Ik zou je zo'n ongenadig pak slaag geven dat je huilend om je moeder ging roepen.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:51 schreef PalmRoyale het volgende:
Laat ik ff een situatie schetsen voor idereen die vindt dat de chauffeur terecht heeft gehandeld. Stel je voor, het is een doordeweekse middag en je bent op het gemeentehuis om een nieuw ID bewijs op te halen. Je hebt je kind van 3 jaar bij je omdat je man of vrouw moet werken en je het ID bewijs de volgende dag nodig omdat er een belasting controleur op je werk langs komt en het is een doordeweekse werkdag dus je hebt geen oppas kunnen regelen. Je kind is al een paar dagen een beetje ziekerig en zit constant te huilen omdat het zich niet lekker voelt. Nu kom ik er aan om bij dezelfde balie iets te regelen en na een paar minuten heb ik meer dan genoeg van het gehuil van je kind. Ik zeg tegen je dat je kind me irriteerd en dat je moet zorgen dat het z'n mond houdt wat je natuurlijk niet lukt. Daarop pak ik je kind bij z'n arm beet, trek het mee naar de uitgang en zet het buiten de deur. Wat zou je doen? Zou je dan ook zeggen dat het volkomen terecht is wat ik deed?
Als je een beetje op had gelet had je gelezen dat dat kind idd al een tijdje zat te krijsen, en dat moeders/begeleidster van dat kind alle goedgekeurde maatregelen (houdgreep, klemzetten) heeft toegepast maar dat hielp dus niets.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:13 schreef dontcare het volgende:
[..]
net alsof die vrouw 1seconde net in de bus zat , daar is heus wel wat meer aan vooraf gegaan.
Grote kans dat de chaffeur gewoon een gigantisch grote bek van de moeder kreeg toen die eindelijk wat zei over haar kutkind.
Hoevaak ik dat soort kutkoters met ditto ouders niet in de bus zie , daar is niks ziek , autistisch of wat dan ook aan , het zijn gewoon vervelende verwende krengen en de .ouders doen er geen fuck aan.
Gok dat het geheel terecht was van de buschauffeur.
tuurlijk, want een kind van 3 is voor rede vatbaar .. psst, jou je mond even, ze hebben last van je .. get real zegquote:Op donderdag 24 december 2009 20:25 schreef Refragmental het volgende:
Moet je je kind maar fatsoenlijk opvoeden!
Een ooggetuigenverslag eerder in dit topic vertelt een ander verhaal. Ma deed juist van alles om het kind te kalmeren, maar het wilde niet lukken. Dat kan soms gebeuren met een driejarige.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:34 schreef deedeetee het volgende:
Gezien de opmerking van de chauffeur tegen de moeder ga ik er van uit dat die dat kind gewoon liet krijsen. Dat kan zoveel stress en ergernis bij de andere mensen in de bus opleveren dat dat niet veilig is.
De man had dus gelijk om het kind eruit te zetten. Kon de moeder het mormel kind laten afkoelen en dan weer de volgende bus nemen.
Als het echt voor veel overlast zorgt ga dan zelf de bus uit, anderen hoeven toch geen last te hebben van jouw kind ? Stap uit en probeer of 't kind in de kou tot bedaren komt.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:42 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een ooggetuigenverslag eerder in dit topic vertelt een ander verhaal. Ma deed juist van alles om het kind te kalmeren, maar het wilde niet lukken. Dat kan soms gebeuren met een driejarige.
Je gaat namelijk vrijwillig in de kou staan met een kind dat totaal over haar toeren isquote:Op donderdag 24 december 2009 20:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als het echt voor veel overlast zorgt ga dan zelf de bus uit, anderen hoeven toch geen last te hebben van jouw kind ? Stap uit en probeer of 't kind in de kou tot bedaren komt.
een forse sneeuwbal in de nek zou wel 's kunnen helpen
Neem dan geen kind als je er niet voor wilt opdraaien als het lastig is.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:57 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je gaat namelijk vrijwillig in de kou staan met een kind dat totaal over haar toeren is
Sommige mensen hebben zo'n enorm blok beton voor hun hoofd en denken alleen maar in zwart wit dat ze zich dat niet voor kunnen stellen. Een kind van 3 jaar is nog volledig onschuldig, mist het bewustzijn en het vermogen om zichzelf te beheersen dat wij wel hebben en verdient het nooit maar dan ook helemaal nooit om zo behandeld te worden.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:42 schreef PhysicsRules het volgende:
Een ooggetuigenverslag eerder in dit topic vertelt een ander verhaal. Ma deed juist van alles om het kind te kalmeren, maar het wilde niet lukken. Dat kan soms gebeuren met een driejarige.
Ben je nog puber? Student? Je eierstokken gaan nog wel eens rammelen en dan spreek ik er nog wel eens overquote:Op donderdag 24 december 2009 21:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Neem dan geen kind als je er niet voor wilt opdraaien als het lastig is.![]()
Wie wil er nu vrijwillig in de bus zitten met zo'n oorverdovend krijsend kind ? Daar betaal je toch niet voor ? Moeten de andere mensen dan maar uitstappen omdat die moeder dat kind niet stil krijgt ?
Tochquote:Op donderdag 24 december 2009 21:13 schreef deedeetee het volgende:
Mijn eierstokken zijn allang uitgerammeld. Zorg jij maar dat jij je kinderen goed opvoed in plaats van te toegevend te zijn en ze te laten opgroeien tot last van anderen![]()
Ik ben de moeder van 3 inmiddels grote kinderen en heb ruime ervaring met blérkoppen. Kan idd errug lastig zijn om zo'n brulaap stil te krijgen.
Het is jouw verantwoordelijkheid, ja. Maar uit de verslagen die we in dit topic hebben gezien heeft die moeder echt haar best gedaan, alhoewel ik me afvraag of ik het op die manier zou hebben aangepakt. Even naar een andere kamer gaan als het mogelijk is vind ik ook logisch. In het OV vind ik het echter een ander verhaal.quote:Maar het is wel JOUW verantwoording. Niet klagen dus als een ander er geen zin in heeft om last te hebben van JOUW kind. Beetje kou of een fiks eind lopen moet je er dan maar voor over hebben.
Dit doet vermoeden dat deze moeder niet echt ingreep maar hooguit wat sussende geluiden maakte. Met een langdurig hevig krijsend kind mag je toch wel iets meer verwachten.quote:Volgens deze getuige zou de chauffeur gezegd hebben dat de vrouw het meisje beter moest opvoeden.
quote:Ik zat toevallig in die betreffende bus en sta volkomen achter de chauffeur. Ook ik zat me gek te ergeren. Vanaf het station in Almere stad tot aan de Bloemenbuurt zat het kind oorverdovend te krijsen, schreeuwen en schoppen tegen alles aan. Moeder heeft er geen enkele keer iets van gezegd, nam het kind een paar keer op schoot en hield het in de houtgreep, waarop het kind nog zei: mama je doet me pijn. Tot 2x toe glipte het kind van moeders schoot na een worsteling en viel daarbij in de buggyruimte. Moeder hield het kind ook tegen het raam gedrukt om het te kalmeren, ook dat lukte niet. Het kind schopte tegen alle panelen aan, waarna moeder het kind weer op schoot nam, en het kind keihard tegen het raam begon te schoppen. De moeder had het kind totaal niet onder controle, en ik (en medepassagiers, dat kon ik aan hun gezichten zien) zat me gek te ergeren. Na ongeveer een kwartier was de buschauffeur het zo zat (geloof me, hij niet alleen) dat hij inderdaad moeder verzocht de bus te verlaten. Hij zette (en niet gooide!) de buggy buiten, pakte daarna het kind op en zette het buiten. Zij had wel degelijk een jasje aan, (een zilverkleurige, met capuchon). En ik geef eerlijk toe, dat ik na deze actie van de chauffeur heb geapplaudiseerd (en meerderen met mij) dus dat wil wel wat zeggen! Ik hoorde een man zeggen: dat had je veel eerder moeten doen!
Nee, ik ook niet, maar ik ben nog minder onder de indruk van de reactie van de buschauffeur. Als het om rellende tieners was gegaan had ik het toegejuicht, maar een kind van 3?quote:Op donderdag 24 december 2009 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden dat deze moeder niet echt ingreep maar hooguit wat sussende geluiden maakte. Met een langdurig hevig krijsend kind mag je toch wel iets meer verwachten.
In dit geval lijkt mij uitstappen een goeie optie. Kan het kind letterlijk afkoelen en verandering van omgeving wil ook wel 's helpen om wangedrag te doorbreken.
Ik vond wel dit en ben van het optreden van de moeder niet van onder de indruk :
[..]
Als je had gelezen, dan had je gelezen dat de veronderstelde moeder gedurende het kwartier dat het geduurd heeft het kind herhaaldelijk in een houdgreep heeft genomen, dus niks 'sussende geluiden'quote:Op donderdag 24 december 2009 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden dat deze moeder niet echt ingreep maar hooguit wat sussende geluiden maakte. Met een langdurig hevig krijsend kind mag je toch wel iets meer verwachten.
Tuurlijk, het kind zit te krijsen omdat het ziek aan het worden is, snipverkouden en gigantische oorpijn, lekker gezond om even buiten te zetten in de vrieskou, zolang jij er maar geen last van hebtquote:In dit geval lijkt mij uitstappen een goeie optie. Kan het kind letterlijk afkoelen en verandering van omgeving wil ook wel 's helpen om wangedrag te doorbreken.
De moeder, als zij dat was, heeft anders wel gehandeld volgens de goedgekeurde reacties op dit soort incidenten met jonge kinderen .. je mag best onder de indruk zijn van het gegeven dat zij het kind niet heeft geslagenquote:Ik vond wel dit en ben van het optreden van de moeder niet van onder de indruk :
[..]
Precies. Slechte opvoeding.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In dit geval lijkt mij uitstappen een goeie optie. Kan het kind letterlijk afkoelen en verandering van omgeving wil ook wel 's helpen om wangedrag te doorbreken.
Ik vond wel dit en ben van het optreden van de moeder niet van onder de indruk :
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |