abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75962418
Hallo,

Mijn werkgever heeft me aangeboden een auto van de zaak te gaan rijden, nu rijd ik (nog) gewoon in mijn eigen auto. Ik heb hier best wel interesse in, maar heb nu nog even een vraag.

We hebben een koophuis en krijgen allebei iedere maand een voorlopige teruggave van de belastingdienst.

Verandert de hoogte van dit bedrag (voor mij) wanneer ik een auto van de zaak ga rijden? Je betaalt natuurlijk al bijtelling, maar weet niet hoe dit dan zit.
Kan iemand hier iets over zeggen?

Alvast bedankt!
  woensdag 23 december 2009 @ 11:37:07 #2
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75962549
bijtelling betekent dat er een bepaald bedrag bij je salaris opgeteld wordt.
Dit bedrag is afhankelijk van de nieuwwaarde van je auto en kan 14%, 20% of 25% zijn. Dit is afhankelijk van de CO2 uitstoot van de auto.
Stel je auto heeft een nieuwwaarde van 20.000 en valt in categorie van 25%, dan moet je op jaarbasis 5.000 euro bij je salaris optellen. en daar betaal je dan je normale inkomstenbelasting over.
Hier kun je het precies uitrekenen: http://www.berekenhet.nl/(...)uto-van-de-zaak.html

De bijtelling wordt elke maand door je werkgever berekend, het heeft dus nauwelijks invloed op je belastingteruggave, wel op het netto bedrag dat je maandelijks op je bankrekening ontvangt.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 23 december 2009 @ 11:44:01 #3
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75962802
Maar het kan toch ook nog voordelig uitwerken dacht ik zo. Als je top nu nog net in de 42% schijf valt, en dus je bijtelling in de 52% schijf komt te valllen, wordt het belastingvoordeel op je hypotheek rente aftrek toch ook hoger...........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 23 december 2009 @ 11:48:05 #4
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75962953
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:
Maar het kan toch ook nog voordelig uitwerken dacht ik zo. Als je top nu nog net in de 42% schijf valt, en dus je bijtelling in de 52% schijf komt te valllen, wordt het belastingvoordeel op je hypotheek rente aftrek toch ook hoger...........
hmmm,
Jah, ik denk het wel.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_75963037
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:48 schreef t-8one het volgende:

[..]

hmmm,
Jah, ik denk het wel.
mhhh,
ik denk het niet,
tenminste, met het aanvragen van de voorlopige teruggave die ik gisteren heb verstuurd kwam mijn totale loon zonder de lease auto.
pi_75963288
Bedankt voor de snelle antwoorden, super!
  woensdag 23 december 2009 @ 12:03:33 #7
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_75963549
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:50 schreef Soohr het volgende:

[..]

mhhh,
ik denk het niet,
tenminste, met het aanvragen van de voorlopige teruggave die ik gisteren heb verstuurd kwam mijn totale loon zonder de lease auto.
Volgens mij moet je je totale loon + bijtelling opgeven.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_75963590
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:03 schreef t-8one het volgende:

[..]

Volgens mij moet je je totale loon + bijtelling opgeven.
dan ga ik eens op google zoeken,
al maakt het net niks uit voor de grens met auto erbij,
voor de toekomst wel handig
  woensdag 23 december 2009 @ 12:19:01 #9
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75964214
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:33 schreef Harry_Turtle het volgende:
Hallo,

Mijn werkgever heeft me aangeboden een auto van de zaak te gaan rijden, nu rijd ik (nog) gewoon in mijn eigen auto. Ik heb hier best wel interesse in, maar heb nu nog even een vraag.

We hebben een koophuis en krijgen allebei iedere maand een voorlopige teruggave van de belastingdienst.

Verandert de hoogte van dit bedrag (voor mij) wanneer ik een auto van de zaak ga rijden? Je betaalt natuurlijk al bijtelling, maar weet niet hoe dit dan zit.
Kan iemand hier iets over zeggen?

Alvast bedankt!
Het antwoord is heel simpel: blijf je voor het totale inkomen (loon plus bijtelling (let op eigen bijdrage!) minus eigen woning) in dezelfde belastingschijf? Dan verandert er niets aan je voorlopige teruggave.
Kom je door de bijtelling in een hogere belastingschijf zal je voorlopige teruggave iets te laag zijn. Maar het verschil krijg je bij het doen van je aangifte inkomstenbelasting alsnog terug.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75964829
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het antwoord is heel simpel: blijf je voor het totale inkomen (loon plus bijtelling (let op eigen bijdrage!) minus eigen woning) in dezelfde belastingschijf? Dan verandert er niets aan je voorlopige teruggave.
Kom je door de bijtelling in een hogere belastingschijf zal je voorlopige teruggave iets te laag zijn. Maar het verschil krijg je bij het doen van je aangifte inkomstenbelasting alsnog terug.
Stel dat je net met 100 euro de 52% schaal inkomt,
is het dan zo dat de volledige bijtelling van je auto, en ook de volledige hypotheekrenteaftrek met die 52% gaan rekenen ipv de 42% en een klein beetje 52%?
  woensdag 23 december 2009 @ 12:47:41 #11
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75965479
Uiteraard alleen de 100 euro.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')