hmmm,quote:Op woensdag 23 december 2009 11:44 schreef buzz1291 het volgende:
Maar het kan toch ook nog voordelig uitwerken dacht ik zo. Als je top nu nog net in de 42% schijf valt, en dus je bijtelling in de 52% schijf komt te valllen, wordt het belastingvoordeel op je hypotheek rente aftrek toch ook hoger...........
mhhh,quote:
Volgens mij moet je je totale loon + bijtelling opgeven.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:50 schreef Soohr het volgende:
[..]
mhhh,
ik denk het niet,
tenminste, met het aanvragen van de voorlopige teruggave die ik gisteren heb verstuurd kwam mijn totale loon zonder de lease auto.
dan ga ik eens op google zoeken,quote:Op woensdag 23 december 2009 12:03 schreef t-8one het volgende:
[..]
Volgens mij moet je je totale loon + bijtelling opgeven.
Het antwoord is heel simpel: blijf je voor het totale inkomen (loon plus bijtelling (let op eigen bijdrage!) minus eigen woning) in dezelfde belastingschijf? Dan verandert er niets aan je voorlopige teruggave.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:33 schreef Harry_Turtle het volgende:
Hallo,
Mijn werkgever heeft me aangeboden een auto van de zaak te gaan rijden, nu rijd ik (nog) gewoon in mijn eigen auto. Ik heb hier best wel interesse in, maar heb nu nog even een vraag.
We hebben een koophuis en krijgen allebei iedere maand een voorlopige teruggave van de belastingdienst.
Verandert de hoogte van dit bedrag (voor mij) wanneer ik een auto van de zaak ga rijden? Je betaalt natuurlijk al bijtelling, maar weet niet hoe dit dan zit.
Kan iemand hier iets over zeggen?
Alvast bedankt!
Stel dat je net met 100 euro de 52% schaal inkomt,quote:Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het antwoord is heel simpel: blijf je voor het totale inkomen (loon plus bijtelling (let op eigen bijdrage!) minus eigen woning) in dezelfde belastingschijf? Dan verandert er niets aan je voorlopige teruggave.
Kom je door de bijtelling in een hogere belastingschijf zal je voorlopige teruggave iets te laag zijn. Maar het verschil krijg je bij het doen van je aangifte inkomstenbelasting alsnog terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |