Ik ga vrijdagmiddag.quote:Een Weekendretour is geldig van vrijdagavond 19.00 uur tot maandagochtend 04.00 uur.
quote:Weekendretour
* Een Weekendretour is, ook in prijs, gelijk aan de Dagretour, maar is langer geldig. U hoeft dus niet langer twee aparte Enkele reizen te kopen voor een weekendje weg. Handig én voordelig.
* Een Weekendretour is geldig van vrijdagavond 19.00 uur tot maandagochtend 04.00 uur.
* U moet de heenreis wel op één dag in zijn geheel afleggen, net als de terugreis.
* Is de vrijdag of maandag een officiële feestdag, dan is het Weekendretour nog langer geldig.
quote:Weekendretour nieuwjaar
Nieuwsjaardag 2010 valt op een vrijdag. Dit weekend is het Weekendretour geldig vanaf donderdag 31 december 2009 19.00 uur tot en met maandagochtend 04.00 uur. Houdt u op oudjaarsavond wel rekening met de aangepaste dienstregeling. Raadpleeg hiervoor de reisplanner.
Een internationaal weekendretour voor de trein naar Antwerpen en Brussel is vrijdag vanaf 9.00 geldig, niet zoals het weekendretour van NS dat pas vanaf 19.00 geldig is. Voor het NL'se deel heb je dan altijd al 40% korting, ook zonder kortingskaart, dus die kun je dan niet aanvinken.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:32 schreef Thund3r het volgende:
Weekendretour Enschede - Roosendaal (met 40% korting): ¤ 26,00
Weekendretour Roosendaal - Antwerpen: ¤ 10,60
Omdat vrijdag 1 januari een officiële feestdag is, is het weekendretour volgens mij dan ook de hele dag geldig.
Wait, whut, what? Ik snap er niks meer van, ben ik bang.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Een internationaal weekendretour voor de trein naar Antwerpen en Brussel is vrijdag vanaf 9.00 geldig, niet zoals het weekendretour van NS dat pas vanaf 19.00 geldig is. Voor het NL'se deel heb je dan altijd al 40% korting, ook zonder kortingskaart, dus die kun je dan niet aanvinken.
Je moet betalen voor je reis. Hoeveel kun je vinden op www.nshispeed.nl , aan het loket of bij de kaartautomaat.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:43 schreef Bragi het volgende:
Wait, whut, what? Ik snap er niks meer van, ben ik bang.
Wat Thund3r zei, lijkt me logischer/goedkoper/handiger of niet? Weekendretour Enschede - Roosendaal (met 40% korting) + Weekendretour Roosendaal - Antwerpen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:45 schreef DutchTrain het volgende:
En voor de rest kun je even zoeken wat het voordeligst is voor de reis Enschede - Antwerpen - Arnhem met vertrek op vrijdag en terug op zondag, zou je een kaartje aan het loket kunnen kopen, dan zouden alle kortingen er op de juiste manier in moeten zitten.
Als je het uit de automaat wil halen op Enschede, koop je een weekendretour Utrecht - Antwerpen (via Essen gr), een enkele reis Enschede - Utrecht en een enkele reis Utrecht - Arnhem (zonder datum) waarschijnlijk?
Waar heb je dat gelezen? Volgens mij is dat niet zo:quote:Op woensdag 23 december 2009 18:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Een internationaal weekendretour voor de trein naar Antwerpen en Brussel is vrijdag vanaf 9.00 geldig, niet zoals het weekendretour van NS dat pas vanaf 19.00 geldig is. Voor het NL'se deel heb je dan altijd al 40% korting, ook zonder kortingskaart, dus die kun je dan niet aanvinken.
Bovendien kan je vanuit Enschede toch niet eerder dan 10:41 op Roosendaal aankomen per trein.quote:Weekendretour (m.u.v. Homeprint-tickets)
Heenreis: mogelijk op vrij., za. en zo. Terugreis: mogelijk op za. of zo. Reisonderbrekingen alleen toegestaan als het bestemmingsstation op dezelfde dag wordt bereikt. Door NS uitgegeven vervoerbewijzen geldig in Nederland (en door NMBS uitgegeven vervoerbewijzen geldig in België) zijn op het eigen spoorwegnet slechts geldig op de aanvangsdag van de heen- of terugreis. De geldigheid op het NS-traject is beperkt tot 1 dag en loopt hiermee gelijk met de binnenverkeerbepalingen: een vervoerbewijs is geldig van 00.00 op de dag van aanvang van de heen- of terugreis tot 04.00 uur de volgende dag. Bij een overgang van 2e naar 1e klas is een nieuw vervoerbewijs voor de juiste klasse nodig.
Bron: http://www.nshispeed.nl/n(...)=InterCity%20Brussel
Dat kost als het goed is precies hetzelfde. Alleen hij moet niet terug naar Enschede, dus zocht ik een plek waar hij zowel op de heen- als terugreis langs zou kunnen gaan.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:49 schreef Bragi het volgende:
Wat Thund3r zei, lijkt me logischer/goedkoper/handiger of niet? Weekendretour Enschede - Roosendaal (met 40% korting) + Weekendretour Roosendaal - Antwerpen.
Het staat er echt: heenreis op vrijdag (de hele dag dus, niet pas na 19.00) Voor binnenlandse weekendretours is het wel pas na 19.00 op vrijdag. Het staat ook zo in de kaartautomaat.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Thund3r het volgende:
Bovendien kan je vanuit Enschede toch niet eerder dan 10:41 op Roosendaal aankomen per trein.
Hij? Ik dus.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat kost als het goed is precies hetzelfde. Alleen hij moet niet terug naar Enschede, dus zocht ik een plek waar hij zowel op de heen- als terugreis langs zou kunnen gaan.
Dat kan inderdaad ook, het is minder overstappen, maar wel wat krapper in de overstap dan via Utrecht en Rotterdam... de totale reis duurt precies even langquote:Op woensdag 23 december 2009 20:31 schreef Thund3r het volgende:
Als je van Roosendaal naar Enschede rijdt dan kom je toch ook langs Arnhem? Ik heb het net nog nagekeken met de NS reisplanner.
Een weekendretour Roosendaal-Antwerpen kun je niet met of zonder korting krijgenquote:Op woensdag 23 december 2009 20:41 schreef Bragi het volgende:
Oh ja.![]()
Nou dan lijkt het dus een weekendretour (met korting) Enschede-Roosendaal en een weekendretour (zonder korting) Roosendaal-Antwerpen te worden.
Of zit ik er weer ver naast?
Nee, oké. Ik bedoelde dus gewoon 'zonder korting'. Want dat is het toch? Zonder korting?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:50 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Een weekendretour Roosendaal-Antwerpen kun je niet met of zonder korting krijgen
Heb ik al.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef DutchTrain het volgende:
85,80 lijkt mij een hele mooie prijs voor de reis.
Nu nog een hotelletje boeken?
Dat is een onverklaarbaar prijsverschil...quote:Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef Bragi het volgende:
Weekendretour Roosendaal - Antwerpen = 21,20 (voor twee personen)
Weekendretour Enschede - Roosendaal = 52,60 (26,30*2)
= 73,80
quote:Op woensdag 23 december 2009 20:59 schreef Bragi het volgende:
[..]
Heb ik al.Dat was ook niet het grootste probleem.
Thanks. Komt goed.quote:
Het verschil komt doordat je bij een weekendretour Enschede - Roosendaal 40% korting kan krijgen, en bij een weekendretour Arnhem - Antwerpen niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is een onverklaarbaar prijsverschil...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |