abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76025678
Ik heb net een digitale spiegelreflex cam gekocht en ben me nu hard aan het verdiepen . Nu vroeg ik me direct af hoe en waar mensen hun foto's online zetten op een eigen website?
Ik zie wel veel mooie templates als ik google, maar wat is een makkelijk maar toch strakke manier om een website op te zetten?

Voorbeeld van iets wat er imo erg gaaf uitziet:

Geen idee of ik daar met mijn basic skills mee uit de voeten kan, zijn er andere mogelijkheden?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_76025725
Is dat voorbeeld uit de OP ergens te bekijken trouwens?
pi_76025803
http://www.photoshop.com
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:43 schreef Ruud het volgende:
pi_76025817
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:43 schreef Ruud het volgende:
http://www.templatemonster.com/swish-templates/26263.html

Ik zoek dus geen flickr of andere upload sites, ik wil een eigen site waar ik mijn foto's op een mooie manier kan presenteren. En zoek tips hoe ik dat het makkelijkst en het mooist kan doen
  donderdag 24 december 2009 @ 18:47:02 #6
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_76025869
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_76026013
Er zijn genoeg mooie kant en klare (Flash) viewers die je vrij simpel zelf in elkaar kan zetten.
pi_76027450
quote:
Op donderdag 24 december 2009 18:50 schreef Black-Hole het volgende:
Er zijn genoeg mooie kant en klare (Flash) viewers die je vrij simpel zelf in elkaar kan zetten.
link? tell me more
ik ben geen totale nono op webdesign gebied, maar heel ver gaat het ook niet
pi_76028835
http://www.simpleviewer.net/products/ is denk ik wel de bekendste
pi_76029345
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:57 schreef Black-Hole het volgende:
http://www.simpleviewer.net/products/ is denk ik wel de bekendste
En voor wat de TS zoekt ook het mooiste.
pi_76029607
quote:
Op donderdag 24 december 2009 20:07 schreef Noxa het volgende:
En voor wat de TS zoekt ook het mooiste.
En ook heel simpel zelf te hosten, bestandjes en foto's uploaden en klaar
  donderdag 24 december 2009 @ 20:20:15 #12
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_76030055
Ik heb mijn site door een bevriende buurman laten maken
www.robkaag.nl
kan eventueel wel aan hem vragen wat dat voor een ander zou moeten kosten.
Is super makkelijk in gebruik.
pi_76031239
quote:
Op donderdag 24 december 2009 20:20 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik heb mijn site door een bevriende buurman laten maken
www.robkaag.nl
kan eventueel wel aan hem vragen wat dat voor een ander zou moeten kosten.
Is super makkelijk in gebruik.
ziet er ok uit, maar vind ik lang niet goed genoeg
  donderdag 24 december 2009 @ 20:55:25 #14
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_76031435
pixelpost en een leuk theme erbij. Was wel ff pielen om het werkend te krijgen...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 24 december 2009 @ 20:57:14 #15
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76031510
JAlbum is een customisable Java-applicatie die je in een handomdraai een heel acceptabele webpagina presenteert. Het enige wat je dan nog nodig hebt is webruimte. Ik doe dat op een server die gewoon bij me thuis staat.

www.jalbum.com
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 25 december 2009 @ 06:33:02 #16
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_76042643
http://www.zenphoto.org/ gewoon ontzettend goed
  vrijdag 25 december 2009 @ 06:44:33 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_76042659
Mijn NAS heeft een ingebouwde fotoserver. Met veel functies. En alles loopt via accounts en ssl. Ziet er zo uit nu moet het nog opleuken.

Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 december 2009 @ 10:41:00 #18
18921 freud
Who's John Galt?
pi_76043887
Stap 1: zoek goeie hosting toko. Ik heb een paar sites draaien bij www.webreus.nl, en bevalt me prima qua service en dergelijke.
Stap 2: teken/schets/etc hoe je wil dat je site eruit komt te zien. Bedenk wat je ermee wil, hoe vaak je gaat updaten, wat je mensen wil vertellen met je site. Een site met korte shocase en weinig onderhoud is iets anders als een webwinkel van je foto's of een phlog (photo blog)
Stap 3: als je niet handig bent met websites, is het praktishc om hulp in te schakelen om je de eerste stappen van uploaden, emailadres aanmaken, etc te laten zien. Alle kant en klaar scripts zijn leuk, maar om ze jouw ding te maken, moet je toch wat kennis van zaken hebben.
Stap 4: gooi je probeersel online en speel er mee. Laat anderen er naar kijken, en je feedback geven. Zorg ook voor een goeie manier om contact op te nemen met je (responseformulier of emailadres), zodat mensen contact op kunnnen nemen als ze iets van je willen.
Stap 5: richt je site definitief in, en laat het even een tijdje draaien. Niet constant dingen veranderen, maar neem even je rust om het te laten wennen.
Stap 6: evalueer en werk je site bij als je dat graag wil.

In Lightroom kan je een paar galleries makkelijk aanmaken. De simpleviewer galleries en lightroom eigen galleries zijn goed bruikbaar. Je kan in Lightroom ook alles instellen, dus voor een beginner is dat imo de makkelijkste weg om een webgallery te maken.

Heel veel succes, en laat je niet gek maken, het is jouw site .

PS
Het voorbeeld uit je OP is gemaakt door een team van doorgewinterde pro's, dus ik zou me daar niet teveel aan ophangen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_76044807
Dank voor de vele (uitgebreide) feedback, ik ga er eens mee aan de slag. Maargoed eerst maar eens wat mooie foto's (leren) maken , anders heeft zo'n site ook geen zin.
pi_76044838
Ik heb een weblog/photoblog gehad, maar de hoeveelheid activiteit die ik daar op kreeg viel gewoon zwaar tegen omdat je echt overal moet gaan spammen om je website te promoten in de hoop op een comment ofzo.
Ik stop mijn energie nu in Flickr omdat je met weinig moeite al heel wat meer activiteit krijgt en daar doe je het als fotograaf gewoon voor.
pi_76048996
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:33 schreef firewirecable het volgende:
Ik heb een weblog/photoblog gehad, maar de hoeveelheid activiteit die ik daar op kreeg viel gewoon zwaar tegen omdat je echt overal moet gaan spammen om je website te promoten in de hoop op een comment ofzo.
Ik stop mijn energie nu in Flickr omdat je met weinig moeite al heel wat meer activiteit krijgt en daar doe je het als fotograaf gewoon voor.
Nouja ik doe het meer voor mezelf het lijkt me leuk om te maken en leuk om te hebben. Althans dat is hoe ik er nu over denk, kan nog veranderen natuurlijk, ben pas net begonnen.
pi_76049205
Dat dacht ik ook, maar geloof me, met een Flickr account heb je als beginner meer fun dan met een eigen website, tenzij je professioneel bezig gaat natuurlijk, dan is een eigen website natuurlijk een must.
  vrijdag 25 december 2009 @ 20:24:04 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_76056447
Als je gebruik wil maken van webgalleries vanuit adobe lightroom kan je ook eens hier kijken: http://lightroom.theturninggate.net/
Huilen dan.
pi_76059570
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 20:24 schreef Isdatzo het volgende:
Als je gebruik wil maken van webgalleries vanuit adobe lightroom kan je ook eens hier kijken: http://lightroom.theturninggate.net/
dat ziet er ook wel slick uit!

Thanks!
  vrijdag 25 december 2009 @ 22:39:52 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76060126
Ik zou je foto's gewoon op flickr hosten en ze zo op je site posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')