pi_76075320
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:40 schreef bijderechter het volgende:
Ja oké, maar we hebben het hier over de goedkoopste basis verzekering, ik neem dus aan zonder tandartspakket? Als je écht niks hebt in een jaar sta je elk jaar wel op winst, maar zo ontzettend veel is dat nu ook weer niet in vergelijk met het risico dat je loopt (een ongeluk zit in een klein hoekje).
Premie (zilveren kruis): 15 euro per maand met een dekking tot 450 euro. Kosten 2x per jaar naar de tandarts (voor mij) 85 euro. Lijkt me toch een mooie winst ieder jaar als ik niets heb. Plus dat ik gewoon 450 euro achter de hand mocht er toch wat mis gaan.
pi_76076905
quote:

[..]

Tandartskosten zijn niet gedekt onder de basispremie en gaan dus via de aanvullende verzekering (als je al een tandartsverzekering hebt) en daar is deze eigen risico niet relevant. Ik heb een tandartsverzekering van een andere verzekeraar maar al had ik het bij de verzekeraar van de basisverzekering dan nog krijg ik de gemaakte kosten terug. ER is enkel voor de basisverzekering van toepassing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')