abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75998638
Mensen die wel 100 euro overboeken voor verre oorden maar in hun dagelijkse leven andere Nederlanders het licht niet in de ogen gunnen Op het werk, verkeer, in de familie etc. etc. etc.

Terwijl die glimlach in de metro of trein juist veel meer betekent dan die 50 euro die in een of andere grote organisatie wordt gepomped en verdwijnt in de anonimiteit van het onbekende.

Of die straatkrant die je koopt van de plaatselijke zwerver dan wel een bakje koffie aanbiedt voor de kouwkleumende oude dame op het station. Dingen die zoveel meer betekenen en bijdragen aan je eigen leefomgeving.

Hypocrisie rondom kerst ivm goede doelen
pi_75998681
ts is gierig
  donderdag 24 december 2009 @ 00:58:05 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75998740
Het een sluit het ander niet uit.
pi_75998758
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:55 schreef ASroma het volgende:
gepomped
Ga weg
pi_75998760
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:57 schreef Yreal het volgende:
ts is gierig
hugs for free
  donderdag 24 december 2009 @ 00:59:05 #6
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_75998785
Het gaat vaak om gezien worden. Gezien worden dat je goede dingen doet.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  donderdag 24 december 2009 @ 00:59:30 #7
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_75998803
TS, snap dat dan, die mensen doen het meer voor hun sociaal beeld, niet voor het goede doel en al helemaal niet voor iemand anders
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 24 december 2009 @ 01:02:52 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75998912
Ik snap sowieso niet waarom we hier daklozen in de kou neerzetten om een waardeloos duur kutblaadje te moeten verkopen waar niemand op zit te wachten, op een plek waar ze alleen maar storend aanwezig zijn, en waar ze zichzelf ook een beetje voor lul zetten.

Laat die mensen gewoon in hun waardigheid, of laat ze desnoods iets doen wat WEL nuttig is, zonder dat opdringerige geforceerde 'kijk ons eens hier gedwongen in de kou staan zielig te glimlachen met de hoop dat we een fooi krijgen'.
pi_75998943
Mensen in derdewereldlanden, üntermenschen.
pi_75998947
* Denkt meteen aan Studio Brussel en het glazen huis*

pi_75998983
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:04 schreef Dawwa het volgende:
üntermenschen.
Ga weg
pi_75999018
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:02 schreef Yi-Long het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom we hier daklozen in de kou neerzetten om een waardeloos duur kutblaadje te moeten verkopen waar niemand op zit te wachten, op een plek waar ze alleen maar storend aanwezig zijn, en waar ze zichzelf ook een beetje voor lul zetten.

Laat die mensen gewoon in hun waardigheid, of laat ze desnoods iets doen wat WEL nuttig is, zonder dat opdringerige geforceerde 'kijk ons eens hier gedwongen in de kou staan zielig te glimlachen met de hoop dat we een fooi krijgen'.
goed punt wat je aansnijdt. Desalniettemin koop ik liever een straatkrant en maak een praatje met de zwerver, ook al staat ie daar puur voor de centen ipv dat ik ook maar enig geld geef aan malaria Al die b-artiesten die massaal komen opdagen om hun gezicht te laten zien, er is gewoon zoveel fout aan.
  donderdag 24 december 2009 @ 01:14:19 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75999365
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:06 schreef ASroma het volgende:

[..]

goed punt wat je aansnijdt. Desalniettemin koop ik liever een straatkrant en maak een praatje met de zwerver, ook al staat ie daar puur voor de centen ipv dat ik ook maar enig geld geef aan malaria Al die b-artiesten die massaal komen opdagen om hun gezicht te laten zien, er is gewoon zoveel fout aan.
Dat ik in de standaard goede doelen weinig/geen vertrouwen meer heb, was al langer bekend (heb ook uitgelegd waarom in die poll laatst), maar persoonlijk heb ik echt geen enkele behoefte om een straatkrantje te kopen, laat staan te lezen.

Vervolgens kom je wel bij iedere supermarkt een aardige glimlachende zielige man/vrouw tegen, die je hoopvol aankijkt en je een goededag wenst (en die wens ik ze uiteraard ook terug, want het zullen best hele lieve mensen zijn die nu eenmaal pech hebben gehad), maar nog even afgezien van mijn persoonlijke desinteresse in dat krantje, vind ik ook principieel niet dat ik dit soort zaken financieel moet ondersteunen, anders houdt het nooit op. Ik vind niet dat je het mensen kunt aandoen om de hele dag in de kou te staan en dan maar te gokken op goedheid van de voorbijgangers, en ik vind dat je het het winkelende publiek niet aan kunt doen om je op die manier steeds 'ongemakkelijk' te voelen.

Er zullen toch wel betere oplossingen te vinden zijn om deze mensen op een waardige manier bij te staan!?
pi_75999607
dat met die straatkrant is een vrijwillige keuze die ze maken naast de 8 euro die ze dagelijks krijgen bij het dagverblijf. De ene zwerver zal inderdaad de keuze maken dit niet te doen ivm zelfrespect.

Maar wat is zelfrespect, de enige die je tegenhoudt voor zelfrespect ben jezelf. Maatschappelijk opgelegde zelfrespect is irrelevant aangezien een hele hoop beroepen dubieus zelfrespect kennen.
pi_76000469
Sinds tijden niet meer zo eens geweest met een TS, hulde.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_76002247
doet me denken aan die commercial van powned

http://www.dumpert.nl/med(...)3/dit_is_kabila.html

ik ben dus een dag per week postbode. als je ziet hoeveel enveloppen ik moet bezorgen met uitgemergelde negerkindjes op de voorkant, je zou er haast zelf een rijstbuikje van krijgen.
  donderdag 24 december 2009 @ 03:19:52 #17
267908 tennisracket
Ik heb winterbanden.
pi_76002282
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:04 schreef Dawwa het volgende:
Mensen in derdewereldlanden, üntermenschen.
op dinsdag 9 februari 2010 12:21 schreef stevenmac26 het volgende:
Tennisracket is een ginger, hij geeft hier niet om want hij heeft geen ziel!!!!!!!
Open je ogen!!
pi_76005536
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:59 schreef Drinky het volgende:
TS, snap dat dan, die mensen doen het meer voor hun sociaal beeld, niet voor het goede doel en al helemaal niet voor iemand anders
Ja, dat zal allemaal wel zo zijn. Maar je kunt publiekelijk 100 euro geven en daarmee iemand helpen en zelf gaan pronken met je goedgeefsheid. Of je kunt zuur afgeven op anderen en zelf wederom geen ene kut doen. He?
pi_76006431
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:58 schreef BasEnAad het volgende:
Het een sluit het ander niet uit.
Precies, maar dat is niet zwart-wit en dan wordt het al snel te moeilijk hier
pi_76006466
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:41 schreef Agiath het volgende:
Het is dan ook alweer een tijdje geleden dat ik een topic heb geopend.
-
pi_76009287
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:41 schreef Agiath het volgende:

btw ruud gullit verdiend ook wel een benaming in dit topic
pi_76009418
Ik kocht altijd de daklozenkrant van de plaatselijke zwerf-Roemeen. Na een paar keer kreeg ik een knuffel, toen opeens een zoen op mijn wang en daarna probeerde hij me een keer te zoenen. Ik ben nooit meer naar die AH gegaan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:25:11 #24
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_76009443
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:04 schreef Koko_Banana het volgende:
* Denkt meteen aan Studio Brussel en het glazen huis*

De muziek is wel beter dan bij 3FM op het moment.
StuBru ftw.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')