En hoe weet je dan zo zeker dat het een grap was? Misschien was het gewoon wel serieus. Niet altijd meteen het slechtste denken van mensen, het is bijna kerstmis tenslotte.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:55 schreef ongelovelijk het volgende:
De persoon die de grap heeft uitgehaald heeft vervolgens niets meer van zich laten horen of verteld dat het om een grap ging.
Nee, natuurlijk niet. Als jij door de supermarkt loopt en niks koopt, moet je dan aan het eind toch geld betalen omdat de vakkenvuller alle melkpakken netjes heeft gespiegeld?quote:Op donderdag 24 december 2009 14:55 schreef ongelovelijk het volgende:
...
Nu vraag ik me af kunnen we hier juridisch nog iets mee. Ik bedoel een vergoeding voor de tijd die we hier in hebben gestoken?
Afhankelijk van hoe je het omschrijft, ja. Maar waarschijnlijk raak je meer geld kwijt omdat men je (terecht) als een huilie gaat zien.quote:
En kunnen wij door hem aangeklaagd wegens smaad of laster als wij een bericht in de krant plaatsen of op internet dat hij een smakeloze flauwe grap heeft uitgehaald.
Ja. Zelf niet zo kinderachtig doen. Let it go.quote:Ik weet dat het iets kleins is. Maar ik vindt het heel kinderachtig hoe hij omgaat met ons bedrijf. En heel kinderachtig aangezien we deze persoon nauwelijks kennen en hij enkel een vage bekende is van een groepslid. Toch zou ik het mooi vinden dat we zo iemand nog kunnen terug pakken op een of andere manier. iemand tips?
quote:Op donderdag 24 december 2009 14:55 schreef ongelovelijk het volgende:
Kan dicht, Bedankt voor reacties. Ik laat het varen maar blijf het kinderachtig vinden van een volwassen man om zo'n grap uit te halen. Het is trouwens een groenteman die 100 procent zeker geen bedrijf heeft in producten die wij verkopen.
Fijne kerst allemaal![]()
*quote:Op donderdag 24 december 2009 14:55 schreef ongelovelijk het volgende:
Ik heb voor een project op school samen met zes anderen een eigen bedrijf gestart. Nu kregen wij een mail gestuurt dat een bedrijf geintresseert was in ons product. Het kwam in eerste instantie redelijk geloofwaardig over op ons. Het ging om een bedrijf dat ging uitbreiden en opzoek was naar nieuwe producten voor hun assortiment en ons product paste daar precies in.
Iemand uit onze groep heeft ook 2 keer gesproken met een persoon van dit bedrijf en het leek redelijk geloofwaardig dus hadden we over een week een afspraak gepland.
We vonden het alleen raar dat hij geen website had. In onze enthausiasme zijn we helemaal vergeten wat verder uit te zoeken wat voor bedrijf het precies is en of het ingeschreven staat bij kvk etc.
Vervolgens hebben wij hier toch 2 tot 3 dagen werk in gestoken om onder andere zo goed mogelijk voor de dag te komen voor dit bedrijf. Totdat we naar 4 dagen opeens te horen kregen dat de deal niet meer door kon gaan omdat het bedrijf tochniet ging uitbreiden. Daarna hebben we niets meer gehoord van het bedrijf en konden wij geen contact meer leggen.
Vervolgens is iemand uit onze groep op onderzoek uitgegaan en heeft het telefoonnummer weten te achterhalen en toen bleek dat het ging om een ex werkgever van een persoon uit onze groep die een flauwe grap heeft uitgehaald. De persoon die de grap heeft uitgehaald heeft vervolgens niets meer van zich laten horen of verteld dat het om een grap ging.
Nu vraag ik me af kunnen we hier juridisch nog iets mee. Ik bedoel een vergoeding voor de tijd die we hier in hebben gestoken? En kunnen wij door hem aangeklaagd wegens smaad of laster als wij een bericht in de krant plaatsen of op internet dat hij een smakeloze flauwe grap heeft uitgehaald.
Ik weet dat het iets kleins is. Maar ik vindt het heel kinderachtig hoe hij omgaat met ons bedrijf. En heel kinderachtig aangezien we deze persoon nauwelijks kennen en hij enkel een vage bekende is van een groepslid. Toch zou ik het mooi vinden dat we zo iemand nog kunnen terug pakken op een of andere manier. iemand tips?
De OP kan niet meer door TS gewijzigd wordenquote:Op donderdag 24 december 2009 15:29 schreef iamredleader het volgende:
[..]
*vastlegt voor de eeuwigheid
*
quote:Op donderdag 24 december 2009 15:31 schreef Five_Horizons het volgende:
De OP kan niet meer door TS gewijzigd worden
Erg kort door de bocht, er bestaat namelijk ook pre-contractuele aansprakelijkheid, waarbij -naarmate de onderhandelingen zijn gevorderd- gemaakte kosten of soms zelfs gederfde winst in aanmerking kunnen komen voor vergoeding door de tegenpartij.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Als jij door de supermarkt loopt en niks koopt, moet je dan aan het eind toch geld betalen omdat de vakkenvuller alle melkpakken netjes heeft gespiegeld?Een ondernemer maakt nou eenmaal wel eens kosten voor deals die niet doorgaan (grap of niet).
Que?quote:Op donderdag 24 december 2009 19:57 schreef jongegast het volgende:
Gelukkig dat ik geen belasting hoef te betalen over mijn inkomsten.
quote:Op donderdag 24 december 2009 16:34 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Erg kort door de bocht, er bestaat namelijk ook pre-contractuele aansprakelijkheid, waarbij -naarmate de onderhandelingen zijn gevorderd- gemaakte kosten of soms zelfs gederfde winst in aanmerking kunnen komen voor vergoeding door de tegenpartij.
Of dat hier het geval is is maar net de vraag, het ligt onder andere aan de tijd en moeite die TS en zijn groep hierin hebben gestoken en in hoeverre zij mochten vertrouwen dat er een overeenkomst uit de onderhandelingen zou voortkomen. In principe is er (volgens de Hoge Raad) een tamelijk grote vrijheid om de onderhandelingen af te breken, dus als ik TS was zou ik geen juridische stappen zetten, aangezien het lang niet zeker is dat dit stand houdt bij een rechter...
(Overigens zou een vordering op grond van onrechtmatige daad een grotere kans van slagen hebben, aangezien meneer geen bedrijf heeft dat hiermee te maken heeft en hij eigenlijk jullie moedwillig op kosten heeft gejaagd en tijd heeft laten investeren terwijl hij wist dat dat voor niets zou zijn. Iets dergelijks zou best kans van slagen hebben, ware het niet dat ik je niet aanraad om juridische stappen te ondernemen voor een paar uurtjes werk die jullie erin hebben gestoken...)
En VSH/Shell / CBB/JPO, al moet ik heel eerlijk toegeven dat ik zonder op te zoeken niet meer precies weet hoe die drie zich tot elkaar verhouden... Maargoed, als TS hier iets zou willen doen is een actie op grond van onrechtmatige daad logischer, daar zal veel eerder aan zijn voldaan in zo'n geval dan dat pre-contractuele aansprakelijkheid wordt aangenomen.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Plas/Valburg is inderdaad het eerste dat bij mij opkwam.
Het is voor de TS in ieder geval niet de moeite om hier achteraan te gaan.
Ik had geen zin om ze allemaal op te noemen hier in verband met het gevaar van het eruit zien als een nog grotere nerd en het volspammen van dit topic met dingen waar de TS toch niets aan heeft, maar je hebt inderdaad helemaal gelijkquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:19 schreef Bartaz het volgende:
[..]
En VSH/Shell / CBB/JPO, al moet ik heel eerlijk toegeven dat ik zonder op te zoeken niet meer precies weet hoe die drie zich tot elkaar verhouden... Maargoed, als TS hier iets zou willen doen is een actie op grond van onrechtmatige daad logischer, daar zal veel eerder aan zijn voldaan in zo'n geval dan dat pre-contractuele aansprakelijkheid wordt aangenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |