http://www.telegraaf.nl/d(...)_geld___.html?p=19,2quote:AMSTERDAM - De Belastingdienst is een klopjacht gestart tegen een groep zwartspaarders die in de jaren negentig bankierden bij het voormalige Rabobank-kantoor in Luxemburg. Zij worden zeer spoedig aan de tand gevoeld door de fiscus.
Bij de Hilversumse strafadvocaat Sam Bharatsingh hebben zich inmiddels zeven mensen in blinde paniek gemeld. Zij ontvingen afgelopen oktober een brief van de fiscus. Hierin stond dat de Belastingdienst gegevens in bezit heeft die duiden op een geheim vermogen in het buitenland.
Volgens de advocaat gaat het om geld dat zij in de jaren negentig stalden bij de Luxemburgse tak van Rabobank. De zeven zwartspaarders hielden hun kaken na de brief in oktober echter stijf op elkaar. Daarom zijn ze onlangs opnieuw benaderd door de fiscale opsporingsdienst. Die brengt binnenkort een bezoek aan de belastingontduikers.
Een van Bharatsinghs klanten heeft het gesprek inmiddels achter de rug. Bij een wegrestaurant kreeg hij van een inspecteur de informatie voorgeschoteld die wees op een verzwegen rekening. Het ging om gegevens uit 1996, waaronder de naam van de zwartspaarder, diens geboortedatum en het rekeningnummer plus saldi.
Hoewel andere advocaten het verhaal van Bharatsingh gisteren bevestigden, wilde het ministerie van Financiën niet reageren op zijn beweringen. "Het betreft strategische informatie die wij niet met de media delen", aldus een woordvoerder.
Ook wilde hij niet zeggen of deze zaak een link heeft met de anonieme tipgever waarover deze krant eind oktober berichtte. De Belastingdienst kwam via hem honderden zwartspaarders op het spoor. Volgens Bharatsingh is dit verband er wel degelijk.
Rabobank kon gisteren niet veel verduidelijken. "Het klopt dat wij in het verleden een kantoor hadden in Luxemburg, maar dat hebben wij verkocht", aldus een zegsman. Hij kon niet aangeven aan wie.
Is volgens mij zelfs allemaal openbare informatie. In Luxemburg zullen ze toch ook wel een KVK hebben?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
Tussen weten en 't willen doorgeven aan journalisten zit nog een aardig stuk.
die Vincent Pijpers toch, hequote:Op woensdag 23 december 2009 13:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)_geld___.html?p=19,2
Aparte reactie van die zegsman. Een kantoor verkopen en niet eens weten aan wie. Doe dan even je huiswerk voor dat je vragen van journalisten gaat beantwoorden.
in dit geval is het ws echt niet wetenquote:Op woensdag 23 december 2009 13:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
Tussen weten en 't willen doorgeven aan journalisten zit nog een aardig stuk.
Hoezo? Dat kun je uit dit artikel niet halen.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
in dit geval is het ws echt niet weten
Ze hebben in elk geval naam en geboortedatum...quote:Op woensdag 23 december 2009 14:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die Vincent Pijpers toch, he
Blufpoker van de fiscus. 12 jaars navorderingstermijn, 1996 is out of reach.
Mijnheer, ik ken deze bankrekening niet, u kunt wel stellen dat deze op mijn naam staat, maar kunt u ook wat bewijzen? Neen? Tot ziens dan
dat haal ik ook niet uit het artikelquote:Op woensdag 23 december 2009 14:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo? Dat kun je uit dit artikel niet halen.
op hoeveel plaatsen heb jij naam en geboortedatum geregistreerd?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben in elk geval naam en geboortedatum...
Op genoeg plaatsen natuurlijk, maar deze powerplay kan best nog weleens gaan werken. Of iemand heeft op valse naam een rekening geregistreerd of de "zwartspaarder" heeft een verzwegen rekening.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
op hoeveel plaatsen heb jij naam en geboortedatum geregistreerd?
Ik kan zelfs niet meer tellen hoevaak ik een kopie van mijn paspoort heb moeten overleggen.
Ik denk dat gegevens over 1996, die zelfs buiten de navorderingstermijn vallen, niet zo snel reden voor de rc zullen zijn om een huiszoeking toe te staan. En zonder dat, of zonder aanvullende informatie, komt de fiscus niet zo ver.
Wel is het zo dat het tegenwoordig een trend is onder De Jager om een eind weg te bluffen.
als mensen nerveus worden wel natuurlijk,, daar is deze actie op gericht. Want als ze voldoende bewijs hadden, zouden ze de cautie moeten stellen en deze mensen strafrechtelijk vervolgen. Dus ze hebben niks, en proberen wat te forceren.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op genoeg plaatsen natuurlijk, maar deze powerplay kan best nog weleens gaan werken. Of iemand heeft op valse naam een rekening geregistreerd of de "zwartspaarder" heeft een verzwegen rekening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |