Ja maar zonder condoom zou ik het er niet op wagen:) .Maarja ja kan wel kloppen want ik had met voetballen een afrikaanse jongen in het elftal en die had hiv ook toevallig .En der was een of andere dokter bij gekomen en die had ff alles uitgelegd omdat sommige mensen bang waren voor besmetting door botsen met bloed .Maar die legde dus uit dat je met elkaar in botsing moet komen en dan allebei een wond moest hebben die bloedde.En dan was de kans nog 1op duizendquote:Op woensdag 23 december 2009 22:37 schreef capricia het volgende:
Volgens mij zelfs zonder condoom loop je nog weinig risico op een besmetting. Ik dacht vroeger dat die kans 1 op 2 was of zo, maar dat schijnt zoveel minder te zijn.
In ieder geval met hetero seks.
quote:Op woensdag 23 december 2009 22:37 schreef capricia het volgende:
Volgens mij zelfs zonder condoom loop je nog weinig risico op een besmetting. Ik dacht vroeger dat die kans 1 op 2 was of zo, maar dat schijnt zoveel minder te zijn.
bronquote:Hiv kan op de volgende wijzen overgedragen worden:
via onbeschermd anaal of vaginaal seksueel contact met een drager van het virus. De kans op overdracht per seksueel contact met een geïnfecteerd persoon is gemiddeld betrekkelijk klein: 0,1-1,0% per onbeschermd seksueel contact. De kans is groter bij anaal geslachtsverkeer dan bij vaginaal geslachtsverkeer. Verder is de kans groter voor transmissie van man op vrouw dan van vrouw op man. Tenslotte is het risico van overdracht groter voor de receptieve partner dan voor de insertieve partner (Holmberg et al., 1989);
Als je het niet anaal doetquote:Op woensdag 23 december 2009 22:37 schreef capricia het volgende:
Ja daar heb ik niet zo veel dingens van:p verstand dat kunstmatige.Maar is de kans dan ook niet 50procent kans dat je kind hiv besmet raakt wat normaal volgens mij wel zo isquote:Op woensdag 23 december 2009 22:41 schreef Ole het volgende:
[..]
Als je het niet anaal doet![]()
kans is héél klein als je alleen vaginale/orale sex hebt, en zij haar medicijnen slikt. Maar goed, ik zou toch wel een condoom gebruiken natuurlijk!
En eventueel zwanger worden kan ook. Via kunstmatige inseminatie.
haha ja maar die kans wordt wel aanzienlijk groter wanneer iemand al met HIV besmet isquote:Op woensdag 23 december 2009 22:37 schreef capricia het volgende:
ja dan heeft die baby het ook. sommige mensen....quote:Op woensdag 23 december 2009 22:41 schreef Ole het volgende:
[..]
Als je het niet anaal doet![]()
kans is héél klein als je alleen vaginale/orale sex hebt, en zij haar medicijnen slikt. Maar goed, ik zou toch wel een condoom gebruiken natuurlijk!
En eventueel zwanger worden kan ook. Via kunstmatige inseminatie.
Ze kunnen tegenwoordig (zeker hier in NL) het risico voor de baby minimaal maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:48 schreef rinzzz het volgende:
[..]
ja dan heeft die baby het ook. sommige mensen....
quote:Een kindje van een onbehandelde Hiv-seropositieve vrouw heeft 25 % kans om tijdens de zwangerschap of de bevalling, geïnfecteerd te worden. De infectiekans is drastisch te verkleinen door medicijnen tegen Hiv te gebruiken, door speciale voorzorgsmaatregelen te nemen tijdens de bevalling, door de baby na de geboorte te behandelen met medicijnen en door flesvoeding te geven
Ja, iets van 1 op 100 keer dus.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:47 schreef rinzzz het volgende:
[..]
haha ja maar die kans wordt wel aanzienlijk groter wanneer iemand al met HIV besmet is
quote:Op woensdag 23 december 2009 22:51 schreef Ole het volgende:
[..]
Ze kunnen tegenwoordig (zeker hier in NL) het risico voor de baby minimaal maken.
Mwa, als het risico zo laag geworden is dat heb bijv. lager is dan de kans op een kind met down-syndroom (afhankelijk van de leeftijd van de vrouw), dan weet ik dat zo zeker nog niet...quote:Op woensdag 23 december 2009 22:52 schreef donthate het volgende:
[..]
Maar zou het er niet op wagen... Zou dan voor adoptie gaan
Maar btw hiv kunnen ze in nedrland zo lang redden nu voor dat het muteerd tot aids dat je er gewoon 60/70mee kan worden:)
Hm dat wel maar ik vind trouwens ook dat je de natuur zijn gang moet laten gaan en alleen via de *normale* kant kinderen moet krijgen .En anders maar moet gaan adopteren(dat is ook *tegen* de natuur in)Maar dan help je er nog wel een kind mee dus zou voor die optie gaan:)quote:Op woensdag 23 december 2009 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwa, als het risico zo laag geworden is dat heb bijv. lager is dan de kans op een kind met down-syndroom (afhankelijk van de leeftijd van de vrouw), dan weet ik dat zo zeker nog niet...
Begrijpelijke reactie maarja zou het er wel voor over hebben en de kans is gewoon hel kleinquote:Op woensdag 23 december 2009 23:06 schreef Dipkip het volgende:
Ik zou geen enkel probleem hebben met een gewone vriendschap maar wel met een relatie. Ik zou me niet lekker kunnen ontspannen in bed, me zorgen maken over gescheude condooms enzo.
Mocht je een relatie krijgen kun je je altijd nog even extra laten voorlichten.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:15 schreef donthate het volgende:
[..]
Begrijpelijke reactie maarja zou het er wel voor over hebben en de kans is gewoon hel klein
Dat sowiesoquote:Op woensdag 23 december 2009 23:16 schreef Ole het volgende:
[..]
Mocht je een relatie krijgen kun je je altijd nog even extra laten voorlichten.
Mooi gezegdquote:Op woensdag 23 december 2009 23:24 schreef apenkutkop het volgende:
natuurlijk is dat geen reden om niet met iemand om te gaan! en wat een relatie betreft lijkt het me wel kut, maar je kunt er toch niks aan doen als je verliefd word op zo iemand dan zul je er mee moeten leren leven lijkt me
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |