abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 13:39:40 #1
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_75967560
Hoi, schatjes.

Ik, ex-student met voordeelurenabonnement, ga mijn vriendin, studente met ov-studentenkaart, verrassen met een weekendje Antwerpen en ik wil daar geraken via de langwerpige rakker op wielen.

Nu is mijn vraag:
  • Wordt de ov-studentenkaart ook beschouwd als een voordeelurenabonnement en kan ik dus bij de optie (Kortings-)abonnement kiezen voor 'Voordeelurenabonnement'? Zie screenshot:

Of moet ik twee losse treinritjes boeken? Ik zie in ieder geval niet iets wat lijkt op een ov-studentenkaart...

Hier nog de voorwaarden/extra informatie, voor wie dat interessant vindt:

• En oh, ik vertrek op 1 januari, 's middags. Dat levert toch geen problemen op met wel of niet korting bij een voordeelurenabonnement/ov-studentenkaart?

• En oh, nu ik hier toch ben en jullie ook: mochten jullie nog Antwerpen-tips hebben. Shoot!
  • Because I am so handsome and I am so bored
    So entertain me, tell me a joke
    Make it long, make it last
    Make it cruel just make me laugh
    pi_75968258
    Ja, hij wordt beschouwd als een voordeelurenabonnement. Ik spreek uit ervaring.

Groeten
    pi_75968338
    Jep. Spreek ook uit ervaring.
      woensdag 23 december 2009 @ 13:58:09 #4
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_75968392
    Als je met 40% korting wilt reizen dan kan dat idd met je ov-studentenkaart via de optie voordeeluren tot zover ik weet. Als je in de vrij-reizen periode gebruik maakt van de trein dan moet je van de optie OV-jaarkaart/ NS-reisrecht gebruik maken. Tenminste, dat denk ik. Wil je het zeker weten dan kun je het beste even bellen met NS-hispeed of bij het loket navragen lijkt me.
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      woensdag 23 december 2009 @ 14:04:22 #5
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75968666
    Dank, IkBenGeenKloon. en Ben. Als ik jullie ervaring toch niet had.

@Eix:
    D'r zit op 1 januari geen vrij reizen bij toch, voor mensen met een ov-studentenweekkaart? Dat wordt dan sowieso 40% toch?
    Because I am so handsome and I am so bored
    pi_75974375
    Voor het gedeelte in België is een Weekendretour goedkoper, maar je kan geen 40% korting bij weekendretours naar België krijgen (wel op het Nederlandse gedeelte bij normale retours). Voor een kaartje binnen Nederland kan dat wel, dus mogelijk is het voordeliger om 2 losse kaartjes te halen, maar dat hangt vooral af van wat je vertrekstation is.

Voorbeeld:
    Weekendretour Groningen - Antwerpen (zonder korting, want internationaal) = ¤ 48,40
    Weekendretour Groningen - Roosendaal (met 40% korting) = ¤ 26,40
    Weekendretour Roosendaal - Antwerpen (zonder korting) = ¤ 10,60

In deze situatie ben je met 2 losse tickets ben je dan dus ¤ 11,40 goedkoper uit, maar het hangt af vanaf welk station je vertrekt of die ook voor jou van toepassing is, probeer het dus even uit welke het voordeligst is. Deze kaartjes kan je trouwens ook gewoon bij de kaartautomaat op het station in Nederland kopen, en zijn niet geldig voor de Thalys.
      woensdag 23 december 2009 @ 17:03:13 #7
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75976519
    Ik begin in Enschede, wil van daaruit naar Antwerpen en dan op de terugreis van Antwerpen naar Arnhem.
    pi_75977433
    Weekendretour Enschede - Roosendaal (met 40% korting): ¤ 26,00
    Weekendretour Roosendaal - Antwerpen: ¤ 10,60

Omdat vrijdag 1 januari een officiële feestdag is, is het weekendretour volgens mij dan ook de hele dag geldig.
      woensdag 23 december 2009 @ 17:41:23 #9
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75977721
    quote:
    Een Weekendretour is geldig van vrijdagavond 19.00 uur tot maandagochtend 04.00 uur.
    Ik ga vrijdagmiddag.
    pi_75978154
    Dan moet je de voorwaarden natuurlijk wel helemaal lezen he
    quote:
    Weekendretour

* Een Weekendretour is, ook in prijs, gelijk aan de Dagretour, maar is langer geldig. U hoeft dus niet langer twee aparte Enkele reizen te kopen voor een weekendje weg. Handig én voordelig.
    * Een Weekendretour is geldig van vrijdagavond 19.00 uur tot maandagochtend 04.00 uur.
    * U moet de heenreis wel op één dag in zijn geheel afleggen, net als de terugreis.
    * Is de vrijdag of maandag een officiële feestdag, dan is het Weekendretour nog langer geldig.
      woensdag 23 december 2009 @ 17:54:46 #11
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75978177
    .

Mja, wat is 'langer' dan precies?
    pi_75978464
    De NS heeft ook zelf een website voor dit soort vragen hoor
    quote:
    Weekendretour nieuwjaar

Nieuwsjaardag 2010 valt op een vrijdag. Dit weekend is het Weekendretour geldig vanaf donderdag 31 december 2009 19.00 uur tot en met maandagochtend 04.00 uur. Houdt u op oudjaarsavond wel rekening met de aangepaste dienstregeling. Raadpleeg hiervoor de reisplanner.
      woensdag 23 december 2009 @ 18:21:21 #13
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75978964
    Oké, ben er nu wel uit dat het goedkoper is en dat het qua reistijd niet uitmaakt... Althans, als de prijs van je weekendretour Roosendaal-Antwerpen klopt. Ik kan de prijs nergens zien op de site van NS?
    pi_75979343
    Dat kan je dan weer vinden op de site van NS Hispeed, gewoon vertrek station Roosendaal en aankomst station Antwerpen invullen.
      woensdag 23 december 2009 @ 18:36:15 #15
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75979494
    Ah, oh ja.

Thanks, Thund3r.
    pi_75979639
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 17:32 schreef Thund3r het volgende:
    Weekendretour Enschede - Roosendaal (met 40% korting): ¤ 26,00
    Weekendretour Roosendaal - Antwerpen: ¤ 10,60

Omdat vrijdag 1 januari een officiële feestdag is, is het weekendretour volgens mij dan ook de hele dag geldig.
    Een internationaal weekendretour voor de trein naar Antwerpen en Brussel is vrijdag vanaf 9.00 geldig, niet zoals het weekendretour van NS dat pas vanaf 19.00 geldig is. Voor het NL'se deel heb je dan altijd al 40% korting, ook zonder kortingskaart, dus die kun je dan niet aanvinken.
      woensdag 23 december 2009 @ 18:43:54 #17
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75979770
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:40 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Een internationaal weekendretour voor de trein naar Antwerpen en Brussel is vrijdag vanaf 9.00 geldig, niet zoals het weekendretour van NS dat pas vanaf 19.00 geldig is. Voor het NL'se deel heb je dan altijd al 40% korting, ook zonder kortingskaart, dus die kun je dan niet aanvinken.
    Wait, whut, what? Ik snap er niks meer van, ben ik bang.
    pi_75979821
    En voor de rest kun je even zoeken wat het voordeligst is voor de reis Enschede - Antwerpen - Arnhem met vertrek op vrijdag en terug op zondag, zou je een kaartje aan het loket kunnen kopen, dan zouden alle kortingen er op de juiste manier in moeten zitten.

Als je het uit de automaat wil halen op Enschede, koop je een weekendretour Utrecht - Antwerpen (via Essen gr), een enkele reis Enschede - Utrecht en een enkele reis Utrecht - Arnhem (zonder datum) waarschijnlijk?
    pi_75979862
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:43 schreef Bragi het volgende:
    Wait, whut, what? Ik snap er niks meer van, ben ik bang.
    Je moet betalen voor je reis. Hoeveel kun je vinden op www.nshispeed.nl , aan het loket of bij de kaartautomaat.
    pi_75979877
    En Antwerpen tips kun je vinden in het Antwerpen topic in TRV
      woensdag 23 december 2009 @ 18:49:18 #21
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75979977
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:45 schreef DutchTrain het volgende:
    En voor de rest kun je even zoeken wat het voordeligst is voor de reis Enschede - Antwerpen - Arnhem met vertrek op vrijdag en terug op zondag, zou je een kaartje aan het loket kunnen kopen, dan zouden alle kortingen er op de juiste manier in moeten zitten.

Als je het uit de automaat wil halen op Enschede, koop je een weekendretour Utrecht - Antwerpen (via Essen gr), een enkele reis Enschede - Utrecht en een enkele reis Utrecht - Arnhem (zonder datum) waarschijnlijk?
    Wat Thund3r zei, lijkt me logischer/goedkoper/handiger of niet? Weekendretour Enschede - Roosendaal (met 40% korting) + Weekendretour Roosendaal - Antwerpen.
    pi_75980029
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:40 schreef DutchTrain het volgende:
    [..]
    Waar heb je dat gelezen? Volgens mij is dat niet zo:
    quote:
    Weekendretour (m.u.v. Homeprint-tickets)

Heenreis: mogelijk op vrij., za. en zo. Terugreis: mogelijk op za. of zo. Reisonderbrekingen alleen toegestaan als het bestemmingsstation op dezelfde dag wordt bereikt. Door NS uitgegeven vervoerbewijzen geldig in Nederland (en door NMBS uitgegeven vervoerbewijzen geldig in België) zijn op het eigen spoorwegnet slechts geldig op de aanvangsdag van de heen- of terugreis. De geldigheid op het NS-traject is beperkt tot 1 dag en loopt hiermee gelijk met de binnenverkeerbepalingen: een vervoerbewijs is geldig van 00.00 op de dag van aanvang van de heen- of terugreis tot 04.00 uur de volgende dag. Bij een overgang van 2e naar 1e klas is een nieuw vervoerbewijs voor de juiste klasse nodig.

Bron: http://www.nshispeed.nl/n(...)=InterCity%20Brussel
    Bovendien kan je vanuit Enschede toch niet eerder dan 10:41 op Roosendaal aankomen per trein.
    pi_75984223
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:49 schreef Bragi het volgende:
    Wat Thund3r zei, lijkt me logischer/goedkoper/handiger of niet? Weekendretour Enschede - Roosendaal (met 40% korting) + Weekendretour Roosendaal - Antwerpen.
    Dat kost als het goed is precies hetzelfde. Alleen hij moet niet terug naar Enschede, dus zocht ik een plek waar hij zowel op de heen- als terugreis langs zou kunnen gaan.
    pi_75984297
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Thund3r het volgende:

Bovendien kan je vanuit Enschede toch niet eerder dan 10:41 op Roosendaal aankomen per trein.
    Het staat er echt: heenreis op vrijdag (de hele dag dus, niet pas na 19.00) Voor binnenlandse weekendretours is het wel pas na 19.00 op vrijdag. Het staat ook zo in de kaartautomaat.
      woensdag 23 december 2009 @ 20:21:53 #25
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75984394
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 20:18 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat kost als het goed is precies hetzelfde. Alleen hij moet niet terug naar Enschede, dus zocht ik een plek waar hij zowel op de heen- als terugreis langs zou kunnen gaan.
    Hij? Ik dus.

En oh fuck, ja, crap. Ik ging ervan uit dat ik op de terugweg (Roosendaal-Enschede) langs Arnhem zou komen.
    pi_75984845
    Als je van Roosendaal naar Enschede rijdt dan kom je toch ook langs Arnhem? Ik heb het net nog nagekeken met de NS reisplanner.
    pi_75985293
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 20:31 schreef Thund3r het volgende:
    Als je van Roosendaal naar Enschede rijdt dan kom je toch ook langs Arnhem? Ik heb het net nog nagekeken met de NS reisplanner.
    Dat kan inderdaad ook, het is minder overstappen, maar wel wat krapper in de overstap dan via Utrecht en Rotterdam... de totale reis duurt precies even lang
    Maar die treinen zullen wel op elkaar wachten, dus het is ook een goede mogelijkheid
      woensdag 23 december 2009 @ 20:41:05 #28
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75985337
    Oh ja.

Nou dan lijkt het dus een weekendretour (met korting) Enschede-Roosendaal en een weekendretour (zonder korting) Roosendaal-Antwerpen te worden.

Of zit ik er weer ver naast?
    pi_75985775
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 20:41 schreef Bragi het volgende:
    Oh ja.

Nou dan lijkt het dus een weekendretour (met korting) Enschede-Roosendaal en een weekendretour (zonder korting) Roosendaal-Antwerpen te worden.

Of zit ik er weer ver naast?
    Een weekendretour Roosendaal-Antwerpen kun je niet met of zonder korting krijgen

Of je neemt een weekendretour Arnhem - Antwerpen en een enkeltje Enschede - Arnhem.
      woensdag 23 december 2009 @ 20:52:58 #30
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75985940
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 20:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Een weekendretour Roosendaal-Antwerpen kun je niet met of zonder korting krijgen
    Nee, oké. Ik bedoelde dus gewoon 'zonder korting'. Want dat is het toch? Zonder korting?
      woensdag 23 december 2009 @ 20:55:55 #31
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75986097
    Enkeltje Enschede-Arnhem met korting = 19,40 (9,70*2)
    Weekendretour Arnhem - Antwerpen = 66,40 (voor twee personen)
    = 85,80

Ik heb op Nshispeed.nl wel 'voordeelurenabonnement' aangevinkt toen ik het weekendretour Arnhem-Antwerpen plande. Voor het Nederlandse gedeelte. Niks mis mee toch?
    pi_75986217
    85,80 lijkt mij een hele mooie prijs voor de reis.

Nu nog een hotelletje boeken?
      woensdag 23 december 2009 @ 20:58:59 #33
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75986260
    Weekendretour Roosendaal - Antwerpen = 21,20 (voor twee personen)
    Weekendretour Enschede - Roosendaal = 52,60 (26,30*2)
    = 73,80
      woensdag 23 december 2009 @ 20:59:16 #34
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75986271
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef DutchTrain het volgende:
    85,80 lijkt mij een hele mooie prijs voor de reis.

Nu nog een hotelletje boeken?
    Heb ik al. Dat was ook niet het grootste probleem.
    pi_75986582
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef Bragi het volgende:
    Weekendretour Roosendaal - Antwerpen = 21,20 (voor twee personen)
    Weekendretour Enschede - Roosendaal = 52,60 (26,30*2)
    = 73,80
    Dat is een onverklaarbaar prijsverschil...
    pi_75986606
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 20:59 schreef Bragi het volgende:

[..]

Heb ik al. Dat was ook niet het grootste probleem.

Veel plezier dan maar
      woensdag 23 december 2009 @ 21:18:01 #37
    162388 Bragi
    GOD-VER-DOMME!
    pi_75987189
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 21:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Veel plezier dan maar
    Thanks. Komt goed.

En normaal ben ik wel van het zelf opzoeken en oplossen, maar door al die tig mogelijkheden was ik er zonder jullie hulp niet uitgekomen, denk ik.

Dus vele welgemeende dank.
    pi_75987352
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 21:05 schreef DutchTrain het volgende:
    [..]
    Dat is een onverklaarbaar prijsverschil...
    Het verschil komt doordat je bij een weekendretour Enschede - Roosendaal 40% korting kan krijgen, en bij een weekendretour Arnhem - Antwerpen niet.

In ieder geval veel plezier in Antwerpen, Bragi.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')